Jump to content
2019 Temmuz'dan sonraki tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeni kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

"2015" Tüm Zamanların Türkiye Yıllık Satış Rekoru Kırıldı


Abdussamed Acar

Önerilen Mesajlar

Henüz Aralık 2015 verileri açıklanmadı ancak ilk 11 aya bakıldığında otomobil ve hafif ticari satışlarında tüm zamanların yıllık satış rekoru kırılmış gözüküyor.

 

Yani Türkiye'de 2015 yılında yaklaşık 1 milyon adet otomobil ve hafif ticari araç satıldı...

 

 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

ülke bitti,millet kan ağlıyor diyenler ne diyecek acaba. insanlar durup dururken sıfır araç almaz. demekki söylenenler gerçekçilikten kısmen  uzak. gerçi satılanların çoğunluğu rent a car şirketlerinin aldığı ama bunlarda 1-2 sene içinde piyasada satılacak,sonra yeniden alacaklar. şunuda söylemeden geçemicem,har vurup harman savurmanında bi anlamı yok.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Aralık ayında satışlar uçmuş gerçekten, şirketler vergi vermemek için yatırım yapıyor ve bu önemli bir etken.

Ülkenin durumuna gelirsek, Doğu'da savaş var, Batı'nın hiçbir şey umurunda değil. 

İhracat düşüyor, enflasyon artıyor, döviz yükseliyor, bütün göstergeler geleceğin sevimsiz olduğuna işaret ediyor.

Ayrıca dünya yeni bir büyük savaşa yönelik cepheleşmeyi hızlandırıyor.

Sermaye yıkıp yeniden yapma yönünde pozisyonunu almakta.

Ama Türk insanı gerçeklikten uzak yaşıyor. 

Maalesef...

Ya da... belki böylesi daha iyi!?

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

11 saat önce, Cem Boneval said:

Aralık ayında satışlar uçmuş gerçekten, şirketler vergi vermemek için yatırım yapıyor ve bu önemli bir etken.

Ülkenin durumuna gelirsek, Doğu'da savaş var, Batı'nın hiçbir şey umurunda değil. 

İhracat düşüyor, enflasyon artıyor, döviz yükseliyor, bütün göstergeler geleceğin sevimsiz olduğuna işaret ediyor.

Ayrıca dünya yeni bir büyük savaşa yönelik cepheleşmeyi hızlandırıyor.

Sermaye yıkıp yeniden yapma yönünde pozisyonunu almakta.

Ama Türk insanı gerçeklikten uzak yaşıyor. 

Maalesef...

Ya da... belki böylesi daha iyi!?

Hocam ilminizden bilginizden süphemiz yok.tesbitlerinizede katıltığım noktalar var.ama bu ülke cumhuriyet kurulduğundan beri böyle refah görmemiştir.temel tüketimideki artışı boşverin lüks tüketim mallarındakı artışlar tatile giden insan sayisi ucağa binen insan sayısı her geçen gün artmakta 3bin liralık telefonlar herkesin elinde.asgari ücretli insanların bile eskide olsa arabası var.ben lisedeyken 70 kişilik sınıfta arabası olan 5 tane arkadaşım yoktu olanlarında tofaş markaydı

Allah sonumuzu hayır eylesin

Bahadır Atay tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

16 saat önce, Bahadır Atay said:

Hocam ilminizden bilginizden süphemiz yok.tesbitlerinizede katıltığım noktalar var.ama bu ülke cumhuriyet kurulduğundan beri böyle refah görmemiştir.temel tüketimideki artışı boşverin lüks tüketim mallarındakı artışlar tatile giden insan sayisi ucağa binen insan sayısı her geçen gün artmakta 3bin liralık telefonlar herkesin elinde.asgari ücretli insanların bile eskide olsa arabası var.ben lisedeyken 70 kişilik sınıfta arabası olan 5 tane arkadaşım yoktu olanlarında tofaş markaydı

Allah sonumuzu hayır eylesin

Nedeni basit ne bireyler, ne şirketler ne de kamu ayağını yorganına göre uzatmıyor, arzuladığımız hayatı yaşıyoruz, elde edebileceğimizi değil.

Nasıl? Borçlanarak...

Kamunun, özel sektörün ve her bir ferdin borcu almış başını gidiyor. 

Enerjide koşulsuz dışarı bağımlıyız.

