Jump to content
2019 Temmuz'dan sonraki tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeni kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

Yerli otomobil kamuflajlı olarak yayınlandı !


Semih G.

Önerilen Mesajlar

20 saat önce, Abdussamed Acar yazdı:

 

Mülkiyet hakları tamamen yerli otomobilin tek başına ülke ekonomisini kurtarmayacağının gayet farkındayım ama bu konuyu hafife alanın da aklına şaşarım...

Ben de neden bu kadar hafife alındığını anlayamıyorum zati. Labaratuar köşelerinde 4 sene kaybeden, yerli arabayı bu şekilde üretebileceğine inanan, günlerce haftalarca, son ana kadar inatla show yapan bu ülkenin Sanayi ve Ticaret bakanı.

 

Bizi Korelilerle karıştırmayın. Biz Kore mucizesini kesinlikle tekrarlayamayız. Adamların fabrikada yatıp kalkan, tatillere bile sınırlı sürede, üstelik topluca giden, aylarca tatil yapmayan bir beyin gücü var.

 

80 milyonluk bir ülkeyiz, iç pazarımız yeterliden çok uzakta. Şimdi başlasak, 5-10 sene satacak model oluşturmakla geçer. Ancak şu anda teknolojiyi takip edecek gücümüz yok. Devletimizin bu kadar masraflı bir işi destekleyecek, karşılık beklemeden milyarlarca dolar yatıracak gücü de yok. Kimse mucize beklemesin. Gerçekler bu. Bugün bu işe başlasak, 15-20 yıldan önce dişe dokunur kar etme ihtimalimizin olmayacağına eminim. 

 

Birileri anlamalı, otomobile yatırım çıkış yolu değil. Kısa vadede hiç ama hiç değil.

  • Beğen 4
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Üzgünüm ama pek geçerliliği olmayan bir ifade.
Devlet ancak onu yönetenlerin yeterliliği düzeyinde başarılı olur.
Yani insanüstü bir yapı değildir.
Ülkenin tüm insan kaynaklarına ve tüm imkanlarına erişim ve kullanım gücü olan bir yapi irade gösterirse istediği herşeyi yaptırır.
Sefer görev emri yazar olur biter.
Cep telefonuna yeni araba vergisi çıkarır.
Elektirikli aractan vergi almaz.
Var oğlu var. Yani isterse yapar yaptırır.
Devlet araç alimi için karar alamaz deniyor. Alamaz ama xzttgfhy belgesi olmayan araçları ihaleye almaz. O belge ne derken bakmışın sadece yerli arabada var.
İmkansız diye birşey yok sadece irade meselesi.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Türkiye'ye kendi markası ile araba üretmenin kazandıracağı hiç bir şey yok!

Başarılı yan sanayi üretimimize yatırım yapalım, onları geliştirelim, daha kazançlı olur.

 

Bu söyleme hiç yabancı değilim. Ve kesinlikle katılmıyorum. Bir ürünün Fikri mülkiyet hakları ve patent sahipliği açısından gerçek sahibi olmak; yatırımın kaderini çizen “irade” haline gelmek anlamına gelir.

 

Meseleye torpido gözünün plastik kapağını daha kaliteli ve daha ucuz üretmek kadar mikro çerçevede bakmamak gerekir.

 

Siyasi ve İktisadi açıdan değerlendirdiğinizde olay sadece mühendislik yada matematikten ibaret değildir.

 

Henüz gerçekleşmemiş bir şeyin başarılı olacağı yada olamayacağına ilişkin hüküm bildirmek kehanetten öte gitmez.

 

Temennim başarılı olmasıdır.

 

Bu arada hatırlamakta yarar var, ilk Skoda bir bisiklet idi...

 

 

 

 

--13 dakika sonra eklendi--

Sanayicinin yarını göremediği sallantıdaki ekonomik durumda bunu yapacak kadar akılsız babayiğit bulmak kolay olmasa gerek. 

Tabii bu arada proje, artık her ne ise, durduğu yerde eskiyor.

 

Bu arada 5 tane “akılsız” babayiğit zor olsa da bulunmuşa ve biraz daha yol alınmışa benziyor... [emoji4]

 

Şimdi de yok ama bu şirketler babayiğit değil başka bişey derseniz bu olmaz [emoji4]

 

İzleyip görmek lazım...

 

 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Babayiğit değil gerekli olan. Bize lazım olan bolca para, bir de ne yaptığını bilen insanlar lazım. Bunu neden kimse anlamıyor bir türlü ben de onu anlamıyorum. Bir link vereyim: https://ford.7zap.com/en/car/

Bu linkten bir model seçin ve içerdiği parçalara bakın. Şimdi şöyle düşünün.

