Jump to content
2019 Temmuz'dan sonraki tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeni kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

Golf 7 ile Birlikte 2013 Focus 1.6 Tdci Titanium Smart Yorumlarım


Enes Andıç

Önerilen Mesajlar

Arkadaşlar yaklaşık 1 yıl oldu ford focus 3 ile tanışalı   1.6 tdcı 115bg titanium smart 2013 model

Yazmayacaktım ama bugün bir boşluk buldum benden sonra almak isteyenlere faydalı olabilir diye düşünerek kıyaslama yaptığım konuları sizlerle paylaşıyorum , önceki arabam 2012 golf 7 highline 1.6 TDI

 

1- konfor konusunda ford attığı tırnak olamaz vw'nin  süspansiyon sertliğinin yanında, kabin içerisindeki ses ve direksiyondaki kendi kendine tümseklerde bile dönmeye çabalayan direksiyon konfordan uzak bir hal alıyor ( neymiş ford yolla bütünleştiriyormuş beni  o direksiyonla saçmalık)

2-İç malzeme kalitesi kesinlikle vw de daha kaliteli zaten içine binince size o hissiyatı yaşatıyor, kaliteyi gösteriyor(yahu  ford torpido kapağı bile basit ucuz bir plastikten yapılmış ) koltukları zaten söylememe bile gerek yok vw koltuğuna bakınca bile kalite fışkırıyor ford o konuda çok geride

3-Motor performansı olarak yazmak istemiyorum motorlar global motor her marka kullanıyor satın alan

4-Motor yan ekipmanları (devirdaim-kayışlar-soğutma sistemi) ford focus 3 te iki defa triger değiştirdim bütün devirdaim sistemi çok sesli ve titreşimli yani golf 7 nin dizelini dinleyin sedece motor tırıltısı olur ama focus ta her ekipmandan biraz ses geliyor hele soğuk havalarda inanılır gibi değil. her ne olursa olsun daha kalitesiz olduğunu gösterir. parça fiyatlarından belli zaten ford ucuz malzeme almış hep.

5-Kaporta ve dizayn  bundan bahsetmeden geçemem ford da resmen kaporta parçaları birbirini tam hizalamıyor bile, şöyle dikkatli inceleyin boşluklar var ama hep dengesiz boşluklar tam örtüşmüyor malzemelerin bitimleri VW bu konuda çok iyi hatasız ve duruşu tam anlamı ile kusursuz.

6-Servis konusunda zaten efsanedir ford hayatımda ilk defa servisten bişey olmaz lafı ford da duydum, vw de ses geliyor diyeceksin hemde trigerden sana bişey olmaz deyip yollayacaklar imkansız ford ses konusunda herşeye bişey olmaz diyor daha çok sanayide dükkan gibi çalışıyor vw servisleri daha pro. çalışıyor.  bence ford servisleri çok cıvık çalışan adam benle kafa yapıyor abi sen çok dinliyon arabayı bırak koparsa garantili bakarız diyor, böyle servis olurmu

 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

26 ay golf 7 1.2 manüel comfort kullandım. Belki sizin dizelle farkları vardır.

Şu anda da makyajlı focus 1.5 tdci style powershift kullanıyorum. sizin makyajsız focus 3 ünüz ile farkları var. 

Yorumlarımı ona göre değerlendirin. 

 

1) Katılmıyorum. Belki focus 3,5 un süspansiyonu iyileştirilmiştir. Kesinlikle yüzde yüz eminim ıspartanın yollarında 2 ay arayla ikisini de kullandım. Focusun viraj alması belirgin olarak daha iyi.  60ta golfle koptuğum virazja focusla 65 le çok rahat giriyorum ve araba çıkıyor. Süspansiyon konforu olarak en az torsiyonlu golf seviyesinde fakat yol tutuşta focus daha iyi. Bence burada kazanan focus 

 

2) Bu konu biraz çetrefilli. Direksiyon malzemesi ön göğüsteki malzemelerin kalitesi kesinlikle focusta bir nebze daha iyi. Ama focusta bazı yerlere saçma sapan malzemeler konmuş mesela kapı ve iç gözleri birşeyle kaplamamışlar. Ford nehiri geçmiş derede bozğulmuş. Golfün daha iyi hissettirdiği kesin. Aslında o kadar fark yok ama focusun hataları hemen göze batıyor. Kazanan golf. 

