Jump to content
2019 Temmuz'dan sonraki tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeni kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

  • 0

Motor Takozu Ve Bakım..


Volkan Bozkaya

Soru

Arkadaşlar sabahtan devir saati başlıklı bir konu açmıştım. İlgili başlıkta açıklama yapmıştım ama izninizle burada da açıklamamı tekrarlayarak başlamak istiyorum. 1 hafta önce 183.000 Km deki 2005 Model Ford Focus C-Max 1.6 TDCİ Ghia (Aytozu Gri) aracımı İzmir'deki yetkili bir Ford Bayine 31.000 TL'ye takasa vererek yine aynı bayiden 2. el olarak 56.000 TL ye 2012 model 46.750 Km de Ford Focus III 1.6 TDCİ Titanium+OP Lunar Sky (Kahverengi) Sedan araç aldım. Araçtan oldukça memnunum ancak birkaç konuda yardımınıza ihtiyacım var. İzninizle sıra ile sormak istiyorum..

1. Aracımın bakımı 15.06.2016 tarihinde 43.000 km de yapılmış. Bir sonraki bakım ise 15.06.2017 tarihinde veya 15.000 km sonra yani 58.000 km de görünüyor. Önceki aracımda Euro 4 motorlu TDCİ bir araç idi. Bakımını 10.000 km de bir yaptırıyordum. Bu araçta sizlerin önerdiği bakım aralığı nedir ? 10.000 km mi yoksa 15.000 km mi ?

2. Araçta DPF olduğundan sanırım kullanacağımız yağ 5w-30 olsa da DPF destekli bir yağ olmalı. Peki bu bağlamda sizlerin yağ önerisi nedir ? 5W-30 Mobil 1 ESP Formula mı, Castrol Edge mi yoksa başka bir yağ mı ?

3. Aracım 2012 model ve su anda 47.000 küsür km de. Bildiğim kadarıyla Triger kayışı henüz hiç değiştirilmemiş. Bu değişim konusunda zaman ve km olarak tavsiyeniz nedir ? Ayrıca gerektiğinde değişim için yetkili servis mi özel servis mi ?

4. Son olarak motor kaputunu açtığımızda sol tarafta bulunan motor takozu üstünde ve çevresinde hafif yağlanma oluyor. Ancak araç çalışır iken veya aracı stop eder iken ciddi bir titreşim veya ses/sesli stop durumu henüz yok. Sizce bu takoz patlak mı ? Eğer patlak ise değişimi acil midir ? Bir sonraki bakıma kadar beni idare eder mi ? İlgili motor takozunun fotoğraflarını da ekliyorum..

Cevaplarınız için şimdiden çok teşekkür ederim...

 

 

 

 

 

--7 dakika sonra eklendi--

20161016_142647.jpg

20161016_142624.jpg

20161016_142642.jpg

20161016_142607.jpg

20161016_142556.jpg

20161016_142549.jpg

Volkan Bozkaya tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Önerilen Mesajlar

  • 0

1. Bakım aralıkları 15000km'dir.
2. yag için 5W-30 - Şartname WSS-M2C913-C karşılayan yağ kullanmalısınız . Marka sizin tercihinize kalmış
3. Triger değişimi bakım kılavuzuna göre 135.000 km veya 4 yıl. Hangisi önce gelirse.
4 . Aracın tasma kabı akitiyor . Biran önce servise başvurun motorun susuz kalma durumu var . DİKKAT!




Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

9 dakika önce, Özer Aksu yazdı:

1. Bakım aralıkları 15000km'dir.

2.yag için sitemizde konusu var bakmanızı öneririm

3.triger değişimi 135k da geçerli

4 . Aracın tasma kabı akitiyor . Biran önce servise başvurun motor elinizde kalabilir.

/profile/6073-%C3%B6zer-aksu/" style="color:inherit;text-decoration:none;background-color:transparent;" title="Özer Aksu kullanıcısını profiline git" rel="">Özer Aksu Bey o halde triger için yıldan bağımsız olarak 135.000 Km yi bekleyeceğim. Doğru mu anladım. Son olarak motor takozu patlak değil de bu akıntı radyatatör yedek su deposundan mi geliyor diyorsunuz ?


Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

(Düzeltme) triger değişimi bakım kılavuzuna göre 135.000 km veya 4 yıl. Hangisi önce gelirse.Motor takozunda sorun yok akan yer radyatör tasma kabı gibi görünüyor mutlaka kontrol ettirin/ değiştirin . Motor susuz kalması durumunda yeni bir sandık motor almak zorunda kalabilirsiniz.



Not: Kalın punto kullanmayınız lütfen . Bkz Site Kuralları




Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Özer Bey dediğiniz durumu daha yakından inceleyeceğim. Ancak bu konuda acaba yanılıyor olabilir misiniz ? Zira yedek su kabım aracı aldım günden beri MAX seviyesinde sabit. Motor takozunun üzerindeki sıvıya elimi sürdüğümde siyah renkte ve ince bir yağ kıvamında olduğunu gördüm. Ayrıca yağ motor takozunun sanki üstü kapalı olan iç kısımdan geliyor gibi geldi. İlgiliz ve cvplarınız için teşekkür ederim. Ancak bana hemen sandık motor aldıracak kadar ciddi bir problemde göremedim açıkçası. Zira bir önceki aracımda termostat su kaçırmış ve yedek su deposundaki su min seviyesine kadar inmesine rağmen aracı durumu fark edinceye kadar bir süre kullandım. Bu durum bir sorun oluşturmamıştı. 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Baktirmanizda fayda var aynı sorunu yaşamış biri olarak . Belli bir zaman sonra kapta çatlaklar oluşabiliyor. Motor takozu yağlı bir sistem değil diye biliyorum . (Bkz Resim) . Araca sıvı bulasacak en olası yer orası bu nedenle kontrol ettirmeniz faydaniza. 22385fe96da26e398ef9ce9b52108870.jpg


Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Özer Bey bir önceki aracımda 150.000 km lerde bu takozu yenilemiştim. Bu takoz yağlı bir sistem ona eminim. Değişimini yaptığım takozun fotoğraflarını ekliyorum. Beni şaşırtan bu takozun bu kadar erken su koyvermesi. Zira önceki aracımda 150.000 li km lerde bu değişimi yaptım.

--1 dakika sonra eklendi--

20151028_171728.jpg

20151028_171750.jpg

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
  1. Aracınızın bakım aralıkları 15.000 km ya da bir yıldır. Daha sık yapmak isterseniz sizin bileceğiniz iş. Daha çok masraf etmiş olursunuz, belki içiniz de rahat eder ama aracın ömrüne fark edilir bir katkısı olmaz.
  2. Motor yağı standardını arkadaşımız belirtmiş. Bunun dışına çıkmanın bir anlamı yok. Aşağıdaki başlıkta nedenlerini ayrıntılı yazmıştım diye hatırlıyorum. Mobil 1 ve Castrol Edge gibi fiyakalı yağlar Ford'un standardını karşılamıyor.  
  3. Triger değişimi 135.000 km ya da dört yılda bir. Ancak bu dört yıl süresine hemen hiç birimiz itibar etmiyor ve 6-8 yıl arasını daha mantıklı buluyoruz. Forumda triger diye aratırsanız detaylı tartışmaları görebilirsiniz.  
  4. Motor takozu erken bozulabilir, ben benzinli motorda 45.000 km'de değiştirdim, ancak kısa sürede yine sarsıntılı çalışmaya başladı. Ancak yağ konusunda yanılıyorsunuz, çünkü bu sert ve dayanıklı kauçuk bir parça. Yağ içinden değil, eğer varsa çevreden bir yerlerden sızar. Rahatsız edici bir sarsıntı yoksa değiştirmeye gerek yok.
  5. Su kabına gelince, ben dahil forumda kısa sürede çatlak kap nedeniyle sorun yaşayanlar oldu. Büyük olasılıkla sizin fotoğraflarınızda güneş su kabı üzerinden geldiği için antifrizli suyun renkli gölgesi takozun üzerine düşmüş ve Özer arkadaşım soğutma suyu bulaşmış olarak algılıyor. Yine de hafife almayın ve su kabını da uygun bir zamanda kontrol ettirin.
  6. Bakımlarınızı iyi bir ustanız varsa özelde yaptırın, çok daha ucuza gelir. Ama ustanın iyi olduğundan emin olun, yoksa gene çakma bilgilerle yanlış yönlendirirler.

