Jump to content
2019 Temmuz'dan sonraki tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeni kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

Neden Peugot Alınmaz


volkan sonmez

Önerilen Mesajlar

1 saat önce, Mertcan Çelik said:

Cem ben böyle örneklere çok şüpheyle yaklaşıyorum. Senna'ya pejo da versek bmw de versek birinci olabileceğini iddaa edesim var mesela da o abartmak olur tabiki, başka örnek gelmedi aklıma :( 

Ralli tabi ayrı bir olay, mekaniker ve takım olayı daha önemli de bunların eşit olduğu düşünülürse rallilerde sürücü etkisi araç etkisi oranı 80% 20% gibi değil mi? Küçük/vahim takım/markaları saymazsak.

Biraz konu dışı olacak...

İyi bir araç olmadan pilot ne kadar iyi olursa olsun bir şey yapamaz, bu hem pist hem ralli için geçerli. Ancak araç rekabetçi olursa pilot gerçek performansını sunabilir ve başa güreşir. 

Sürücüden beklenen iki şey var:

1. Yarışma esnasında hızlı olabilmek

2. Yarışmada hızlı olabileceği aracın gelişimine katkıda bulunmak, yani istediklerini geliştirme ekibine net tanımlayabilmek.

Hemen tüm çoklu şampiyonlar hızlı olmanın ötesinde ne istediklerini de net tanımlayabilenlerden çıkmıştır.

Haliyle takıma düşen de iki görev var:

1. Hızlı ve dayanıklı bir araç geliştirmek

2. Bu araca yarış sürecinde yeterli desteği verebilmek.

Ekstrem şartlarda -ki Dakar buna çok iyi bir örnektir- rekabetçi bir araç geliştirmek ustalık işidir, çok emek, deneyim ve sermaye ister, haife alınmamalı. Tabii bu standart yol araçlarında kaliteyi arttıracak diye bir kural yok, ama motor sporları marka imajını yükseltmek yanında seri üretimde geliştirme için çok uygun bir ortam sağlarlar. 

Bunu şu anda Peugeot iyi başarmış görünüyor, VW WRC'de başarmıştı, Mercedes'te F1'de.

 

Konuya dönersek şu marka bu marka kötü şu bu iyi diye kanaate dayalı açıklama yapmak kolaydır, bağlayıcı olmaz, bireysel örnekler olduğundan herkes diğerinin görüşünü çürütebilir. 

Kesin konuşmak için kanıta dayalı geniş örneklemli istatistiksel değeri olan çalışmalara bakmak lazım. Bunları da yeri geldiğinde paylaştım. Bu başlıkta da var. 

Kaldı ki yine istatistik diliyle konuşursak ADAC verilerine göre 2011 model 3 yaşında bir Focus'ta arıza çıkma olasılığı %10 iken, aynı yaşta Peugeot 308'de bu oran iki misline çıkıyor ve %23 görünüyor. 

Günlük hayata uyarlarsanız araçların çoğunun sorunsuz olduğunu görür, sağda solda tek tük araçta arızalardan bahsedildiğini duyarsınız. 

Sonuçta bu şartlarda Peugeot'yu seven tercih edebilir ama arıza olasılığının şansa bağlı dahi olsa göreceli yüksek olduğunu kabullenmelidir. 

Halkım bu sonuca kanaatler üzerinde varabiliyor. İstatistkler de halen bunu çürütemiyor. 

Tabii ülke farklılıklarından falan dem vurulabilir, ama Türkiye gibi kayıt dışı yaşayan/yaşanan bir ülkede sağlıklı veriye ulaşmak neredeyse imkansız. 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

30 dakika önce, Mert Yürüyen said:

konunun içine ettik ama şunu da sorup defolup gidicem artık.

tam otomatik mi?

Tam otomatik taaammmm.. Hatta Kuga ve mondeodaki selectshift şanzımanın ta kendisi. 

FORDda 1,6 ve altı benzinli turbo motora çift kavrama şanzıman yok ..

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Misal S-Max 1.5 TDCI Powershift diye bir araç gelse de biz de Citroen C4 Picasso filan bakmasak, "alınmaz yeeaa bu araba" cümlesini gönülden kurabilsek. şimdi ağzımızın kenarıyla, "ulan ya işim düşer de alırsam" düşüncesiyle söylüyoruz. :muha:

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 2 hafta sonra...
  • 3 hafta sonra...