 

3) 1.2 tsi hacmine göre süperdi, 1.5 tdci de bence süper. Burada karşılaştırma kolay değil. 

 

4) Golfü kapalı garajda ilk çalıştırdığımda komşular dizel mi aldın demişti o kadar sesli çalışıyor soğukta ilk çalıştırmada, bir de turbo kıskacı denen bir parça var böyle hızarda demir testeresi demiri kesiyor gibi bir ses yapıyor tünel içlerinde ve kapalı garajlarda cam açarsan çok bariz duyuluyor. O sesten o kadar nefret ediyordum ki 45 derece havada tünelde veya garaja girdiğimde o sesi duymamak için.. Focusun yeni nesil dizeli çok sessiz ve titreşimsiz eski dizeli de kullanmıştım bariz farklı. Stop startta bu kadar titreşimsiz olması çoook başarılı. Bence benim kullandıklarım içinde kazanan focus .  

 

5) Focustaki kaporta parçalarında alignment sorunu gerçekten var. Servisler istersen ayarlıyor istemezsen ayarlamıyor. Bence bu PDIa girmesi gereken bir şey. Golfte yok muydu vardı ? Arkadaşımın golfünde kapı menteşesi diş yemişti o araba nasıl kalite kontrolden geçip türkiyeye gelmiş anlaşılır değil, arka camda vantuz izi vardı ve çıkmıyordu, arka silecek fıskiyesi sürekli su bırakıyordu. Yine de golf bu konuda  kazanan diyebiliriz. 

 

6) Ben de VW servisinden çok aşırı şikayetçiyim. Arabada arıza oldu servise götürdüm. BU aracı kullanmanıza engel değil yolda bırakmaz randevu alın dediler. Randevu istedim 24 gün sonraya verdiler. 26 ayda 2 kez yolda kaldım golfle, 1 kez radyo değişimi oldu burnumdan getirdiler, 1 kez kendiliğinden kapalı garajda ön cam kırıldı. Eşimle ben genelde 2 arabamız var bekarlık falan sayarsak toplam 1 milyon km yapmışızdır. Hiç bir arabamızda sabah geldiğimizde kapalı garajda camı kırılmamıştı. Bize vurdu herhalde piyango.. Dışarıdan alınan ampulü bile takmıyor VW servisleri oysa ben polonyadan getirttiğim gösterge taktırdım Focusa. Son olarak garantiden değiştirdiklerini söyledikleri akü için bile ücret aldılar (evet 25. ayda akü geberdiğinde yolda kaldım) 

 

Sonuç olarak golf overall da biraz daha iyi olabilir. Ama fark o kadar da büyük değil. Bu da büyük oranda golfün daha yeni bir model olmasından kaynaklanıyor bence. Zaten aralarında anlamlı fiyat farkı var. Golf her seviyede 5-10 bin daha pahalı.

Focus şimdikinden 5-10 bin daha ucuz olabilse hiç itiraz olmazdı. 

 

  • Beğen 11
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Bir kaç konuda fikrimi söyleyebilirim. Ama öncelikle ilk mesajı aşırı taraflı bulduğumu ve çok objektif olmadığını düşündüğümü söylemiş olayım. 

 

Bende ki araçlar 2012 1.6tdci Titanyum Focus (85.000km),  2015 1.2 TSİ Comfortline Golf manuel (19.000km) 

 

Konfor konusunda Golf bariz daha iyi. Gerek hissettirdiği, gerek arabanın akışı vs çok çok daha iyi. Ama Focus daha iyi yol tutuyor gibi geliyor. Limitte ikisi de eşit olabilir ama hissiyat Focus önde. Bu arada konfor ve sessizlik konusunda makyajlı Focus'da ilerleme var. İkisi oldukça yakın diyebilirim. Burada dizel motordan kaynaklanan bir akmama diye tarif edeceğim durum var. Focus sürekli gazla desteklenmek zorunda (tork sebepli olabilir), Golf'teki sürtünme yokmuşçasına   ilerleme hissiyatı-konforu yok. 

 

Malzeme kalitesi görüntüye göre kara verilecek bir şey değil bence. Ama Golf'de ki iç malzeme kesinlikle daha iyi gözüküyor. Ama bu Golf için geçerli, Jetta aynı değil mesela. Bu arada yeni Passat'da çok hoşuma gitmedi gibi :) Bu konuda küçük detaylara da bakarak Golf hala önde bence. 