- Bu kadar parçayı bir araya getirecek, senkronize şekilde çalıştıracak, her bir parçayı tek tek hesaplayacak, optimize edecek, binlerce insana ihtiyacımız var. Bu insanlar yıllarca araç satmadan, bırakın kar etmeyi, doğru düzgün para girişi olmadan çalışacaklar.

- Bu parçaların neredeyse tamamını biz değil tedarikçilerimiz üretecek. Onlara çalışmalarımızı sunacak, teklifler isteyecek, uzun vadeli satınalma anlaşmaları imzalayacağız. Onlara alım garantisi vereceğiz. Ne kadar çok alırsak o kadar ucuza mal edeceğiz. Aksi takdirde BMW'nin 1 liraya aldığı parçayı biz 5 liraya alacağız. Kalite-maliyet döngüsüne girmiyorum şu anda, o zamanla oturacak.

- Tüm bunları yapacağız, aracı da fabrikadan çıkaracağız ama, servis ağı olmayan aracı kimse almaz. Varolan servislere yancı olursak da, servis hizmetimiz rekabetçi olmaz. Kimse bizim için oraya buraya, biz bir gün çok araba satacağız diye servis açmaz. Tam bir kısır döngü. Çok para yatıracağız ki bu işi şehir şehir, kasaba kasaba aşacağız.

 

Üretmek bir şekilde mümkün. İsteyince uzay mekiği bile yaparsınız. Ama satamazsınız. Bu bir ticaret işi. Komunist zamanlar geçti artık. Özel sektör de kazanmayacağını bildiği işe neden girişsin. Devlet garantisi olmalı. Öyle üç beş kuruş değil. Milyarlarca dolar olmalı. Ama sırf yerli araba olsun diye inat etmek de fizıbl değil. İktidar sahipleri tıpkı bugün olduğu gibi; köprüler, otobanlar yaptım diye hava atar, ama kazık yine bize girer.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

29 dakika önce, Murat Kav. yazdı:

Ama sırf yerli araba olsun diye inat etmek de fizıbl değil.

Murat abi çok güzel özetlemişsin.

Ülkemizde satan markalara, devlet olarak memelekete yatırım yaptırılsa bencede yeterli olacaktır.

Hayatı tozpembe görmemek gerek.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

16 saat önce, Abdussamed Acar yazdı:

Bir ürünün Fikri mülkiyet hakları ve patent sahipliği açısından gerçek sahibi olmak; yatırımın kaderini çizen “irade” haline gelmek anlamına gelir.

Buna itirazım yok. Ancak ürünün milli hamasi duygularla kitleleri etkilemek amacı ile üretilmesi ve ekonomik açıdan tartışmalı verimliliği varsa istediğiniz kadar irade ve güç sahibi olun kendi oğlunuzu dövmekten öteye gidemezsiniz.

Markalarımız olsun, ama bu kadar rekabetin olduğu ve genelde doygun bir piyasaya yüksek teknoloji ürünleri kuşkulu bir ülkeden yenilikçi ve rekabetçi bir ürünle girip başarılı olmak mucizevi bir iş olur. Mucizeler olur mu olur...

Ama bu ülkenin yönetiminden daha önce uçak, uçak gemisi gibi şeyler de yapacağımız söylenmişti. 

Ne oldu?

Babayiğit eksikliği mi çekiliyor?

Küresel sermayenin dişlerini her an geçirmeye hazır olduğu bir ortamda hesapları iyi yapmak gerekir.

Murat gayet güzel özetlemiş. 

Ekonomik verimlilik yoksa siz prestiji ancak kaybedersiniz. 

İç piyasaya ve zorla Türki Cumhuriyetleri veya başka az gelişmiş ülkelere satarım hesapları yapılıyorsa da maliyet analizlerini iyi yapmak lazım. 

Ayrıca bugün pek çok büyük otomobil üreticisi bizden mal alıyorsa bunun kalite ve fiyat yanında bitmiş ürünün bizim pazarımızda satılacak olmasının da etkisi büyüktür.

Kapalı ekonomiye dönerseniz bu müşterilere de kaybetme olasılığınız ortaya çıkar. 

16 saat önce, Abdussamed Acar yazdı:

Henüz gerçekleşmemiş bir şeyin başarılı olacağı yada olamayacağına ilişkin hüküm bildirmek kehanetten öte gitmez.

Hadi gel şuna öngörü diyelim de mistik boyuta girmeyelim.

16 saat önce, Abdussamed Acar yazdı:

Siyasi ve İktisadi açıdan değerlendirdiğinizde olay sadece mühendislik yada matematikten ibaret değildir.

