Jump to content
2019 Temmuz'dan sonraki tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeni kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

2014 1.5 Tdci Titanium X Fiesta hakkında Kullanıcı izlenimleri


Önerilen Mesajlar

Merhaba Arkadaşlar,

 

Hem Yakup beyin ricası kırmamak hemde bu satırları okuyan herkese fikir verip faydalı olur düşüncesiyle yazıyorum.

 

Eskiden beri araçlara çok meraklı olan biri değilimdir ama önceden beri fiesta hep hoşuma giderdi. Kasası ve iç duruşu çok modern, hele hele bayide ilk içine oturduğumda parlaklığından gözüm kamaşmıştı resmen :) (bu arada bayanlarda bu yüzden, yani parlak olduğundan sanırım çok çok beğeniyorlar) o anda kararımı verdim aslında. Gerçi o sırada showroomdaki araç benzinliydi ama bu arada dışarıda bi müşteriye teslim edilmek üzere bekleyen 1.5 dizel aracı görünce satıcıdan rica ettim bi çalıştırabilirmiyiz diye, sağolsun kırmadı.. Bir çalıştırdım ama o ne! sanki araba benzinli,, ne bi ses ne bi titreşim. Sonra pazarlığımı yaptım eniştemin gazıyla klima dijital olsun diye titanium a yöneldim ama iyikide yönelmişim, insan sıfır araç aldıktan sonra başkalarında gördüğü özellikler kendi arabasında olmayınca arabadan soğuyor (karartılmış arka camlar, alaşım jantlar, dijital kilima, hız sabitleme, otomatik kararan iç dikiz aynası, sis farları, gündüz led farları, cam altı nikelajları vs) Polo sahibi arkadaşımdan biliyorum :) (itiraf etmiyor ama her fırsatta da hayıflanıyor, neyse) Pazarlıkla koç ailem indirimi derken baya uygun bi şekilde aracı almış oldum. Merak etmeyin bundan sonrasını hikaye olarak değil artı ve eksilerini sıralayarak fazla uzatmadan anlatmaya çalışacapım, ancak çokda kolayolmayacak,, neyse buraya kadar tanışma faslımın anlatmamın sebebi bilirsiniz herkesin bi aşkıyla tanışma hikayesi vardır ^_^

 

Öncelikle aracın motordan kaynaklanan sesi soluğu hiç yok gibi (havalar ciddi anlamda 3-5 derecenin altına düşerse rölentide ne kadar beklesenizde ilk 2. vitese takıp 50-100 metre gidinceye kadar ses yapıyor biraz, ki bununda yağla ilgili olduğunu düşünüyorum) sanırım aracın 1500 cc ve 4 silindirde sadece 75 bg güç ile sınırlandırmasından kaynaklı bi durum, evet çok güçlü değil, 100-120 üzerindeyken gaza abanınca sizi koltuğa yapıştırmıyor ama 160 a kadar çok rahat, sonrasında 180-185 kadar da gidiyor (yokuş aşağı 190 gördüm) 2500 devrin üstüne çıkılmaya başlandığında ise motor sesini belli etmeye başlıyor. Yasal sınır olan 120 km kadar ise (ki oda otobanda) araba gidiyormu gitmiyormu belli değil (bu arada hep aklımdan geçer; çok daha iyi bir arabaya sahip olupta 120 gitmek zorunda olmak :)), 140 a kadar böyle ancak 140 geçmeye başladığınızda 150 den itibaren b sınıfı bi araç kullandığınızı anlıyorsunuz (yada ben fazla korkuyorum bu hızlardan). 120 den sonra rüzgar gürültüsü almaya başlıyor ama onun dışında iyi, bu arada üzerinde gelen hankook ventus s1 evo ler performans olarak iyi bir lastik ama hem kışın çok feci kayıyorlar hemde gürültü olayı çok fazla. Ben şahsen borç harç Nokian Weatherproof 4 mevsime geçtim, bi araba ne kadar iyi olursa olsun yere temas ettiği yer lastikler, çok dikkat edilmesi gerekiyor; can taşıyorsun, sağlık kaybedilmeden değeride bilinmiyor. Herneyse konumuza dönersek sıcak asfaltta sıkıntı yok ama sakın heee soğuk asfalta girmeyin, aman Yarabbim, böyle bi gürültü olamaz, kafanız şişiyor (yada arabayı hiç sıcak asfaltta kullanmayın, aradaki farki bilemezsiniz böylece :)) abartıda olmasın sınıfının gerisinde de değil.

