Jump to content
2019 Temmuz'dan sonraki tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeni kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

  • 0

Yazılım Sonrası Bir Kaç Soru


Ahmet Kırılmaz

Soru

ford focus 2015 model titanium paket 1.6 dizel focusum var bu araca Antep'te Paşatuningde yazılım attırdım bir kaç sorum olacak

 

araç eskisine nazaran çok duman atıyor hele ki 2. viteste bu normal mi??

 

bir de dün gece çok fazla sıkıştırdım aracı motordan fırlayacakmış gibi ses geliyordu,tak tak vuruyordu kaputun orda bişeyler ve yanık kokusu falanda geldi.Ama bu gün bindiğimde hiç bir şey yoktu her şey normaldi motordan ses gelmesi ve yanık kokusu normal mi yanık kokusu hakkında çok araştırma yaptım bir sürü nedeni varmış ama içimi rahatlatmak için sizlere de sormak istedim.

 

cevaplarınız için şimdiden çok teşekkürler

Saygılar 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Önerilen Mesajlar

  • 0

Yazılım ile aracı fazla zorlayıp gücü arttırırsanız siyah duman atması normaldir. Ama bir aracın normal şartlarda böyle yapması, normal değildir :) 

Eskiye nazaran çok kelimesi biraz görece kavram ama...

 

Vurma sesi ise normal, yazılım ile ilgisi yok aşırı zorlanınca bu durum meydana geliyor. Bunu fazla yapmayın ama mutlaka zarar vereceğiniz parça olur.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
7 dakika önce, Yakup Çağatay said:

Yazılım ile aracı fazla zorlayıp gücü arttırırsanız siyah duman atması normaldir. Ama bir aracın normal şartlarda böyle yapması, normal değildir :) 

Eskiye nazaran çok kelimesi biraz görece kavram ama...

 

Vurma sesi ise normal, yazılım ile ilgisi yok aşırı zorlanınca bu durum meydana geliyor. Bunu fazla yapmayın ama mutlaka zarar vereceğiniz parça olur.

cevap için teşekkürler hocam yine imdadıma yetiştiniz :) anladığım kadarıyla herşey normal yakıt arttı biraz o kadar da olur.

Gaza bastığımda normal bir şekilde  özellikle 2. ve 3. viteste kara duman atıyormuş araç görenler öyle diyor çok kavramı nasıldır tabi onlara göre bilemedim ama aynadan bakıncada sağlı sollu duman toz benzeri şeyler görmüyor değilim aniden gaza basınca ve yüksek devirlerde giderken 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Ne tür bir yazılım olduğunu bilmiyorum ama okuduklarım yanlış yolda ilerlediğinizi düşündürüyor.

Nedenlerine gelince dizel motorda bir miktar siyah duman kabul edilebilir olsa da bu başarılı modifiye sonrası bir miktar ile sınırlı kalmalı ve aşırıya kaçmamalı.

Belli ki motorda yakılabilecekten fazla yakıt basılıyor ve çiğ olarak atılıyor. Bu da doğal olarak tüketimi arttırıyor. DPF'ye binen yükü de. 

Ben çok sağlıklı bulmadım. 

@Servet Özkan kardeşimiz konuya daha hakim ondan da yorum alabiliriz. 

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

aşırı duman normal değil bu yanlış haritalarla oynandığının göstergesidir aynı zamanda silindir içindeki hava yakıt karışımının yanlış olduğunu gösteriyor bende stage 3 aynı araçtan var sadece vites geçişlerinde az bişey tüttürüyor :)

enjektörlerinize arıza verdirmeden bence orjinale dönün adam akıllı bir yerde iyi bir firmada düzgün bir şekilde yaptırın yoksa sonra çok uğraşmak zorunda kalırsınız vuruntu  felan  demişsiniz ne kadar sıkıştırırsanız sıkıştırın motor sıcakken öyle bişey olmaması gerekiyor ...

ortaya çıkacak güç zaten 140 hp istanbulda stage 1 yazılımla sizin o tarafta 130 hp gibi :)@ servet özkan görünce yazar zaten cem hocamın dediği gibi olaya daha hakim ....kendiside yazılım yapıyor ve çoğu mapperide cebinden çıkartır ...

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
16 saat önce, Ahmet Kırılmaz said:

ford focus 2015 model titanium paket 1.6 dizel focusum var bu araca Antep'te Paşatuningde yazılım attırdım bir kaç sorum olacak

 

araç eskisine nazaran çok duman atıyor hele ki 2. viteste bu normal mi??

