Jump to content
2019 Temmuz'dan sonraki tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeni kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

Focus mu Octavia mı ?


Okan Y.

Focus mu Octavia mı ?   

89 üye oy kullandı

  1. 1. Focus mu Octavia mı ? Focusum var ama Octavia aklımda kaldı

    • Focus
      67
    • Octavia
      20
    • Diğer
      1


Önerilen Mesajlar

SW kullanıcısı olarak Octavia'nın bagajı ile SW aracımın bagajını yarıştıramıyorum. Skoda Octavia'da bagajı hırs yapıp çalışmış gibi. Ama bu benim SW Focus'tan vazgeçmem için sebep değil.

Belki nadiren kullandığım için, belki de kendi aracım giriş seviyesi ve nadiren kullandığım Octavia dolu model olduğu içindir; bana Octavia'nın iç mekan kalite/ferahlık hissi daha yüksek gibi geliyor.

 

Bu da öznel bir yorum olarak konuda bulunsun ?

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

2 saat önce, sinan yücel yazdı:

Değerli Hocam sizler daha iyi biliyorsunuz ya biz yine de izah edelim.

Öncelikle ayrıntılı açıklama için teşekkür ederim.

Takip eden mesajlardan biraz günah keçisine dönüşeceğiniz izlenimi de edinmedim değil.

Katılmadığım hususlar var.

Bence araç alım-satımı ile uğraşanlar araçları nesnel değerlendir(e)miyorlar. 

Öncelikle memnun etmeleri gereken bir müşteri kitleleri var ve onların beklentileri değerlendirmelere de yansıyor ister istemez. 

İkincisi yılların alışkanlıkları ile oluşmuş bir değerlendirme süreci var, bu genelde onarımda kolaylık, ikinci elde cazibe, dört kapılı bagajlı olduğundan havalı ve büyük görünme gibi klişeleri barındırıyor ve yeniliklere çoğunlukla açık değil. 

Üçüncüsü servis esnafının ciddi bir etkisi var. 

Bilinçli kullanıcıların daha nesnel değerlendirme yaptıklarını düşünüyorum ben hala. Mesela kendi adıma hangi arabayı alayım diye asla bir galericiye danışmam. Yanlış anlamayın lütfen, bu size yönelik bir bir düşünce değil. Yıllar içerisinde edindiğim bir tecrübe. 

Sonuçta aktardıklarınıza kesinlikle Focus fanatiği olmadığım halde katılmakta zorlanıyorum. 

Evet yol tutuşu göklere çıkaran grupta değilim ve sıradan kullanıcı için bunun bir etken olmadığını düşünüyorum.

Ancak MCA Focus'ta konforu Octavia ve Golf'ün gerisinde tutmak benim deneyimlerimle maalesef hiç uyuşmuyor. Hatta bu bağlamda Focus'u zaman zaman (küçük engebelerin sönümlenmesinde mesela ) daha başarılı bulduğumu dahi yazabilirim. 

Kuşkusuz elinizdeki arabanın yıpranmışlık durumu, lastik özellikleri vb. pek çok faktör yargıyı etkileyecektir. 

DSG üstünlüğüne gelirsek, evet, hızlı ve akıcı ve bu açıdan bu sınıfta en iyi denilebilir. teknik sorunları da önemli ölçüde giderildi ve fakat genel anlamda bu sınıftaki tüm çift kavramalıları çok uzun ömürlü görmemekte yarar var. 

Diğer bir deyişle DSG beni VAG grubuna tek başına yöneltmez.

Kokpit tasarımını VW grubunda daha sade, ergonomik ve kolay kullanılabilir buluyorum. 

İş dönüp dolaşıp belirleyici olan tek şeye geliyor, içine oturunca nasıl hissettiğin.

Octavia ferah ve mekan kullanımı gayet başarılı, Focus dar, ama sürücüye odaklı bir kokpite sahip. 