Şu an bir iş için peugeot bayindeyim, beklerken 508'i inceleyeyim dedim. İlk anda oldukça göz alıcı görünüyor, ancak kapılar,  kaporta, iç malzeme hiç göründüğü gibi değil. Kaportaya vuruyorum teneke gibi geliyor, iceride tangır tungur plastikler, torpido kapağı... Fotoğrafta çok kaliteli gibi görünen bu kokpit, maalesef dokununca öyle hissettirmiyor.

 

t1.thumb.jpg.113e9745808b46652d12637b7c8

 

Farlar hoş görünüyor.

 

t2.thumb.jpg.54c3d633b4cda703dd3a3a4419d

 

Daha bismillah demeden kapı fitili elimde kaldı. 

 

t3.thumb.jpg.5e3e641b196abdb83dc4acdb15d

 

Dışarıdaki ses olduğu gibi içeride.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

56 dakika önce, Volkan G. said:

 

 

 

t1.thumb.jpg.113e9745808b46652d12637b7c8

 

Farlar hoş görünüyor.

Daha bismillah demeden kapı fitili elimde kaldı. 

 

 

Dışarıdaki ses olduğu gibi içeride.

Hocam geçen cumartesi bende peugeot bayisindeydim bir arkadaşımın sorusu ve sıkıntısı vardı onları sormak için ordaydık. Sıradan başlayarak arabaları dolaştım 208 yoktu ellerinde ama o kadar küçük bir direksiyonu var ki bence tam bir bayan arabası, 308 e baktım koltuğu kendime göre ayarladım hiç bir sıkıntı yok, direksiyon küçük ama bir 208 değil(bu arada göstergeleri okuyamadığımı göremedğimi farkettim hemen indim) dedim bide koltuğu boşuna mı ayarladık bide arkaya oturalım arkada sıkışarak oturdum dizlerim koltuktaydı. 3008 e oturduğumda hoşuma gitti biraz daha farklıydı bence kalitesi ancak 112 bin tl istiyorlar alınır mı bence alınmaz. 508 e geçtim dediğiniz gibi araç hoş duruyor kalitesi de diğer araçlara nazaran daha iyi olduğunu söyleyebilirim ama 122 bin tl bir etiketle onunda alınabileceğini sanmıyorum arada 301 i atladım orta paketlisi 55 yazıyordu babamın şirket arabası 130 binde bi kaç kere kullandım gerçekekten az yakıyor ve ideal bir aile arabası bence (örn. fiat linea dan daha iyi) sonuçta bütün sınıfları diğer araçlarla kıyaslama yapamam ama bayiden arkadaşım sorsa da çıksam diye kahve alırken buldum kendimi. Bence arabalar kötü değil hatta bazı konularda belkide rakiplerinden iyi olduğu yerleride vardır ama türk olarak bir vw bir ford bir opel tercih etmek cok daha mantıklı gözüküyor bence.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

5 dakika önce, Arda Başmak said:

Bence arabalar kötü değil hatta bazı konularda belkide rakiplerinden iyi olduğu yerleride vardır ama türk olarak bir vw bir ford bir opel tercih etmek cok daha mantıklı gözüküyor bence.

Ne diyeceğiz buna "Türk olmanın dayanılmaz hafifliği" mi?

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

308 malzeme kalitesi olarak iyi durumda görünüyor.  Daha tok duruyor. Bana küçük geldi, ozelikle arkada rahat edemedim bir türlü. Ancak boyu uygun olanlar için sıkıntısı yok gibi.

 

t4.thumb.jpg.baa196745625b4fcf26eb4d3f13

 

Cam tavanı çok geniş tutmuşlar ve etrafını ışıklandırmışlar, çok sevdim.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

12 saat önce, Cem Boneval said:

Ne diyeceğiz buna "Türk olmanın dayanılmaz hafifliği" mi?

Hocam bazı kişiler için diyebiliriz bence ; şimdi 120 cıvarı bir araç alıcak olsanız ne alırsınız diye sorsak yada 90 cıvarına c sınıfı dendiğinde tamamen tahminlerde bulunarak yazıyorum peugeot 508 yerine bir çoğu vw passatı söyler yada 308 yerine golfü, astrayı tercih edeceklerini düşünüyorum(ben dahil) niye diye sorulduğunda daha peugeot daha kaliteli araç yapsa bile ön yargımız ve ikinci eldeki artısından dolayı olduğunu düşünüyorum ve bunu aşmak çok uzun süreçte peugeot nun güzel kampanyaları kaliteli araçları ile olur anca.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.