Jump to content
2019 Temmuz'dan sonraki tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeni kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

  • 0

Turbo Sorunu


Aykut Kaya

Soru

merhaba arkadaşlar..aracımın turbosu  1 ayda 2 kere hortumu patlattı. ilk patlatmasını umursamadım ama  değiştikten sonra yenisini 20. günde ikinci defa patlatınca servise götürdüm .turbodaki basınç bayağı sert plastikten olan hortumu resmen yarmıştı ilk patlamasından daha büyük bir yarık ile.. servis çalışan turbocuya baktırmamı söyledi tamir olursa 600 tl yenisi 1200 tl civarında dedi.. turbo işinde ustalık çok önemli tavsiye edeceğiniz usta servis var mıdır istanbul avrupa yakasında .

 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Bu soruda 7 cevap bulunuyor

Önerilen Mesajlar

  • 0
21 saat önce, Aykut Kaya yazdı:

merhaba arkadaşlar..aracımın turbosu  1 ayda 2 kere hortumu patlattı. ilk patlatmasını umursamadım ama  değiştikten sonra yenisini 20. günde ikinci defa patlatınca servise götürdüm .turbodaki basınç bayağı sert plastikten olan hortumu resmen yarmıştı ilk patlamasından daha büyük bir yarık ile.. servis çalışan turbocuya baktırmamı söyledi tamir olursa 600 tl yenisi 1200 tl civarında dedi.. turbo işinde ustalık çok önemli tavsiye edeceğiniz usta servis var mıdır istanbul avrupa yakasında .

 

 

 

Turbonun hangi hortumu?

Emme hortumu? Basınçlı hava çıkış?

 

Turbolar arızalandığında genelde fazla hava basmazlar. Daha az basarlar, turbo wastegate'inde veya selenoidinde bir problem varsa eğer Wastegate açılmaz ve fazla basınç basar. Birde olası emme manifoldu ve intercooler problemleri buna yol açar, sıkışan hava gidecek yer bulamaz ve basınç artar.

 

Bunu size söyleyen servis çalışanı turbonun kaç bar basınç bastığına baktı mı?

 

 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

patlayan hortum bu .. 20 günde 2. patlayışı .. ilki 6 yıllık ilk boruydu.patlaması normal dedim  ama yenisi orjinal yan sanayi filanda değil 20 günde (resimdeki) patlaması.. servisteki elemanın abi bu boru öyle kolay kolay patlamaz turbondaki basınç çok fazla o patlatır demesi üzerine sıkınıtı turbo olduğuna karar verdirdi..arabada ciddi çekiş kaybı var 100 den sonra hızlanması ciddi zaman alıyor

DSC_0004.JPG

DSC_0005.JPG

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

arkadaşım bende revizyon yaptırdım turboya.40000 km veya 1 yıl hangisi önce dolarsa garanti verdiler.1 yılı geçti sorun yok.iki tür malzeme var kötüsü 550 iyisi 700 tl yapılıyor.tavsiye istersen, turbon arızalı ise yenisini al.başın ağrımaz.   oem marka düşünürsen 

 OEM 753420-5005S ) FORD 1.6 HDİ 110 HP TURBO FİYATI 800 TL  istanbulda     sitiloto.com da var.
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.