Jump to content
2019 Temmuz'dan sonraki tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeni kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

Hız Sabitleme Rampalarda Motoru Zorluyor Olabilir Mi??


Çağatay Özsoy

Önerilen Mesajlar

Merhabalar, 

 

2014 model 1.5 dizel fiesta kullanmaktayım, motorun gaz pedalına verdiği tepki ile hız sabitlemeye verdiği tepkiler birbirinden baya bi faklı. Hız sabitleme açıldığında araç çok hızlı bir şekilde hızlanmaya çalışıyor, kırbaçlanmış gibi, pedal ile böyle hızlanması mümkün değil (75 bg) ayrıca hız sabitleme açık olduğunda yokuş çıkarken gaz pedalı ile veremeyeceği performansı veriyor, kendi aracımın performansını ve ivmelenmesini bildiğim için motorun normaldan fazla performans verdiğini bariz olarak biliyorum.

 

Bu da beni motorun hız sabitleme ile farklı çalıştığını emu da ki bazı güvenlik kodlarının (motorun sağlığı açısından gerekli olduğunu düşündüğüm emu daki kodlar) hız sabitleme açık olduğunda çalışmadığını veya etrafından dolandığını dolayısıyla motorun fazladan zorlandığı şüphesine neden oluyor. Böyle durumlarda yani aracın anlık tüketimi 9lt/100km üzerine çıktığında hız sabitlemeyi kapatıyorum veya 4.vitese düşürerek yüksek devir (2200-2300) arasına getirerek hız sabitleyerek açıyorum veya gaz pedalı ile kendim kullanıyorum. 

 

Merak ettim acaba ben mi yanlış düşünüyorum, bu konuda bilgisi olan var mı?  

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hız sabitleme sizin yaptığınızı elektronik olarak yapıyor, normalde gazı kökleme ile bir farkı olmaması gerekiyor. Eğer varsa gaz pedalında bir sorun olması tek mantıklı açıklama olabilir.

 

güvenlik kodları ile kast ettikleriniz için daha çok detay vermeniz gerekiyor. Hangi güvenlik kodları, güvenlik kodu olmasını düşünme sebebiniz ne ve benzeri?

 

otomatik olmayanlarda düşük devirde dipgaz veriyormuş gibi olabilmesi dışında pek farklı bir şey olmasa gerek.

Focus'la CC veya normal olarak denediğimde aracın gücü yetmiyorsa yetmiyordu Bolu dağına çıkarken, ekstra bir zorlama vs. ile karşılaşmadım hiç. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Aynı konuya ben değinecektim ki siz önce davranmışsınız. Benim aracımda da durum bu yönde. Acaba gaza basarken biraz cimri mi davranıyorum diye, rampada sonuna kadar birden basmama rağmen, kesinlikle hız sabitleyicinin verdiği tepkimeyi vermiyor. İlk başta psikolojik olduğunu ya da pedala fiziksel bir temas olmadıgından geri tepmeyi daha yoğun hissedebildiğimi düşünmüş olsam da, hala bu durum zihnimi kurcalıyor.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

2 saat önce, Mertcan Çelik yazdı:

Hız sabitleme sizin yaptığınızı elektronik olarak yapıyor, normalde gazı kökleme ile bir farkı olmaması gerekiyor. Eğer varsa gaz pedalında bir sorun olması tek mantıklı açıklama olabilir.

 

güvenlik kodları ile kast ettikleriniz için daha çok detay vermeniz gerekiyor. Hangi güvenlik kodları, güvenlik kodu olmasını düşünme sebebiniz ne ve benzeri?

 

otomatik olmayanlarda düşük devirde dipgaz veriyormuş gibi olabilmesi dışında pek farklı bir şey olmasa gerek.

Focus'la CC veya normal olarak denediğimde aracın gücü yetmiyorsa yetmiyordu Bolu dağına çıkarken, ekstra bir zorlama vs. ile karşılaşmadım hiç. 

