Jump to content
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

“ER-OL
Bedirhan Doğan

Dizel Yakıta Katkı Öneriyor Musunuz?

Önerilen Mesajlar

Yıllardır hem küçük hacimli hem büyük hacimli dizel motorlu araç kullanırım. En son focusun bakımında bu würth katkısından kullanmıştım ilk defa. Hiçbir fark hissetmedim. Yakıtı da yaklaşık 15 yıldır aynı yerden alıyorum. Uzun yola gittiğimde de yine aynı markayı tercih ediyorum. Sorun yaşamadım bugüne kadar.

Bu iletiyi paylaş


İleti bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

                        En doğrusu zaten güvenilir istasyondan almak bence de. Shell genel müdürünün bununla ilgili bir açıklaması vardı sanırım. Kontrolleri düzenli yapılan, yakıt depoları temiz olan istasyonlardan yakıtınızı alın diye. Sadece firmaların yakıt içerisine kattığı malzemeler % 1'lik kısmı oluşturur demişti.  Bense bu katkı dediğimiz malzemelerin genelde araçlarının performansından mennun olmayan kişilerin yöneldiği ürünler olduğunu görüyorum genelde. Açıkçası bu ürünlerin faydası var mıdır yok mudur bunu üreten firmalardan belgelemeleri istemek lazım en iyisi. Fakat öylesine büyük bir sektör ki bu insanlar aldığı için de, bir sürü marka var bu katkılardan satan. Sadece bir motor ustasının bu enjektör katkıları için aracın arıza verme süresini uzattığını söylemişti, yani onun tecrübesine göre söylüyorum bunu. Bilimsel bir veri olmadığı için, ben de kesin yararı vardır ya da yoktur diyemiyorum. Ama ben olduğunu düşünenlerdenim. Kendi aracımda kullandığım için söylüyorum bunu

--14 dakika sonra eklendi--
10.03.2019 - 20:39 tarihinde, Cem Boneval yazdı:

Bu ve benzeri konularda bilimsel kanıt sunmak çok zor. Hiç bir denek diğerinin bire bir benzeri koşullarda olmuyor ve eşit koşullarda, karşılaştırmalı, istatistiksel anlamlı sonuçlara izin verecek denek sayılarıyla çalışma yapılamıyor.

Yapılsa bunu ilk bu ek ürün üreticileri yapar, saygın bilimsel mühendislik dergilerinde yayınlarlar ve çok sayıda atıf alırlardı.

Ve evet maalesef youtube ve benzeri sosyal paylaşım alanlarını akademisyenler olarak güvenilir bilimsel veri yayın organları olarak görmüyoruz. 

Hal böyle olunca söz konusu üreticiler ve onlara inanan bazı tüketiciler verileri kanıta değil kanaate dayalı işliyorlar.

"Post-truth" dediğimiz gerçekliği yaşıyoruz. Bu kavram, 2016 yılında Oxford Sözlük Kurulunca yılın kelimesi seçilmiş ve şöyle tanımlanmıştı: “Belirli bir konu üzerinde kamuoyunu belirlemede, duygular ve kişisel kanaatlerin nesnel hakikatlerden daha fazla etkili olması durumu”.

Özetle bir fark olduğunu iddia edenler fark olduğunu bilimsel verilerle kanıtlamak zorundadır.

Olmadığını söyleyenlerin böyle bir yükümlülüğü yoktur. 

Ben de genelde hissedilen farkların nedenini "hissedilmek istenmesi" olarak algılıyorum.

Dizel katkılarının özeline gelirsek yeteri kadar "sıcak" çalışan ve kaliteli yakıt kullanan bir aracın herhangi bir katkıdan fayda görmesi olasılığı çok düşüktür. Yüksek diyen ispatlasın:kıhkıh: 

Yöntem önerebilirim isteyene...

