Jump to content
2019 Temmuz'dan sonraki tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeni kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

Yerli otomobil kamuflajlı olarak yayınlandı !


Semih G.

Önerilen Mesajlar

Ben bazı arkadaşlarıma katılmıyorum. Benim evde ki elektronik ve beyaz eşyalarımın 4 te 3'ü Beko. Vestel de kardeşimin evinde çoktur. Buna benzer yerli markalar alınmasa nasıl yaşayacaklar. Nasıl ki o dandik diye tabir ettiğimiz rus, iran bilmem hangi ülkenin arabaları alınıyorsa yerli malı araba da alınacaktır. Tabi ki vergi avantajı olacak. Satışta büyük etken olacaktır. 

Ayrıca tecrübeli firmalardan herhangi bir parça için yardım almak normal diye düşünüyorum. Birçok devletten daha zengin Apple sanıyorum ki bu yıla kadar İphonede kullandığı işlemciyi samsunga ürettiriyordu. Artık kendi işlemcisini üretmeye başladı diye biliyorum. hala samsungtan destek alıyordur ama en azından geçişe başladı. (A9 işlemci)

Mehmet oktay tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Ben bazı arkadaşlarıma katılmıyorum. Benim evde ki elektronik ve beyaz eşyalarımın 4 te 3'ü Beko. Vestel de kardeşimin evinde çoktur. Buna benzer yerli markalar alınmasa nasıl yaşayacaklar. Nasıl ki o dandik diye tabir ettiğimiz rus, iran bilmem hangi ülkenin arabaları alınıyorsa yerli malı araba da alınacaktır. Tabi ki vergi avantajı olacak. Satışta büyük etken olacaktır. 

Ayrıca tecrübeli firmalardan herhangi bir parça için yardım almak normal diye düşünüyorum. Birçok devletten daha zengin Apple sanıyorum ki bu yıla kadar İphonede kullandığı işlemciyi samsunga ürettiriyordu. Artık kendi işlemcisini üretmeye başladı diye biliyorum. hala samsungtan destek alıyordur ama en azından geçişe başladı. (A9 işlemci)

Konu dağılmaması için soruyorum; arkadaşların hangi fikrine katılmıyorsunuz? Ben olumsuz şeyler söyledim, ama size de tamamen katılıyorum.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

2011 yılı verilerine göre Romanya'nın tüm ihracatının %10'unu tek başına karşılayan Dacia, 1966'da kurulduğunda Renault 12'nin altyapı ve dizaynını satın almıştı. Şu anda Avrupa'nın en büyük beşinci otomobil üreticisi.

1950'de İspanya hükümetinin gayretleriyle, iç savaş sonrası ekonomiyi güçlendirmek için beş bankanın ortaklığıyla başlatılan Seat projesi, İtalyan Fiat'tan hem yatırım hem de konsept ve dizayn desteği alarak işe başlamıştı. Seat şu anda dünyanın sekizinci en büyük otomobil üreticisi.

1930ların sonunda kurulan Honda, bir garajda Toyota'ya oring imal eden ve mamulün kalitesizliği nedeniyle sözleşmesi feshedilen bir şirketti. İkinci dünya savaşı rüzgarını ve Toyota'nın dizayn çalışmalarını arkasına alarak bugün dünyanın en büyük motor üreticisi oldu.

İkinci dünya savaşı rüzgarını arkasına alan bir diğer firma Volkswagen, o sırada bölgedeki irili ufaklı küçük üreticilerden biri olan Ferdinand Porsche'nin dizayn ve çalışmalarını baz alarak Adolf Hitler'in gayretleriyle kuruldu. Kuruluş aşamasında finansal desteği sağlayacak "bir babayiğit" bulunamadığı ve yeni bir otomobil fabrikası kurmanın oldukça gereksiz ve masraflı olduğu eleştirilerine rağmen üçyüz binin üzerindeki Alman vatandaşından ayda beş mark alınarak finanse edildi. Kendileri şu anda dünyanın en büyük ikinci otomobil üreticisi.

Enzo Ferrari 1939'da Alfa Romeo'dan ayrılıp kendi şirketini kurduğunda ürettiği aracı Fiat dizaynı üzerine geliştirmişti.

1920'lerde kurulan BMW, Austin marka bir otomobilden devşirdiği ilk otomobil ile başarılı satış adetlerine ulaşmıştı.

---

Otomobil tarihini biraz incelersek Karl Benz ve Henry Ford dışında hiç kimsenin tam olarak bir "mucit" olduğunu söyleyemeyiz. Üretim/endüstri de aynen doğa gibi evrimleşerek gelişiyor. Her girişimci bir şekilde kendisinden önceki adımları izliyor, zaman ve kaynak kaybından kaçınıyor.

Yerli otomobil üretimini kıyasıya eleştirmenin, burun bükmenin, aroganlığı farklı kostümlere sokarak ifade etmenin; şu meşhur fıkrada, cehennemde çukurdan çıkmaya çalışan arkadaşlarını paçasından tutup içeri çekmeye çalışan Türklerdeki gibi genlerimize girip yerleşmiş yeteneğimizin sonucu olduğunu düşünüyorum.

Irkların, renklerin, toprakların birbirine üstünlüğü olduğunu düşünen bir insan değilim. Ancak bu toprakların insanlarının da tüm insanoğlunun ilerleyişi için neler ortaya koyabileceğini görmek isterim.

