Jump to content
2019 Temmuz'dan sonraki tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeni kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

Lpg Hakkında Tereddütlerim


Erman Uca

Önerilen Mesajlar

Herkese selmlar. Lpg ve yakıt başlığı altında toplanan tüm mesajları neredeyse okudum. Aracım 2013 sedan F3.

Benzine daha fazla para vermek istemiyorum 32000 km oldu benzinle seyahat edeli.

Aklımı karıştıran bir kaç soru var: 

1) F3 lpg'de yüzde kaç güç kaybeder?

2) Ortalama yakıt şehir içi ve şehir dışı artar mı (litre hesabı ile)

3) Yol bilgisayarı verileri ne kadar gerçekçi olur?

4) Montaj aşamasında araca zarar verme ihtimalleri var mı?

5) Hangi marka en uyumlu?

Şimdiden cevaplarınız için teşekkürler...

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

İyi bir usta ve montajla sorun yaşamazsın, brc iyidir.

Yol bilgisayarı verileri çok sağlıklı olmaz.

Normal kullanımda güç kaybını hissetmezsin diye düşünüyorum ama uzun yol tırmanma parkurlarında eski günleri özlersin :)

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

22 dakika önce, Zafer Yet said:

Lpg ustası Forda BRC önermişti bize encok brc takıyoruz demişti.

Teşekkürler...

3 dakika önce, Gürkan Çakıroğlu said:

İyi bir usta ve montajla sorun yaşamazsın, brc iyidir.

Yol bilgisayarı verileri çok sağlıklı olmaz.

Normal kullanımda güç kaybını hissetmezsin diye düşünüyorum ama uzun yol tırmanma parkurlarında eski günleri özlersin :)

Usta konusunda işimiz Allah'a kalmış desek yeridir. 

Yol bilgisayarından değilde dolumlardan ölçeriz artık yakıtı.

Cebimi düşününce rampalardan yavaş çıkmak gözüme gelmez sanki :)

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • Yakup Ç. A., başlığı Lpg Hakkında Tereddütlerim olarak değiştirdi

1) F3 lpg'de yüzde kaç güç kaybeder?      (Aracımda BRC takılı, %3 güç kaybı olacağı söylenmişti firma tarafından, şehir içi kullanımda hissedilmiyor ama rampalarda fark oluyor, bir dizel değil tabi :D )

2) Ortalama yakıt şehir içi ve şehir dışı artar mı? (Yol bilgisayarındaki tüketimi 1.20 ile çarpınca lpg tüketimi çıkıyor)

3) Yol bilgisayarı verileri ne kadar gerçekçi olur? 

4) Montaj aşamasında araca zarar verme ihtimalleri var mı? (Aracın haşat olma durumu yok, temiz işçilik ile memnun kalırsınız)

5) Hangi marka en uyumlu?  (Tüm markalar ile uyumludur, tavsiye edilenlerden birini uygulatabilirsiniz, eski focusumda Zavolli vardı)

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

15 dakika önce, Gökhan ADIGÜZEL said:

3) Yol bilgisayarı verileri ne kadar gerçekçi olur? 

 

3 saat önce, Erman Uca said:

3) Yol bilgisayarı verileri ne kadar gerçekçi olur?

Yol bilgisayarını kalibre edebilirsiniz. Forumda konusu var.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

1) F3 lpg'de yüzde kaç güç kaybeder? - arkadaşların dediği gibi şehir içi farkı yok ama yokuşta hissediliyor ;) 

2) Ortalama yakıt şehir içi ve şehir dışı artar mı (litre hesabı ile) - artıyor deniyor genelde ama lpgde yakılan litre hesabını sağlıklı yapmak biraz zor bana göre. çünkü araç ilk benzinde çalışıyor ve benzinle biraz yol alıyorsunuz. sonra istasyondan istasyona pompa basıncı değişiyor. Bir defasında bir istasyondan lpg aldım yaklaşık 70km gittim, tekrar lpg almak için durdum pompacı depoya gaz basamadı abi depon dolu dedi :) 

3) Yol bilgisayarı verileri ne kadar gerçekçi olur? - yol bilgisayarı benzinde de çok gerçekci değil bence sapma payı var :) 

4) Montaj aşamasında araca zarar verme ihtimalleri var mı? - bu konuda iyi bir usta bulmanız şart, montaj kısmı önemli çünkü

5) Hangi marka en uyumlu? - ben prins taktırdım yaklaşık 8000 km oldu sanırım. çok memnunum. maşallah hiç sorun olmadı :) keşke ilk aldığımda taktırsaymışım dedim hatta. çünkü depoyu ucuza doldurmak gibisi yok ;) prins haricinde de brc taktıranlar genelde memnun. ama prins kullanan birisi olarak prins tavsiyemdir ;

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Focus için LPG muhalifi olmama rağmen başarılı pek çok örneği olduğu için çok sert muhalefet yapmıyorum.

