Jump to content
2019 Temmuz'dan sonraki tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeni kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

  • 0

Fabrika Max. Hızını Geçmek Motora Zarar Verir Mi ?


Samet Çörekçioğlu

Soru

Öncelikle merhaba, 2014 benzinli trendx focus fabrika verilerinde maksimum hız olarak 198 km/h gözüküyor. Ancak otoban gibi yollarda bu hızın daha da üstüne çıkılıyor. Çevremdeki insanlar fabrika verilerinin belirlediği hızın üstüne çıkmak motoru yer diyorlar, sizin de fikirlerinizi almak istiyorum. 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Önerilen Mesajlar

  • 0
3 saat önce, Kerem Bozdoğan yazdı:

hız konusuna hiç girmeden bu konu şöyle bir soruya evrilebilir mi?; (hiç merak etmiyorum da gevezelik edesim geldi)

 

motorun sakıncasız sürdürülebilir en yüksek devri nedir? hangi devirden sonrasındaki süreklilik motor ömrünü kısaltır?

 

Her motor için değişir.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

sapma ile ilgili çok önceleri bir mesajım vardı..bir iki arkadaşın verdiği cevapta pek tatminkar değildi..

daha dün memleketten geldim..

1.0 eb 4000 devirde 180 gösteriyor.. 6000 devirde 270 gösteremeyeceğine göre bunun nedeni nedir acaba..

aşınma, sürtünme, boşa giden enerji kaybı gibi etkenler mi?

motor 6000 deviri çevirdiğinde muhtemelen 1.0 ın hızı fab verisi olan 195 olacaktır..

 

 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
18 dakika önce, Mehmet Demir yazdı:

sapma ile ilgili çok önceleri bir mesajım vardı..bir iki arkadaşın verdiği cevapta pek tatminkar değildi..

daha dün memleketten geldim..

1.0 eb 4000 devirde 180 gösteriyor.. 6000 devirde 270 gösteremeyeceğine göre bunun nedeni nedir acaba..

aşınma, sürtünme, boşa giden enerji kaybı gibi etkenler mi?

motor 6000 deviri çevirdiğinde muhtemelen 1.0 ın hızı fab verisi olan 195 olacaktır..

 

 

Teknik olarak 4000'de bu 6000'de de bu :) Senin dediklerin tabii ki abi eğer lab. ortamında yapılırsa bu değerleri sağlar.

 

Screen Shot 2016-08-31 at 21.14.41.pngScreen Shot 2016-08-31 at 21.15.45.png

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Yüksek hızda gidiyorsan devir de yüksek demektir. Ve eğer sürekli olarak yüksek devirlerde kullanırsan hararet olmasa bile gerek yataklarda gerek gömleklerde haddinden fazla aşınmalar olacak. Buda senin motor ömrüyle orantılı birşey. Ne kadar çok aşınma o kadar kısa motor ömrü. Eğer yüksek devirle kalmayıp daha da sıkıştırıp çok daha yüksek devirlerde kullanırsan sürekli olarak , ya kol kirarsin ya da krank mili kırılır. Zaten kol kırmak gibi eylemler olmasın diye adamlar kesiciyi koymuş arabaya. Yinede size tavsiyem sınırlar dışına çıkmayın  ne arabniz üzülsün ne de siz üzülün :)

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
 

Lanet herifin tekiyim, idare et yahu [emoji4] 

Yoksun diye ben lânetlik ediyim dedim olmuş mu :)

Motor ömrü en uzun olan motorlar stirling çevrimiyle çalışan motorlardır. Çünkü piston ve yatak arasında surtunme yok denebilir. Türkçeye ucan piston diye çevrilir. Bkz. Youtube emmi.

Yuksek devir motor asinmasının arttığı noktadır.

Amma zamanımız teknolojisinde yuksek devirden çok rölanti tabir ettiğimiz devirdeki aşınma sizin aracinizin asil motor ömurunu yer. Hani trafikte dur kalk dur kalk yapıyoruz ya. Hah orada yiyoruz motoru. Bu dert edilecek bisey mi?

400.000 km kadar bir motor bakımları yapıldığı surece sizi üzmez. Sizi üzecek kadar elinizde kalmis bir motor zaten kendini amorti etmiştir. Dert etmeyin.

Gelelim yeni teknolojilere. Elektrik motoruna geçtikçe her devirde max tork alacağımız için motordan çok aküler noldu laaa geyiğine hazırlanalım. Hangi aralıkta kullanmak akülerimizi yer benimki su damlattı. Sakız yapıştırdım düzeldi. Oje sür düzeliyor. Geyiklerini hasretle bekliyorum.

Teknolojiye yön verme şansım olsa wankel motorlarının geliştirilmesine para dökerdim.

Kafada hep elektirik destekli bir wankel projesi var. Mazda'dan teklif beklerken onlarda wankel'den vaz geçti. [emoji22]

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
2 saat önce, Mehmet Demir yazdı:

sapma ile ilgili çok önceleri bir mesajım vardı..bir iki arkadaşın verdiği cevapta pek tatminkar değildi..

daha dün memleketten geldim..

1.0 eb 4000 devirde 180 gösteriyor.. 6000 devirde 270 gösteremeyeceğine göre bunun nedeni nedir acaba..

aşınma, sürtünme, boşa giden enerji kaybı gibi etkenler mi?

motor 6000 deviri çevirdiğinde muhtemelen 1.0 ın hızı fab verisi olan 195 olacaktır..

