Jump to content
2019 Temmuz'dan sonraki tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeni kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

  • 0

Araç Soğukken Kalkışta Silkeleme Yapıyor!


Gökhan ADIGÜZEL

Soru

Aracım,
2012 model Focus 3 Ti-vct LPG, 
61.000 km, 
Lpg 40.000 km'de takıldı. (BRC My11, Ankara'da bildik bir firma tarafından takıldı).

 

- Tesadüf müdür bilmem ama lpg uygulattıktan bir süre sonra araç soğuk havalarda kalkışta silkelemeye başladı. O zamandan bu yana böyle devam ediyorum.  Eğer bir kaç dakika ısıttıktan sonra hareket edersem bu sorun olmuyor. 

- Soğuk havalarda daha can sıkıcı bir hal alıyor. 
- Öne ya da geriye harekette farketmiyor. İki yöne de silkeleme yapıyor. 
- LPG'ye geçtikten sonra problem kalmıyor. Ya da aracı ısındıktan sonra benzinde kullanırken yine bu sorun yaşanmıyor. 
- Gaza biraz basıp deviri 15-20,000 seviyesine çıkarınca rolantide dalgalanma oluyor, gaz yemiyormuş gibi bir his veriyor. Araç ısındıktan sonra kalkıştaki silkeleme bittiği gibi bu sorun da kalmıyor. 
- Defalarca lpg'ciye götürmeme ve gaz ayarı yapılmasına rağmen sorun devam ediyor. Ayrıca lpg'yi takan firma enjektörleri ve beyini de değiştirdi ama çözüm bulamadık. Araçtan kaynaklandığı söylendi. 
- Boğaz kelebeği temizlendi, hatta 60,000 bakımında tekrar temizlettim. 

 

İnternet üzerinden yaptığım araştırmalara göre, sorun ihtimali olan bölgeler:
1- Rolanti valfi (bypass ventili)
2- Triger sente atlaması
3- Debriyaj balatası

 

Hafta sonu aracı baktıracağım fakat götürene kadar ısındığı için orda problemi göremiyoruz. En azından o zamana kadar fikri olan arkadaşlar görüş bildirilerse memnun olurum. Şimdiden teşekkür ederim. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Önerilen Mesajlar

  • 0

aynı sorun bende de var aracım şuan 41 binde lpg de brc marka 30binde takıldı. lpg ye geçtiği an hiç bir sorun kalmıyor herşey normal. lpg bayisi de sorunu anlamaları için aracın bir gece orada kalması gerektiğini söyledi fakat zaman bulupta bırakamadım. lpg sisteminiz pipolu sistem mi? ben pipodan şüpheleniyorum alakası var mı bilmiyorum ama.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Forumda iki arkadaşımızın daha aynı problemi yaşadığını okumuştum. Ama profillerine baktığımda en son mart ayında siteye giriş yapmışlar. dolayısıyla onlarla iletişime geçemedim. 

 

Ben aracı lpg bayisine bıraktım. sabah soğuk halde ilk onlar hareket ettirsinler diye ama sorun olmadığını söylediler. ilk montajımız da pipoluydu fakat araç ivmelenirken gaz kestiği ve yığıldığı için pipoyu iptal ettik, o sorun düzeldi. Ama sabahları yaşadığım sorunu çözemedik bir türlü. Vaktiniz olursa bırakın, bence ona da normal diyecekler ama en azından farklı bir çözüm sunabilirler belki. Sonucu paylaşırsanız sevinirim.

