Jump to content
2019 Temmuz'dan sonraki tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeni kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

  • 0

Lastik Basıncı


Volkan Bilezikçi

Soru

Önerilen Mesajlar

  • 0

Lastik havalarını hem yakıt tükemi hem güvenli yolculuk hemde lastik ömrü için sıklıkla kontrol etmek lazım, servisten servise kontrol hem uzun zaman dilimi hemde servisler bu konuda dikkatsiz,  her zaman lastikçiye uğramak ise mümkün olamayabiliyor bu yüzden bir mini kompresörün bagajdan eksik edilmemesi gerekli diye düşünüyorum, yer kaplamıyor, basınç ölçer sayesinde lastik basıncını kontrol edebiliyorsunuz, 30-40 TL arasında fiyatları var, en azından kendi kontrolünüzü istediğinizde yapmanız mümkün. Bu arada normal kullanımda en ideal basınç 32 psi. dir.

Araç mini hava kompresörü

asuzer_1413373736181.jpg

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Her basınç ölçerin ayrı bir değer göstermesi ve standart bir kalibrasyona sahip cihaza pek kolay rastlanılmıyor olması da süreci karmaşık hale getiriyor. Benim kullandığım bireysel ve kurumsal beş ölçüm cihazı yaklaşık ±3 Psi sapma gösteriyor

:)

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
13.12.2011 - 10:16 tarihinde, Cem Boneval yazdı:

Bu hava basıncı konusu da ilginç.

Pimpirikleniyoruz pimpiriklenmesine de...

Hiç hava bastığınız veya ölçtüğünüz saatleri sınadınız mı?

Asla biri diğerini tutmuyor, %20'ye varan sapmalar gördüm.

Her lastikçi de benimki doğru diyor, herkesin kendi doğrusu var yani.

Bu konuda paranoyak hezeyanları, ya da obsesif çözümleri olan yok mu? :D

Bu aslında lastikçiden ziyade, ürünü onlara satan toptancıların kusuru. Ben de lastikçiyim ordan biliyorum. 3 tane hava tabancam var üçü de birbirini tutmuyor. Aralarında ufak farklar var ne yazık ki.. Ben bir araca hangi tabancayla başladıysam dördünü de onunla tamamlıyorum. problem çıkmıyor.. ve bildiğim araçların da lastik hava basınç değerlerini bilgi ekranına kayıt ediyorum.. :)

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Yarın uzun yola çıkacağım. Aracta 4 kisi-1 çocuk olacağız ve bagaj da dolu olacak. Lastiklerin basıncını kaç yapmak gerek? Ilk sayfada tam yük durumumda 35 yazıyor. 35 mi yapmak lazım? Arac focus 3 1.6 tdci. Lastikler 215 55 16

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
3 dakika önce, Armağan Ö. yazdı:

Yarın uzun yola çıkacağım. Aracta 4 kisi-1 çocuk olacağız ve bagaj da dolu olacak. Lastiklerin basıncını kaç yapmak gerek? Ilk sayfada tam yük durumumda 35 yazıyor. 35 mi yapmak lazım? Arac focus 3 1.6 tdci. Lastikler 215 55 16

 

Evet. İyi yolculuklar.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
45 dakika önce, Burak Şenoğlu yazdı:

Önler 35 arkalar 38 değil. O minimum 35 maximum 38 demek.. transitlere basıyoz 38 40!

Yorumunuz doğru değil. 

Birinci sayfadaki tabloyu dikkatli inceleyin.

Yük altında lastik deforme olur taban teması azalır, yanak teması başlar, bu da sürüş güvenliğini ciddi olumsuz yönde etkiler. 

Araç yüklüyken ağırlık daha çok arkaya biner.

Bu da arka lastiklerin havasının daha yüksek olmasını gerektirir. 

Az bile yazdım, aslında 41 hava öneriliyor kılavuzda, ancak tam yük sınırına ulaşmamıştır diye düşündüm.  

 

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
Yorumunuz doğru değil. 
Birinci sayfadaki tabloyu dikkatli inceleyin.
Yük altında lastik deforme olur taban teması azalır, yanak teması başlar, bu da sürüş güvenliğini ciddi olumsuz yönde etkiler. 
Araç yüklüyken ağırlık daha çok arkaya biner.
Bu da arka lastiklerin havasının daha yüksek olmasını gerektirir. 
Az bile yazdım, aslında 41 hava öneriliyor kılavuzda, ancak tam yük sınırına ulaşmamıştır diye düşündüm.  
 
 

Fluence kapısından önler 33 arkalar 30 psi basın diyor yük artışındada arkalar yine 3 eksik tavsiye ediliyor bunun sebebi nedir acaba?
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
11 saat önce, Yasin Taşcı yazdı:


Fluence kapısından önler 33 arkalar 30 psi basın diyor yük artışındada arkalar yine 3 eksik tavsiye ediliyor bunun sebebi nedir acaba?

Demek ki ağırlık dağılımında yük daha fazla öne biniyor. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.