 

Motorlar ikisi de iyi, Şehir içinde 1.2 bu aralar öldürsem 7,5lt'yi geçmiyor. Kışın 8 gibi de olmuştu, gidişine göre bence çok iyi. 1.6tdci iyi bir motor, 1.5tdci daha da iyi. 

 

Servislik ikisinde de çok işim olmadı. İkisi de aynı benim gözümde. Burada fark yaşayanlar varsa genelde Kaan Yağızer faktörü sebeplidir. :) 

 

Bugün dizel alacak olsam makyajlı 1.5tdci otomatik alırım muhtemelen. Aradaki 10 bin civarı farkı vermek istemem.  

 

  • Beğen 7
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

@ enes andıç bey Ford en azından doğayı sahtekarlık yaparak kirletmiyor diyelim Wagmanıa olmuş bir topluluk var karşımızda :)

bu arada makam şoförlüğü yaptığım işim gereği bir çok otomobille haşır neşir oluyorum :) bendede sizdeki araçla aynı motora sahip 2012 model bir focus 3 Titanyum X Plus paket + Sunroof olan bir araç mevcut 58000 km de aldım 2. Sahibiyim 

1 -) konfor konusunda size göre golf önde olsun  focustaki viraj ve yol tutuşu konusundada ben daha iyisine binmedim c segmentinde ayrıca böyle hissiyatlı bir direksiyon malesef golfte yok focusun süspansiyonu ile golf arasında konfor odaklı aman aman bir fark yok sadece bana göre 1 tık golfün konforu daha iyi 

ama burda ön plana şu çıkıyor ya sert olucak araç yol tutacak yada yumuşak olup virajda belli bir hızdan yukarı girerse kopacak 

focus 1.yolu seçmiş golf 2. Yolu konfor odaklı 

2-şimdi bunu her yerde söylerim ww iç malzeme kalitesi 5 yıl gider farzı misal fordunkide 4 yıl ama işte o aradaki 1 yıl için ww bu kadar fazla para vermeye gerek var mı genelde kendim için konuşuyorum 3 yılda 1 model yükseltmeye ve km düşürmeye daha üst donanıma çıkmaya çalışırım .

ayrıca sizin aracınızda deri kumaş karışımlı elektrikli ısıtmalı koltuk yok galiba benim aracımda var bu mesela :)

3-motor performansını yazayım iki araçta VDO Siemens enjektörlerini ve yakıt pompasını kullanıyor beyinler Siemens turboları Garret modelleri farklı 1.6 tdı düz manuel şanzıman 5 ileri 160 km üstü bariz bağırıyor focustaki manuel şanzıman bariz daha sessiz 6 ileri daha çok yazmak isterim ben bu maddeyi merak edenler varsa zamanım oldukça sorun bildiğim kadarı ile yardımcı olmaya çalışırım 

4-triger 5 yıl yada 135000 km focusta daha değiştirmedim eğer Ankara'da iseniz getirin aynı modelli 1.6 tdı golfü focusmu sessiz golfmü bu araçların ikisindede kullanılan enjektörler narin ülkemizde satılan mazota uygun değil her iki araçtada 60000 km'de bir enjektörler sökülüp ultrasonik temizlik ve kalibrasyon yapılması şart hatta mümkünse komple yakıt sistemi temizliği daha güzel sonuçlar verir ...hemen hemen aynı iki motorda kullanılan parçaların üreticileri ...ayrıca ucuz parça kullanılmış hep demişsiniz her ucuz olan şey kalitesiz değildir burda bir yanılgı var...

5-burda haklısınız ama zaten titiz bir kişilikte biriyseniz servise giderseniz sorununuza çözüm bulursunuz kapı ayarı bagaj kapağı kaput ayarları mevcut ben kendim yapmıştım servise gerek duymadan kaput ayarını ...