 

bir de dün gece çok fazla sıkıştırdım aracı motordan fırlayacakmış gibi ses geliyordu,tak tak vuruyordu kaputun orda bişeyler ve yanık kokusu falanda geldi.Ama bu gün bindiğimde hiç bir şey yoktu her şey normaldi motordan ses gelmesi ve yanık kokusu normal mi yanık kokusu hakkında çok araştırma yaptım bir sürü nedeni varmış ama içimi rahatlatmak için sizlere de sormak istedim.

 

cevaplarınız için şimdiden çok teşekkürler

Saygılar 

 

Arabaniz duman atiyor ise hava yakit karisimi ve(ya) enjektor timingleri yanlis ayarlanmis demektir, aracinizin motoru ve diger elemanlari icin kesinlikle zararlidir. Bu sekilde devam ederseniz once EGR niz daha sonra DPF iniz sizi yolda birakacaktir.

 

Bazi yazilim yapan firmalar veya kisiler 'ne kadar duman, o kadar randiman' seklinde sacma ve mesnetsiz bir dusunce icerisindedir. Mantigi veya metematigi yoktur. Yaptirdiginiz yerin ozelinde bir sey soylemek istemiyorum ama yapilan islem hem verimsiz hemde zararli.

 

Bu sekilde devam ettiginiz surece egsoz sicakliginiz artacak ve egsoz gazinin gectigi noktalar asiri isinacak. Ornegin DPF asiri isinacak ve etrafina bu isiyi verecek. Sizinde farkettiginiz yanik kokusu etrafindaki parcalardan geliyor olma olasiligi cok yuksek.

 

Duydugunuz ses yanma odasindaki yanlis patlamadan dogan normal olmayan sesler.

 

 

Velhasil; aracinizi en azindan stock yazilima acilen cevirin. Hem fazla yakiyorsunuz, hem normalden asiri fazla cevreyi kirletiyorsunuz, hemde araciniza zarar veriyorsunuz.

 

Yazilim konusunda tavsiye isterseniz, bu tip custom ve yanlis yazilimlar yerine stage-1 icin marka tercih etmeniz. Sunu size net soyleyebilirim ki; Turkiyede custom yazilim yapip stage-1 yazilimi kirmadan dokmeden ve verimli alabilen insan bulabilmek mesele. O yuzden yabanci menseili bilindik firmalari tercih edin.

Servet Özkan tarafından düzenlendi
  • Beğen 5
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
11 saat önce, Cem Boneval said:

Ne tür bir yazılım olduğunu bilmiyorum ama okuduklarım yanlış yolda ilerlediğinizi düşündürüyor.

Nedenlerine gelince dizel motorda bir miktar siyah duman kabul edilebilir olsa da bu başarılı modifiye sonrası bir miktar ile sınırlı kalmalı ve aşırıya kaçmamalı.

Belli ki motorda yakılabilecekten fazla yakıt basılıyor ve çiğ olarak atılıyor. Bu da doğal olarak tüketimi arttırıyor. DPF'ye binen yükü de. 

Ben çok sağlıklı bulmadım. 

@Servet Özkan kardeşimiz konuya daha hakim ondan da yorum alabiliriz. 

hocam stage 1 yazılım atıldı şöyle bi video buldum nette kesinlikle böyle değil çıkan duman yani araba çalışırken hareket halinde değilken gaza sonuna kadar da  bassam böyle bir duman çıkmıyor

 

9 saat önce, kemal kaya said:

daha önce 1.5 dci motora yazılım yaptırmıştım 100,000 km kullanıldı hiç böyle bir sıkıntı yaşanmadı. yazılım stage 1 di. motora gereğinden fazla yazılımla yuklenildiğini düşündürüyor durum...

bende daha focus 2.5 aracıma ecufastta yazılım attırmıştım uzun süre bindim öyle onda da duman atma durumu vardı lakin onun kmsi 150.000 di şimdiki aracımın henüz 20.000

8 saat önce, Serkan Karakoca said:

aşırı duman normal değil bu yanlış haritalarla oynandığının göstergesidir aynı zamanda silindir içindeki hava yakıt karışımının yanlış olduğunu gösteriyor bende stage 3 aynı araçtan var sadece vites geçişlerinde az bişey tüttürüyor :)

enjektörlerinize arıza verdirmeden bence orjinale dönün adam akıllı bir yerde iyi bir firmada düzgün bir şekilde yaptırın yoksa sonra çok uğraşmak zorunda kalırsınız vuruntu  felan  demişsiniz ne kadar sıkıştırırsanız sıkıştırın motor sıcakken öyle bişey olmaması gerekiyor ...

