Jump to content
2019 Temmuz'dan sonraki tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeni kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

Aracı perte ayırmak


Önerilen Mesajlar

İyi akşamlar arkadaşlar. Aşağıda resimlerini paylaştığım Focus bize focusu sevdiren araba. Araç dayima ait. 2004 model, 123 bin km de ve park halindeyken bagaja motosiklet çarpması ve bagaj kapağının sağ kısmının boyanması ve arka sol kapının boyalı olması dışında hasarı yoktu. Ancak su an görüldüğü gibi. (umarım görebiliyorsunuz dur) Bu arabaya çarpan kişi %100 kusurlu. Kendi aralarında tutanak tutulmuş. Dayımın arabasının sigortası var, karşı tarafın hem sigortası hem kaskosu var.

Meselemiz su.

Bu araba piyasada 27 bin ile 28 bin arasında satiliyor. Kasko bedeli ise 22950 TL imiş. Usta 16 bin TL parça fiyatı çıkartmış. Bu durumda hem kasko bedeli üzerinden hem de piyasa bedeli üzerinden perte ayrılacak. Ancak öğrendiğim kadarıyla Kaportaci para kazanabilmek adına bu arabayı tamir edecek. Perte ayrılırsa para kazanamayacak haliyle. E bunu nasıl yapacak. Sigorta bu arabayı anahtar teslim kaç TL ye yaparsın diye teklif alıyormuş kaportacilardan. Kaportacilar da 10 bin TL ye yaparım diyecekmiş. ( ben demezsem başka Kaportaci bu arabayı 10 bin TL ye yaparım diyecek diyor kaportaci) Haliyle 16 bin TL parça masrafı olan bir arabayı 10 bin TL ye yürür hale getirecekler. Artık çıkma parça mi, hurda parça mi, ucuz yan sanayi parça mi bilemiyorum. Sigortacida da bi dolap var ama çözemiyorum.

Sözün özü biz bu arabayı perte ayırıp karşı tarafın sigortasindanda 25 -26 bin TL para almak istiyoruz. Diyelim ki alamadık. Bize sigorta 23 bin verdi. O da kabulümüz. Üstünü çarpan adamdan dava yoluyla alabiliyoruz. Tek mesele arabayı perte çıkartabilmek. Tamirci 10 bin TL ye yaparım derse sigorta yapılsın diyecek. Yok 10500 TL dese pert verecek.

Bizim bu arabayı su anki tamircinin dışında tamir ettirme şansımız var mi? Ya da hayır ben su anki tamır giden başka tamircide tamır ettirmek istemiyorum diyebilir miyim.

Ya da mevcut bütün bilgiler ışığında perte ayırabilmek için ne yapabiliriz?

a1947b88ecc3b4617b2d00cacbb19c66.jpg

23bd90ea63961837438c48ff3f85390e.jpg

5e8692b25664e159295c27df34e6fd92.jpg

1b1318ccc095d499f0c3d522bfa474a4.jpg

1eae72aa35fde4c0ab8de576951516b6.jpg

01b316260ad8906d022eaf1020fc98d9.jpg

456797e3747bfe903ab93edda423f89d.jpg

bb5606e68e467009abdf8e36b5fd204e.jpg

99a0b1d882e179e18600c4de4ec38ace.jpg

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Ümit geçmiş olsun.

Yetkili servis olsaydı yüksek tamir maliyeti nedeniyle perte ayrılırdı. (Eskiden öyleydi)

Ben bu arabaya artık binmem deme hakkın olmalı diye düşünüyorum.

Tabiki başka servise hatta yetkiliye gitme hakkın var bence.

En azından bu konuda diretebilirsin.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Öncelikle geçmiş olsun, benim şahit olduğum kadarı ile kaportacılar bu tür araçları maliyeti en aza indirmek için çıkma parçalar ile topluyorlar.

Sigorta şirketleri istediğin servisi seçebilme hakkı veriyordu, neden sadece 1 kişi ile sınırlı kaldınız ki ? siz onun sözüne inanmayın bence, gidin başka servisler ile görüşün.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Geçmiş olsun Ümit, Axa sigortadan alınan poliçe örneği yok mu? Ona baksana bi.

 

Yeni yasa çıkmıştı benzeri ürün vb şey gibi hepten içine ettiler şu duruma bak; 16 bin lira sırf parça fiyatı çıkıyor ama adamın biri gelip ben bunu 10'a yaparım diyor ama ne yaptığı muamma. 

 

Sigortacı da kaskon da tanıdık olacak her Türkiye işi gibi. Çıkan sonuç hep aynı

 

Benzer bir araç var burada 

http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-ford-2004-model-ilk-sahibinden-ford-focus-1.6-collection-tertemiz-253787607/detay

24 küsüre falan da bırakır belki, 28 bin tl'de ilan olması piyasasının o olduğu anlamına gelmez bu bölümü iyice araştırmak lazım.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

geçmiş olsun..

bence sizin perte ayırmanızda bir sıkıntı olmamalı.. kasko perte ayırır size 24.000 öder pazarlıkla, yaptırır 10 bin e, kasko satar hasarlı araba diye 18.000 e sadece 6.000 zararla işten sıyrılır..

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Şirketler arasında farklar olabiliyordu, mesela X firma kasko bedelinin % 55 i hasarda Y firma % 65 hasarda pert yazabilir. Birde aracın hasarlı değeri + tamir masrafı= kasko değerini geçerse diye birşey var. Sizinki poliçenizde yazar yada öğrenmeniz gerekir şirketten.

