Jump to content
2019 Temmuz'dan sonraki tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeni kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

1.6 Eb (The Red)


Servet Ö.

Önerilen Mesajlar

6 hours ago, Gökhan Ulaş said:

Aküye diyet mi yaptırsan Servet Abi ? Birazcık pahalı ama hafif olur biraz kazanç sağlar.

Bir kez daha dusundum bu mevzuyu, buna para verene kadar gider Recaro koltuk alırım. Fakat airbaglerden vazgecmek istemedigim icin onlari da almak isime gelmiyor.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

‎14‎.‎09‎.‎2017 - 10:41 tarihinde, Servet Ö. yazdı:

Soyle dusunun 235 taban lastik ve kilitli diffransiyelle suan understeer den yildim. Iyi ki takmisim difransiyeli takmasaydim araba yerinden kipirdamadan 80-90kmh yapabilirmisim.

 

Pilot Sport 4S alinmali ve alinacak. Suan 17 ye mi 18'e mi almam gerektiginin kararini vermeye calisiyorum.

--55 minutes later eklendi--

Boost Controller [TAMAM]

http://www.greddy.com/products/electronics/profec/filter:make:Boost+Solenoid+Valve/

http://www.innovatemotorsports.com/products/scg1.php

 

1. postu editleyemiyorum, seklinde duzeltme yapabilir misiniz moderator arkadaslar.

--6 minutes later eklendi--

Şunu da bırakayım şuraya

 

IMG_1545.thumb.JPG.41b6c374c68da419f2805710ff5a1738.JPG

dış tarafın albenisi nolacak ??? hep iç hep iç birazda dışa özen pleaseee :((

 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

4 hours ago, Zafer Akbs said:

dış tarafın albenisi nolacak ??? hep iç hep iç birazda dışa özen pleaseee :((

En fazla boya koruma yaptırırım :)

 

4 hours ago, Zafer Yusoğlu said:

@Servet Ö.

Bu kadar masraftan sonra trafikte hız limitlerin artacak mı? Emniyete yaptığın masrafların faturasıyla birlikte başvur. Belki hız limitini en azından otoyollarda arttırırlar. :)

Masrafları düşünme sen beni bağlar o seni değil ;)

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Motor sıcakken nereden olduğunu anlayamadığım bir basınç kaçağı vardı. Bu akşam fırsat bulup lifte aldım ve kendim baktım buldum. Dumpvalve tarafında bir kaçak söz konusu. Basit birşey ama zaman yoktu toparlayacak. 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

On 9/22/2017 at 9:50 PM, Servet Ö. said:

Motor sıcakken nereden olduğunu anlayamadığım bir basınç kaçağı vardı. Bu akşam fırsat bulup lifte aldım ve kendim baktım buldum. Dumpvalve tarafında bir kaçak söz konusu. Basit birşey ama zaman yoktu toparlayacak. 

Evet bugün biraz vakit buldum.

MAF-MAP Sensörleri elden geçirdik. Arka fren balataları değiştirdik, ön diskler tornalandı (tepme vardı). Diskler sökülmüşken kaliperleri tel fırça ile zımparalayıp 600 dereceye dayanıklı gri temizlik boyası atıldı (paslı görünüyordu)

Dump valfi söküp oem dump valfi taktık kaçaktan kurtulmak için. Turbo surge kesildi, kaçak ortadan kalktı fakat oem valf 1.9 basıncı istediğimiz gibi tutamıyor tabiki. CNC de valfi iptal etmek için flans yapılacak oringli. Daha sonra intercooler borusu üzerine TiAL bov takacağız ki vites değişimlerinde daha hızlı basıncı boşaltabilsin turbo tersine dönmesin, bu sırada daha iyi basınç tutsun diyorum.

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Bu gün fırsat yaratıp 17" spor paket janlarını ve Michelin Pilot Sport lastiklerini taktık arabaya. Yahu ne anlamsız işmiş 18", boştan yere yoruyormuşum arabayı. Gidiş şahane tutuş şahane. Anlaşılan bu jantları Pilot Sport 4s ile kullanmak benim için uygun olacak. Jant lastiklerini denemek için bana veren @Doğan Kurban'a ayrıca teşekkür ederim.

  • Beğen 6
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

10 dakika önce, Servet Ö. yazdı:

Bu guclerin lastigi kesinlikle ve kesinlikle Pirelli Rosso degilmis ve 225 taban lastik isimi cok rahat goruyormus. Cok sevindim bu ise 18" takmak zorunda olmadigimi anlamak benim icin onemliydi.

18 almadan denemek niye aklımıza gelmedi la. 17 hep vardı bende :D

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Arabayla geçen bir gün daha...

 

Epeydir kafamı kurcalayan bi konuda iyileştirme yapabildiğimi düşünüyorum.

