Jump to content
2019 Temmuz'dan sonraki tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeni kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

Lastik Seçimi (Genel Sorular ve Yorumlar Burada)


Batuhan Gümüş

Önerilen Mesajlar

Yav off-topic gibi olacak ama benim sorunum gene lastik havasıymış. Yaslıklara geçince 1-2 hafta sonra lastik patladı ben de lastik havalarını bir benzincide 31 yaptım. Gel gör ki memnuniyetim düşüktü i,şte EGP sipariş ettim adam bulamadı falan. Cumartesi aklıma geldi başka istasyona gittim. Lastik havaları 35-36 çıktı hepsini 31e indirdim . Şimdi gene daha makul oldu. İnşallah adam bugün de lastiği bulamaz da almıyorum diyebilirim. 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Yav off-topic gibi olacak ama benim sorunum gene lastik havasıymış. Yaslıklara geçince 1-2 hafta sonra lastik patladı ben de lastik havalarını bir benzincide 31 yaptım. Gel gör ki memnuniyetim düşüktü i,şte EGP sipariş ettim adam bulamadı falan. Cumartesi aklıma geldi başka istasyona gittim. Lastik havaları 35-36 çıktı hepsini 31e indirdim . Şimdi gene daha makul oldu. İnşallah adam bugün de lastiği bulamaz da almıyorum diyebilirim. 

Abi lastikler sıcakken hava basma. Sağlıklı olmaz.
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Bu hava ölçümü ile ilgili düzgün bir cihaz almak lazım aslında. Bu tip cihazlar ve  kalibrasyonları hep bir mesele. Buradaki lastik yorumlarının yarısı sırf bu sebepten boş olabilir. 

 

Benzinciler genelde çok güvenilir değil. Cihaz alıp kontrol etsem o cihazda zaman içinde kalibrasyon istiyor. Çözüm bulmak lazım. 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

29 dakika önce, Engin Uzunoğlu yazdı:

Bu hava ölçümü ile ilgili düzgün bir cihaz almak lazım aslında. Bu tip cihazlar ve  kalibrasyonları hep bir mesele. Buradaki lastik yorumlarının yarısı sırf bu sebepten boş olabilir. 

 

Benzinciler genelde çok güvenilir değil. Cihaz alıp kontrol etsem o cihazda zaman içinde kalibrasyon istiyor. Çözüm bulmak lazım. 

 

bende iki cihaz var.. aralarında max 0.5 fark oluyor.. sizlerede tavsiye ederim..

basıncı ayarlıyorsunuz şişirince duruyor. lambası var. hep arabamın arkasında. bir lastik tamir köpüğü de bulunduruyorum ki lastik yarılmadıkça değişirmek zorunda kalmayayaım diye.

http://www.hepsiburada.com/black-decker-asi200-120-psi-hava-pompasi-p-OTKALASI200

 

bu da arabanın arkasında özellikle soğukta ve uzun süre kullanılmadığında 1-2 ölçüm hatalı çıkabiliyor. uzun basılı tutup kapatıyorsunuz, açıp tekrar ölçün %99 uyumlu ilk cihazın sonucuyla.. ben alırken bu kadar pahalı değildi

http://www.hepsiburada.com/carub-dijital-gosterge-hava-olcme-saati-p-OTMBRKBR2450314

 

arabanızda lastik basınç sensörü varsa ikinciye gerek yok zaten

 

--11 dakika sonra eklendi--
15.04.2017 - 23:04 tarihinde, Cenk Demirel yazdı:

 10-15 bin km'nin sonunda girdiğim her virajda kafadan kayıyordum ya da 4 lastik bütün halde kayıyordu.

 

yukarıdaki mesajımda bende aynısını yazmaya çalışmıştım. benim lasitk ise fabrikadan gelen michelin hp, demek ki mp3 bile aynı olduğuna göre 3-4 yıllık zaman farkı lastikte iyi bir iyileştirmeye gidilemediğini gösteriyor.

aklıma şu soru gelmiyorda değil hani, acaba limitler zorlandığında bir tarafı atacağına gezerek dönse daha mı iyi olur..?

hoş kafasının attığına da şahit oldum hemen esp çalışırdı mhp varken.. egp ile aynı virajları 3-5 km daha hızlı kaymadan sağı solu atmadan dönebiliyorum. çok stabil bir lasitk..

sonuçta bugüne kadar 2 takım pirelli kullandım. biri fab çıkışı geldi..1 takım mchelin fab çıkışı..diğerlerini, kış lastiği dahil gy aldım ve memnunum.

