Jump to content
2019 Temmuz'dan sonraki tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeni kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

Lastiklerde Neden çelik Sibop Kullanılmalı?


Önerilen Mesajlar

Her aracın lastiklerinde sibop bulunur. Lastiklerde yer alan bu parça aracınızın sızdırmazlığının en önemli garantisini veren parçadır. Ayrıca lastiklerinizden hava kaçmasını engelleyen en önemli parça sibop’dur. Her araç için bu denli önem arz eden bir parça olan sibop konusunda kesinlikle kaliteden ödün verilmemelidir. Lastiklerde çelik sibop modellerinin kullanımı da bu konudaki en önemli noktalardan birisidir.

 

Kauçuk Sibop Modellerindeki Dezavantajlar
 Aracınız ile saatte 100 km hız ile seyir halinde iken, merkezkaç kuvvetini etkisi sayesinde sibop, tam dolu bir şişedeki 3,5 kilogramlık orana eşdeğer zorlayıcı bir kuvvete maruz kalmaktadır. Jantın ısınması ve soğuması da etkilenerek, sibop üzerindeki kauçuğun ömrü çok daha kısa olur ve çok daha erken yıpranmaya başlar.

 

Kauçuk Sibop Sorunları
Bu etmenler ve kuvvetler nedeni ile de sibop zaman içerisinde eskimeye başlar. Bu neden ile de lastik değişimleri sırasında kesinlikle sibop’ta değiştirilmelidir. Böylece aracın hem performans açısından hem de güvenliği açısından son derece önemli bir avantaj sağlanabilir. Sibop üzerindeki yıpranma veya lastik ile ortaya çıkan uyumsuzlukları güvenli sürüşü büyük ölçüde tehlikeye atar.

 

Kauçuk Sibop Yerine Ne Kullanılmalı
Bu durumda hayati riskler taşıyan kazaların yaşanmasına ve maliyetleri yüksek olan sorunların baş göstermesine neden olabilir. Bu yüzden aracınızın lastiklerini değiştirdiğiniz sırada değiştirmeniz önerilen sibop modelinin doğru şekilde seçilmesi önem arz eder. Özellikle de aracınızın yeni lastiklerine uyum sağlayacak sibop modellerinin tercih edilmesine dikkat edilmelidir.

 

Lastiklerde Çelik Sibop Kullanın
 Böylece seyir halinde iken sibop kaynaklı olarak güvenlik risklerinin veya sibop kaynaklı olarak çeşitli daha büyük ve daha yüksek maliyetli arızaların yaşanmasının önüne geçebilirsiniz. Sibop modellerinde günümüzde oldukça geniş ve zengin bir çeşitlilik bulunur. Genel olarak araç sürücüleri maliyetinin daha düşük olması nedeni ile sibop modelleri arasında kauçuk modellere daha yoğun ilgi gösterir. Ancak kauçuk sibop modellerindeki yıpranmaların fazla olması sürüş güvenliğini tehlikeye atar.

 

Çelik Sibop Daha Güvenli
Lastik değişimleri sırasında sibop modeli seçimlerinizi de kesinlikle çelik sibop modellerinin tercih edilmesi gerekir. Lastiklerde çelik sibop kullanımı ile daha uzun süreli kullanım ve daha güvenli sürüş imkanına kavuşabilirsiniz. Ayrıca aracınızın performansında ve yol tutuşunda da hissedilir ölçüde olumlu etkiler görülür.

 

Lastiğiniz için en uygun sibop seçim önerilerimizi dikkate almayı unutmayın.
 

 


Alıntıdır. Kaynak: https://www.aig.com.tr/blog/lastiklerde-neden-celik-sibop-kullanilmali

 

Amacım reklam yapmak değil, bilgilendirmektir.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hani fizik kurallarından örnek vermişler ya, sorsak kendilerine, en çok neresi etkileniyor bu kuvvetten desek acaba cevap olarak janta bağlandığı nokta diyebilecekler mi? Sanki o süpersonik çelik sibopların janta temas ettiği noktada kauçuk conta yok. O kuvvetten o conta etkilenmeyecek mi? Hatta Kaucuk olana nazaren celik daha agır oldugundan daha çok etkilenecek. 

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

1 saat önce, Servet Özkan said:

Hani fizik kurallarından örnek vermişler ya, sorsak kendilerine, en çok neresi etkileniyor bu kuvvetten desek acaba cevap olarak janta bağlandığı nokta diyebilecekler mi? Sanki o süpersonik çelik sibopların janta temas ettiği noktada kauçuk conta yok. O kuvvetten o conta etkilenmeyecek mi? Hatta Kaucuk olana nazaren celik daha agır oldugundan daha çok etkilenecek. 

Merhaba Servet Bey,

 

Yeni bir tartışma konusu açma derdinde değilim. Başıma geldiği için paylaştım.

 

2012 Ağustos ayında 1 takım Lassa marka lastik ve kauçuk sibop taktırmıştım. Yaklaşık 4 ay sonra otobanda 120 Km hızla seyir halindeyken sağ ön lastiğin havası birden bire indi. Emniyet şeridine çekip durana kadar maalesef lastik yandı ve kullanılmaz hale geldi. Sebebini sorduğumda ise lastikte patlak olmadığını, sibopun yanında aşınma olması nedeniyle birden bire havanın indiğini söyledi.