 

Benim fiestada durum böyle, gazı köklesen de üzerine ağırlıkta koysan da hız sabitleme ile aynı tepkiyi vermiyor, yokuş yukarı çekişi koltukta hissedebiliyorum. Motor güvenliği konusu tahminim ama öyle olması gerekir, hatta bazı markalarda araba boşta ise gaz kesme vardır, araç boşta gaz verince 2000 devri geçmez motora zarar vermesin diye.  Araç gücü tabiki de bi yere kadar ama ben bi kaç yerde denedim olmazsa videoya alayım, gazı koyleyerek çıktığım bazı rampalarda devir düşerken cc açık olduğu zaman daha rahat çıkıyor ama bu tabi anlık tüketim 11lt/100km kadar, sonrasını zaten motor yemiyor o da örneğin tekirdağın çanakkale istikametine doğru giderken çıkılan rampada 

--5 dakika sonra eklendi--
Bir saat önce, Servet Ö. yazdı:

Hatta senden benden daha iyi kullanabilir, gereği kadar gaz verir.

 

Kesinlikle öyle, zaten o yüzden genelde kullanrım cc yi, hatta şehir içinde bile kullanırım, limitleri aşmamak için :) sadece fazla eğimli rampalarda bi kuşku geliyor içime, hee motor ömrü filan çok aşırı derece umursadığım bişey değil zaten 5-7 yıla kadar değiştiririm o zaman kadarda nasılsa gider, benimki pimpiriklik işte. 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Çok büyük zararı olur motoru patlatırsınız aman ha bir daha yapmayın böyle birsey :) Yav ne olacak motora ne zararı olsun verin coşkuyu gitsin araba.Yokuş yukarı çıkarken gaza ayaklada bassanız 10lt. leri görebilirsiniz yine.Hız sabitleme  de daha hızlı tepki veriyor ayak gazına göre

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

2 dakika önce, Gürkan Çakıroğlu yazdı:

Benim anlamadığım 10-11 lt olunca ne oluyor?

Ben veriyorum coşkuyu 22-24 hatta daha yüksek litreleri görüyor.

Keyifle basın gaza yahu :)

Nasıl anlatılır bilmiyorum ki :D Gürkan abi bende basıyorum 200 ile giderken sabit 10 litre fln yakıyor ama devir 4binde oluyor tam gücü veriyor motor ama aynı vitesde 100 ile giderken devir ona göre düşük oluyor max torku veriyor ama gücü vermiyor merak ettiğim 5. vitesde rampada 90-100 ile gitmek motoru yorarmı nasıl bi rampa derseniz 10-12 litrelere çıkıyor :D 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

6 dakika önce, ismail orçan yazdı:

Nasıl anlatılır bilmiyorum ki :D Gürkan abi bende basıyorum 200 ile giderken sabit 10 litre fln yakıyor ama devir 4binde oluyor tam gücü veriyor motor ama aynı vitesde 100 ile giderken devir ona göre düşük oluyor max torku veriyor ama gücü vermiyor merak ettiğim 5. vitesde rampada 90-100 ile gitmek motoru yorarmı nasıl bi rampa derseniz 10-12 litrelere çıkıyor :D 

Bende diyorum ki takılma ona :)

Neticede cc ile araç karar veriyor buna, olmasaydı farklı tepki verirdi.

Ha yok böyle olmasın diyorsan çek 4 e ver gazı al kontrolü ele :)

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 1 yıl sonra...

cc'da motorun fazla performans veriyormuş gibi hissettirmesinin 2 sebebi var:

1- cc kalibrasyonuna özen gösterilmemiştir ya da cc tork kontrolü agresif tutulmuştur,

2- drivability, yani sürüş hissiyatı, kalibrasyonu pedal hareketleri için, yani cc kullanılmadığı durumlarda, daha yumuşaktır.

 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.