Jump to content
2019 Temmuz'dan sonraki tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeni kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

Volvo S40 D2 Hakkında


Ümit Vaysaloğlu

Önerilen Mesajlar

Değerli Focusclubtr sakinleri,

Kayınpederim uzun uzun ikna çabalarımıza rağmen S40 alma kararından vazgeçmeyerek 2012 model tahminimce bütün opsiyonları bulunan oldukça dolu bir S40 aldı. 

Araçla henüz tam anlamıyla vakit geçiremedim ama bir sorun var. 

Bi-xenon farlar yükseklik ayarı yapmıyor. 

Farları söktüm (çok kolay, demir bir çubuk var, onu çekiyorsun ve far boşa çıkıyor :D )uğraştım falan ama bişey çıkmadı. Uğraşırken bir ara farların aşağı yukarı oynadıklarını fark ettim. 

Uğraşmaya devam ederken bu oynamanın direksiyonu sağa doğru çevirirken belli bir açıya geldiğinde farın aşağıya yukarıya oynadığını anladık. Başka hiç bir şekilde far ayarı yapmıyor, direksiyonu çevirip belli bir açıya geldiğinde xenon merceği aşağıya yukarıya oynuyor. 

Bununla ilgili yorumu olabilecek bir arkadaşımız varsa merakla bekliyorum.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

17 saat önce, Servet Ö. yazdı:

Bi-Xenon degildir adaptif fardir :)

Asagi yukari degil saga sola oynayabiliyordur :)

 

Hayır işte aşağı yukarı oynuyor. 

Benim senaryom ise şöyle, kablo bağlantılarını bir şekilde yanlış yaptılar. Yükseklik ayarını yapan kabloyu adaptif kısmına bağladılar, adaptifi de yükseklik ayarına, ama adaptif çalışmıyor, direksiyonu çevirince farlar aşağıya yukarıya oynuyor. 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

İlk bilgi olarak S40'larda 2 tip xenon sistemi var. Bir tanesi normal bi-xenon, sadece otomatik yükseklik ayarı vardır.Orijinal xenon olup olmadığını anlamak için far anahtarında far yükseklik ayarı varsa orijinal değildir.

 

Diğeri ise adaptif bi-xenon.Buda virajlarda sağa-sola dönen xenon oluyor. Bunu anlamak içinde far anahtarında 4 tane pozisyon olması gerekir (0-park-far-adaptif). Resimde adaptif fara sahip olan S40 far anahtarı gözükmektedir ,

Anahtardaki ayar çubuğu(sağdaki) gösterge parlaklık seviyesidir , far yükseklik ayarı varsa(manuel) solda ayrıca oluyor.

 

Kısaca far anahtarında solda yükseklik ayarı varsa kesinlikle orijinal xenon değildir.

 

 

a58c6b648c74afc38d4a05795c40d14c.jpg

 

Orijinal Xenon ise her türlü otomatik yükseklik ayarı sensörü(ön aks ve arka aksta) vardır.

 

 

 

 

 

 

Otomatik yükseklik ayarı sistemi ise akslarki seviye sensöründen gelen sinyal beyinde işleniyor.

 

Akabinde farın içindeki step motora gerekli gerilim verilerek ağağı yukarı hareketi sağlanıyor.

 

Far içindeki step motorlar arızalı olabilir yada step motorların merceğe hareketi verdiği yuva yerinden çıkmış olabilir.

 

 

 

 

Çağlar Kasımoğlu tarafından düzenlendi
  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

22 dakika önce, Çağlar Kasımoğlu yazdı:

İlk bilgi olarak S40'larda 2 tip xenon sistemi var. Bir tanesi normal bi-xenon, sadece otomatik yükseklik ayarı vardır.Orijinal xenon olup olmadığını anlamak için far anahtarında far yükseklik ayarı varsa orijinal değildir.

 

Diğeri ise adaptif bi-xenon.Buda virajlarda sağa-sola dönen xenon oluyor. Bunu anlamak içinde far anahtarında 4 tane pozisyon olması gerekir (0-park-far-adaptif). Resimde adaptif fara sahip olan S40 far anahtarı gözükmektedir ,

Anahtardaki ayar çubuğu gösterge parlaklık seviyesidir , far yükseklik ayarı varsa(manuel) sağda ayrıca oluyor.

 

Kısaca far anahtarında sağda yükseklik ayarı varsa kesinlikle orijinal xenon değildir.

Orijinal Xenon ise her türlü otomatik yükseklik ayarı sensörü(ön aks ve arka aksta) vardır.

Otomatik yükseklik ayarı sistemi ise akslarki seviye sensöründen gelen sinyal beyinde işleniyor.

Akabinde farın içindeki step motora gerekli gerilim verilerek ağağı yukarı hareketi sağlanıyor.

Far içindeki step motorlar arızalı olabilir yada step motorların merceğe hareketi verdiği yuva yerinden çıkmış olabilir.

 

Volvo Master :smiley2k:

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 1 yıl sonra...

Değerli forum sakinleri. 

Volvo s40 ile 31/08/2016 tarihinde başlayan meşakkatli yolculuğumuz halen devam ediyor. 

Aldığımızdan beri arabaya edilen masraf 10 bin tl yi geçti. 

Arabanın bütün aksamları oldukça iyi olmasına karşın motoru maalesef berbat durumdaymış. 

