Jump to content
2019 Temmuz'dan sonraki tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeni kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

  • 0

Focus 2 Motor Kitlendi


Cevat Topaloğlu

Soru

Öncelikle herkese iyi akşamlar 

 

Değerli forum üyesi abilerim ve kardeşlerim. Bugün 2005 model focus 2 (1.6 Ti-Vct) aracımla giderken birde bir sorun oldu ve hararet yükselmeye başladı. Hemen sağa çekip baktığımda motor suyunun dönüş hortumunun yarıldığını gördüm. Hemen suyu ekleyip en en yakın yer olan 5km uzaklıktaki hırdavatçıdan hortumu eklemek için malzeme aldım ve hortumda eki yaptım. Daha sonra tekrar suyu ekledim ve tamirciye doğru yola koyuldum. Belli biryere kadar gidip tamirciyi bekledim.Buraya kadar herşey normaldi. Yaklaşık 30dk sonra tamirci arkadaş arabasıyla geldi ve marşa basmamı istedi. Tam marşa bastım ve o an beynimden vurulmuşa döndüm. Motor kitlenmiş. Meğer hararet esnasında conta patlamış ve farketmedim.Durum böyle olunca ben tamirciyi beklerken motor soğumuş ve motor kitlenmiş. Henüz motor tam sökülmedi. Dolayısıyla net olarak hangi kısımlar sorunlu ne değişecek bilmiyoruz.Allah izin verirse yarın ne iş yapılacağı netleşecek.

 

Merak ettiğim kısma gelirsek. Büyük bi ihtimalle  (%95) motor piston ve sekmanlar değişecek bununla beraber bir dünya iş çıkacak. 

 

1)Tüm bu işlemlerin bana maliyeti ortalama ne kadar olabilir? 

2)Rektefe dediğimiz bu durum motor açısından sağlıklı olacak mı ?

 

Şahsen rektefenin motor için gayet sağlıklı bir durum olduğu kanaatindeyim. Çünkü her ne sebeple olursa olsun motorda aşınan ve eskiyen parçalar yenilenecek ve motor ilk günkü fabrika degerlerine yakın değerlere çıkacak.Ama bazı forumlarda gördüğüm kadarıyla bu durumun araç değeri açısından iyi olmadığını iddaa edenler var. Siz değerli büyüklerimin bu konudaki fikirlerini alabilirsem ne mutlu bana.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Önerilen Mesajlar

  • 0
5 dakika önce, Yakup Çağatay said:

Bu işler incelik istiyor, iyi bir usta ile sorunsuz devam edilebilir zaten dizel değil bu en azından artı. Maaliyet ne olur? benim fikrim yok. 

Adanada bu işı en iyi yapan Adana motor yenileme var. Piston ve sekman alıştırmalarını onlar yapacak. Motor toplama işi konusunda ise ustama güveniyorum. Umarım bi sıkıntı olmaz.

 

Yorumun içinde ayrıca teşekkür ederim abi :)

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Geçmiş olsun. Çıkacak masraf konusunda bir şey söyleyemem ancak 2005 model bir araç için rektefiye olması değer kaybında pek söz konusu edilemez sanırım hatta iyi bile denebilir, eski model araç satarken yeni rektefiye oldu diye övgü ile bahsederler genelde ama araç yeni model olsaydı tam tersi, sorun olabilirdi.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
Şimdi, Hakan Saraylı said:

Geçmiş olsun. Çıkacak masraf konusunda bir şey söyleyemem ancak 2005 model bir araç için rektefiye olması değer kaybında pek söz konusu edilemez sanırım hatta iyi bile denebilir, eski model araç satarken yeni rektefiye oldu diye övgü ile bahsederler genelde ama araç yeni model olsaydı tam tersi, sorun olabilirdi.

Geçmiş olsun dilekleriniz için teşekkür ederim. Bende sizinle aynı görüşteyim. Sonuçta motor sıfır ayarına getirilecek. Aracın ilk günkü performansı ile 200.000 kmdeki performansı bir olmaz. Bu arada araç 206binde.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Arkadaşlar motor bugün tamamen söküldü.Ardından yapılan ölçümler sonucu motor yataklarında aşırı boşluk olduğu tespit edildi. Usta dilersem sadece piston ve sekman takımı değiştirerek maliyet olarak ucuza kaçabileceğimi söyledi. Ama bunun pek sağlıklı olmadığını ve bu işlem sonucu yarım motor olarak devam edebileceğimi söyledi. Yarım motor sonucu ise sürekli yağ yakma ve gaza yüklendiğimde duman atma olacağını ve bunun yanında motorun şakırtılı çalışacağını belirtti. Bunun yerine komple yatak,gömlek,piston ve sekman değişiminin daha sağlıklı olacağını ve motorun ilk günkü haline geleceğini ama bununda en az 3000 liraya mal olacağını söyledi. Sonuç olarak bende motorun komple yenilenmesini istedim. Yarın malzeme ve motor işçiliğinin net maliyetini çıkaracaz. Merak edecek olanlar için herşeyi fiyatıyla beraber tek tek yazacam. 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
35 dakika önce, Cevat Topaloğlu said:

Arkadaşlar motor bugün tamamen söküldü.Ardından yapılan ölçümler sonucu motor yataklarında aşırı boşluk olduğu tespit edildi. Usta dilersem sadece piston ve sekman takımı değiştirerek maliyet olarak ucuza kaçabileceğimi söyledi. Ama bunun pek sağlıklı olmadığını ve bu işlem sonucu yarım motor olarak devam edebileceğimi söyledi. Yarım motor sonucu ise sürekli yağ yakma ve gaza yüklendiğimde duman atma olacağını ve bunun yanında motorun şakırtılı çalışacağını belirtti. Bunun yerine komple yatak,gömlek,piston ve sekman değişiminin daha sağlıklı olacağını ve motorun ilk günkü haline geleceğini ama bununda en az 3000 liraya mal olacağını söyledi. Sonuç olarak bende motorun komple yenilenmesini istedim. Yarın malzeme ve motor işçiliğinin net maliyetini çıkaracaz. Merak edecek olanlar için herşeyi fiyatıyla beraber tek tek yazacam. 

3000 lira ise bedava Allahtan araç dizel değil bırak rektefeyi bizim araçlarda sadece enjektörve turbo gitse en az 5-6 bin lira geçmiş olsun. ustalık iyi ise motor düzen tutar inş. eskisinden iyi olur.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
5 dakika önce, Alper Karakuyu said:

3000 lira ise bedava Allahtan araç dizel değil bırak rektefeyi bizim araçlarda sadece enjektörve turbo gitse en az 5-6 bin lira geçmiş olsun. ustalık iyi ise motor düzen tutar inş. eskisinden iyi olur.

Abi daha öncede belirttim ustalık konusunda kesinlikle sorun yaşamıyorum. Çünkü yenileme konusunda adanada en iyisine yaptırıyorum. Toplama kısmına gelirsek ustama güveniyorum.  İnşallah dediğin gibi olurda eskisinden iyi olur.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Arkadaşlar arabayı geçen hafta tamirciden teslim aldım. Merak edenleriniz için değişen parçalar , yapılan işlemler ve maliyet konusunda bilgi vermek istiyorum.

 

Değişen parça ve alınan malzeme listesi;

-0.50 piston sekman takımı

-Ana kol yatak takımı 

-Sibop , sibop lastiği , sibop emziği

-Elring marka conta takımı 

-Yağ pompası

-Termostat

-Baskı balata

-Triger seti 

-Debriyaj bilyası

-Bir takım buji

-Bir takım buji kablosu

-Ateşleme bobini

-Motor yağı 

-Şanzıman yağı 

 

Motor yenileme işlemleri için 800 TL

Parça maliyeti icin toplam    2500 TL

Usta el emeği (temizlik malzemesi dahil) 1100 TL

 

Toplam maliyet olarak 4400 TL harcandı. 

 

Aracımı teslim alalı bir hafta kadar olacak ve aldığımdan beri gerek performans gerek motor sesi olarak gayet memnun kaldım. Motorun ilk günkü halinden hiç farkı yok şuan. Umarım kimsenin başına benzeri bi olay gelmez :) 

 

 

Göz var dediler onun için de önlem aldım ve damacida bu arka cama bu yazıyı yazdırdım. :D 

 

20160116_140751.jpg

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
11 dakika önce, Hakan Saraylı said:

Aldığınız parçaların karşına tek tek fiyatlarını yazabilirseniz diğer okuyanlar için daha açıklayıcı olurdu.

 

Aklıma geldi fakat fatura ruhsatın içinde olduğundan gidip almaya üşendim açıkcası. Yarın fırsat bulursam onlarida yazacam.

3 dakika önce, Gürkan Çakıroğlu said:

Cevat geçmiş olsun diyelim tekrardan. Artık kafan rahat.

Güle güle sorunsuz kullan İnşallah.

Teşekkürler abi. Dediğin gibi kafam rahat artık.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.