Jump to content
2019 Temmuz'dan sonraki tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeni kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

Yağlar Hakkında Yanlış Bilinen Doğrular !


Yakup Ç. A.

Önerilen Mesajlar

  • 1 ay sonra...
20- Dizel araçları hangi devirde kullanmak gerekir? Vites geçişleri sıralı mı olmalı? Dizel motorlar için yağlar.  

geçenlerde bu başlığı inceledimde bu videoya aklım takıldı. Araç bu amcanın dediğinin tam tersi şekilde kullanmamı istiyor, 1750-2000 devre geldiğinde vites istiyor...

peki ne yapmak lazım?

Ozan Karsavuran tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

peki ne yapmak lazım?

Ozan Serdar hala geçmişte yaşıyor bir, yarışçı doğası ağır basıyor iki...

Devir saatinde yeşil alandan bahsetmesi de kamyoncu/otobüsçü ruhu da taşıdığını gösteriyor.

Ayrıca ne dediklerini bilmedikleri de kendi kendilerini inkar etmelerinden belli. Hem maks güçte vites değiştir ve maks torka düş diyor hem de YB komutlarına uy diyor spiker.

Ayrıca yağ "katıkları" sözcüğü de hoş olmuş...

Yağ teknolojisi çok değişti ve güncel üretimdeki yağlar gerek yüksek devirlerde ve gerekse düşük devirlerde yağ filmini sağlam tutabiliyor.

Bu nedenle ekonomik kullanmak istiyorsanız rahatlıkla 1200 - 1500 dd aralığına düşebilirsiniz, ani hızlanma yapmadan yumuşak gazla kullanırsanız asla motora zarar vermezsiniz.  

Ben EB'da 1000 dd'dan itibaren güzel ve yumuşak bir ivmelenme sağlayabiliyorum. 

Ekonomi bu şartlarda daha yüksek olur.

Yok hızlı ve verimli gideyim gücü hissedeyim diyorsan o zaman maks güçte bir üst vitese atıp maks tork alanına düşmek düşünülebilir. Tabii bu eylem de turbo motorlarla yalan oldu, çünkü artık maks tork oldukça düşük devirlerde elde edilebiliyor.

Dizel motorlarda soğuk çalışma nedeniyle kurumlanma daha fazla bu nedenle deterjan katkılı (katıklı değil :) ) dizele özel yağların kullanılması yerinde olur. 

Cem Boneval tarafından düzenlendi
  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

1.0 eb u, 2-3-4. viteslerde 1400-1600 lerde, 5-6. viteslerde 1750 devirde sürüyorum..

bu devirlerin altında rezonans a giriyor motor.

 

zaten sakin sürüşte motor rezonansa girmeden, sabit 3-5 litre tüketimle ilerliyorsa, ş.içi düz yolda, bu sorun yok demektir..

+ debriyajdan ayağınızı çektiğinizde, devir ibresi düştüğü yerde kalıyorsa, yine sorun yok demektir. çünkü daha aşağı düşüp, yukarı çıkartmak-hızlanmak için gaz ister, fazla yukarıda kalırsa yığılma yapar vb..  bence motorunuzu tanıyıp ideal kararı veririsiniz. sizin yaptıklarınız doğrudur.. bu vatandaşın dediği gibi araba sürsek, tüketim şu andaki sahip olduğumuz değerlerin en az %20-30 fazlası çıkar

 

ben 2000-2100 devirde vites attığım zaman devir ibresi 1500 e düşüyor, neredeyse ayağımı debriyajdan rahat bir şeklide çekiyorum, "cuk" diye oturuyor yerine..

 

**bu arada en son yağ çubuğuna baktığımda değişen birşey olmadığını gördüm.. max çentiğinin 4 mm yukarısında.. eksiltme yok..1.5 ay oldu fazla yağ konalı..

Mehmet Demir tarafından düzenlendi
  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 11 ay sonra...
  • 3 ay sonra...

Kullanım kılavuzunda yazan MIN ve MAX çizgisi arasında olması, peki bu iki çizgi arasında ideal bir yer var mı? MINe yakın, MAXa yakın veya ortada gibi? Sanırım bu durumlarda değişen kazanç ve kayıplar oluyor, mesela MINe yakın olursa maximum performans maximum risk gibi tahmin ediyorum.

 

Dizel Focus 3e göre özelleştirirsem filtre dahil 3.8 lt kapasite var, servise 4lt olarak kendi götürdüğüm yağı vermiştim ve sanırım hepsini koymuşlar. 48 saat hiç çalışmamış halinde MAXın epey üzerindeydi, tahminen 250ml kadar çektim ve MAX çizgisinden 2 bölme aşağısına indirdim, 2dk çalıştırdıktan sonra çubuğun ortalarına indi. Daha çekeyim mi? Ekleyeyim mi? Yoksa böyle bırakayım mı?

