Jump to content
  • Welcome!

    Register now to access all features. After registering, you can post topics, reply topics, like users content, send private messages.
    This message will be deleted after you register.

Sign in to follow this  
Alper Alp.

Passat B8 1.4 Tsi Act ( Manuel)

Recommended Posts

   Bence 125'lik sahipleri kendini avutuyor.125'liğin tek avantajı tork bandı daha uzun 1400 dd - 4000 dd arası maksimum tork (200nm) bandında güç sağlıyor.150'liğin daha kısa 1500dd -3500dd (250 nm) arada ki 50 nm'lik farkı uzun tork bandı sayesinde 125'lik birazcık daha kapatıyor.Ancak 1150 kiloluk bir arabada 25 bg fark yabana atılacak bir fark değil.Yani arada ki fark olası bir yarışta 2-3 boy 125'liğin geride kalıcağını düşünüyorum.

   150'lik act ise evet.Çift silindir modunda daha az yakıyor.Uzun yolda 80-90 km/h hızla ilerlersen sürekli, act çift silindir modu ile daha az yakar.Bunun dışında bence yakıt olarak şehir içinde yada yüksek tempolu sehirler arası yolculukta bir fark olmaz.

1150 kg derken? Passat B8 1150 kg mu bir yanlışlık olmasın. Clio olmasın o?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Şimdi, Deniz Gecgel said:

1150 kg derken? Passat B8 1150 kg muemoji15.png bir yanlışlık olmasın. Clio olmasın o? emoji4.png

 

Leon, Golf benzinlileri vs.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Adminim çok hızlısın.

Başlıkta passatı görünce 1150 kg için dedim noluyo. Kağıttanmı yapmışlar arabayı diycektim.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Şimdi, Deniz Gecgel said:

Adminim çok hızlısın.

Başlıkta passatı görünce 1150 kg için dedim noluyo. Kağıttanmı yapmışlar arabayı diycektim.

 

Oraya doğru gidiyoruz :D 10 sene sonra o kiloya düşer D sınıfı.

Share this post


Link to post
Share on other sites
12 dakika önce, Deniz Gecgel said:

Başlıkta passatı görünce 1150 kg için dedim noluyo.

Biz konuyu biraz baltaladığımız için öyle oldu,sorry :D 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Merhaba.Bende aynı kanıdayım. ACT nin ve start- stop olayının pazarlama stratejisi olduğunu düşünmekteyım .Ankara trafıgınde şehir içi 400km sonrası km'de 0.332 krş benzin tükettim benim hesabıma göre ayrıca yol bil.7.3 lt civarı gösteriyor.ACT olmasaydı 40 krş mu yakacaktı?Bence hayır! Kilometrede 33 krş değerimi?Bence değer !? Araç gidiyo yani yaktığı helal hoş olsun?Gerçi sorun pompa da litre başına yaklaşık 1 tl fark olmasından geliyo ayrı konu.Aynı güzergahtaFocus 3 tdci ile km'de 0.26 krş yakıt tüketmekteydi .Gerçi millet kuş serisi tofaşlarda lpg deki tüketiminde km.de 0.32 krş civarı olduğunu söylüyor.Bu tüketimi hangı koşullarda bu  yakalıyorlar bilmiyorum?125 tsi olayı ise bayide test ettım 150 lik yoktu 80-90 km ye kadar aynı yürürler ama ondan sonra işler çekiş anlamında 150 ps ye döner bunu rahatlıkla söyleyebilirim.Ben biraz şehirler arası turladığım için uzun yolda ayağımın altında gerektiği Zaman biraz güç istedim 150 lik aldım...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ben de yakıt manasında fark olacağını düşünmüyorum. Ancak performans noktasında fark olabilir. Golf ararken oyumu donanımdan yana kullandığım için act olmuş olmamış çok umursamadım. Kullandığım güzergahta iki silindir modunu ancak rüyamda görürdüm sanırım.

