Jump to content
2019 Temmuz'dan sonraki tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeni kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

Nükleer Otomobil


Hakan Saraylı

Önerilen Mesajlar

Cadillac Nükleer motora sahip otomobil üretti.

Massachusetts Ar-Ge firması Laser Power Systems (LPS)'den araştırmacı Charles Stevens, toryumla çalışan prototip bir lazerden elektrik üreteci üretmek için çalışıyor. Stevens bu prototipin, sıfır emüsyon üretecek bir otomobili çalıştıracak kadar yeterli gücü sağlayabileceğini söylüyor. Cadillac konseptindeki gibi toryumla çalışan küçük ölçekli bir nükleer reaktör yerine Stevens'ın tasarladığı prototip sistem, toryum tarafından beslenen yüksek yoğunluklu özel bir "MaxFelaser" lazeri kullanıyor.

Txchnologist sitesinde yayınlanan bir makaleye göre, MaxFelaser lazer ışını suyu basınçlı buhar haline çeviriyor. Basınçlı buhar türbinleri döndürerek elektrik üretilmesini sağlıyor. Otomobilin kaputunun altına yerleştirilebilen ve yaklaşık 300 kg ağırlığında olan sistem 250 kwlık bir güç (335 beygir gücüne eşdeğer) üretebiliyor.

 

mikro-f%C3%BCzyon-temiz-f%C3%BCzyon-3.jp

 

Stevens ayrıca bir gram toryumun 7.500 galon (yaklaşık 28.391 litre) benzine eşdeğer olduğunu hesapladığını da söylüyor. Bu da sadece 8 gram toryumla yaklaşık 483.000 km yol katedilebileceği anlamına geliyor.Kulağa harika gelen bu sistem peki ne kadar gerçekçi?


thorium-laser-car-1(1).jpg

 

Toryum daha önceleri de birçok nükleer bilim adamı tarafından lanse edilmişti. Hatta bazıları toryumun uranyumdan daha iyi bir nükleer yakıt olduğunu söylemeye devam ediyor. Uranyumdan daha az radyoaktif ve daha çok bulunan toryum, şu anda nükleer reaktörler için potansiyel bir yakıt olarak Çin'deki araştırmacılar tarafından test ediliyor. Fakat nükleer reaktörler için uranyum yerine toryum kullanmakla, hareketli araçlara radyoaktif bir element koymak çok ayrı konular.

 

Küçük ölçekli toryum ile çalışan nükleer reaktörler teorik olarak mümkün olsa da, hiçbiri otomobilin içine yerleştirilebilecek kadar dizayn edilmedi. Stevens'ın sistemi, suyu otomobil için kullanılabilecek buhara çevirmek için toryumla beslenen bir lazer kullanıyor. Makalede fizibilite çalışmaları üzerine herhangi bir fotoğraf ya da çalışma olmamasına rağmen, Stevens Txchnologist'e MaxFelaser'ı 1985'te inşa ettiğini ve şu anda güncellenmiş bir Tesla türbini ve kendi ürettiği bir üreteç ile entegre işlemi üzerinde çalıştığını açıkladı.

 

Her ne kadar Stevens geliştirdiği bu teknolojiyle adını duyursa da, nükleer enerjiyle çalışan otomobil fikri yeni değil. 2009 yılında Cadillac, "World Thorium Fuel" konsept otomobilini Chicago Otomobil Fuarı'nda tanıtmıştı. Otomobilin nasıl çalışacağına dair herhangi bir teknoloji içermese de, tek başına bu fikir bile aracı tasarlamalarına yetmişti.


1cadillac-consept-3_600x3881.jpg


Stevens, prototipi ne zaman tamamlayacağına dair ya da böyle bir teknolojinin gerçekten de mümkün olup olmayacağıyla ilgili sorulara yanıt vermekten kaçınıyor. Bildiğimiz tek şey ise, Stevens toryumla çalışan otomobili üretmeyi başarsa bile güvenlik endişelerinin yüksek sesle dile getirilecek olması.

Kaynak:

http://www.elektrikport.com/haber-roportaj/nukleer-enerjiyle-calisan-otomobiller-gelecekte-mumkun-mu/3259#ad-image-0

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Gecikmiş bir hamle olsa da Cadillac'ı tebrik etmek lazım tabi ...

Ford 50'li yıllarda Nükleer Enerji ile çalışan otobüs ve kamyon üretme projeleri ile halk önüne çıkmış, hatta prototip bile üretmişti.

 

Ford_Nucleon.jpg

 

http://www.damninteresting.com/the-atomic-automobile/

 

 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

 

8 dakika önce, Kaan Yagizer said:

Gecikmiş bir hamle olsa da Cadillac'ı tebrik etmek lazım tabi ...

Ford 50'li yıllarda Nükleer Enerji ile çalışan otobüs ve kamyon üretme projeleri ile halk önüne çıkmış, hatta prototip bile üretmişti.

 

Ford_Nucleon.jpg

 

http://www.damninteresting.com/the-atomic-automobile/

 

 

Konu ülkemizde bolca var olduğunu bildiğimiz toryum elementi olunca haliyle bizi daha da yakından ilgilendiriyor.

İlginçtir, yaşadığım bölge Toryum, Magnezyum ve Bor yatağı, hepsi günümüz şartlarında çok önemli madenler haline geldi. Petrolden sonra bu bölge çok ön plana çıkacak.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

...nükleer'in kara taşıtlarında popüler olmamasının iki temel nedeni var.

- İzolasyon

- Soğutma

 

...izolasyon, malum ... reaktörü sızıntıya karşı çok ama çok iyi izole etmek gerekiyor, bu da o kara taşıtı tarafınca taşınacak "tonlarca" ek yük demek.

...ama esas sorun soğutma. sıcak çekirdek yüzeyinden geçirilen su neredeyse anında istim'e dönüşüyor, zaten bu basınçlı su buharı sayesinde türbin dönüyor, ısıl enerji elektrik ve/veya hareket enerjisine dönüşüyor ... sorun şu, sistemi soğutmak için büyük miktarda "soğuk" suya gereksinim var. Yani arada sucu'ya :) uğrayıp depoya H2O koymaktan öte sistemi soğutmak için kesintisiz su girişi lazım (ve sistemden çıkan ~ 50C'lik su için de bir çözüm bulunmalı) zaten bu yüzden başta buzkıran gemilerde, denizaltılarda ve hatta uçak gemilerinde başarı ile kullanılan reaktörler kara'da pratik olamıyor.  

Kaan Yagizer tarafından düzenlendi
berbat imla
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.