Mehmet Demir tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Bir saat önce, Mehmet Demir yazdı:

yukarıdaki mesajımda bende aynısını yazmaya çalışmıştım. benim lasitk ise fabrikadan gelen michelin hp, demek ki mp3 bile aynı olduğuna göre 3-4 yıllık zaman farkı lastikte iyi bir iyileştirmeye gidilemediğini gösteriyor.

aklıma şu soru gelmiyorda değil hani, acaba limitler zorlandığında bir tarafı atacağına gezerek dönse daha mı iyi olur..?

hoş kafasının attığına da şahit oldum hemen esp çalışırdı mhp varken.. egp ile aynı virajları 3-5 km daha hızlı kaymadan sağı solu atmadan dönebiliyorum. çok stabil bir lasitk..

sonuçta bugüne kadar 2 takım pirelli kullandım. biri fab çıkışı geldi..1 takım mchelin fab çıkışı..diğerlerini, kış lastiği dahil gy aldım ve memnunum.

Ben primacy hp, energy saver gibi modellerini deneyimleyemedim. Sadece primacy 3'ü fabrika çıkışlı halde deneyimledim. İşin ilginç yanı, primacy 3'ün rft olan bir modelini kullanan arkadaş rft'nin çok iyi olduğunu söylüyordu. Belki onun üretimi daha farklıdır. Hatta bir ara egp'da olduğu gibi Türkiye ve Yurt dışı üretim farkına benzer bir fark mı var acaba primacy 3 için diye düşünmedim değil. Neticede ben bu lastiği hep fabrika çıkışlı olarak kullandım, gidip bayiden sıfır almadım hiç. Belki tecrübesi olan vardır.

 

Geçen gün yine 1.5 ecoboost mondeo testini açtım otopark.com'un ve alttaki yorumlarda primacy 3'den şikayet eden 2-3 kişi vardı. Aslında lastik için şikayet edilen konular da hep aynı. Bazı kullanıcılar sorun yok diyor ama bazıları da hiç beğenmiyor. Benim kişisel anlamda beğendiğim lastik türleri, virajda limitleri zorlansa da yüzen değil yolu tırmalayan bir yapıda olanlar. O yüzden gezen lastikleri sevmiyorum, gezen lastiklerin davranışları pek kolay tahmin edilmiyor. Zaten hataya da hiç pay bırakmıyor.

 

Ben kişisel kullanım deneyimime ve kendi kullanım karakterime göre egp ve pc5'i primacy 3 ile aynı seviyeye koymuyorum. Gerçekten hiç memnun kalmadığım bir lastikti. Bozulan hamuruna rağmen kuruda sürekli yüzse de ıslakta gayet iyi tutunuyor gerçekten ilginç bir lastik.

Cenk Demirel tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

20 dakika önce, Ozan Kar yazdı:

en azından limitleri hala benim limitlerimin altında.

Şimdi kafam karıştı, altında mi üstünde mi?

Bir de lastikte eskimeyi niye dikkate almıyoruz? Benim f1asymm2'ler en fazla 20-22bin km olmuştur, Antalya asfaltında başı ayrı yere de kişi ayrı yerde, dördüncü viteste bile patinaja düşüyor. Ne olacak şimdi?

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Primacy 3 ile ilgili doğruluğundan emin olmadığım, bir kaç kullanıcıdan duyduğum, aynı zamanda internette konulara baktığımda mevzusunun da geçtiği bir bilgiye ulaştım ama teyit edilmeyen bir bilgi bu. Yani kesinliğinden emin değilim. Deniyor ki primacy 3 için Almanya, Fransa ve İspanya üretimleri mevcut. İspanya üretimine sahip primacy 3'lerin düşük kalite üretimli olduğunu söyleyenler var. Özellikle Almanya üretim ile İspanya üretimi alıp kullanmış ve ikisi arasında fark olduğunu söyleyen kullanıcılar da mevcut. Bazı kullanıcıların primacy 3'ten memnun olup, bazılarının ise hiç memnun olmaması aklıma bunun doğruluğuna dair acaba sorusunu getirmiyor değil. Fabrika çıkışlı araçlara takılan lastiklerin üretim yeri neresi acaba ? Benim hiç aklıma gelmemişti üretim yerine bakmak. Bu tarz bir farklılığı sadece egp'ın üretiminde duydum ve gördüm.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Benim 4 kanalli 05/17 uretimi good year Egp ler polanya uretimi..bir de türkiye uretimi 3 kanallilar var..polonya harici uretim var mi egp de? Ayrica lastikci 35 hava basmisti..34 yaptirdim..cok mu sizce arkadaslar? Bir savurma vs yok..2 hafta oldu ama cok memnunum lastiklerden..sessiz, konforlu..conti pc5 ile arasinda kalmistim..michelin markasini aileden ve dostlardan tecrubelilerle hic dusunmedim..yumusak, patinaj, yanak yarilma vs..calistigim yer ve ulkemiz yollarina genel olarak narin kaliyor gibi..pist gibi yollar icin en iyisi derler ama michelin icin..o yollari pek bulamiyorum ama:)..dilerim herkes icin sorunsuz olur kullandigi lastikler.