Share this post


Link to post
Share on other sites
26.04.2016 - 00:00 tarihinde, Alper Alp. yazdı:

Merhaba.Yaklaşık 2 hafta önce farklı bölümde konusunu açtığım aracı satın aldım.Öncelikle önceki başlıkta yorum yapan arkadaşlarıma ; yanıt ve ilgilerinden dolayı teşekkür ederim. Bu yeni başlıkta amacım belli bir  markayı övmek yada diğerini yermek değil sadece edinbildiğim tecrübeyi paylaşmak.Zaten araçların platformları farklı.Bahsi geçen aracı İstanbul'dan satın aldım.DSG arıza korkusu bende  paronya haline geldiği için manuel den yana tercihimi kullandım?Taksim-Kadıköy arası yoğun trafikte ,az yaktırayım diye uğraşmadan 100km/8,6 lt ört.tük.kadıköy- Ankara otoyol kullanımı ise 120-160km arası hızlarda klima acık,yolculuğun yaklaşık 1saati ise  bidahamı gelecem dünyaya şeklinde bol gazlamalı ? sürüş stili ile 100km/6.9 lt ört.tük. elde ettim.Muhtemelen Ankara trafıgınde 7.5 lt civarı ile gezerim.Daha önceki araçlarım c segmenti dizellerdi( Focus 2,5-Focus 3,Mazda 3 ve linea) yakıt durumu aracı almadan önce tedirgin etsede kötü bi sürpriz yapmadı.Aracı 1.4 tsi 150 ps motor çok rahat sürüklüyor.Özelikle devir bandı çok lineer ve keyifli.Rampa çıkışlarında ve ara hızlanmalarda vites düşürmeye gerekte kalmıyor.Dizelden sonra ciddi sessiz geldi...Herkese kazasız sürüşler

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Herkese merhaba.ACT B8 passatim ile birlikteligimiz 3,5 sene/90000km sonunda bitti.Turkiyenin batisindan dogusuna-kuzeyinden guneyine tik demeden keyfi uzunyol seyahetlerimde kahrimi cekti 🙂 .Bu seruvenin sonunda yaklasik 109 depo benzin-47000tl yakit maliyeti ile  degisik bi tecrube edinmemi sagladi;) Oncelikle tsi 150ps gercekten keyifli 2.0 dizelleri kovalayan ,sakin kullanildiginda sessiz kafa yormayan bi motor.Yakit tamamen sizin kontrolunuzde.Araci govde olarak hep begendim, italan kesim, dar kalip takim elbise gibi gorunurdu hep bana ; )

Lakin eksi taraflarida var. Her ne hikmetse  bir turlu gecmeyen ve soguklarda artan arka amortisor sesi,yer yer mulimedya acilsa dahi ekranin kapali gibi gorunmesi , bazen elekt.el freninin stop ettikten sonra tutmamasi ( bu sorun serviste yazilim guncelleme ile cozuldu) 

Simdi ise her ne kadar farkli olsalarda birbirlerinden cla 180cdi dusunuyorum ikinci eli dogrusu biraz dusunduruyor.Bu araci tecrube eden bi arkadasimiz varmi? Yoksa sirf ikinci el deger kaybi ve hizi acisindan 2018 1.6 tdi ayni kasa passatlami devam etmeliyim? saygilar...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  


Focus Club Türkiye

Bu sitenin işleticisi, bu sitede yer alan bilgi, yazı ve makalelerin doğrudan veya dolaylı olarak kullanılmasından dolayı oluşacak zararlardan sorumlu tutulamaz. Kaynak gösterme kuralına uymak şartıyla, bu sitede yer alan yazı ve makalelerin belirli bir kısmına atıf yapılmasına, link verilmesine izin verilmektedir. Kaynak (canlı link) gösterilmeden yapılan alıntılara ise izin verilmemektedir. Sitemiz, hukuka, yasalara, telif haklarına ve kişilik haklarına saygılı olmayı amaç edinmiştir.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Privacy Policy.