Bunun ötesindeki tüm diğer parametreler benim gözümde karar verdirici değil pek. 

Ve iz açıklığı - dingil mesafesi sürüş konforunu etkilemez. ? 

  • Teşekkür 2
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Octavia candır, Focus heyecan desek yanlış anlaşılır belki ama tam olarak öyle galiba.

Octi aile için geniş, ferah, güvenli... Yani olması gerektiği gibi...

Focus ise genç babalar için, heyecanlı, hırslı, karakterli, zevkli ama Octi'ye göre hacimsel olarak küçük. 

İki+iki kişilik bir çekirdek ailenin focus 3 ve focus 3.5 dediğimiz mca kasada hiç bir sıkıntı yaşayacağını sanmıyorum. (Not: bagaj ağzı hariç.) ?

Octi'de ise durum rahat rahat her şeyi sığdırmak demek. Ama ruhsuz, ama heyecansız.

 

  • Beğen 1
  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

5 saat önce, Cem Boneval yazdı:

Öncelikle ayrıntılı açıklama için teşekkür ederim.

Takip eden mesajlardan biraz günah keçisine dönüşeceğiniz izlenimi de edinmedim değil.

Katılmadığım hususlar var.

Bence araç alım-satımı ile uğraşanlar araçları nesnel değerlendir(e)miyorlar. 

Öncelikle memnun etmeleri gereken bir müşteri kitleleri var ve onların beklentileri değerlendirmelere de yansıyor ister istemez. 

İkincisi yılların alışkanlıkları ile oluşmuş bir değerlendirme süreci var, bu genelde onarımda kolaylık, ikinci elde cazibe, dört kapılı bagajlı olduğundan havalı ve büyük görünme gibi klişeleri barındırıyor ve yeniliklere çoğunlukla açık değil. 

Üçüncüsü servis esnafının ciddi bir etkisi var. 

Bilinçli kullanıcıların daha nesnel değerlendirme yaptıklarını düşünüyorum ben hala. Mesela kendi adıma hangi arabayı alayım diye asla bir galericiye danışmam. Yanlış anlamayın lütfen, bu size yönelik bir bir düşünce değil. Yıllar içerisinde edindiğim bir tecrübe. 

Sonuçta aktardıklarınıza kesinlikle Focus fanatiği olmadığım halde katılmakta zorlanıyorum. 

Evet yol tutuşu göklere çıkaran grupta değilim ve sıradan kullanıcı için bunun bir etken olmadığını düşünüyorum.

Ancak MCA Focus'ta konforu Octavia ve Golf'ün gerisinde tutmak benim deneyimlerimle maalesef hiç uyuşmuyor. Hatta bu bağlamda Focus'u zaman zaman (küçük engebelerin sönümlenmesinde mesela ) daha başarılı bulduğumu dahi yazabilirim. 

Kuşkusuz elinizdeki arabanın yıpranmışlık durumu, lastik özellikleri vb. pek çok faktör yargıyı etkileyecektir. 

DSG üstünlüğüne gelirsek, evet, hızlı ve akıcı ve bu açıdan bu sınıfta en iyi denilebilir. teknik sorunları da önemli ölçüde giderildi ve fakat genel anlamda bu sınıftaki tüm çift kavramalıları çok uzun ömürlü görmemekte yarar var. 

Diğer bir deyişle DSG beni VAG grubuna tek başına yöneltmez.

Kokpit tasarımını VW grubunda daha sade, ergonomik ve kolay kullanılabilir buluyorum. 

İş dönüp dolaşıp belirleyici olan tek şeye geliyor, içine oturunca nasıl hissettiğin.

Octavia ferah ve mekan kullanımı gayet başarılı, Focus dar, ama sürücüye odaklı bir kokpite sahip. 

Bunun ötesindeki tüm diğer parametreler benim gözümde karar verdirici değil pek. 