 

Aracın bana göre en önemli özelliği yolda sürücüye yaşattığı haz, yani direksiyonu inanılmaz hisli, tek kolla kullanırsanız ve lastik havanız olmanız gerekenden aşağıdaysa kolunuz yorulur evet (hatta ben bazen lastik havalarını ordan tahmin edebiliyorum, araçta lastik basınç sensörü var ama o sensörlerin çalışması için sanırım havanın en az %25 i kaybedilmesi gerekiyor, ne mantıksa artık) otopark sitesinde Mehmet beyin dediği gibi bir aracın direksiyonu nasıl olmalı derseniz işte böyle olmalı, aynen katılıyorum. Aracın iç mekanı çok güzel, ama şöyle birşeyde var beş parmağın beşide bir olmadığı gibi herkesin güzellik algısıda farklı oluyor, eğer modern bi tarz seviyorsanız fiestanın özellikle titanium da kullanılan piano black kaplama çok şık duruyon, konsol kaplama yumuşacık, hatta daha üst segmentte bir çok araçta bulamayacağınız bir malzeme. koltukların desenini gözünüzden kıskanırsınız resmen. Amma bi teyp ve yol bilgisayarı göstergesi var ki iğrenç, sanki bilgisayarın ilk icat edildiği zaman yapmışlar, onu yapan mühendis ölmüş yada kaçırılmış, ondan sonrada kimse dokunamamış bu sisteme çünkü bilmiyorlar gibi duruyor, polo filan çokdan dokunmatik arkadaşım bu ne?? yol bilgisayarında ise toplam km, resetten sonra km, anlık tüketim, resetten sonra ortalama tüketim dışında birşey yok.. poloda (polo ile kıyaslamamın nedeni bu segmette tek rakibi polo, o da ülkemizdeki anlamsız vw hayranlığından kazanıyor, yoksa gerçekten bu segmentten bi araç alacaksanız fiestayı, özellikle dizelini tavsiye ederim) vites göstergesi (ki benim ihtiyaç duyduğum bi göstergedir kendisi) yok, arabayı çalıştırdıktan sonra ki (resetlemeden ayrı olarak) yok. eee ne var? dijital ısı göstergesi var (madem dijital yapacaksın en azından derecesi göreydik) ki bence kar amaçlı bir durum.

 

Ayrıca titanium en kötü yeri kolçakla geliyor olması, o kadar gerideki kolunuzu koymanız mümkün değil, orta konsolla birleşik olduğundan dışarıdan kolçak alayım kendim takayımda yok, nasıl halledicez halen düşünüyorum. Sanırım üzerine kaplama yaptırıp uzatma taktırıcam ama konsola zarar vermeden nasıl yapcaz belli değil. Orda derin eşya gözü olarak duruyor yoksa kolçak olması için yapılmamış belli, giydirmeye hazır başlamışken ayrıca fordun akıllı yakıt sistemi akıllı olması güzel birşey ama kilit koyaydılar, kötü niyetli içine şeker atmak isteyen kişilere karşı bi koruma olurdu.

 

Gelelim en önemlisi yakıt olayına,, valla hiç kasmadan depodan depoya ölçümlerimde şehir içi dışı karışık 5,5 ile 5,8 litre civarında 6 pek olmuyor (bu arada şehir içi kastım bizim burası çerkezköy, istanbul gibi değil, iş yerimle ev arası 4 km hep 1-2 araç ısınamıyor bile)  ama bu dediğim gerçek depodan depoya ölçümdür (yol bilgisayarı 0,5 e kadar az gösteriyor üç kağıtçı), vw cilerin söylediği gibi yol bilgisayarına göre ölçüm değildir. Bu arada ilk aldığım zamanlar bi kere 7 ye çıktı ancak sanırım o zaman DPF devreye girmiş, ford göstergeye bi işaret koymamış DPF için regeneration başladı uzun yolda bi temizle diye, olan bize oluyor, devreye girdiğini anladın anladın anlamadın nananay. Bu arada şehirler arasında hız sabitleme ile 4 lt tutturduğumda oldu (90-92 le gitmek şartı ile) dönerken araba full doluydu 4.5 ile döndüm (200-300 kg civarında fazladan yük vardı sanırım). Bu arada benim bilgisizliğdenmidir yoksa bu segmente göre fazla hızlımı giriyorum bilmiyorum ama araca virajda gaz verince sanki daha dengesiz oluyor, gaz kesince daha böyle yağ gibi dönüyor sanki (bahsettiğim durumlar 95-110 için). Bi arkadaş bahsediyordu makyajsız kasaların ergonomisi daha iyi diye ama kullanmadım bilmiyorum.