ortaya çıkacak güç zaten 140 hp istanbulda stage 1 yazılımla sizin o tarafta 130 hp gibi :)@ servet özkan görünce yazar zaten cem hocamın dediği gibi olaya daha hakim ....kendiside yazılım yapıyor ve çoğu mapperide cebinden çıkartır ...

anladım hocam dyno sonuçlarına göre 136gb civarı bişey olmuş torkta 345 

7 saat önce, Servet Özkan said:

 

Arabaniz duman atiyor ise hava yakit karisimi ve(ya) enjektor timingleri yanlis ayarlanmis demektir, aracinizin motoru ve diger elemanlari icin kesinlikle zararlidir. Bu sekilde devam ederseniz once EGR niz daha sonra DPF iniz sizi yolda birakacaktir.

 

Bazi yazilim yapan firmalar veya kisiler 'ne kadar duman, o kadar randiman' seklinde sacma ve mesnetsiz bir dusunce icerisindedir. Mantigi veya metematigi yoktur. Yaptirdiginiz yerin ozelinde bir sey soylemek istemiyorum ama yapilan islem hem verimsiz hemde zararli.

 

Bu sekilde devam ettiginiz surece egsoz sicakliginiz artacak ve egsoz gazinin gectigi noktalar asiri isinacak. Ornegin DPF asiri isinacak ve etrafina bu isiyi verecek. Sizinde farkettiginiz yanik kokusu etrafindaki parcalardan geliyor olma olasiligi cok yuksek.

 

Duydugunuz ses yanma odasindaki yanlis patlamadan dogan normal olmayan sesler.

 

 

Velhasil; aracinizi en azindan stock yazilima acilen cevirin. Hem fazla yakiyorsunuz, hem normalden asiri fazla cevreyi kirletiyorsunuz, hemde araciniza zarar veriyorsunuz.

 

Yazilim konusunda tavsiye isterseniz, bu tip custom ve yanlis yazilimlar yerine stage-1 icin marka tercih etmeniz. Sunu size net soyleyebilirim ki; Turkiyede custom yazilim yapip stage-1 yazilimi kirmadan dokmeden ve verimli alabilen insan bulabilmek mesele. O yuzden yabanci menseili bilindik firmalari tercih edin.

hocam bu çıkan dumanı videoya nasıl çekip sizlere izletebilirim bi yolu var mı herşey daha kolay anlaşılır o zaman ben elazığda yaşıyorum yazılım için antep e gittim ve paşatuning firması hakkında çok olumlu şeyler duyduğum için gittim ve git gel bana 1000 tl masraf oldu 1000 tl yi de bi kere de çöpe atmak istemiyorum açıkçası sese gelince de hocam devir saatine bakmadım ama 230 u devirmişti araç yine de sıkıntı diyorsanız yazılımı atan yerle bir görüşeyim.

Bir De hocam yazılımdan sonra devir saatindeki kırmızı olan yeri geçmeye başladı 5 i geçiyor kadran bu da bir sıkıntı çıkarır mı 

Ahmet Kırılmaz tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
27 dakika önce, Ahmet Kırılmaz said:

devir saatindeki kırmızı olan yeri geçmeye başladı 5 i geçiyor kadran bu da bir sıkıntı çıkarır mı 

Şaka diye yazmıyorsunuz değil mi bunu?

En azından beklediğiniz kadar uzun ömürlü olmaz.

Sık sık aşarsanız birkaç hafta içinde forumda üzüntülü bir motor arızası mesajı okuruz.

Motor alt yapısı bu zorlanmayı uzun süre kaldırmaz. 

Yeni arabaya bu eziyet niye anlamakta zorluk çekiyorum...

 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
1 dakika önce, Cem Boneval said:

Şaka diye yazmıyorsunuz değil mi bunu?

En azından beklediğiniz kadar uzun ömürlü olmaz.

Sık sık aşarsanız birkaç hafta içinde forumda üzüntülü bir motor arızası mesajı okuruz.

Motor alt yapısı bu zorlanmayı uzun süre kaldırmaz. 

Yeni arabaya bu eziyet niye anlamakta zorluk çekiyorum...

 

hocam böyle olmasını ben istemedim ki şöyle özetliyim sizin bir konunuzdan feyz aldım 1.6 eb nasıl gerçekten 182 bg olur diye gittim pedal commander aldım bir de yazılım attırıyım dedim tek derdim biraz daha iyi performans almak :) arabaya eziyet etme gibi bir isteğim yok.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
12 saat önce, Ahmet Kırılmaz said:

hocam böyle olmasını ben istemedim ki

Söylemek istediğim devirde kırmızı bölgeye girmek tamamen sizin iradenizde ve ayağınızın kontrolünde olan bir durum, araba kendi kendine girmiyor ya bu bölgeye, motorun dayanmasını istiyorsanız daha erken vites değiştirin.

