Jump to content
2019 Temmuz'dan sonraki tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeni kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

Coyote - Voodoo


H. Cenk

Önerilen Mesajlar

Basit olarak anladığım kadarıyla bunları yazmak istiyorum. Hiç bir yerden alıntı yapmadım. Aklımda kalanlar bunlar 

 

Coyote ve Voodoo Fordun amerikadaki V8lerinin kodları. Nasıl burada Lynx falan motorlar vardı orada da V8 ler coyote ve Voodoo olarak biliniyor. 

 

Klasik sesine hasta olduğumuz amerikan V8 leri cross plane krank içeren V8ler . Bunun ford mustang GT de yer alan 5.0 litrelik versiyonu . Bu V8 motor tipine Coyote motor deniyor. Bu motorlarda stroke düşük yüksek devir çeviremiyorlar ancak karakteristik çok muhteşem bir sesleri var. 

 

Fakat avrupada mesela ferraride uzun zamandır daha fazla devir çeirebilen V8 ler var. Bunların stroke ları daha uzun ve flat plane krank kullanıyorlar. İşte hemen hemen (galiba :D) amerikada ilk flat plane crank e sahip V8 Fordun Mustang GT350deki 5,2 litrelik V8 i. Buna da Voodoo motor deniyor. Yani cross plane crank coyote, flat plane crank Voodoo.

Bunlar arasındaki en temel fark stroke farkından dolayı ateşlemenin farklı şekilde olması . V8 motoru iki tane 4 silindir olarak kabul edebiliriz. Coyotede ateşleme şu şekilde oluyor. sağ-sağ-sol-sağ-sol-sol-sağ-sol-sağ-sağ-sol-sağ-sol-sol-sağ-sol...diye devam ediyor. Yani bir 4lüye 2 sonra diğer tarafa 1 sonra diğer tarafa 1 ve sonra diğer 2 ateşleme şeklinde devam ediyor. 

Flat plane crank yani Voodoo da ise sağ-sol-sağ-sol-sağ-sol şeklinde eşit bir dağılım var. 

Jason Cammisa şu videonun 1:26 sında bateri ile göstermiş (Umarım linki doğru yerden başlatabilmişimdir) 

 

 

 

Flat plane krankın bir sorunu var. Uzun stroke nedeniyle acaip yüksek vibrasyon oluyor. Ford bu yeni Voodoo motor için çok çalışmıştı. Kendilerine vibrasyon hedefi olarak 4,3 litre motor içeren Ferrari California yı rakip aldılar ve vibrasyon seviyesinin bunu geçmemesine uğraştılar. Yanılmıyorsam FORD 30 tane parçayı Voodooya özel üretiyor sırf vibrasyon için. Ayrıca motorun sesini amerikan coyote motorlarının sesine yaklaştırmak için de ellerinden geleni yaptılar . Ancak bu kadar elde edilebildi.

 

Sonuç olarak Coyote klasik amerikan sesi çok güzel ama yüksek devir çeviremediğinden gücü daha az, Voodoo ise modern yeni avrupalılar teknolojisinde bir motor sesi daha kötü ama daha çok devir çevirip daha fazla güç üretiyor.  

H. Cenk tarafından düzenlendi
  • Beğen 9
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

 

32 dakika önce, H. Cenk said:

ford mustang GT de yer alan 5.0 litrelik versiyonu . Bu V8 motor tipine Coyote motor deniyor.

 

32 dakika önce, H. Cenk said:

flat plane crank e sahip V8 Fordun Mustang GTdeki 5,2 litrelik V8 i. Buna da Voodoo motor deniyor.

İlki doğru da, ikincisi GT350 Shelby olacak, ki tam bir vahşi kedi.

 

Paylaşım için teşekkürler. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Şimdi, Kaan Yagizer said:

ben baterist sahneye girerken edilen "kaliteli kolombiya ....şeyi .... kahvesi içmiş arkadaşımız" tanıtımında koptum :) 

ben aslında videoyu 1:26dan mahsus başlattım. Orada diyor ki " GT350 ile GT motoru arasındaki farkı bilmeyi önemsemeyenler , go forward a couple of minutes ) aslında go f**** y**** demek istiyor. "

Bunu bilmeniz şart gibi anladım ben :D o yüzden konu açtım.. :D:D

 

 

  • Beğen 4
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

...bu arada işin sırrı (biraz teknik olacak ama) "Akort edilebilir" parçalı krank yapmakta.

 

sıradan (babadan kalma) krank şöyle çalışıyor ...

 

https://en.wikipedia.org/wiki/Crankshaft#/media/File:Cshaft.gif

 

...ama gerçekten performans istiyorsanız ihtiyacınız olan monoblog döküm değil, tolerans değerleri çok-çok-çok düşük "billet" tip olmalı.

Şöyle anlatayım ... temelde krank yapmanın üç yolu var ...

 

- Döküm ...

Kalıba alaşımı dök, alçak basınç ile kalıpla ... çapakları temizle ... kullan gitsin.

- Dövme

Alaşımı dök, sonra 50 tonluk preste vurarak biçimlendir.

 

...eğer makine performanslı bir şey değilse, yani yük/burulma gereksinimi yüksek değil ise döküm krank işinizi görür. Ucuzdur, dertsizdir ... takarsın .. gider.  Makinayı ekstra sıkıştırıyorsanız (bkn.turbo) size dövme (forged) krank lazım ... çünkü döküm krank o yükü kaldırmaz.

 

...ama

 

Harbiden sağlam bir şey yapacaksanız, makina cidden son nefesine kadar zorlanacaksa ... orada dur işte. Dövme krank size o hassasiyeti sunmaz, o zaman -billet- sınıfına taşınacaksınız.

Genelde nikel - vanadium alaşımı kullanılarak vakumlu ortamda (hava kabarcıkları) yapılan döküm çubuklar önce standart işlemden geçirilir (bkn.canı çıkana kadar preste dövmek) ardından CNC tezgahına takılır ve tek-tek işlenir.

 

 

pahalı (çok) yavaş (epeyce) ve zahmetli bir işlem olsa da bu süreç size sanat eseri kıvamında krank sağlar ... tabi (söylememe gerek var mı?) bu tür krank'lar sadece performans araçları için dizayn / imal edilir ... toplu üretime billet krank gitmez (maliyet kurtarmaz) 

 

 

  • Beğen 4
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 1 yıl sonra...

Overhaulin programının eski bir bölümüne denk geldim. O zaman amber heard ile johnny depp evli ve birbirini seviyormuş :) anladığım kadarıyla amber heardın 67 mustangi varmış galiba ve depp onun restorasyonuna ön ayak olmuş. şimdi arabayı amber heard e gösteriyorlar. Bu tip programlar genelde mizansendir. arabanın sahibi çok yapmacık sevinir falan. Burada 68 mustange 2014 ford coyote V8i takılmış. Amber Heard V8 coyotenin sesini duyunca çok doğal bir tepki veriyor.

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.