6- yetkili serviste çalışan çok iyi ustalar olduğu gibi memur zihniyetli ustalarda mevcut bütün markalarda bilgisi ile bazen dudak uçuklatan ustalara denk geldim mi evet ama Ada'ma parçanın çalışma mantığını içinden geçenin yağ değil hava olduğunu öğrettiğim oldu mu oda evet Ford ve Wolksvagen  ve diğer markaların yetkili servisleri sizin işten anlamadığınızı hissederse başka işi bildiğinizi hissederse o kanıyı uyandırsanız başka davranıyorlar. Trigerden dolayı bir sıkıntı yaşamışsınız anladığım kadarıyla

Bence aracınızı almadan önce gidip ford bayilerinde test sürüşü yapıp gerçek bilgi sahibi insanlardan focusu dinlemeliydiniz forumda zaten bununla ilgili  bir konu açsanız burda bir sürü bilgili başına bir çok olay gelmiş insan var aynı motoru kullanan ve gerçekten teknik bilgilere sahip konuya hakim

Aldığınız bir araçta  sorunlarınızı  belirleyemeden derdinizi anlatamadan tam teşhis koymadan focusu yerden yere vurmuşsunuz halbuki son model golfün dizel dolu highline paketinde daha ön camda bile rezlstans bile yok 

130000 tl ver kapalı Garajın yok ise kışın buz kazı arabanın ısınmasını bekle ...

focusun dolusunda kendi aracım için konuşuyorum en azından cezbedici teknolojik ekipman dolu bakımlı bir aracım var 91000 km'de tek depo ile 1350 km yol yapmışlığım var ihtiyaçlarımı fazlası ile karşılıyor gerekli eksik gördüğüm oem özellikleride gücümüzün yettiğince aklımın erdiğince eklemeye çalışıyorum hobi oluyor benim için iyi Zaman geçiriyorum.saygılar 

Serkan Karakoca tarafından düzenlendi
  • Beğen 9
  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Uzun yazmayacağız deyip, uzun yazmışsınız :P 

 

Ford, VW'den daha iyi diye bir iddiamız yok. Ama bu yazı fazlasıyla abartma. Her ikisi de gayet güzel. Golf biraz daha pahalıdır, ve bu fiyat farkının hakkını verir. Hepsi bu.

Murat Kavuk tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Uzun uzun cevap yazan arkadaşlara ilgi ve bilgileri için teşekkürler.

Her iki aracıda yeterince tanıyan biri olaraak ben kısa yazacağım: Enes Bey, geçmiş olsun, tez zamanda Focus'u satıp Golf'e geri dönün. Bir daha da böyle hataya düşmeyin...

  • Beğen 15
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Kıyaslama değil de direk giydirme olmuş ford'a :)

 

Neye hangi açıdan bakıldığı çok önemli; bugün aynı iki arabayı alıp VW'e benzer şekilde bir çok negatif eleştiri getirilebilir. Ben de Cem abiye katılıyorum hemen satıp highline VW alın mutlu olun. 

  • Beğen 4
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

28 dakika önce, Metin Deniz said:

Çok kısa yazacağım. VW gereksiz pahali :)

Çok da değil.

Bugün dizel otomatik Titanium karşılığı Highline 8000 TL (%8), Comfortline 1500 TL (%1,5) pahalı , meraklısına ucuz bile... :)

 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Çok da değil.

Bugün dizel otomatik Titanium karşılığı Highline 8000 TL (%8), Comfortline 1500 TL (%1,5) pahalı , meraklısına ucuz bile... [emoji4]

 

Çok veya az yerine ben gereksiz kelimesini tercih ettim. Hatta cruise control u bile ekstra donanım olarak ücretli olarak pazarliyorlar.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Herkesin kendi popisi var geyigini yaparak fikrimi belirteyim.

Birinin bir yonu agir basarken, digeri baska yone cazip gelebilir. Bu kisiden kisiye degisir.

Size hangisi uygun geliyor bilemeyiz karar verip tercihinizi yaparsiniz. Mutlak bilinenler bile bazen insana sans faktoruyle farkli deneyimler yasatabilir. Ayni arabada ben mutlu mesut olurken siz caninizdan bezebilirsiniz.

 

Imkanlar dahilinde araba secmek pek te zor degil acikasi.

Arabayi ulasim araci olarak goruyorsaniz en guvenlisini ve kumulatif olarak size en az masrafi cikartacak olanini alin.

Yok ben arabami severim onunla eglenirim diyosaniz hangisi baktiginizda icinizi isitiyorsa onu alin.

Ha su da var biraz param olsa ben ikisinide tercih etmezdim.

 

Bir de soyle bir durum var. Insaniz ya sozde hepimiz servise gitsek cay gelse "lan acimis bu cay" cay deriz. Cay degilde viski ikram etseler "single malt degil lan bu" deriz. Tamam hedefimiz yuksek olsun ama elimizdekiyle mutlu olmaya da sanki biraz daha ozen gostermeliyiz.

 

Velhasili at kosar baht kazanir...

  • Beğen 4
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.