Jump to content
2019 Temmuz'dan sonraki tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeni kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

Şanzıman, hidrolik yağ değişim periyodu.


Misafir

Önerilen Mesajlar

Manuel şanzıman yağı lt si 25 civarı piyasada.. Sanayide 75,100 e yaparlar. Akan yağı yeni bir kaba alıp miktarı ölçülse iyi olur. Kimi manuelde gerek yok diyor, kimi 3 5 yıl da değişse iyi olur. Ben hissedilir derecede yumuşama aldım bu sabah 1ve 2 ye takarken..zaten iyi bir şanzıman bizim 6 ileri.

5 yaş 52 bin de aracım 

Mehmet Demir tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 6 ay sonra...

Bugün yetkili servisle konuştum 2015 model otomatik dizel ford focus 45.000 bakım için yaklaşık 1.650 TL fiyat aldım.

 

 standat bakım + şanjıman yağı değişmi yapılıyormuş , şanzıman yağı 7 litreymiş !

 

garanti kapsamında olduğu için ( 2016 ) trafik çıkışlı mecbur yetkili servisde değişeceğim :( 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 8 ay sonra...
14.06.2018 - 12:53 tarihinde, Direnç Zengin yazdı:

Bugün yetkili servisle konuştum 2015 model otomatik dizel ford focus 45.000 bakım için yaklaşık 1.650 TL fiyat aldım.

 

 standat bakım + şanjıman yağı değişmi yapılıyormuş , şanzıman yağı 7 litreymiş !

 

garanti kapsamında olduğu için ( 2016 ) trafik çıkışlı mecbur yetkili servisde değişeceğim ?

Ben 1.5 motor poweshift yağını 60 binde değiştim. içinden 6 lt yağ çıktı bizde içine 6 lt yağ koyduk geçenlerde bu konuyu görünce tekrar araştırdım. Castrol sitesinde ve bir kaç yerde bu şanzumanın yağ kapasitesi 7 lt diye geçiyor. Ustamla bunu tekrar konuştuk gerekirse 1 lt ilave edelim dedim, ustam bir kaç yere danıştı ama olmaz bu şanzumana 6 lt koyacağız dedi. bende ısrar etmedim.

 

aracı 30 bin den beri ben kullanıyorum. Şanzumanla ilgili en ufak bir sorunum yada memnuniyetsizliğim olmadı. 60 binde aracın içinden çıkan şanzuman yağı da bana göre hala çok iyi durumdaydı ama değiştik. şimdi 60 binden sonra 10 bin km oldu şanzumanda halen en ufak bir sorun yada performans kaybı yok.

 

şimdi asıl meseleye gelelim. bu şanzumana kaç lt yağ konacak.

 

eğer 7 lt ise o zaman fabrikada neden 6 lt yağ koyuyorlar. 

 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

57 dakika önce, Oguzhan C yazdı:

eğer 7 lt ise o zaman fabrikada neden 6 lt yağ koyuyorlar. 

Belki küçük bölmeler vardır ve tam boşalmıyordur.
Benimde 45K yakında gelecek.
Yağı her ihtimale karşı değiştirmeyi düşünüyorum.

Bizim arabada en riskli yer, PS şanzıman sanki.
 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 4 ay sonra...
Bir saat önce, Emre.Çetin yazdı:

son karar ne oldu 6 litremi 7 litremi ben 7 litre koydurdumşanzımanımda dye yada r ye alırken ilk klakışta bi dolma sesi bi vuruntu yapmaya başladı bu da bei rahatsız ediyor yadan olabilirm,i

???????????

yaklaşık bir ay önce 45K bakımını yaptırdım.
Şanzıman yağı ve filtresi de değişti.
Sadece yağın markasını sordum, Castrol dediler.
Ama ne kadar koydular bilmiyorum.
Bakımdan sonra şanzıman kullanımında bir fark hissetmedim.
Vuruntunun yağla ilgisi olduğunu zannetmiyorum.
Sanki el freni çekilmeyip, dişliler yükte kalırsa yapıyor.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

teşekkürler ben servis usta başına sordum 7 litre kapasitesi dedi ögrendim yani .sizin söylediginiz şanzımanı yüke bindirmek benimkisi daha farlklı bi sıkındı o şekilde degil 

 

Emre.Çetin tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

22 saat önce, Emre.Çetin yazdı:

son karar ne oldu 6 litremi 7 litremi ben 7 litre koydurdumşanzımanımda dye yada r ye alırken ilk klakışta bi dolma sesi bi vuruntu yapmaya başladı bu da bei rahatsız ediyor yadan olabilirm,i

???????????

Yağı doldururken üst-yanda taşma kapağı var. Oradan yağ taşacak kadar doldurmak gerekli. Boşaltılan miktara göre 6-7 litre arası alıyor.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Daha önce yazdım lazım. Bu şanzımanı ford, chrysler , renault, volvo gibi 4-5 üretici kullanıyor. Volvo ve rönoda değişim yok yağ ömür boyu ancak her bakımda kontrol şart eksikse tamamlanıyor. Ford ve Chrysler ise 48 ayda bir değişim öneriyor (otosan 3 yıl yapmış) .

Ben bundan sonra 4 yılda bir değiştireceğim. 

 

http://www.furitech.com.au/index.php/getrag-6dct-mps6-dual-clutch-transmission-fluid-change/

 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Bir saat önce, H. Cenk yazdı:

Daha önce yazdım lazım. Bu şanzımanı ford, chrysler , renault, volvo gibi 4-5 üretici kullanıyor. Volvo ve rönoda değişim yok yağ ömür boyu ancak her bakımda kontrol şart eksikse tamamlanıyor. Ford ve Chrysler ise 48 ayda bir değişim öneriyor (otosan 3 yıl yapmış) .

Ben bundan sonra 4 yılda bir değiştireceğim. 

 

http://www.furitech.com.au/index.php/getrag-6dct-mps6-dual-clutch-transmission-fluid-change/

 

İyi niyetli düşünmeye çalışıyorum,
Otosan Türkiye yol şartlarında edindiği tecrübeye göre mi
bu kısa periyoda karar verdi.
Diğer türlü Ford müşterileri olarak, Otosana bir yanlış mı yaptık.?

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.