 

Aracın herşeyi ile çok memnunun gerçekten aşık oluncak bi araç, yani gittikçe gideseniz geliyor, istiyorsunuzki yol hiç bitmesin. Uzun yolculuklarda yormuyor ama ne yapsanızda b sınıfı araba. 1 vitese takıp yürüyeyim diyince arabada bi ileriye atılma isteği varki bazen hoş bazende yavaş be kızım bu ne ateş yawww diyorsunuz. Bu arada iç mekan olarak fazlasıyla yeterli, 1.90 boyu olan bi arkadaşım var, hem öne hem arkaya biniyor hiçde bişey dediğini duymadım, hatta koltuğu bile o kadar geri yada ileri çekmiyor, içi küçük görünebilir ama yeterli. 

 

Sonuç olarak bence bu segmentte alınabilecek en güzel, en modern, yol tutuşu ve yola gidişi ile en iyi araba. Hee siz arabayı sadece bir noktadan bir noktaya ulaşım aracı olarak görüyoranız o ayrı (sizin içinde umut var merek etmeyin :)) ama bu aracın hedef kitlesi arabadan zevk almak isteyenler için, şehir içinde keyifle araba kullanmak isteyenler için 10 numara 5 yıldız. Ayrıca body çok fena yakışıyor, 300-500 tl verince çocuklar yarış arabası sanıyorlar :) ateş ediyor :smiley2k:

 

Herkese keyifli forumlar, keyifli hayatlar, sağlıcakla kalın.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

WP_20150329_15_44_04_Pro.jpg

  • Beğen 7
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Makyajsız versiyonu ergonomik diyen arkadaş ne konuda demiş acaba?

İç mekan ise sonuç tam tersi çünkü :) Mekanik olarak geliştirmeler de iyi yönde. 

 

İyi günlerde kullanın, detaylar ve kırmadığınız için teşekkür ederim.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

On 13.01.2016 at 22:41, Çağatay Özsoy said:

Sonuç olarak bence bu segmentte alınabilecek en güzel, en modern, yol tutuşu ve yola gidişi ile en iyi araba.

diye düşünsek de satış rakamları bunu teyit etmiyor maalesef. 

Clio segment lideri, i20, Polo, Corsa, hepsi daha yüksek satış rakamlarına ulaşmış.

Sürüş zevkini önceleyenler için Fiesta doğru ve belki de tek seçim.  

Fiesta'nın düşük başarısını fiyata bağlamak mümkün mü?

BHBFiyat.JPG.dd32df263d44f7a9a4eda4c398c

Tek başına bir etken olmamalı.

Kuşkusuz i20 fiyatına göre en çok arabayı veriyor.

 

 

 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

9 saat önce, Cem Boneval said:

diye düşünsek de satış rakamları bunu teyit etmiyor maalesef. 

Clio segment lideri, i20, Polo, Corsa, hepsi daha yüksek satış rakamlarına ulaşmış.

Sürüş zevkini önceleyenler için Fiesta doğru ve belki de tek seçim.  

Fiesta'nın düşük başarısını fiyata bağlamak mümkün mü?

BHBFiyat.JPG.dd32df263d44f7a9a4eda4c398c

Tek başına bir etken olmamalı.

Kuşkusuz i20 fiyatına göre en çok arabayı veriyor.

 

 

 

Satış rakamlarını hiç bilmiyorum Cem bey ancak bana göre bu segmentte alınnabilecek en iyi araba. i20 başarısı biraz geniş olmasından kaynaklanıyor olabilir, sonuçta 2 çocuklu ailesi olan biri fiesta yerine i20 tercih esebilir. Birse ne yazikki bizim insanlarımızsa kedisi sorgulamak  araştırmak yerine herkesin yaptığını yapmak gibi bi huy var. renult ile hyundai nin malzeme kalitesi belli, polo bazı yonlerden daha iyi olsada donım yonunden çok cimri, ayrıca kasası gerçekten çok  eskidi (ama direksiyonu harbiden guzel). tercih meselesi ama ben bilmeden çok iyi tutturmuşum, gerçekten keyifli araba, şuanda 25 km oteye bi arkadaşıma çay içmekdeyim örneğin :)) mesele araba kullanmak olsun, mazot 3,33 ken :)) bu arada opette puanları olanlar dikkat etsin 1 şubatta silinecek puanlar.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.