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

motor stop tan 30 dk sonra ölçebilirsin.. ve en üst çentiğe kadar dolu olabilir..

ben bu konuda ya başlık açmıştım yada detaylı mesajım vardı Cem abi cevap vermişti.

bizim 1.0 larda da şöyle sorun var, aynı sizin servisin yaptığı gibi; adamlar eline geçirdikleri bidonu bilinçsizce boşaltıyorlar  :mad:

5-20 yağlar 5 lt, ilk bakımda 4.5 lt döktüler, üst çentiğin en az yarım cm üstündeydi seviye.. bu seviyenin zararlı olmayacağını söyledi arkadaşlar. 2. bakımda ustayı yanıma çağırdım, siz 4.5 ly döküyorsunuz ama kılavuzda 4.1 lt yazıyor. önce bunu koyun sonra ölçün eksikse ilave edin dedim.. aldığımdan beri en üst çentikte.. maşallah yağ da eksiltmiyor motor..

 

kılavuzda yazıyor zaten üst çentikle alt çentik arası 1.0 motorda 0.8 lt.. motorda yağ eksiltme sorunu yoksa iki çentik arası veya yukarı doğru olması daha iyi sanırım..

 

 

@Ozan Kar,

 

dizel motora baktımda iki çentik arası 1.6 lt  (1.0 motorda 0.8 lt imiş), zaten toplam yağ 3.8.. demekki en altta olsa yağ seviyesi yağ 2.2 lt ye düşüyor..1.6 dizel motorda yağ seviyesi mutlaka üst çentiğe yakın olmalı olası riskleri azaltmak için..

Mehmet Demir tarafından düzenlendi
  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

motor stop tan 30 dk sonra ölçebilirsin.. ve en üst çentiğe kadar dolu olabilir..

ben bu konuda ya başlık açmıştım yada detaylı mesajım vardı Cem abi cevap vermişti.

bizim 1.0 larda da şöyle sorun var, aynı sizin servisin yaptığı gibi; adamlar eline geçirdikleri bidonu bilinçsizce boşaltıyorlar  :mad:

5-20 yağlar 5 lt, ilk bakımda 4.5 lt döktüler, üst çentiğin en az yarım cm üstündeydi seviye.. bu seviyenin zararlı olmayacağını söyledi arkadaşlar. 2. bakımda ustayı yanıma çağırdım, siz 4.5 ly döküyorsunuz ama kılavuzda 4.1 lt yazıyor. önce bunu koyun sonra ölçün eksikse ilave edin dedim.. aldığımdan beri en üst çentikte.. maşallah yağ da eksiltmiyor motor..

 

kılavuzda yazıyor zaten üst çentikle alt çentik arası 1.0 motorda 0.8 lt.. motorda yağ eksiltme sorunu yoksa iki çentik arası veya yukarı doğru olması daha iyi sanırım..

 

 

@Ozan Kar,

 

dizel motora baktımda iki çentik arası 1.6 lt  (1.0 motorda 0.8 lt imiş), zaten toplam yağ 3.8.. demekki en altta olsa yağ seviyesi yağ 2.2 lt ye düşüyor..1.6 dizel motorda yağ seviyesi mutlaka üst çentiğe yakın olmalı olası riskleri azaltmak için..

abi min max arasının ne kadar olduğunu nerede yazıyor, bulamamıştım merak ettim. Cem abinin mesajını okudum, bir miktar ekleyip maxa getireyim.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

abi min max arasının ne kadar olduğunu nerede yazıyor, bulamamıştım merak ettim. Cem abinin mesajını okudum, bir miktar ekleyip maxa getireyim.

Kılavuzda yağ miktarlarının olduğu sayfanın 2, 3 sayfa altında yağ dolum seviyesi diye bir tablo daha var

(bakım sf 222 - yağ doldurma kapasiteleri)

Mehmet Demir tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 1 yıl sonra...
  • 10 ay sonra...

Benim de tüm ısrarlarıma rağmen dün ustam fazla yağ doldurdu bakımda. Araç dizel Focus. Yağ çubuğunda yaklaşık 0.6cm civarı fazla gösteriyordu.  Hemen Eczaneden 60ml büyük boyutlu bir şırınga aldım. Akvaryumcu dan 1 metre ince hortum aldım. Yağ çubuğunun oradan çekip boşalttım fazlalığı. Kafam rahat etti. Çok kolay oldu. Bu durumda olanlar hiç düşünmeden boşaltın bence. Youtube da videosu var. 

Önemli Uyarı: Hortum en az 1 karış fazla olsun. Şırınganın ucundan çıkarsa motorun içine kaçar çıkaramazsınız...

 

 

saner can tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.