Jump to content
2019 Temmuz'dan sonraki tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeni kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

  • 0

Dönüş çapı Sorunu


Ozan Kar

Soru

Bunca zamandır bu konuyu neden açmadım bilmiyorum, başkası neden açmadı onuda bilmiyorum.

Arabayı aldığım günden beri manevra konusunda sıkıntım var, başlarda bunlar böyle modunda takılıyordum ancak 1 sene kadar önce karşılaştırmalı ölçüm yapıp benimkinin sorunlu olduğunu gördük.

MCA sedan dizel (ben bağlantı kuramasam da herkes ilk olarak sorduğu için lastik ölçüsü 205/55/R16)

sedan dizel (215/55/R16)

HB PWS (215/50/R17) bu araçlarda dönüş çapı 11 metre olarak ölçtük

benimki HB dizel (215/50/R17) 12 metre.

Fabrika verisi de 11 metre.

Bu konuyla ilgili yine 1 sene kadar önce Şahsuvaroğlu'na başvurduğumda normal demişlerdi, bende neden üzerine gitmedim bilmiyorum.

Garantinin de sonuna yaklaşmanın etkisi ile bugün Başer'e gittim. Derdimi anlatmam bile 1 saat sürdü desem abartı olmaz.

Neyse ölçtük, 11 metre çıktı ancak biz ölçümlerde direksiyonu sona dayadıktan sonra serbest bırakıp durduğu yerde sabitleyerek dönüyorduk. Sona dayayarak ölçünce MCAda 10 metre çıktı :) Usta gözlerine inanamadı, tekrar döndürttü filan. Ancak yine aynı arabadan bulacaz aynı janttan takıcaz öyle denicez, bırak git ne zaman veririz belli değil vs yaklaşımı yüzünden bırakmadan alıp çıktım. İşin ilginci milletin dönüş çapından bile haberi yok, usta (usta da değil başteknisyen) sen bu veriyi nereden buldun diyor, broşürü gösterdiğimde burda metre demiyor ki diyor. Servis danışmanı az olmasının daha iyi olduğunu kavrayamıyor vs vs.

Benzer bi durumu otopark.com dan Andda yaşamış yani sanıyorum MCA testinde, daha önce test ettiğim focus dönmüyordu, bu dönüyor baktım teknik verisi de aynı ama bunu düzeltmişler tarzında bir şey diyor.

 

Birde arabanın daha önce janttan darbe aldığı 2 kazası var, otosanın buna laf etme ihtimali varmış, servis danışmanın verdiği bilgiye göre.

Ayrıca direksiyonu sona dayayarak yapılan ölçümde 11 metre çıkıyor olması otosanın normal deme ihtimalini arttırıyor. Bu nedenlerle peşine düşmeye devam etsem mi bilemedim.

 

Benzer durumda olan var mı?

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Önerilen Mesajlar

  • 0

aynı marka model arabayla denendiğinde farklı sonuç alınması nasıl sorun değil?

0-100 denemiyoruz sonuçta standart bir şey bu.

 

bir de madem işe yarar bir şeyler biliyorsun niye baştan paylaşmıyorsun da yoruyon bizi. yüz yüze hadi neyse de forumda gereksiz bence bunlar servet beeğ

genel olarak daha yapıcı olunmalı, yarına gereksiz mesajları da uçurmalı

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
20 dakika önce, Mertcan Çelik said:

aynı marka model arabayla denendiğinde farklı sonuç alınması nasıl sorun değil?

0-100 denemiyoruz sonuçta standart bir şey bu.

 

bir de madem işe yarar bir şeyler biliyorsun niye baştan paylaşmıyorsun da yoruyon bizi. yüz yüze hadi neyse de forumda gereksiz bence bunlar servet beeğ

genel olarak daha yapıcı olunmalı, yarına gereksiz mesajları da uçurmalı

 

Ne standart mesela? Biliniyor mu? Aynı model araçlar bantlardan farklı donanımla inebiliyorlar. Bir şey buluyorlar jenerasyon farklı oluyor direksiyon kutusu değişiyor, en basitinden otomatik park olanlarda farklı direksiyon kutusu. Tam detay bilmesem de fark olduğunu biliyorum.

 

Dert o da değil, benim karnım ağrıyor modunda metreyi al benim arabam fazla dönüyor de goygoyun daniskasını yap. Akademik kariyeri olan adamlarsınız. Bir tekerin dönüş açısını bulmak için kağıt kalem ip ve metre lazım. Yaptınız mı? YOK. Teker iz mesafelerini ölçtünüz mü? YOK. Direksiyon kutuları aynı mı baktınız mı? YOK. Gelmişiniz gereksiz konuşma diyorsunuz. Bırak Allah aşkına. :)  

Diğer türlü bu başlıktaki yetersiz verilerin tamamına bakıldığında ancak "kaynımdada var aynı" tadında cevaplar alınabilir. Ötesi fütüristik olur.

Servet Özkan tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
1 saat önce, Servet Özkan said:

 

Ne standart mesela? Biliniyor mu? Aynı model araçlar bantlardan farklı donanımla inebiliyorlar. Bir şey buluyorlar jenerasyon farklı oluyor direksiyon kutusu değişiyor, en basitinden otomatik park olanlarda farklı direksiyon kutusu. Tam detay bilmesem de fark olduğunu biliyorum.

 

Dert o da değil, benim karnım ağrıyor modunda metreyi al benim arabam fazla dönüyor de goygoyun daniskasını yap. Akademik kariyeri olan adamlarsınız. Bir tekerin dönüş açısını bulmak için kağıt kalem ip ve metre lazım. Yaptınız mı? YOK. Teker iz mesafelerini ölçtünüz mü? YOK. Direksiyon kutuları aynı mı baktınız mı? YOK. Gelmişiniz gereksiz konuşma diyorsunuz. Bırak Allah aşkına. :)  

Diğer türlü bu başlıktaki yetersiz verilerin tamamına bakıldığında ancak "kaynımdada var aynı" tadında cevaplar alınabilir. Ötesi fütüristik olur.