 

1 Yıl sonra şehir içinde seyir halindeyken sol arka lastik birden indi. Yine sibop.

Son olarak 1 hafta önce seyir halindeyken sağ arka indi. Yine sibop.

 

Bunların hepsi seyir halindeyken oldu. Artık yolda her an sibop hava kaçıracak diye korkar oldum. Lastikçiler çelik sibopu önermekte. Evet çelik sibop daha ağır olabilir ama, balans ayarı ile dengelenir. Direnci kauçuğa göre daha fazladır.

 

Yukarıda alıntı yaptığım AIG Sigorta (Anan reklam olmasın) 130 ülkede 100 yıldan fazla süredir hizmet vermekte olup, çelik sibop satışı yapmıyor. Bu tür bir firmanın yanıltıcı bilgi vereceğini düşünmüyorum.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hocam niye sürekli reklam yapmıyorum diyorsunuz ki? Birisi size özel olarak link paylaşmayın gibi bir şey mi dedi ? :) 

 

Bu arada örnek çift taraflı artabilir örneğin bizim arabada da hiç lastik durup dururken inmedi, yanmadı ve patlamadı. Etrafımdaki araçlarda da öyle. Hani olsa belki çeliğe geçerdik :) Niye geçmeyelim? 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

9 saat önce, Yüksel Demirkan said:

Ayrıca aracınızın performansında ve yol tutuşunda da hissedilir ölçüde olumlu etkiler görülür.

Ben en çok bunu sevdim.

Hemen taktırırsam uçar giderim.

 

Şaka bir yana bana sorarsanız bu biraz amacını aşan bir yazı ve sibopun üretildiği malzemeden çok üretimin kalitesi önemli

30 küsur yıldır araba kullanıyorum daha sibop arızası nedeniyle seyir halinde lastiğim inmedi. 

Sadece bir kez hafiften hava kaçıran bir lastikte nedenin sibop mekanizması olduğuna şahit oldum.

 

Yani diyeceğim o ki @Yüksel Demirkan bence tedarikçinizi değiştirin. 

Bu arada paylaşım için teşekkürler...

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

9 saat önce, Yüksel Demirkan said:

Merhaba Servet Bey,

 

Yeni bir tartışma konusu açma derdinde değilim. Başıma geldiği için paylaştım.

 

2012 Ağustos ayında 1 takım Lassa marka lastik ve kauçuk sibop taktırmıştım. Yaklaşık 4 ay sonra otobanda 120 Km hızla seyir halindeyken sağ ön lastiğin havası birden bire indi. Emniyet şeridine çekip durana kadar maalesef lastik yandı ve kullanılmaz hale geldi. Sebebini sorduğumda ise lastikte patlak olmadığını, sibopun yanında aşınma olması nedeniyle birden bire havanın indiğini söyledi.

 

1 Yıl sonra şehir içinde seyir halindeyken sol arka lastik birden indi. Yine sibop.

Son olarak 1 hafta önce seyir halindeyken sağ arka indi. Yine sibop.

 

Bunların hepsi seyir halindeyken oldu. Artık yolda her an sibop hava kaçıracak diye korkar oldum. Lastikçiler çelik sibopu önermekte. Evet çelik sibop daha ağır olabilir ama, balans ayarı ile dengelenir. Direnci kauçuğa göre daha fazladır.

 

Yukarıda alıntı yaptığım AIG Sigorta (Anan reklam olmasın) 130 ülkede 100 yıldan fazla süredir hizmet vermekte olup, çelik sibop satışı yapmıyor. Bu tür bir firmanın yanıltıcı bilgi vereceğini düşünmüyorum.

 

Tartisma falan degil mevzu. Eksik ve yanlis bilgi vermisler altinti yaptigin yerde.

Senin orneklerine gelince bence sen arada bir iki yilda bir siboplarini duzgun degistirsen, besmelesiz yola cikmasan ve diger teferruatlar.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 7 ay sonra...

Dün kışlıkları takdırdım. Adam hava bastıktan sonra yeşil sibop kapağı taktı. Bende siyah yok mu dedim :) eleman abi nitrojen basınca yeşil takıyoruz dedi. Bende sızdırmazlıkla ilgisi mi var diye düşündüm. sonradan biraz araştırınca nitrojen olduğu belli olsun diye takılıyormuş herhalde. Yalnız azot demiyor nitrojen diyor elaman :):) nitrojense tamam yeşil tak tabi

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Şimdi, Erhan Ersöz yazdı:

Dün kışlıkları takdırdım. Adam hava bastıktan sonra yeşil sibop kapağı taktı. Bende siyah yok mu dedim :) eleman abi nitrojen basınca yeşil takıyoruz dedi. Bende sızdırmazlıkla ilgisi mi var diye düşündüm. sonradan biraz araştırınca nitrojen olduğu belli olsun diye takılıyormuş herhalde. Yalnız azot demiyor nitrojen diyor elaman :):) nitrojense tamam yeşil tak tabi

 

Standart havanın çoğunun zaten azot olduğunu unutuyorlar onlar :D 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

14 dakika önce, BulentGulsahin yazdı:

Gecen kar lastiklerini taktirirken gördüm yakup siboptaydi. 

Hatta lastikci normal sibop takarsan ışık yanar dedi

Sensörliler 2 parça diye biliyorum. Sibobu normal siboplardan değilmiş. Tek parça olsaydı her yıl sensör takmak zulüm olurdu yahu.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.