Ve iz açıklığı - dingil mesafesi sürüş konforunu etkilemez. ? 

Rica ederim Hocam. Herkesin bir işi var ben her işde evvela bilir kişilere danışırım mutlaka. Buradaki amacımızda daima objektif olmak ve formda olsun dışarda olsun tüketiciye yardımcı olmak bu vesile ile günah keçesi olmak beni etkilemez siz merak ermeyiniz. Sıfır daima sıfırdır 1 yada 1000 olmuş önemli değil. Daima ne söylediğini bilmeyen insanlara değil sizin gibi saygıdeğer kişilerle konuşmayı tercih ederim.

Araç için görüşlerinize saygı duyuyorum bu zevk meselesi bir şey diyemem.

Tüketici ile ilgili söylediğiniz herşeye katılıyorum fakat bu durum da çok eskide kaldı. Artık halkımız senden benden iyi biliyor herşeyi ve arştırmadan gelmiyor. Ben daha kimseye tavsiye ile ikna edemedim fikrini değiştiremedim. Herkes alcağı arabayı kafasına koyup geliyor nuh der peygamber demez ve bu durum hiç şaşmaz vede değişmez. Buna mukabilde biz kimseye tesir edemiyoruz. 

Hocam bu kıyasladığınız araçlarla ilgili ve tüketicinin tercihleriyle ilgili çok şey anlatırım ama buralara sığmaz. Siz bilimin en ileri üst düzeyinde akademik eğitim görmüşsünüz. Sizce büyük çoğunlukların passat, jetta, octavia, megane vb... araçları tercih etmeleri tesadüfü, bağtıllık veya önyargı, bilgisizlik vs... nederseniz deyin bunlardan ötürü olabilirmi. 

Şimdi konu sahibi focus mu octavia mı diye danışıyor. Eğer durum sadece zevk, beğeni meselesi olsaydı kendisi beğendiğini tercih edip veyahut sırayla araçları alarak değiştirip deneyimlemezmiydi ! Neden emin olduğu zevk verdiği focusu almakta tereddüt etmekte ki? Demekki olayın için de satış öncesi, sonrası bir takım maddi etkenler sözkonusu. Malumunuz piyasa aracı olması, kolay hızlı satılması, yedek parça, servis vs.....

ilaveten afedersiniz ama iz açıklığı dingil mesafesi doğrudan konforla ilgilidir. Bunu 94 bu yana kendi kullandığım araçlar da dahil olmak üzere araçların gelişiminde net bir şekilde deneyimleyerek görmüş de oluyorum. Tabi bu deneyimle ilgili değil teoride de durum böyle servis ustalara satış temsilcilerini danışabilirsiniz. En ufak örneği d segmenti araçlar neden çok komdorlu. Aynı teknolojiyi malzeme kalitesini en full paketini c sınıfındaki bir araca ekleseler sizce d sınıfının yerini alabilirmi. İki sınıf arasındaki fark neden oluşuyor dersiniz!!?

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

9 saat önce, Serkan Z. yazdı:

2016 1,5 tdci titanium Focus'umu internette ilanın yayınlanmasından 1,5 saat sonra sattım. 2016 sonunda 98 bin liraya almıştım ve yaklaşık bir yıl sonra 105 bine sattım. 

 

Bırakın Jetta'yı Passat bile makyajlı Focus kadar yumuşak bir sürüşe sahip değil. Jetta esnemeyen takır tukur bir araba. Yalıtım için üzerinde özel olarak çalışılmış (daha kalın camlar ve daha kalın taban kaplaması) ve bu konuda da neredeyse herkesten geçer not almış bir aracı Jetta'dan daha konforsuz ve sert bulmanız hayret verici doğrusu. 

Bence de ne kadar problemli olduğu ortada. 1,5 tdci pws şanzıman ile bu konuda da şu an rakipsiz bence.