-otomatik parkta direksiyon kutusu değişmiyor. eski powershiftler elektrik destekli hidrolik gerisi aynı.

-ha oturmuş kaç metrede döndüğünü ölçmüşsün ha oturmuş kaç derece döndüğünü ölçmüşsün ne fark var? kafamız o kadarına bastı napalım.

-şasi numarasından direksiyon kutusuna bakabilecek varsa özelden atalım.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Bunla alakalı mi bilmiyorum, metreyle de olcmedim ama benim araçta şöyle birşey fark ettim . sola ya da sağa tam kırıp dönmek istediğimde, dönüş sırasında bir belki de iki tık daha direksiyon dönüyor gibi geldi bana (İlk başta tam kirmama rağmen!). Ama Focus 2 Den sonra donuşler konusunda sorun yaşadığımı fark etmedim de değil!

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
6 saat önce, Ozan Kar said:

-otomatik parkta direksiyon kutusu değişmiyor. eski powershiftler elektrik destekli hidrolik gerisi aynı.

-ha oturmuş kaç metrede döndüğünü ölçmüşsün ha oturmuş kaç derece döndüğünü ölçmüşsün ne fark var? kafamız o kadarına bastı napalım.

-şasi numarasından direksiyon kutusuna bakabilecek varsa özelden atalım.

Ha kac derece ha kac metre diye birsey yok, Belki teker iz genisligin farkli?

Etisin vardi bakarsin sen. En sondaki harfler degisik oluyor..

Zaten hersey ayniysa ayni doner, nerde fark oldugunu bul. Teker genisliginde mi direksiyon kutunda mu. Ezberden gazel okuma.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Doğan abinin arabayla ufak bi karşılaştırma yaptım,

sonuna kadar döndürünce direksiyonda 1/8 tur kadar fark var, fark lastiğe de yansıyor ancak fotoğrafta görmek bile çok net değil.

Tur sınırlandırıcının etkisi bu kadar az değildir sanırım ama başka bir şey olabilirmi bilemedim.

@Cem Boneval sınırlandırıcıya tam olarak nereden bakmam lazım?

 

Untitled-1.jpg

Untitled-2.jpg

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

@Cem Boneval abinin yoğunluğu azalmış, @Kaan Yagizer abi sahalara dönmüşken bu konuyu tekrar gündeme getirmek istiyorum :) özellikle şu tur sınırlayıcı bu kadar az etki ediyor olabilir mi? veya kendisine nasıl ulaşabilirim konusunda :) 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

... kolay.

 

Dönüş çapı hesaplamasına : Ackermann Açısı / Yönlendirilmesi deniyor.

 

ackerman_steering_principle_angles.png

 

Kabaca pin tarafında bir derecelik kısıt lastik temel pozisyonunda 6+ derece düşüklüğe neden oluyor ... klasik "güç kolu" prensibinde olduğu gibi (uygulanan güç aynı olsa da güç kolu uzayınca etki algoritmik olarak artar) lastiklerin bir arada (simetrik) olarak dönmemesi (parka giriş / çıkış manevralarında) Ackermann yönlendirmesinin sonucu ... zaten bu şekilde daha kolay park yeri girişi - çıkışı sağlanıyor.

 

Sonuç/Not : Stoper üüüüüü derecede etkiler (dönüş çapını) 

 

Ackermann olayı nedir derseniz? ... ahanda size video link'i.

 

 

 

Kaan Yagizer tarafından düzenlendi
not eklemece
  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
Bir saat önce, Kaan Yagizer said:

Sonuç/Not : Stoper üüüüüü derecede etkiler (dönüş çapını) 

 

peki ama bunun direksiyona etkisi fotoğrafta ki kadar mıdır? Yani yukarıdaki fotoğrafa bakarak senin arabada evet bu parça var diyebilir miyiz?

O kadar farkın dönüş çapında 1 metre fark yarattığı tecrübe ile sabit ancak tekerlek açısında bariz bir fark yok, yani demek istediğim bu parçanın amacı geniş lastiğin davlumbaza sürtmesini önlemek (değil mi?) ise bu kadar küçük bir açıylamı hallediyor bunu?

 

ve son olarak eğer evet bu parça ozanda var diyorsak, ozan bu parçaya nasıl erişebilir, sökebilir mi?

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
15 saat önce, Ozan Kar said:

peki ama bunun direksiyona etkisi fotoğrafta ki kadar mıdır? Yani yukarıdaki fotoğrafa bakarak senin arabada evet bu parça var diyebilir miyiz?

 

... fotoğraftan teşhis koyabilsem üüüüühüüü :) paraya para demem yahu ...

 

Stoperin amacı lastiğin davlumbaza vurmasını engellemek değil, direksiyon kutusunu korumak ... peki benim aracımda "stoper" var mı? ... bilmem? kaldırıp bakmak lazım ... "stoper"i sökebilir miyim? ...hayır, sen sökemezsin. Öyle iki dakikalık iş değil yani...

 

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Aynı konudan ben de dertliyim, konuyu görünce atladım.

Aldığım gün bu araba dönmüyor demiştim, halen de dönmüyor. Farklı arabalarda tek hamleyle döndüğüm yerlerde çift hamle yapmak zorunda kalıyorum. Bir yerden sonra kabullendim ama park yerinden filan çıkarken sinir bozuyor.

 

Ama bütün focuslar böyle diye düşünüyordum ben.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.