              Abi sanki araba katkı ile çalışıyormuş ta, biraz dizel yakıt katalım gibi hissettim okurken bu cümleyi 😄 

 

              Şimdi öyle birşey ki, şaşaalı bir şekilde sunulan ve lanse edilen şeylerin insanların üzerinde etkisi olmadığından bahsetmek yanlış olur. Öyle olmasaydı reklamlar anlamsız olurdu. Ödül gecelerinde bazı ödüllerin, ödül gecelerinden önce verilen paralarla alakalı olduğunu öğrendikten soonra bir arkadaşımdan, açıkçası bir yerde birşey övülüyorsa ya da ödül alıyorsa hep aklıma en yüksek parayı bunlar ödedi galiba diye gelir. Lastik testlerinde bile bunu düşünmeye başladım açıkçası. Burada önemli olan şey tecrübeyi yaşayan insanlara sormak bence. Ben bu TUNAP denilen markanın 2-3 ürününü kullandım ve mennun kaldım ve açıkçası etki ettiğini kendim yaptığım amatör test ile anladım. Ama bu olumlu etki uzun vadede ne kadar onu bilemiyorum, ya da gerçekten çok mu faydalı ya da zararlı mı oldu ona da tam emin değilim. Ama arabam çok yakıyordu gerçekten. Kullanım sonrası 1 lt 'ye yakın düşme oldu ortalama yakan litrede. Üstüne 20.000 km yol gittim herhangi bir problem vs. hiçbir yok aracımda. Üstelik TUNAP çok reklamını yapan bir firma değil. Adamlar zaten bizi bilen bilir anlayışıyla bakıyor olaya. Ve fiyatları diğer firmalardan daha yüksek olmasına rağmen.

                 Ben artık arabamı çok iyi tanıyorum. Ustaya gitmeden kendim bile anlıyorum artık sorunun ne olduğunu. Çünkü farklı birşey olduğunda bunu zaten hissediyorsunuz ve ustaya gitmek zorunda hissediyorsunuz kendinizi. 

Bu iletiyi paylaş


İleti bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş
1 saat önce, Çağdaş Kolcuoğlu yazdı:

Ben bu TUNAP denilen markanın 2-3 ürününü kullandım ve mennun kaldım ve açıkçası etki ettiğini kendim yaptığım amatör test ile anladım

Testi merak ettim. 

Bu iletiyi paylaş


İleti bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş
1 saat önce, Yakup Çağatay yazdı:

Testi merak ettim. 

                 Şehiriçi 8,7lt. / 100 km ' lerde gezen arabam , 500 ml Flex 989 Direkt Enjektör Temizleyici ile 2 depoda yarı yarıya kullandım, daha sonrasında da 300 ml. lik Flex 979 Enjektör temizleyicisini tek depoda kullandım. Bunlardan sonra 7,7 - 7,5lt. / 100 km  arasına düştü.  Tabii bu şekilde bir kullanım önerisini, TUNAP'tan Teknik Destek alarak yaptım.  Şu ana kadar da bir problem yok. 

Çağdaş Kolcuoğlu tarafından düzenlendi

Bu iletiyi paylaş


İleti bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş
6 dakika önce, Çağdaş Kolcuoğlu yazdı:

                 Şehiriçi 8,7lt. / 100 km ' lerde gezen arabam , 500 ml Flex 989 Direkt Enjektör Temizleyici ile 2 depoda yarı yarıya kullandım, daha sonrasında da 300 ml. lik Flex 979 Enjektör temizleyicisini tek depoda kullandım. Bunlardan sonra 7,7 - 7,5lt. / 100 km  arasına düştü.  Tabii bu şekilde bir kullanım önerisini, TUNAP'tan Teknik Destek alarak yaptım.  Şu ana kadar da bir problem yok. 

Bu düşüşü hafif hibrit bile sunamıyor. Yakıt tüketimindeki düşüşün en önemli etkeni gaz pedalına dokunmanız ve yolu daha ön görülü takip etmeniz ve tabi çevre/trafik durumu da büyük rol oynuyor. 

Bu iletiyi paylaş


İleti bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş
Bir saat önce, Yakup Çağatay yazdı:

Bu düşüşü hafif hibrit bile sunamıyor. Yakıt tüketimindeki düşüşün en önemli etkeni gaz pedalına dokunmanız ve yolu daha ön görülü takip etmeniz ve tabi çevre/trafik durumu da büyük rol oynuyor. 

tabiki ölçümün nesnelliği tartışılır ancak enjektörlerde sorun varsa gayet makul bence.

hibritin amacı optimum koşullarda çalışmayan bir şeyi düzeltmek değil sonuçta.