Hayırlı olsun, güle güle kullanın....

 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
1 hour ago, Cem Boneval said:
  1. Triger değişimi 135.000 km ya da dört yılda bir. Ancak bu dört yıl süresine hemen hiç birimiz itibar etmiyor ve 6-8 yıl arasını daha mantıklı buluyoruz. Forumda triger diye aratırsanız detaylı tartışmaları görebilirsiniz.  

 

 

Cem bey,

 

Sanırım süre konusunda OTOSAN geri vites yaptı. Son yayınlanan servis bakım dökümanın da  ifade aşağıdaki gibi değiştirilmiş.

 

(135,000 km / 4 yıl / 9 yıl hangisi önce dolarsa)
Triger kayışı yenilenmesi (1.5/1.6L Ecoboost ve 1.25/1.4/1.6L Duratec motor)
Triger kayışı yenilenmesi (1.5/1.6/2.0L Duratorq ve 1.0L Ecoboost motor)
V-kayışının yenilenmesi

 

9 yıl iafedesi Triger kayışı yenilenmesi (1.5/1.6/2.0L Duratorq ve 1.0L Ecoboost motor)  grubunu temsil ediyor olmalı. Bu grup için bu süre kabul edilebilir :). Ben 9 yıl ifadesinin eklenmesini ve de motorların gruplanarak dökümana eklenmesini bu şekilde yorumladım. OTOSANA sordum bu değişikliği , ancak cevap alamadım...

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Merhaba Cem Bey tatmin edici yanıtlarınız için çok teşekkür ederim.

Bakım aralığını açıklamalarınız doğrultusunda 15.000 km veya yılda 1 şeklinde takip edeceğim. Zira 1 yılda 15.000 km yi ancak tamamlıyorum. Peki bu 15.000 km aralığının tam ortasında sadece ama sadece hava filitresini yenilemek faydalı olur mu ? Önceki aracımda bunu yapıyordum. Fayda gördüm mü bilmiyorum ama bana en azından motor konusunda pek sorun çıkarmadı. Sizin bu konudaki görüşünüz ne olur acaba ? 

Dediğiniz gibi ilginç bir şekilde  Mobil 1 ve Castrol Edge gibi fiyakalı yağlar Ford'un bu araçta istediği WSS-M2C913-C standardını karşılamıyor. Yağ seçerken bu standardı karşılaması ve yağ üzerinde/açıklamalarında PDF ile ilgili bir bilgi aramama gerek yok mudur şimdi ? Zira WSS-M2C913-C standardını karşılayan yağların detaylarında DPF ile bir bilgi göremedim.

Triger konusunda gelecek olursak aracım şuanda 5 yaşında ve Km olarak 47.000'de olduğundan sanırım 2 yıl kadar daha Triger değişimini bekletebilirim.

Takoz konusunda ciddi bir titreşim veya ses sorunum yok bu semptomlar ortaya çıkıncaya kadar takozu takipteyim. Ancak yağın takoz içerisinden geldiği ve taklozun yağlı/amortisörlü bir sistemle çalıştığı konunda ısrarcıyım :) Ancak yinede dediğin gibi çatlak su kabı sorunum da olabilir. Bu bağlamda tavsiyelerinize uyarak su kabını ve çevresini detaylı bir şekilde kontrol edeceğim/ettireceğim.   