Kuşkusuz, politik ve ekonomik dengeler, sizi yutmaya çalışan küresel sermaye canavarı ile başetme gibi pek çok değişken var. 

Yaptım ama satmadı  durumuna düşmek de pek sevimli olmaz.

16 saat önce, Abdussamed Acar yazdı:

Temennim başarılı olmasıdır.

Yanlış anlaşılmasın ne ülkemi ne de vatandaşlarını küçümsüyor ya da başarısız olmalarını istiyorum. Asla. 

Ama hamasi oyunlara geldiğimizi düşünüyorum.

Öngörümde çok yanılmak isterim. 

16 saat önce, Abdussamed Acar yazdı:

yok ama bu şirketler babayiğit değil başka bişey derseniz bu olmaz

Babayiğit kavramı her ne kadar tanıma muhtaçsa da olmadıklarını söyleyemem, ancak akılsız oldukları konusunda yanılmışım, devlet teşvikleri cazip geliş olmalı.

16 saat önce, Abdussamed Acar yazdı:

Bu arada hatırlamakta yarar var, ilk Skoda bir bisiklet idi...

Ne zaman?

Komünist rejimde yokluk içinde yaşanırken. 

Bugün durum nedir? 

VAG grubu %70 hisse sahibidir.

Skoda'yı bugüne taşıyan VAG grubunun arge ve"know how"udur.

Bugün Skoda ismini duyanlar sence önce Çekya'yı mı hatırlıyorlar yoksa VW'yi mi?

Beri taraftan bizimle oldukça benzer şekilde yola çıkan Proton ne oldu Malezya'da?

Bence bu daha iyi bir örnek olur.

Biz zamanında Devrim otomobilleri üretimi aşamasında egemen güçlere teslim olarak treni kaçırdık  biraz da. 

Son olarak böyle verimli bir tartışma ortamına destek verdiğin için teşekkürler @Abdussamed Acar...

 

Cem Boneval tarafından düzenlendi
  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Cumhurbaşkanı, Elon Musk ile Toplantıya girdi. Sonrası bir açıklama olur mu merakla bekliyorum..
IMG_3281.JPG

--2 dakika sonra eklendi--

Haberin detayı ;

https://www.ntv.com.tr/amp/galeri/teknoloji/cumhurbaskani-erdogan-musk-gorusmesi-basladi-elonmuskkimdir,y3dp4KzxcUeQJ1MguG_9VQ

--43 dakika sonra eklendi--

Detaylar geldi ;

Cumhurbaşkanı Erdoğan ile Elon Musk görüşmesinin detayları belli oldu
http://www.sabah.com.tr/gundem/2017/11/08/cumhurbaskani-erdogan-ile-elon-musk-gorusmesinin-detaylari-belli-olduhttp://www.sabah.com.tr/gundem/2017/11/08/cumhurbaskani-erdogan-ile-elon-musk-gorusmesinin-detaylari-belli-oldu

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

08.11.2017 - 18:36 tarihinde, Göksel Yaman yazdı:

Cumhurbaşkanı Erdoğan ile Elon Musk görüşmesinin detayları belli oldu

Elon Musk hayal gücü güçlü, şaşırtmayı ve gösterişi seven, risk almaktan pek çekinmeyen, ikna kabiliyeti yüksek ve zeki bir girişimci. Yenilikçi projelerle yatırımcıları çekip iş kurmaya çalışıyor.

Çalışıyor diyorum çünkü hala istikrarlı bir rotaya girdiği söylenemez. 

Bizimkisi gibi gelişmekte olan ve konu hakkında üst düzey bilgisi az ve etkilenmeye müsait politikacıları olan ülkeler böyle girişimciler için biçilmiş kaftandır. Kolay kandırır ve işbirlikleri oluştururlar, tutabilir de patlayabilir de. 

Konuya dönersek Musk'ın otomobil karnesi aslında pek de parlak değil. Senede 80.000 civarında lüks elektrikli otomobil üretiyor. Ancak yüksek satış rakamlarına ulaşması beklenen orta sınıf 3 serisi hala seri üretime geçemedi. Bu aylar için verilen sözler tutulamadı ve şimdilik Mart 2018'e ertelendi. 

Konunun uzmanları Musk'ın geleneksel otomobil üretim tekniklerini "yeniden" öğrenmek durumunda olduğunu ve bunun kolay olmadığını belirtiyorlar. 3'ün gecikmesi ile bilançolar zararla kapanıyor ve hisse değerleri düşüyor.  Yani durum pek güllük gülistanlık değil. 

Kızım sana söylüyorum, gelinim sen anla...