Atmosferik motorlu Focus zaten performanslı bir araba değil, bu nedenle sakin kullanılması sinirleri her zaman daha az yıpratacaktır.

LPG'ye geçince olan performans kaybı kullanımın %95'inde fark edilmeyecektir.

Rahatsız edici olabilecek olan ancak tork gereksinimi olan durumlardır, yani yüklü araç ve rampa yukarı. Bu durumda zaten az olan tork biraz daha astmatik olacaktır. Bu durumda Kubilay bahsetmiş benzine dönülebilir, değer mi ayrı mevzu, ben olsam vites küçültür, kaderime razı olur ve devam ederdim. Zaten yazdığım gibi atmosferik 1.6 ve performansı aynı cümlede pek kullanmamak lazım.

Marka seçimine gelince Prins, BRC, Landirenzo hepsi çokca kullanılan ve kendini kanıtlamış markalar. Prins daha övülmekle beraber gerçekten fiyat farkını hak eecek fark var mı cevap vermek kolay değil.

Burada temel prensip takılandan çok takanın önemli olmasıdır.

Montaj, ayar ve servis konusunda ustası ulaşılabilir ve iyi olan tercih edilmelidir. Öncelikle bunu araştırın ve değerlendirin.

Yakıt gideriniz belirgin düşecektir, bu nedenle ekonomi odaklı düşünüyorsanız değişimi yaptırın.

Neden muhalifime gelince:

Motor daha sıcak çalıştığından aşınma daha fazla olur, sorun çıkartma olasılığı da göreceli artar. 

Her yetkili servis LPG'li aracı bakım için kabul etmiyor ve zorluk çıkartabiliyor.

Sorun yaşanırsa nadir de olsa LPG ustası ile yetkili servis sorumlusu arasında pinpon topuna dönüşebiliyorsunuz.

Motor garanti kapsamında çıkıyor.

Bagajda belirgin hacim kaybı oluyor.

Yani sonuçta benzini ödeyebildiğim sürece düşünmem, hele ki 1.6 EB için asla.  

Ama yineliyorum, ekonomi odaklı bakınca evet mantıklı...

  • Beğen 5
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

1) F3 lpg'de yüzde kaç güç kaybeder?

Prins marka montaj ettirdim, düz yolda fark yok  ya da fark farkedilmiyor diyebilirim. Rampada benzinde 140 la cıktığım yeri simdi 130-133 le cıkıyorum ki bahsettigim hafif bir rampa değil. Aynı süratte çıkmak için 5 ten 4 de küçültmek gerekiyor. Düz yolda lpg ile 200-205 i görüyor.

2) Ortalama yakıt şehir içi ve şehir dışı artar mı (litre hesabı ile)

Litre hesabi yüzde 20 artış var ama birim maliyet ucuz.

3) Yol bilgisayarı verileri ne kadar gerçekçi olur?

Benzinde birebir tutuyorsa %20 koyabilirsiniz üzerine. tabi bu yaz aylarında lpg ye cabuk gectiği için sıcak havada geçerli. kış aylarında benzini de hesaba katmak gerekiyor. yazin benzin lpg karısık 0,18-0,20 tl yakarken kışın 0,22-0,23 oluyor. (şehir içi). 

4) Montaj aşamasında araca zarar verme ihtimalleri var mı?

Montaj çok önemli! Montaj için gerekirse şehir dışına gitmekten çekinmeyin bence.

5) Hangi marka en uyumlu?

Sadece prinsten cok memnun olduğumu belirteyim. Diğer markaları bilmiyorum.

 

 

Lpg'nin motoru yıprattığı doğru ama ekonomi açısından bakılınca arıza yapsa bile karlı cıkacağımı düşündüğümden taktırdım ben. Yılda 25.000 km civarı olacak sanırım yaptığım yol. Böl çarp= büyük fark.

Erkan T. tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Bir önceki 2006 model  focus sw otm aracıma 20000 km de Zavoli LPG uyguladım. Uygulama sonrası ilk izlenimim aracın çekişinde bir miktar artma yönündeydi. Bu aracımla toplam 140000  km yol yaptım bu süreç içerisinde arıza ışığım bir kere dahi yanmadı. Yine bu süreçte 2 defa subap yenilemesi yaptım. LPG uygulamasın da markalar arasında çok aman aman bir teknolojik farklılık yok .( yeni jenerasyon sıvı sistem hariç ) 

Burada montaj ve kalibrasyon çok önemli. Özellikle aracın kalibrasyon ayarı mutlaka yürür halindeyken yapılmalı derim. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.