Misafir tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

3 saat önce, Cem Boneval yazdı:

Şimdi kafam karıştı, altında mi üstünde mi?

Bir de lastikte eskimeyi niye dikkate almıyoruz? Benim f1asymm2'ler en fazla 20-22bin km olmuştur, Antalya asfaltında başı ayrı yere de kişi ayrı yerde, dördüncü viteste bile patinaja düşüyor. Ne olacak şimdi?

ters yazmışım abi üzerinde diyecektim.

michelendeki en büyük sıkıntı eskimesi zaten bence, çabuk eskiyor yani. geçen sene yazdığımda normal demiştin zaten ancak bana erken geliyor.

--0 dakika sonra eklendi--
3 saat önce, Mertcan Çelik yazdı:

Ben az yerine çok olsun diyerek hep 1-2 ya da 2-3 psi üstünde basıyorum.

bende. 33 yada 34 basıyorum.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

3 saat önce, Cenk Demirel yazdı:

İspanya üretimine sahip primacy 3'lerin düşük kalite üretimli olduğunu söyleyenler var.

Michelin dünya çapında 68 değişik fabrikada yılda yaklaşık 180 milyon lastik üretiyormuş.

Tüm lastik üretim merkezlerinin standartı ve kalite kontrol prosedürleri aynı imiş.

Yıllarca Michelin Almanya merkezde çalışan bir lise arkadaşım küresel fabrika denetleme sorumluları grubunda idi, şimdi emekli oldu.

Ona da onaylattım az önce. 

Benim eski Focus'umda en severek kullandığım lastiklerim Michelin Pilot Sport 2 idi ve Brezilya'da üretilmişti. 

Bireysel öznel değerlendirmeler daha çok kafa karıştırır.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Bir saat önce, Cem Boneval yazdı:

Michelin dünya çapında 68 değişik fabrikada yılda yaklaşık 180 milyon lastik üretiyormuş.

Tüm lastik üretim merkezlerinin standartı ve kalite kontrol prosedürleri aynı imiş.

Yıllarca Michelin Almanya merkezde çalışan bir lise arkadaşım küresel fabrika denetleme sorumluları grubunda idi, şimdi emekli oldu.

Ona da onaylattım az önce. 

Benim eski Focus'umda en severek kullandığım lastiklerim Michelin Pilot Sport 2 idi ve Brezilya'da üretilmişti. 

Bireysel öznel değerlendirmeler daha çok kafa karıştırır.

Doğrudur, benim yazdıklarım kesin kaynaktan teyit edilme değilde internette ki forumlarda kullanıcıların geri bildirim olarak söylediği şeylerdi. Zaten ne kadar doğrudur o konu hakkında bir bilgim yok.

 

Kafamı kurcalayan tek şey, egp lastiklerinde gördüğüm mevzuydu. Goodyear lastikleri satan bir yere gidiyorsun, egp alacağım diyorsun, sitelerden araştırıp yorumlara bakıyorsun, 3 kanallı Türkiye üretimini bilmeyen olursa direkt satıyorlar. İşin vahim yanı, Avrupa üretim ile Türkiye üretim arasında isimlendirme anlamında hiç bir fark yok. Müşteri testlerde gördüğü modeli aldığını zannediyor ama üretimi kısıtlanmış olan modeli alabiliyor. Neticede 3 ve 4 kanal mevzusunu araştırmamış birisi Türkiye üretim olsun, Avrupa üretim olsun üretim ve kalite farkını anlamıyor. Ben de yorumları okuyunca acaba dedim ki İspanya üretiminin de böyle bir mevzusu mu var.

 

Michelin'in performans lastiklerini çok beğeniyorlar. Performans lastiklerinden pilot sport 4'ü de uzun süreli olmasa da deneyimlemişliğim var. Satın alıp kullanan ve çok memnun olan arkadaşlarım da var. Genelde michelin için bizim ülkemizde duyduğum şikayetler primacy 3 üzerineydi ki o da belli bir kullanımdan sonra başlıyor. Kimisi de çok memnun. Daha önce dediğimiz gibi kişisel beklenti ve kullanım tarzıyla alakalı bir durum tahminimce.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

22 saat önce, Halit AYDIN yazdı:

Benim 4 kanalli 05/17 uretimi good year Egp ler polanya uretimi..bir de türkiye uretimi 3 kanallilar var..polonya harici uretim var mi egp de?

 

yukarılarda yazmıştım.. benim 215-55-16 lar alman malı

205-60-16 kışlık lar slovenya malı

 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.