Bu iletiyi paylaş


İleti bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş
4 dakika önce, Ozan Kar yazdı:

tabiki ölçümün nesnelliği tartışılır ancak enjektörlerde sorun varsa gayet makul bence.

 hibritin amacı optimum koşullarda çalışmayan bir şeyi düzeltmek değil sonuçta.

Sen uyarınca tekrar okudum da enjektör temizleyicisiymiş, haklısın o konu da var. Yakıt katkısı olarak gidiyordu konu diye orada kaldım.

Bu iletiyi paylaş


İleti bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş
13 dakika önce, Yakup Çağatay yazdı:

Sen uyarınca tekrar okudum da enjektör temizleyicisiymiş, haklısın o konu da var. Yakıt katkısı olarak gidiyordu konu diye orada kaldım.

ben konu baştan beri temizlik amaçlı diye düşünüyordum 😄 

katkıyla 0.1 bile düşürmek çok çok iyi olurdu.

Bu iletiyi paylaş


İleti bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş
52 dakika önce, Berke A. yazdı:

Buyrun bilimsel bir inceleme 

 

Bilimsel değil kuramsal ve ampirik.

 

Gelelim teste, "fuel system cleaner" (yakıt sistemi temizleyicisi) adı altında satılan ürünün piston üstlerindeki karbon temizliğine bakıyorlar. 

Soru 1: Yakıt sistemi ile piston tepesinin ne ilgisi var? Yakıt sistemi temizliği yaparken kontrol edilmesi gereken yerler, yakıt deposu, yakıt filtresi/pompası ve enjektörler değil midir?

Soru 2: Benzinli Port Enjeksiyon testine bakarak, Dizel Direk Enjeksiyonlu ve Raylı sistem çalışan motorun yakıt sistemleri farklıdır, konuyla ne ilgisi var?

 

 

--1 dakika sonra eklendi--
5 saat önce, Ozan Kar yazdı:

ben konu baştan beri temizlik amaçlı diye düşünüyordum 😄 

katkıyla 0.1 bile düşürmek çok çok iyi olurdu.

Oktan artırıcı ile benzinlide mümkün ama kendini kandırırsın. Kullanılan karışım için 100km de yakılan litre düşer ama toplam maliyet yine artar. 🙂

--5 dakika sonra eklendi--

Konunun özüne dönersek eğer, bu tip katkılar aşındırıcıdır, yüksek km li araçlarda silindir duvarlarındaki çatlakları ortaya çıkartır, enjektörlerin iç valf yapısını aşındırabilir, yakıt yollarını gereksiz aşındırır. Siz temizlik yaptığınızı sanır iken, susuz kalmış bedeviye tuzlu su ikram etmiş olabilirsiniz. Bu tip temizlikler haricen yapılır ise daha sağlıklı olur. İşte tamda bu yüzden temizlik yapan cihazlar bulunmaktadır. Enjektörler çıkartılır ve makina üzerinde temizlik yapılırki motor bu temizlik aşamasında zarar görmesin.

Bu iletiyi paylaş


İleti bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş
3 saat önce, Servet Ö. yazdı:

Konunun özüne dönersek eğer, bu tip katkılar aşındırıcıdır, yüksek km li araçlarda silindir duvarlarındaki çatlakları ortaya çıkartır, enjektörlerin iç valf yapısını aşındırabilir, yakıt yollarını gereksiz aşındırır. Siz temizlik yaptığınızı sanır iken, susuz kalmış bedeviye tuzlu su ikram etmiş olabilirsiniz. Bu tip temizlikler haricen yapılır ise daha sağlıklı olur. İşte tamda bu yüzden temizlik yapan cihazlar bulunmaktadır. Enjektörler çıkartılır ve makina üzerinde temizlik yapılırki motor bu temizlik aşamasında zarar görmesin.

temizlik sonrası yakıtta bir değişim gözlemledin mi peki? yada dikkat ettin mi?