Görüşlerinize saygı duyuyorum. Bişey diyemem ben sadece eski kasadan buyana onlarcasını sattığım araçlarla ilgili tecrübelerimş aktarıyorum. Tekrar söylüyorum kesinlikle tarafsızım. Ben konu sahibine faydam olsun diye bildiklerimi paylaşıyorum fordu kötülemek için değil yanlış anlamayın sakın.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

9 saat önce, sinan yücel yazdı:

Değerli Hocam sizler daha iyi biliyorsunuz ya biz yine de izah edelim. Öncelikle örneklediğiniz gibi octavia daha kolay hızlı satan bir marka ayrıca değer kaybıda yaşatmıyor. Nitekim Vw. bünyesinde olmasının verdiği güven tüm tüketicinin zihnine ve kalbine nakşetmiş ve bilinç altına olumlu bir önyargı olarak yerleşmiştir. Hepimiz focusun ne olduğunu biliyoruz (her nekadar burada duygusal bir tavırla yorum yapılsada) detaya girmeyeceğim. 2015 yılında makyajla birlikte focusta bir çok şeyin değişeceğini ümit ediyordum buna istinaden de yakınlarıma müşterilerime de tavsiye etmeye başlamıştım, fakat beni büyük hayal kırıklığına uğrattı ford. Herkes sağlamlığından, konforundan, yol tutuşunda tut bağımsız süspansiyonların konfor farkına kadar övüyor. Gel görki formdaki marka tutukunları hariç galericiler ve halk arasında hiç de prestij sahibi bir marka veya modelleri olamadı fordun. Makyajlı kasanın yeni yaygınlaşmaya başladığı 2015 yılının 4. ayına doğru toplu araç almıştım. Bunlar içinde seat, skoda, vw, ford, citroen, audi, ve bilindik diğer piyasa markaları vardı. Hevesle ve merakla focusu kendime ayırdım bir müddet kulanmak için. Fakat hiç bir şekilde memnun kalmadım. Araç düzgün bir asfaltta sürücü için keyifli bir yolculuk sunabiliyor fakat malumunuz içinin dar olması, dingil ve aks mesafesinin kısa kalması aracı çok sarsıntılı ve sert bir sürüşe sevk ediyor. Heleki bozuk yolarda ön arka takımdan gelen sesler hala devam eden lastik ve yol sesi vasat burda güzel olan motor sesini baya kısabilmişler. Vw. ve diğer araçlarla karşılaştırdığımız zaman öyle muhteşem bir yol tutuşu da yok en fazla 5-10 km hız fark eder.Hep eleştirilen jettayı sürüyorum ara sıra her nekadar iç malzeme kalitesi düşük olsada orantılı yapısıyla daha esnek sessiz ve konforlu. Malzeme kalitesi bir birine yakın fakat jetta daha bir class ve zengin kaliteli tasarımı var. Bizim tümseklerden focusla bam küt geçerken jetta daha yumuşak sessiz ve sönümleyerek geçiyor. Bu vesileyle aynı karakteri octavia da sergiliyor hem de çok çok daha geniş ve tam bir aile aracı. Dsg nin konforunuda anlatmaya gerek yok sanırım. Gerçekler böyle burdaki tüm esnaflar ve biniciler ve diğer müşterilerde hep aynı şeyi söyler. Yeni kasa neler getirir bilemem fakat şuan ki ford yerli araba gibi. Octavia bu anlattıklarıma ilaveten daha avrupalı, sitil ve kaliteli duruş sergileyen bir araç.