Gıda da öyle, ürettiğimiz et ihtiyacı karşılamıyor, saman ithal ediyoruz. 

Ancak gösterişli yaşam arzumuz her türlü mantığı yenerek tüketmemize neden oluyor. 

Tabii gelir dağılımındaki uçurumdan ve haksız kazançlardan hiç bahsetmyorum. 

Herkes birbirinin cebinden çalıyor.

Geleceğe yönelik hangi yatırımlar var?

Yetişmiş insan profilinden haberdar mısınız?

Hememn hiçbir fakülte istisnaları bir kenara bırakırsak dünya ölçeğinde rekabetçi ürün veremiyor.

Niteliksiz diplomalılar çığ gibi artıyor.

Gelişmişliği tüketim alışkanlıkları ile ölçeceksek zaten ayrı bir hata yapıyoruz demektir.

Yanlış anlaşılmasın halihazırdaki siyasal yapıya bir eleştiri değil bu, durum partilerüstü bir Türkiye yaşam analizi, kendimce.

Konu dışıdır, bu yüzden fazla uzatmamakta yarar var. 

 

Cem Boneval tarafından düzenlendi
  • Beğen 5
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

13 yılda tüketici kredisi borçlarınınlarında 134 kat, kredi kartı borçlarının ise 17 kat artış söz konusu.

Kredi kartı borçlarının 4,3 milyar liradan, 76,5 milyar liraya yükselmiş.

2002 yılı sonunda 6,6 milyar lira olan vatandaşın bankalara olan toplam borcunun, 2015 yılının sonunda 382 milyar liraya çıkmış.

 

Neyi nasıl aldığımız ortada aslen :) 

  • Beğen 5
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Başka bir başlıkta da vermiştim, 2015 satışlarda özellikle Aralık'ta patladı. 

Belli ki özel sektör vergi vermektense araç almayı yeğledi ve filolar yenilendi. 

http://www.odd.org.tr/folders/2837/categorial1docs/1417/Model%20Dokum,%20Aral%C4%B1k%202015.pdf

 

Böyle rakamlarla oynamayı da severim.

C segmentine bakalım mesela.

Sedanlarda durum:

c1.JPG.f83b4f3545a20b0726c42bcc1f948038.

Linea almış başını gitmiş, ilginç bir şekilde Corolla satışları Aralık'ta inanılmaz yükseliş göstererek modeli yıl bazında ikinciliğe taşımış. Olasıdır ki iyi filo anlaşmaları yaptılar. Fluence de aynı yoldan ilerliyor zaten.

Focus bence ziel otomatiğin de etkisi ile, ve tabii filoları gözardı etmeden, Aralık'ta mükemmel bir ivme yakalamış ve yıl bazında Jetta ve Astra'yı kolayca geçmiş.

Tablonun gizli şampiyonu aslında Egea, birkaç aylık satışla önümüzdeki sene birinciliğe aday olacağının sinyallerini veriyor.

Octavia'yı daha yukarılarda görmeyi beklerdim, umut var sanki.  

 

Hatchback'lerde durum ne?

c2.JPG.1728498c5c0bed7e59252fac067c2e1b.

Golf tartışmasız liderliğini sürdürmekte.

Astra yeni kasanın rüzgarıyla peşinde...

Leon olması gereken yerde.

i30 bence hayal kırıklığı, ama ondan büyük hayal kırıklığı ise Focus. 308 ve C4'ü bile arkadan seyrediyor. Vah vah.... 

 

Stationlar???

c3.JPG.b786cdb642285eb9fa1a32595377cab6.

Ülkenin sevilmeyen kasa formu. 

Kimse ciddi varlık gösterememiş. Yıl bazında Leon ve Focus eşit sayıdala, ancak sözü edilecek bir sayı değil.

Yıllarca Toros SW'u baştacı eden bu millete ne oldu da steyşın düşmalığı gelişti?

 

Aile araçlarındki durum...

c4.JPG.55c314a97c049befb6330a200787dea0.

Lodgy hem takside hem de bütçesi kısıtlı büyük ailelerde gördüğü ilgi ile sınıf lideri.

Parası olan ise Mercedes veya BMW'ye yönelmiş. 

CMax aradan sıyrılsa da bence bu segmentte daha fazla satış yakalaması gerekirdi. 

 

SUV'lar...

c7.JPG.5ca54f18f4a8df8e32435004d03fa55f.