Bu iletiyi paylaş


İleti bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş
18 saat önce, Yakup Çağatay yazdı:

Bu düşüşü hafif hibrit bile sunamıyor. Yakıt tüketimindeki düşüşün en önemli etkeni gaz pedalına dokunmanız ve yolu daha ön görülü takip etmeniz ve tabi çevre/trafik durumu da büyük rol oynuyor. 

           Yakup bey aynen enjektör temizleyicisi. Dizel yakıt katkısı değil. Flex 989 Direkt Enjektör Temizleyicisi olarak geçiyor hatta. Yani normaline göre daha etkili. İnanın bana etki etmedi, psikolojik dersem; kendimi yalan söylemiş sayarım. Ben normalde psikolojik olduğuna inanıyorum bu katkıların; ama enjektör temizleyicisinin öyle olmadığını düşünüyorum. Çünkü tam tersine sıkışan birşeyi açıyor. Yani olan bir performansın üstüne ek bir performans koymuyor. Arabayı normal olması gereken ayara getiriyor. Malum bizim dizel araçlarda kurumlar ne yaparsanız yapın oluşuyor ve enjektörlerde, partikül filtresinde sıkışmaya sebebiyet veriyor. 

            Bu TUNAP yetkili kişiye ben Partikül Filtresinin suyla temizlenmesi ile ilgili bir soru sormuştum hani faydalı mıdır diye, o zaman bana kesinlikle suyla temizlenmemesi gerektiğini söylemişti. 2-3 sene olduğu için tam olarak ne konuştuk hatırlayamıyorum, sadece aklımda bu kaldı; o yüzden de partikül filtresi temizliği yaptırmadım. 

            Bu 2 konu, dizellerde yakıt sarfiyatını fazlalaştıran ana etkenler olduğu için yazdım bunu. 

--1 dakika sonra eklendi--
8 saat önce, Ozan Kar yazdı:

temizlik sonrası yakıtta bir değişim gözlemledin mi peki? yada dikkat ettin mi?

                 Enjektör temizliğini bu işin uzmanı birisine de yaptırmamız gerekiyor. Çünkü enjektörleri tekrar yerine monte etmek dikkat ve bilgi gerektiriyor. 0 enjektörü bile yanlış takan ustalar var. Ve çok zorunlu olmadıkça enjektör temizliği yaptırmayın diyorlar. 

--5 dakika sonra eklendi--
11 saat önce, Servet Ö. yazdı:

Bilimsel değil kuramsal ve ampirik.

 

Gelelim teste, "fuel system cleaner" (yakıt sistemi temizleyicisi) adı altında satılan ürünün piston üstlerindeki karbon temizliğine bakıyorlar. 

Soru 1: Yakıt sistemi ile piston tepesinin ne ilgisi var? Yakıt sistemi temizliği yaparken kontrol edilmesi gereken yerler, yakıt deposu, yakıt filtresi/pompası ve enjektörler değil midir?

 

         Kesinlikle direkt etki etmesi gereken ve sonucun beklendiği yerdeki değerlere bakmak lazım. Diğer iyileştirici sebepler yüzünden, varmak istediğimiz noktaya gelmişiz gibi bir izlenim yaratıyorlar. Ama bilgili birisini kandırmak kolay olmuyor işte 🙂 😉

Bu iletiyi paylaş


İleti bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş
20 saat önce, Ozan Kar yazdı:

temizlik sonrası yakıtta bir değişim gözlemledin mi peki? yada dikkat ettin mi?

Gözlemlemedim açıkcası.

Bu iletiyi paylaş


İleti bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap


Focus Club Türkiye

Bu sitenin işleticisi, bu sitede yer alan bilgi, yazı ve makalelerin doğrudan veya dolaylı olarak kullanılmasından dolayı oluşacak zararlardan sorumlu tutulamaz. Kaynak gösterme kuralına uymak şartıyla, bu sitede yer alan yazı ve makalelerin belirli bir kısmına atıf yapılmasına, link verilmesine izin verilmektedir. Kaynak (canlı link) gösterilmeden yapılan alıntılara ise izin verilmemektedir. Sitemiz, hukuka, yasalara, telif haklarına ve kişilik haklarına saygılı olmayı amaç edinmiştir.
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.