Tork kazanımı benim arabada elektrikli araba hissiyatı uyandırıyordu. Yani gaza bastığın anda max torka ulaşıyordu araba. Bu hem iyi hem kötü. 

İyi yanı ayağının altında emret sahip diyen bişi var. Kötüsü anlık gazlamalarda turbo, motor içi ve şanzımanın maruz kaldığı zorlanma max düzeyde. Tedirgin oluyordum hep. Bunun nedeni ise benim ayarlamalarımdı. Her neyse birkaç gündür havaların serinlemesiyle araba daha çok basınç üretebilir, daha soğuk hava sokabilir oldu. Bu da demek oluyor ki daha fazla zorlanma... Velhasıl bu gidişe basınç hattındaki kelepçeler "gavura vurur gibi vuruyon" diyerek son noktayı koydu. :) Bende şapkamı önüme alarak hesap yaptım ve sonucunda wastegate preload ayarını biraz daha geri çektim, üstüne daha ince tepkiler alabilmek için wastegate yayını 11psi dan 7psi'a çektim. Basınç hattındaki kelepçeleri işi sırf yüksek basınç borularını zaptetmek olan kelepçelerle değiştirdim. Kısacası tork yayıldı güzel oldu. İstediğim basınç değerlerine daha yumuşak ama daha stabil oturtabiliyorum. En azından her gazlamada kopmuyor tekerler ki bu kümülatif zamanlamalara bakınca daha iyi bir etken.

 

Yetmedi daha önce takıp basınç kaçırıyor bu dediğim uprated recirculation valfini çıkardım bagajdan ve inceledim, baktım ki oring ler canından bezmiş, gittim ısıya dayanlıklı oring bulup değiştrdim, kafasındaki hareketli bonjoyu sevmeyip düz tip çıkışa çevirip montajını yaptım. Bu sayede yüksek devirlerde vites attığımızda başladığımız basınç bandı yukarı çıktı ki bana sorarsanız hızlanmadaki çook büyük bir etken bu.

 

Araba yapıldığından bu yana, ha şundandır ha bundandır dediğim rölanti devirinde kafasına göre dalgalanma oluyordu. Atıyorum gazı bıraktın attın boşa araba rölanti devrine ulaşırken bi dalgalanma yaşıyordu. Hadi dedim şu işlere girişmeden bununda sebebini bulayım bu da çıksın aradan. 1.5 Saat Forscan Osilaskop modunda bir sürü veri inceledim. Bi baktım ki bizim yakıt basıncı tam bu süreçte dalgalanıyor. Depo içindeki pompa ve enjektörler araba toplanırken değişti, acaba rail basınç sensörü mü diye söylenmeye başladım. Bir tek rail kaldı diyorum kafamdan. Neredeyse emin olacağım ve değiştireceğim. Sonra kafada ampül yandı. "Yüksek basınç yakıt pompası!" Bu alet o kadar gizli saklı duruyor ki kaputun altında, öyle bir alet olduğunu bilmesen görünce anaa bu neymiş diye şaşırırsın. Neyse üşenmedim onu da değiştirdim. Amanın bizim düldül bi efendi oldu, ne o dalgalanmalar kaldı, ne de benim ortaya çıkardığım setupdan olduğunu sandığım hafifte olsun bir titreme. Motorun üstüne diklemesine para koyup bırak ayakta durur hani o derece.

 

2011 model olan arabamın farkettim ki hiç fren yağını değiştirmemişim. Hep üstüne ekleye ekleye geçirmişim. Yağa ne olacak diyenlere aldırmayıp yağı komple değiştirdim. Fren performansı bi güzelleşti ki anlatamam. Hem yumuşak hemde az sert basmada hemen tepki verir hale döndü. Güzel oldu.

 

Ömrümden bir günü daha yedin RED, yoruldum ama değdi.

 

Bir de 1.0 Fiesta sahibi bir insan, ST body kitli arabasıyla bana hava atmaya kalkıştı. Hakikaten birisi ST almış diyerek gittim yanlarına. Dedim aga bu nedir.. Başladı eleman atlatmaya bu işte ecoboost motor, az yakar çok kaçar, şöyle iyidir böyle iyidir falan anlattıkça anlatıyor. Dedim bu kaç motor? 1.0 dedi.  Sonra ST değil yani dedim, nası abi ST işte dedi, ST ler 1.6 182ps 240+30NM, yeni çıkacakları da şöyle olacak falan diye hızlı bir bilgi verdim. Bende ST görünümüne aldanıp gerçek ST sandım, söylesene 1.0 body kitli olduğunu bende heveslenmiştim gerçek st diye dedim. Yazık bi abandone oldular. Hık mık derlerken uzaklaştım.

Servet Ö. tarafından düzenlendi
  • Beğen 10
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.