Geçmiş olsun, inşallah kimsenin canına birşey gelmemiştir.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Kaportacı bir arkadaş ile görüştüm, zorunlu trafik sigorta şirketleri (kasko değil) işi şu şekilde çözüyor, aracın exper tarafından çekilmiş kazalı resimleri bölgede ki tüm anlaşmalı tamircilere gönderiliyor ve fiyat teklifi isteniyor, tamir işi en düşük teklif verene ihale ediliyor, bu noktada size seçim hakkı tanınmıyor, sigorta şirketi ihaleyi kime verdiyse aracı o tamir ediyor, ister çıkma parçalar ile ister yan sanayi parçalar ile aracınızı dilediği gibi tamir ediyor.

Bu noktada tek bir seçeneğiniz var o da sigorta şirketi diyelim ki sizin aracınızı tamir ettirmek için 10 bin. TL teklif almış ve işi yaptıracak, bu noktada itiraz edip ben aracımı yaptırmak istemiyorum bana paramı verin derseniz size tamir bedeli olan 10 bin TL. ödeniyor, bu durumda 10 bin TL. yi alırsınız, aracınız size kalır onu da ister toplatır isterseniz kazalı durumda satarsınız örneğin kazalı halde 15 bine aracı satsanız bu şekilde aracınız 25 bine gitmiş olur. Bu süreçte tek sıkıntı komisyon kararının çıkması birkaç ay sürebiliyor. 

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

2 saat önce, Hakan Saraylı said:

Kaportacı bir arkadaş ile görüştüm, zorunlu trafik sigorta şirketleri (kasko değil) işi şu şekilde çözüyor, aracın exper tarafından çekilmiş kazalı resimleri bölgede ki tüm anlaşmalı tamircilere gönderiliyor ve fiyat teklifi isteniyor, tamir işi en düşük teklif verene ihale ediliyor, bu noktada size seçim hakkı tanınmıyor, sigorta şirketi ihaleyi kime verdiyse aracı o tamir ediyor, ister çıkma parçalar ile ister yan sanayi parçalar ile aracınızı dilediği gibi tamir ediyor.

Bu noktada tek bir seçeneğiniz var o da sigorta şirketi diyelim ki sizin aracınızı tamir ettirmek için 10 bin. TL teklif almış ve işi yaptıracak, bu noktada itiraz edip ben aracımı yaptırmak istemiyorum bana paramı verin derseniz size tamir bedeli olan 10 bin TL. ödeniyor, bu durumda 10 bin TL. yi alırsınız, aracınız size kalır onu da ister toplatır isterseniz kazalı durumda satarsınız örneğin kazalı halde 15 bine aracı satsanız bu şekilde aracınız 25 bine gitmiş olur. Bu süreçte tek sıkıntı komisyon kararının çıkması birkaç ay sürebiliyor. 

Aracı karşı tarafın trafik sigortasından yapılması mecburiyeti yok. Araç sahipleri aracı kendi kasko sigortalarından yaptırabilir. Bu durumda sizin kasko sirketiniz size ödemeyi yaptıktan sonra karşı tarafın trafik sigortasına müracaat edip kusur oranına göre parayı tahsil ediyor.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

3 dakika önce, Mehmet Gün said:

Aracı karşı tarafın trafik sigortasından yapılması mecburiyeti yok. Araç sahipleri aracı kendi kasko sigortalarından yaptırabilir. Bu durumda sizin kasko sirketiniz size ödemeyi yaptıktan sonra karşı tarafın trafik sigortasına müracaat edip kusur oranına göre parayı tahsil ediyor.

Kasko varsa zaten ortada sorun yok, burada mevzu bahis ettiğimiz şey yani yukarıda resimleri görülen aracın kaskosu yok. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Kaportacı bir arkadaş ile görüştüm, zorunlu trafik sigorta şirketleri (kasko değil) işi şu şekilde çözüyor, aracın exper tarafından çekilmiş kazalı resimleri bölgede ki tüm anlaşmalı tamircilere gönderiliyor ve fiyat teklifi isteniyor, tamir işi en düşük teklif verene ihale ediliyor, bu noktada size seçim hakkı tanınmıyor, sigorta şirketi ihaleyi kime verdiyse aracı o tamir ediyor, ister çıkma parçalar ile ister yan sanayi parçalar ile aracınızı dilediği gibi tamir ediyor.

Bu noktada tek bir seçeneğiniz var o da sigorta şirketi diyelim ki sizin aracınızı tamir ettirmek için 10 bin. TL teklif almış ve işi yaptıracak, bu noktada itiraz edip ben aracımı yaptırmak istemiyorum bana paramı verin derseniz size tamir bedeli olan 10 bin TL. ödeniyor, bu durumda 10 bin TL. yi alırsınız, aracınız size kalır onu da ister toplatır isterseniz kazalı durumda satarsınız örneğin kazalı halde 15 bine aracı satsanız bu şekilde aracınız 25 bine gitmiş olur. Bu süreçte tek sıkıntı komisyon kararının çıkması birkaç ay sürebiliyor. 

Bize de aynen bu şekilde söylendi.

Ancak eksper aracı bizim mi sizin mi satacağıniz hakkında size bilgi vereceğiz demiş. Buradan anladigim eksper aracı perte ayırmak istiyor. Ancak son çare bölgedeki tamircilerden teklif alacak. Bu teklifi isteyince de tamirci elindeki işi kaybetmemek için ben x TL ye yaparım diyecek ve çalışan çalışmayan çıkma sökme yan sanayi parçalarla arabayı tamir edecek.

Umarım perte ayrılır. Bu aşamada yapabilecegimiz bir şey yok galiba.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.