O kadar...

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
14 saat önce, Ahmet Kırılmaz said:

 

Bir De hocam yazılımdan sonra devir saatindeki kırmızı olan yeri geçmeye başladı 5 i geçiyor kadran bu da bir sıkıntı çıkarır mı 

Her sıkıştırmada bu devirleri görürseniz aracın pistonunun kranktan koparak bağımsızlığını ilan etme olasılığını sağlarsınız hocam.:kıhkıh:Şaka bir yana bu sekilde kullanmak aracınıza yeni sandık motor almaya kadar götürür.Zaten dizel motorun 4500 dd sonra hiçbir esprisi yok.4500 dd civarlarında vites geçişi yaparsanız hem daha yüksek performans alırsınız hemde aracın motorunu bir nebze olsada korursunuz.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

biriyle yarışmıyorsanız ki yarışmayın, performanslı kullanmak isteseniz bile 2000-2500 devirde vites değiştirmek mümkün zaten. ben normal kullanımımda 2000 devir civarı hatta o rakama ulaşmadan vites değiştiriyorum. turbo dizel bir araçta 4000 devirleri beklemek gereksiz gibi görünüyor.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
6 saat önce, Cem Boneval said:

Söylemek istediğim devirde kırmızı bölgeye girmek tamamen sizin iradenizde ve ayağınızın kontrolünde olan bir durum, araba kendi kendine girmiyor ya bu bölgeye, motorun dayanmasını istiyorsanız daha erken vites değiştirin.

O kadar...

evet hocam haklısınız oraya gelmeden vites değişiyorum zaten duman işini de video ya çektim hocam izledim anormal bişey yokmuş sadece çevredeki insanların abartmasıymış bugün daha düzgününü çekip paylaşırım sizde görüp yorum yaparsınız

5 saat önce, Cihan Buğdaycı said:

Her sıkıştırmada bu devirleri görürseniz aracın pistonunun kranktan koparak bağımsızlığını ilan etme olasılığını sağlarsınız hocam.:kıhkıh:Şaka bir yana bu sekilde kullanmak aracınıza yeni sandık motor almaya kadar götürür.Zaten dizel motorun 4500 dd sonra hiçbir esprisi yok.4500 dd civarlarında vites geçişi yaparsanız hem daha yüksek performans alırsınız hemde aracın motorunu bir nebze olsada korursunuz.

evet hocam haklısınız denemek için yaptım zaten bir kere sadece :) 

4 saat önce, kemal kaya said:

biriyle yarışmıyorsanız ki yarışmayın, performanslı kullanmak isteseniz bile 2000-2500 devirde vites değiştirmek mümkün zaten. ben normal kullanımımda 2000 devir civarı hatta o rakama ulaşmadan vites değiştiriyorum. turbo dizel bir araçta 4000 devirleri beklemek gereksiz gibi görünüyor.

1.6 dizel arabayla yarış mı yapılır hocam :) öyle bir kere gaza getirdi arkadaşım bastım o kadar yani :) senede bir kere :) 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

@Servet Özkan bey 95bg 1.6 TDCI için motor için güvenli limitler içinde kalarak güç artışı, daha doğrusu tork artışı mümkün olur mu? benim 2015 model sütçü beygirine alışığım ama haftasonu 120bg dizel otomatik test ettikten sonra az da olsa ivmelenme artışı ister oldum ama şayet motoru/turboyu zorlamadan ulaşılabilecek, fiziken mümkün olup yazılımdan dolayı kısılmış durumda ise yazılım yaptırmayı düşüneceğim.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
@Servet Özkan bey 95bg 1.6 TDCI için motor için güvenli limitler içinde kalarak güç artışı, daha doğrusu tork artışı mümkün olur mu? benim 2015 model sütçü beygirine alışığım ama haftasonu 120bg dizel otomatik test ettikten sonra az da olsa ivmelenme artışı ister oldum ama şayet motoru/turboyu zorlamadan ulaşılabilecek, fiziken mümkün olup yazılımdan dolayı kısılmış durumda ise yazılım yaptırmayı düşüneceğim.

115bg 265nm mümkün olan dumansız sancısız sızısız değerler. Etliye sütlüye dokunmadan kesin çözüm.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.