 

 

oran baskı balata kaçırmadığı sürece değişmez. yani sapmayı göz ardı edersek, 6000 devire çıkabilseydi o hızı görürdü.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Konu Melekler ve Şeytanlar'dan bir bölüm gibi olmuş.

9 saat önce, Volkan Ö. yazdı:

zamanımız teknolojisinde yuksek devirden çok rölanti tabir ettiğimiz devirdeki aşınma sizin aracinizin asil motor ömurunu yer.

Bu bir açıklama gerektiriyor...

10 saat önce, Mehmet Demir yazdı:

motor 6000 deviri çevirdiğinde muhtemelen 1.0 ın hızı fab verisi olan 195 olacaktır..

195 km/h hızda motor devri 4333 dd olacaktır.

Büyük olasılıkla da tork hava direncini yenmeye yetmeyeceğinden daha yüksek devire çıkamayacaktır, tabii arkadan güçlü rüzgar veya yokuş aşağı değilse.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

http://www.yildiz.edu.tr/~kaleli/Motolardaasinmayaglamasogutma.pdf

Cem hocam 

Akademik bakayım dedim. İlk çalışma ile ilgili grafikleri buldum. Dur kalk etkisi ile ilgili bir grafik göremedim. (Prof'a mail atıp sorayım kesin vardır ama lisan seviyesinde çalışma değildir)

Sanırım başka bir yerde idi ama aşınma merakı için güzel bir eğitim notu paylaşayım dedim.

motor.PNG

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
58 dakika önce, Volkan Ö. yazdı:

güzel bir eğitim notu paylaşayım dedim.

Paylaşım için teşekkürler.

Sorun şu ki bence kast ettiğin ile yazdığın farklı.

Motor aşınmasının en yüksek olduğu düzey "ilk hareket" anı, yanı soğuk motorun ilk çalışması.

Sonrasında yağ ve yağlanan ortam çalışma ısısına ulaşınca yük ve devir belirleyici faktör olur.

Paylaştığın çalışmada bununla ilgili pek çok bilgi de var zaten.

Yani "çalışma ısısındaki motor rölantide daha çok aşınır" hipotezini destekleyecek herhangi bir veriye ulaşamadım ben paylaşımında. 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
Paylaşım için teşekkürler.

Sorun şu ki bence kast ettiğin ile yazdığın farklı.

Motor aşınmasının en yüksek olduğu düzey "ilk hareket" anı, yanı soğuk motorun ilk çalışması.

Sonrasında yağ ve yağlanan ortam çalışma ısısına ulaşınca yük ve devir belirleyici faktör olur.

Paylaştığın çalışmada bununla ilgili pek çok bilgi de var zaten.

Yani "çalışma ısısındaki motor rölantide daha çok aşınır" hipotezini destekleyecek herhangi bir veriye ulaşamadım ben paylaşımında. 


[emoji23] Bende ulaşamadım benim teorim motor ısısının dur kalk sırasında yükselmesi teorisine dayaniyor. Mail attım hocaya kesin vardır bir çalışma bakalım.
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

cevaplar için tşk ler.. @Ozan Kar ve @Cem Boneval  birşey daha öğrenmiş oldum..

az önce video seyrettim adam almanya otobanda 205-210 gibi bir hıza 4750 devir civarında ulaşıyor..(daha öncede videolar seyretmiştim ama dikkat etmemişim demek ki)

sonuçta dendiği gibi araç debriyajı kaçırmıyorsa oran değişmiyor, zaten değişmemesi lazım, mekanik parça..son vites son dişli; ama ben zannederdim ki fab verisi son hız, arabanın son vites max beygir de ulaştığı hızdır..o yüzden orantılarsak bu arabanın 270 yapması lazım neden yapamıyor, yada ibrede ciddi sapma mı var..

 

cem abinin dediği gibi de sonuçta focus 1.0 4500-4750 devir aralığında rüzgar direncini kıramıyor..son hıza 4500 devir gibi ulaşmış oluyor..

 

bu durumda 4500 devirle eğer yol müsaitse saatlerce yol alabilirsiniz, aşınmadan korkmadan diye düşünüyorum.. sonuçta ciddi tırmanışlarıda hızlı almak isterseniz alt viteslerde 4000-4500 devirleri rahatlıkla görürsünüz.. 4500 devir motor için kötü bir aşınma devri değil, redline a bayağı uzaksınız..

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
12 dakika önce, Mehmet Demir yazdı:

cem abinin dediği gibi de sonuçta focus 1.0 4500-4750 devir aralığında rüzgar direncini kıramıyor..son hıza 4500 devir gibi ulaşmış oluyor..

Daha yüksek son hıza yüksek devir çevirerek 5.viteste ulaşmak mümkün olabilir. Denemek gerekir...

6.vites ekonomi için tasarlanmıştır.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Bence mümkündür çünkü vites farkı %15 civarı devir düşüp basınca devir yükselir bg artar, güçlenen araba hava direncini bir miktar daha kırabilir. Tork düşüyor ama ya hesabı bilmek lazım yada denemek. Bg 120 lere çıkarken tork 150 lere gerileyecek.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.