Nissan lider, neredeyse rakipsiz.

Eski Toros'çular da Duster'a yönelmiş gibi. 

Tucson çok ilgi görde de hala Sportage'ı yakalayamamış, bence eli kulağında...

Kadjar umut veriyor.

Kuga umut kırıyor. 

Vakit buldukça devam ederim.

Cem Boneval tarafından düzenlendi
  • Beğen 6
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Piyasa analizine devam...

Önce B segmenti

Küçük sedanlar

b1.JPG.055cf2fb1466c29d7e22baf49979a10a.

Symbol filo gücü ve büyük bagajlı erişilebilir aile otomobili olarak lider, yıllardır öyle.

Ancak Peugeot ve Citroen de pazarı iyi kullanmışlar ve artık söz sahibi oluyorlar. Toplamları (hemen hemen aynı araba oldukları düşünülürse) Symbol'e erişti erişecek. 

Rapid bence hak ettiği yerde değil.

Küçük hatchback'ler

b2.JPG.0832d94f42884c84e80017c02029f0b1.

Yenilenen Clio burada da Renault'yu lider yapıyor.

i20 ve Polo az farkla takipteler. Bence i20 alkışı hak ediyor.

Corsa model değişikliği ile sekteye uğrasa da ayağa kalkmış gibi.

Renault teknolojisini ucuza verirseniz mutlaka satacaktır, buyurun Sandero.

Fiesta ittire kaktıra gidiyor, cazibesi bitti sanırım. Hayret...

Punto ölmüş. 

Steyşınlar

b3.JPG.1405746c6bf4a7c9aabbf0fce49cefc2.

Clio Sport Tourer steyşının cazip göründüğü nadir modellerden. Hatırı sayılır bir satış rakamı var.

Küçük aile otomobilleri

b4.JPG.65b7acb456f14a9808c0422e286b05d2.

Fiat değişik tasarımı ile kalpleri kazanmış görünüyor. Ciddi sayılarda olmasa bile ilgi görmüş.

BMax için zamanında olumsuz öngörüler vardı, yanlış çıkmadı. 

Ticariden bozma aile otomobilleri

b5.JPG.1371fbdaa3df8833adbd480f320b58a5.

Bir önceki grubun müşterilerini çalıyorlar. 

Cazip fiyat ve Renault alt yapısı gene Daciayı başa taşımış.

Belli ki BMax alacağıma Courier alırım diyenler çokca...

Doblo cazibesini kaybetmiş. Halbuki hacim canavarı ve multijet dizelleri de pek hoş. 

Minik SUV'lar

b7.JPG.ff8db9a6f517f6e072310b4bf82e1a4b.

Opel Mokka ile doğru yolda görünüyor. 

Captur da ilgi görmüş.

C4 Cactus aykırı tasarımların da cazip olabileceğini düşündürüyor 500X ile birlikte.

Gelelim büyük abilere, yani D segmenti

d1.JPG.0b805989783c715dd536f60ca70f5d81.

Açık ara lider Passat. Hatta Passar D sınıfında olmasına rağmen C kardeşleri Golf ve Jetta'dan bile fazla satmış. 

Takdiri hak ediyor. 

Açıkcası Superb'in onu yakından takip etmesini beklerdim, ama marka ön yargısı belli ki çok yavaş kırılıyor. 

Insignia akıllı reklam kampanyasından çok yararlanmış. Bir bravo da Opel'e.

Mondeo için üzülüyorum, büyük çoğunluğu filodur, nedense cazip karoseri ve rekabetçi fiyata rağmen ticari başarıya dönüşemiyor.

Mazda için daha çok üzülüyorum. 2L üstü atmosferik motorları fiyatı patlatınca bence sınıfın en güzellerinden biri ilgi çekemiyor.

Toplama bakacak olursak sıralama aşağıda:

Küçük bir değişiklik yaptım aynı modelkerin sedan ve HB satış adetlerini topladım. Hal böyle olunca VW fena halde lider çıktı bir kez daha. 

hepisi.JPG.0d663ed4743e3b989e20bdc22e5b5

Bunlar da ticariler

ticari.JPG.b9e3de254b069c99ed5939e41ebca

 

Pazar gününü kısmen sayılarla oynayarak geçirmenin keyfini de yaşamış oldum.

 

Cem Boneval tarafından düzenlendi
  • Beğen 9
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.