Halbuki alırken experde motoru %94 çıkmış, experi yapan kişi de, bu oranın oldukça iyi olduğunu söylemişti. (Bunun motor ömrü olmadığını o zaman da biliyordum.)

Almadan evvel dip gaz yapıp duman atma, vs sıkıntısının olup olmadığını gözlemlemeye çalıştık kendi arabamızla da takip ederek. Performansı da kullanım esnasında normaldi. 

Satın aldık gelirken benim aracımla ara ara kapıştık.  Trafik ışıklarından kalkışta falan benim arabam 1 boy fark atıyordu 1-1.5 km kadar mesafede. Yani anlayacağınız görüntüde hiç bir sorun yoktu. Araba da 88 bin km deydi aldığımızda.

 

Aldıktan sonra 90 bin bakımı için Ankara Volan'a servise götürdük. Serviste kaputu açar açmaz motorun arka kısmında bir borunun oring diye tabir edilen contasının tam takılmadığı için yağ sıçrattığını fark ettiler. Serviste araçla işini iyi yapıtğını düşündüğüm baş teknisyen rozeti bulunan bir usta ilgilendi. 

Arabanız çok iyiymiş falan filan dedi. Neyse bi sevinçle çıktık servisten...

Bir süre kullandıktan sonra arabada ciddi performans kayıpları başgösterdi. Üstüne bir de direksiyon pompası arızalanınca Ankara Şaşmaz'da soyadı Pehlivan ya da Pehlivanoğlu olan bir ustaya götürdük arabayı. Direksiyon pompası tamir edildi. Performans kaybıyla da ilgili olarak partikül filtresi tıkanmış olabilir. Buna bi würth enjektör temizleyici atalım, giderkende sıkıştırabildiğiniz kadar sıkıştırın motoru dedi. Dediği gibi yaptık ama performansta düzelme olmadı. Yakıt tüketimi de çok fazlaydı. 

Derken hadi yine tuttuk Şaşmaz'ın yolunu. Enjektörler sıfır alınarak değiştirildi. Yağ bakımı falan filan işte. Araba bi güzel oldu. (psikolojik olarak tabi, 4000 TL civarında bi para harcayınca) Derken bir süre sonra yine bi acayiplik var arabada. Motorda tahliye tıpaları varmış. Bu tıpalar çürümüş. Çürüyen bu tıpalardan su sızmış. Karabük'e giderken araba hararet yapmış. Conta yakmış. Üst kapak söküldü, conta, trigier falan filan derken bi 3000 civarında para daha harcadık. Neyse oh, artık herşey düzeldi. Araba rayına girdi. Bir müddet binelim, sonra değiştirelim. Bu arabada bi cacıklık var dedik. Henüz 2 hafta kadar geçmişti ki, araba yine hararet yapmış. Hadi bakalım yine ustaya. Usta motoru sökmüş. Motor bloğunda kaynak çıkmış. Hadi buyur burdan yak.

 

Şimdi sandık motor arıyoruz. 7, 8, 9, 10 bin TL gibi rakamlara motor var. 

Öneriniz var mı? 

Volvo yerine sandık Focus TDCİ 115 motoru alsak ne olur?

 

 

 

 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Geçmiş olsun Ümit, geçenlerde konu açmıştım 1.6 tdci focus motoru için; 7 bine KDV dahil sıfır sandık motor aldım (uzun arayışlar sonucunda) enjektör ve turbo revize edildi. Volan-baskı balata-triger-ön takım vb ıvır  zıvır 12 bine araba yürüyor şu anda...

Çıkma motor da bakabilirsin, ben 5 bine bulmuştum...

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Bir saat önce, Ümit Vaysaloğlu yazdı:

Neyse oh, artık herşey düzeldi. Araba rayına girdi. Bir müddet binelim, sonra değiştirelim. Bu arabada bi cacıklık var dedik. Henüz 2 hafta kadar geçmişti ki, araba yine hararet yapmış. Hadi bakalım yine ustaya. Usta motoru sökmüş. Motor bloğunda kaynak çıkmış. Hadi buyur burdan yak.

 

Şimdi sandık motor arıyoruz. 7, 8, 9, 10 bin TL gibi rakamlara motor var. 

Öneriniz var mı? 

Volvo yerine sandık Focus TDCİ 115 motoru alsak ne olur?

sadece bu kısmı yeterliyken aynı şeyler neden bi daha yazıldı acaba...

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

6 saat önce, Ozan Kar yazdı:

sadece bu kısmı yeterliyken aynı şeyler neden bi daha yazıldı acaba...

Mesela neyi bi daha yazmışım. 

Başımızdan bir sıkıntıdır geldi, geçiyor. Allah beterinden saklasın. 

Kimisi öneride bulunmuş, kimisi de geçmiş olsun demiş. 

Süreci anlatmamdan niye rahatsız olduğunu merak ettim doğrusu. 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

59 dakika önce, Ümit Vaysaloğlu yazdı:

Mesela neyi bi daha yazmışım. 

Başımızdan bir sıkıntıdır geldi, geçiyor. Allah beterinden saklasın. 

Kimisi öneride bulunmuş, kimisi de geçmiş olsun demiş. 

Süreci anlatmamdan niye rahatsız olduğunu merak ettim doğrusu. 

alıntı yaptığım yerden öncesi aşağıdaki konuda yazıldı zaten. aynı şeyleri tekrar okumaktan rahatsız oldum.

 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.