 

Bir forumda balatadan kaynaklandığını, yüzeyin yağlanması nedeniyle yaptığını söylemiş ustası. 4. viteste el fireni ile kalkar gibi yapması gerektiğini söylemiş ve bu şekilde sorunun kalmadığını yazmıştı. Balatayı traşladı anladığım kadarıyla. Ama bende olmadı. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

bende gaz kesme yığılma gibi sorunlar yok fakat araç olduğu yerde yaklaşık 4 saat durursa kalkışta silkeleme yapıyor. sorunun tam olarak lpg den kaynaklandığından da emin değilim. 30 binde aldım aracı hemen lpg taktırdım o yüzden aldığımda da böyle bir sorun varmıydı lpg den sonra mı oldu emin değilim.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Aynı soru işareti bende de var çünkü lpg uyguladıktan sonra denk geldi sorun bana. aracım 61,000 km'de ve silkeleme anında debriyajda da titreme hissettiğimde balatadaymış gibi hissediyorum. İnşallah değildir çünkü bir de volan girecek işin içine. Gittiği yere kadar kullanayım desem seneye satacağım zaten, bu haliyle de satmak istemem. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Bugün ustam ile konuştum. Wurth katkı maddesi vereceğini, düzelirse ne âlâ, düzelmezse silindir kapağının sökülüp subaplara bakılması gerektiğini söyledi. Çıkan subaplara göre bir fiyat vereceğini söyledi. Aracı daha 25,000 km'dir lpg'de kullanıyorum. Bu kadar kısa sürede subap eritmesi pek mümkün gelmiyor. Tabi BRC'nin aracıma taktığı enjektörler hatalı değilse.  

 

Bir arkadaşımız daha benzer problem ile Öner Oto'ya gitmiş, sorunun çözüldüğünü yazmış. Bir de Tuncay usta ile görüşmek istiyorum. 

 

İzlediğim aşamaları tek tek yazmak istedim. Diğer forumlarda da sorunun çözüme ulaşamamış arkadaşlara yol göstermesini umuyorum. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

bende subaplardan şüphelendim fakat aracın çekişte düşme yok yakıtta artışta yok subap sorunu olduğunda bunlarında olması gerektiğini söylüyorlar. ben sensörlerden biriyle ilgili bir sorun olduğunu düşünüyorum. Yetkili servisler baksa sorunun kolayca çözüleceğini düşünüyorum fakat lpg li aracı kabul etmiyorlar.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Dediğiniz sorunun aynısı 2 ay önce sattığım aracımda da oldu. Anlattıklarnızın birebir aynısıydı. Sorun şöyle çözüldü. Lpg ustası bana su sıcaklığının 30 derece ayarına getirilip verilmesi için ayarlandığını ideal olan sıcaklığın 40 ayarlanması gerektiğini söyledi. Ayarlayınca hemen düzeldi. 2 seçenek ise gazı bitirip shellden birde deneyin. 

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
06.09.2016 - 12:16 tarihinde, Gökhan ADIGÜZEL yazdı:

evet 60,000 bakımında lpg'yi de baktırdım. filtre de değişti. zaten sorun lpg'de iken olmuyor. sabah ilk çalıştığında benzin kullanımı sırasında oluyor. Benzin pompası demeye dilim varmıyor. 

Arasıra bir benzinde çalışmadıysa bu sıkıntılar olabiliyor.Tabi sürekli gittiğiniz ustanız size yol gösterir.Çözünce yazarsanız bizimde aklımızda olur böyle sıkıntı yaşayanlar olursa bilgi veririz

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Geçiş ısısı yazın 40 kışın 35 derece en alt değerler. Tecrübe ile sabit birde yöntem önereyim biraz sıkıntılı ama sonuç kesin akşam aracı park ettikten sonra akü kutup başını söküyorsunuz sabah tekrar takıp Lpg yi düğmeden kapatıp 1 depo benzin bitirene kadar arabayı benzinde kullanıyorsunuz 600 650 km hiç Lpg ye almayın sonra LPG ciye gidin Lpg beynini sıfırlayıp sil baştan ayarlasın problem kalmayacaktır yalnız bir depo benzinden önce LPG'ye almayın ayar yapıldıktan sonra kullanın gönül rahatlığı ile burada amaç bozulan benzin değerlerini sıfırlayıp bir depo benzinle arabanın kendi benzin değerlerini tekrar düzeltmesidir.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.