şuan 2016 focus kullanıyorum öncesinde 2016 1.0 tsı octaviam vardı 15 binde sattım tek aradığım genişliği ferahlığı eksilerine gelecek olursam araba kasislerden geçerken alt takımdan gacır gucur sesler, arka amortisörlerden bam bam gibi sesler gelirdi vites geriye zor geçerdi kaç kezde yağladım bunlar benim yaşadıklarım ama dediğiniz gibi focusa göre piyasası daha iyi fiyatları daha yüksek vw markasının prestiji var. 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

7 dakika önce, Yasin Taşcı yazdı:

şuan 2016 focus kullanıyorum öncesinde 2016 1.0 tsı octaviam vardı 15 binde sattım tek aradığım genişliği ferahlığı eksilerine gelecek olursam araba kasislerden geçerken alt takımdan gacır gucur sesler, arka amortisörlerden bam bam gibi sesler gelirdi vites geriye zor geçerdi kaç kezde yağladım bunlar benim yaşadıklarım ama dediğiniz gibi focusa göre piyasası daha iyi fiyatları daha yüksek vw markasının prestiji var. 

Söylediklerinize haklısınızdır mutlaka üstadım. Ama işte dediğiniz gibi insanlar genel olarak aracı değerlendirip alıyorlar. O prestijde kolay sağlanmıyor, tüketicinin memnun olduğu şeyler varki belli markaları daha çok tercih ediyorlar.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Bir saat önce, sinan yücel yazdı:

Sizce büyük çoğunlukların passat, jetta, octavia, megane vb... araçları tercih etmeleri tesadüfü, bağtıllık veya önyargı, bilgisizlik vs... nederseniz deyin bunlardan ötürü olabilirmi. 

Bu ülkede araç seçimleri gerçekten iyi otomobil olduğundan değil, ihtiyaçlara hızlı cevap verdikleri için gerçekleşiyor çoğunlukla. Eğer insanlar sizin başta eleştirmiş olduğunuz konfor, yol tutuş, sürüş kalitesi gibi etkenleri bilerek görerek yahut bunları doğru değerlendirerek araç seçiyor olsaydı şuan piyasa otomobili dediğiniz, çokça tercih edildiği için iyi olduğunu düşündüğünüz çoğu otomobil satış rakamlarında alt sıralara inebilirdi. Örneğin c segmentinin konfor, yol tutuş, sürüş zevki ve mekanik kalitesi olarak en iyi otomobillerinden biri güncel mazda 3'tür. Siz bir galerici olarak kaç tane mazda 3 sattınız ? Yollarda gördünüz ? Mesela çok tercih edilen Passat'tan hissedilir derecede konforlu ve yalıtımlı olabilen mondeo'nun satışları neden daha aşağıda ? Yine segmentinin amacı konfor olan ve E liginde yer alan makyajsız F10 kasa Bmw 5'in çoğu çukurda pat küt eden amortisörlerine rağmen kendisinden daha kaliteli işler çıkarabilen Jaguar XF'e göre daha fazla satması neden ?Demek ki piyasa otomobili olabilmek, bahsettiğiniz hususlarda kaliteli olabilmek için yeterli değil.

 

Türk insanın çoğu az yaksın, geniş olsun, kullanışlı olsun, tipi güzel olsun, 2.eli hızlı olsun, satarken iyi para getirsin, fazla arıza çıkarmasın, parça fiyatları çok pahalı olmasın gibi bazen sığ, bazen işlevsel, bazen duygusal, bazen de genelin uyduğu eğilimler üzerinden tercihini yapıyor. Bu ülkede otomobil satmak istiyorsan altyapısal olarak cidden kaliteli bir şey çıkarmana gerek yok. Otomobilleri bu şekilde değerlendirip alan kitle bile oldukça az. Az önce saydığım kriterleri sağlasın ve peşinden reklamı da iyi yapılsın her türlü satar. Velhasıl, bir galerici olarak gördüğünüz ve insanların çokça tercih etme eğiliminde olduğu modeller sizin bahsettiğiniz sürüş kalitesi konusunda ' iyi otomobil ' cümlesinin karşılığını her zaman vermez. Hele bu ülkede hiç vermez emin olun. Bir arabanın viraj limitinin yüksekliğini hala ağır olmasına bağlayan milyonlarca otomobil tüketicisi var bu ülkede. Bizim insanımızın çoğu zannettiğiniz kadar bilgili değil otomobiller konusunda. Dolayısıyla tercih eğilimleri de çoğunlukla doğru bilgiler ve değerlendirmeler ışığında değil. 