Bakımlar içinde servis dışında iyi bir usta araştıracağım. Tekrar cevaplarınız için teşekkür eder, iyi günler dilerim..

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
2 saat önce, Cem Boneval yazdı:
  1. Motor takozu erken bozulabilir, ben benzinli motorda 45.000 km'de değiştirdim, ancak kısa sürede yine sarsıntılı çalışmaya başladı. Ancak yağ konusunda yanılıyorsunuz, çünkü bu sert ve dayanıklı kauçuk bir parça. Yağ içinden değil, eğer varsa çevreden bir yerlerden sızar. Rahatsız edici bir sarsıntı yoksa değiştirmeye gerek yok.

 

 

Abi aklında bulunsun, şanzıman takozu kuru, motor takozu yağlı sistem, deformasyondan kaynaklı içinden yağ sızabiliyor. Tecrübeyle sabit :)

  • Beğen 4
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Arkadaşlar dün gerekli kontrolleri yaptım/yaptırdım. Yedek su kabı sağlam ancak motor takozu içerisinden köpüklü köpüklü yağ atıyor. Yani takoz patlak mümkün olursa bugün veya hafta sonu takozu yetkili servis dışında değiştireceğim.  

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
Arkadaşlar dün gerekli kontrolleri yaptım/yaptırdım. Yedek su kabı sağlam ancak motor takozu içerisinden köpüklü köpüklü yağ atıyor. Yani takoz patlak mümkün olursa bugün veya hafta sonu takozu yetkili servis dışında değiştireceğim.  

Benim servisteki usta doğru demiş o zaman. Takozda yağ görünüyorsa patlaktır. Geçmiş olsun.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
17.10.2016 - 09:31 tarihinde, Servet Ö. yazdı:

 

Abi aklında bulunsun, şanzıman takozu kuru, motor takozu yağlı sistem, deformasyondan kaynaklı içinden yağ sızabiliyor. Tecrübeyle sabit :)

Benimki kafa sallamaktan değiştiğinde kupkuru idi.

Bu nedenle yağlı bir sistem olmadığını düşünmüştüm, yanılmışım.

Ne güzel ki öğrenmenin yaşı yok.

Buna Ford da uysa da habire patlayan abuk bir motor takozu kullanmasa...

17.10.2016 - 09:11 tarihinde, Volkan Bozkaya yazdı:

ortasında sadece ama sadece hava filitresini yenilemek

Sökün bakın, ciddi kirliyse değiştirin, değilse kalsın. 

17.10.2016 - 09:11 tarihinde, Volkan Bozkaya yazdı:

DPF ile bir bilgi göremedim

Farklı yağlarla DPF yükünü düşürmek mümkün olsa da belli ki Ford rejenerasyon sisemine güveniyor ve yağ konusunda bu nedenle bir ayırıma gitmiyor, yani hayır özel bir mesaj aramanıza gerek yok. 

17.10.2016 - 08:54 tarihinde, Kaan Zaim yazdı:

(135,000 km / 4 yıl / 9 yıl hangisi önce dolarsa)
Triger kayışı yenilenmesi (1.5/1.6L Ecoboost ve 1.25/1.4/1.6L Duratec motor)
Triger kayışı yenilenmesi (1.5/1.6/2.0L Duratorq ve 1.0L Ecoboost motor)
V-kayışının yenilenmesi

Bu kadar belirsiz bir tanımlama zaten ancak Otosan'a yakışır.

Sehven yazılan 4 yıl bir sonraki baskıda kaldıracaklar.

Ben 9 yılı baz alıyorum.

Nokta...

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Cem Bey yanıtlarıniz için tekrar çok teşekkür ederim. Takozu fazla uzatmaya bırakmakmadan bugün orjinalini ford parçası satan bir arkadaşımdan 200 TL ye alıp 40 TL ye 20 dk. da montajını yaptırdım. Üzerinden çıkan takoz enkazdı ve neredeyse işlevsiz bir durumdaydı. Sonuç olarak titresimler özellikle de direksiyondakiler ortadan kalktı.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.