Cem Boneval tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

15 saat önce, Cem Boneval yazdı:

Elon Musk hayal gücü güçlü, şaşırtmayı ve gösterişi seven, risk almaktan pek çekinmeyen, ikna kabiliyeti yüksek ve zeki bir girişimci. Yenilikçi projelerle yatırımcıları çekip iş kurmaya çalışıyor.

Çalışıyor diyorum çünkü hala istikrarlı bir rotaya girdiği söylenemez. 

Bizimkisi gibi gelişmekte olan ve konu hakkında üst düzey bilgisi az ve etkilenmeye müsait politikacıları olan ülkeler böyle girişimciler için biçilmiş kaftandır. Kolay kandırır ve işbirlikleri oluştururlar, tutabilir de patlayabilir de. 

Konuya dönersek Musk'ın otomobil karnesi aslında pek de parlak değil. Senede 80.000 civarında lüks elektrikli otomobil üretiyor. Ancak yüksek satış rakamlarına ulaşması beklenen orta sınıf 3 serisi hala seri üretime geçemedi. Bu aylar için verilen sözler tutulamadı ve şimdilik Mart 2018'e ertelendi. 

Konunun uzmanları Musk'ın geleneksel otomobil üretim tekniklerini "yeniden" öğrenmek durumunda olduğunu ve bunun kolay olmadığını belirtiyorlar. 3'ün gecikmesi ile bilançolar zararla kapanıyor ve hisse değerleri düşüyor.  Yani durum pek güllük gülistanlık değil. 

Kızım sana söylüyorum, gelinim sen anla...

Musk ın Turksat spaceX işbirliği, yerli otomobil dışında bir önerisi önerisi daha olmuş.

Musk ın asıl trafik sorununu çözmek için yeraltı tünellerinden oluşan bir sistem fikri var. Eh pratik için trafiği dünyaca meşhur İstanbuldan daha iyi bir aday da olamaz. Bu sistemi teklif ettiği iddia ediliyor. 

https://www.komplohaber.com/gundem/cilgin-mucit-in-istanbul-plani-h33332.html

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

16 dakika önce, H. Cenk yazdı:

Bu sistemi teklif ettiği iddia ediliyor. 

Eh bizimkilerin kandırılma oranına bakılırsa şansı da var hani. 

“21. Yüzyıl’a ulaşmış olan her insan, tam olarak formüle edilmemiş ve sınanamayacak tüm fikir ve görüşlere karşı şüpheyle yaklaşmayı öğrenmelidir."  Jack Fresco (Zeitgeist)

Cem Boneval tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

İstanbulda trafiği yerin altına zaten elimizden geldiğince almaya çalışıyoruz. Bu arkadaşın dahiyane fikri nedir, biraz da ondan bahsetseler.

Daha üç beş gün öncesine kadar uyduyu biz yapıcaz diye reklam yapanlar, ne çabuk airbus ve space x sevdalısı oldu. İlk türksat projesinden bu yana zaten Türk mühendislerle çalışılıyor. Değişen ne, yüzdesel oranı artırıyoruz diye hava mı atılıyor. Ne kadar acıdır ki bu konuda çok ama çok az ilerleyebildik.

En nihayetinde otomobil neresinde bu işin? Bu yönde yapılan açıklamaların tamamı ucu açık, yuvarlak ifadeler.

Benim burada tek olumlu gördüğüm, bir tek algı mühendisleri işlerini iyi yapıyor. Şunu da yaptık denmiyor. Hep yapacaz, edecez. 2023 de dünyanın ilk 10’a girecekti bu ülke. Oysa şimdi 50 yıl sonrasına bile koymuyorlar. Baktığınızda 15 yıl öncesinden daha kötü durumdayız.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Bu arkadaşı, bizdeki hızla yükselen müteahhitlere benzetiyorum niyeyse. Biraz da Jet Fadıl modu eklenince patlayacak balon görüntüsü veriyor. Hayaller güzeldir fakat kapitalizmin kuralları acıdır. ^_^

Süleyman Ünal tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

1 saat önce, Süleyman Ünal yazdı:

Bu arkadaşı, bizdeki hızla yükselen müteahhitlere benzetiyorum niyeyse. Biraz da Jet Fadıl modu eklenince patlayacak balon görüntüsü ekleniyor. Hayaller güzeldir fakat kapitalizmin kuralları acıdır. ^_^

 

Biri uzaya gitmek istiyor para harcıyor, biri bina dikiyor kopyalayıp yapıştırıyor :D Adam dünyadaki en zor -başarıya ulaşması- işi yapmaya çalışıyor. Tesla falan hikaye tarafı.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.