Cenk Demirel tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

2 saat önce, sinan yücel yazdı:

En ufak örneği d segmenti araçlar neden çok komdorlu. Aynı teknolojiyi malzeme kalitesini en full paketini c sınıfındaki bir araca ekleseler sizce d sınıfının yerini alabilirmi. İki sınıf arasındaki fark neden oluşuyor dersiniz!!

1. Kullanılan malzeme (yay, amortisör, viraj çubukları, burçlar vb.) kalitesinden

2. Süspansiyondaki daha gelişmiş (ve haliyle daha maliyetli) mühendislik uygulamalarından

3. Hareketli kısımların hareketsiz kısımların ağırlığına oranından, ya da daha basit ifade ile aracın ağırlığından. 

Düz mantıkla gitsek dingil mesafesi en yüksek olan pikapların en konforlu olmasını beklemek gerekir. 

İz açıklığı ağırlık noktası nedeniyle yana yatma oranını azaltabilir.

Dingil mesafesi ise düz gidiş kararlılığını arttırır.  

Bunların ikisi de sürüş dinamiği ile ilgilidir, konforla değil. 

Konforu etkileyen çok faktör var: Süspansiyon özellikleri yanında koltukların başarısı, ses izolasyonu ve hatta lastik yanak genişliği dahi değerlendirmeye alınmalıdır. 

Ben bu konuda başka yorumda bulunmayacağım.

 

 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

10 saat önce, Cem Boneval yazdı:

1. Kullanılan malzeme (yay, amortisör, viraj çubukları, burçlar vb.) kalitesinden

2. Süspansiyondaki daha gelişmiş (ve haliyle daha maliyetli) mühendislik uygulamalarından

3. Hareketli kısımların hareketsiz kısımların ağırlığına oranından, ya da daha basit ifade ile aracın ağırlığından. 

Düz mantıkla gitsek dingil mesafesi en yüksek olan pikapların en konforlu olmasını beklemek gerekir. 

İz açıklığı ağırlık noktası nedeniyle yana yatma oranını azaltabilir.

Dingil mesafesi ise düz gidiş kararlılığını arttırır.  

Bunların ikisi de sürüş dinamiği ile ilgilidir, konforla değil. 

Konforu etkileyen çok faktör var: Süspansiyon özellikleri yanında koltukların başarısı, ses izolasyonu ve hatta lastik yanak genişliği dahi değerlendirmeye alınmalıdır. 

Ben bu konuda başka yorumda bulunmayacağım.

 

 

Peki Hocam dediğiniz gibi olsun saygılar..

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

18 saat önce, Ümit Vaysaloğlu yazdı:

 

Focus ise genç babalar için, heyecanlı, hırslı, karakterli, zevkli 

iki kişilik bir çekirdek ailenin focus 3 ve focus 3.5 dediğimiz mca kasada hiç bir sıkıntı yaşayacağını sanmıyorum. (Not: bagaj ağzı hariç.) ?

 

 

Mca'mı alırkenki ruh halimi anlatmişsin. Tebrikler %100 doğru tespit.. Hem genç işi hem aile arabası mca ( çekirdek aile ? ) 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

14 saat önce, Cenk Demirel yazdı:

Bu ülkede araç seçimleri gerçekten iyi otomobil olduğundan değil, ihtiyaçlara hızlı cevap verdikleri için gerçekleşiyor çoğunlukla. Eğer insanlar sizin başta eleştirmiş olduğunuz konfor, yol tutuş, sürüş kalitesi gibi etkenleri bilerek görerek yahut bunları doğru değerlendirerek araç seçiyor olsaydı şuan piyasa otomobili dediğiniz, çokça tercih edildiği için iyi olduğunu düşündüğünüz çoğu otomobil satış rakamlarında alt sıralara inebilirdi. Örneğin c segmentinin konfor, yol tutuş, sürüş zevki ve mekanik kalitesi olarak en iyi otomobillerinden biri güncel mazda 3'tür. Siz bir galerici olarak kaç tane mazda 3 sattınız ? Yollarda gördünüz ? Mesela çok tercih edilen Passat'tan hissedilir derecede konforlu ve yalıtımlı olabilen mondeo'nun satışları neden daha aşağıda ? Yine segmentinin amacı konfor olan ve E liginde yer alan makyajsız F10 kasa Bmw 5'in çoğu çukurda pat küt eden amortisörlerine rağmen kendisinden daha kaliteli işler çıkarabilen Jaguar XF'e göre daha fazla satması neden ?Demek ki piyasa otomobili olabilmek, bahsettiğiniz hususlarda kaliteli olabilmek için yeterli değil.

 

Türk insanın çoğu az yaksın, geniş olsun, kullanışlı olsun, tipi güzel olsun, 2.eli hızlı olsun, satarken iyi para getirsin, fazla arıza çıkarmasın, parça fiyatları çok pahalı olmasın gibi bazen sığ, bazen işlevsel, bazen duygusal, bazen de genelin uyduğu eğilimler üzerinden tercihini yapıyor. Bu ülkede otomobil satmak istiyorsan altyapısal olarak cidden kaliteli bir şey çıkarmana gerek yok. Otomobilleri bu şekilde değerlendirip alan kitle bile oldukça az. Az önce saydığım kriterleri sağlasın ve peşinden reklamı da iyi yapılsın her türlü satar. Velhasıl, bir galerici olarak gördüğünüz ve insanların çokça tercih etme eğiliminde olduğu modeller sizin bahsettiğiniz sürüş kalitesi konusunda ' iyi otomobil ' cümlesinin karşılığını her zaman vermez. Hele bu ülkede hiç vermez emin olun. Bir arabanın viraj limitinin yüksekliğini hala ağır olmasına bağlayan milyonlarca otomobil tüketicisi var bu ülkede. Bizim insanımızın çoğu zannettiğiniz kadar bilgili değil otomobiller konusunda. Dolayısıyla tercih eğilimleri de çoğunlukla doğru bilgiler ve değerlendirmeler ışığında değil. 

Yazdıklarınızın hemen hemen hepsine katılılıyorum fakat bir aracın genel performansını ülkemiz şartlarına göre değerlendirdiğimizde octavia gibi modeller daha fazla öne çıkıyor. Önce ki yazılarımda focusun belli şartlarda daha iyi konfor sunduğumu yazdım. Alıntıladığınız yazılarım bir bütünde anlatmak istediklerimin bir parçası siz bundan başka bir konu açmışsınız söylediklerini doğru ama konunun cevabına göre bir sonuç belirtmemişsiniz. Söylediklerinizin hepsini açıklamaya kalkarsam konu çok dağılır ve uzar. Fakat iddalarınızın bir tanesine cevap vereyim. 6 Ay önce son kasa focus sedan sattığım müşterim geçenlerde arayıp bunu almamı megane 4 vermemi istedi. Üstelik dört kişilik bir aile. Focus daha kalitelidir forddan şaşma dedim ama daha konforlu dedi. Ne deyim şimdi üstadım müşteriye. Anlatmak istediğim insanlar bu tarz araçlarda bizim yollarımızda daha rahat ediyor. Ayrıca pimpirikli kılı kırk yaran bir milletiz öyle tavsiye ile kimse araç almıyor fiyatlar bir birine yakın olduğu halde belli markaları son tüketici tercih ediyorsa bişeyler görüyorlar haliyle. 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.