  • Beğen 4
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Yerli otomobil üretimini kıyasıya eleştirmenin, burun bükmenin, aroganlığı farklı kostümlere sokarak ifade etmenin; şu meşhur fıkrada, cehennemde çukurdan çıkmaya çalışan arkadaşlarını paçasından tutup içeri çekmeye çalışan Türklerdeki gibi genlerimize girip yerleşmiş yeteneğimizin sonucu olduğunu düşünüyorum.

Irkların, renklerin, toprakların birbirine üstünlüğü olduğunu düşünen bir insan değilim. Ancak bu toprakların insanlarının da tüm insanoğlunun ilerleyişi için neler ortaya koyabileceğini görmek isterim.

Lütfen kusura bakmayın, size de benzer bir soru soracağım. Yerli üretimi kim eleştirdi burada?

Burada eleştiri şudur; bize prototip diye sunulan araç, eski model bir araçtır. Olay, muhtemelen yukarıdan gelen baskı ile, sayın bakanımızın "biz bu konuda bir şeyler yapıyoruz"u gösterme çabasıdır. Ancak, konu özü itibari ile komiktir, insanları saf yerine koymaktır. Ortada, seri üretime hazır bir proje yoktur, ama sanki varmış havası uyandırılmaktadır. "Şamil" projesinde bile, bu aşamadan çok daha ilerisi gerçekleştirilmiştir.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Konu dağılmaması için soruyorum; arkadaşların hangi fikrine katılmıyorsunuz? Ben olumsuz şeyler söyledim, ama size de tamamen katılıyorum.

Eksik yazdım sanırım. Katılmadığım konu, Beko, vestel gibi yerli markaların satılmaması. Kimsenin almaması.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Irkların, renklerin, toprakların birbirine üstünlüğü olduğunu düşünen bir insan değilim. Ancak bu toprakların insanlarının da tüm insanoğlunun ilerleyişi için neler ortaya koyabileceğini görmek isterim.

Türk mühendisler, tasarımcılar, bilim insanları otomotiv sektörü de dahil bir çok alanda birçok şey üretip, ortaya koyuyor zaten. Sırf size söylemiyorum ama konu neden ana ekseninden uzaklaştırılıp "Türkler araba yapamaz" gibi bir eleştiri varmış gibi savunuluyor bunu da anlamakta güçlü çekiyorum.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Sevgili @Aykut Dizdar verdiğin detaylı örneklemeler sürecin nasıl işlemesi gerektiğine dair ipuçları taşıyor.
Hem kendimi hem arkadaşları tekrarlamış olacağım ama burada hemen hiç kimse yerli arabaya karşı değil.
Sadece daha işlerin nasıl yürüdüğünü bilmeyen, ya da bildiği halde bilmiyormuş gibi davranan bir bakanın toplumu -kusura bakmayın- aptal yerine koymasını eleştiriyoruz burada. Ve bu tarz yaklaşımlar, hele ki yönetimi üstlenmiş görünün hükümet kanadından geliyorsa benim projeye inancımı ve güvenimi sarsıyor.  

Yalnız tabii verilerin kaynağını bilemem ama mesela Seat'a dünyanın 8. büyük üreticisi demek biraz abartı gibi geldi. 2014 verilerine göre...

 satis2014.thumb.JPG.14bc6fa67eebe17b97b8

vwsatis.thumb.JPG.2680332cfde1ae0c7209c2

vwsatis.thumb.JPG.79c7f367da22f36464e895

 

Cem Boneval tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hacettepe Üniversitesi'nden de bir haber var. Resmi bir açıklamaya rastlamadım ama bazı haber sitelerine düşmüş.

https://www.facebook.com/media/set/?set=a.10152981569920771.1073741838.63250840770&type=3

EVT S1 90km/saat sabit hızda 100km'de sadece 10 kW saat enerjiye ihtiyaç duyuyor. Böylece şarj verimi de hesaba katıldığında, standart elektrik tarifesi (31 krş/kW saat) ile km'de tüketim yaklaşık olarak 4 kuruş oluyor. 

EVT S1, tamamen elektronik sisteme sahip ve otomatik vitesli. Bataryalar zarar görmesin diye son hızı 180'e sınırlanan araç, 0'dan 100 km'ye 7,5 saniyede ulaşıyor. Türk icadı elektrikli otomobil 1050 kg ağırlığa sahip. 35 kW saat batarya kapasitesi olan otomobilin normal batarya şarj süresi 10 saat olup hızlı şarj süresi ise 30 dk. 141 beygir motor gücüne sahip EVT S1'in ön ve arka süspansiyon sistemi, Türkiye şartlarına uyum sağlaması için çift salıncaklı yapıldı. Toplam 350 litrelik 2 adet bagaja sahip araç 90 km/saat hızla 300 km mesafe gidebiliyor. İstanbul- Ankara arasını 18 liralık elektrik enerjisi ile alabiliyor.

image.jpg

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

EVT S1 = McLaren Mini :)

Bu arada Bakan Bey sonunda ayağı yere basan bir açıklama yapmış: http://www.hurriyet.com.tr/isik-saab-9-3un-fikri-mulkiyet-haklarini-aldik-30320584

Aynı paylaşımda bulunacaktım. Sizce bu inandırıcımı? Önce yerli dediler, sonra kısa açıklama -hiçbir arabayı ülke kendi üretmiyo- şimdide haklarını satın aldık diyor.. Ya buna kim inanır?

Madem bunu söyleyecektiniz. Baştan açımklarken bilgisini verseydiniz de kimse bu şekilde yaklaşmasa..

Ya da ben bazı şeyleri kaçırıyormuyum? Tamam yerli arabayı üretelim ama barı görünümünü bizim ülke vatandaşları yapsın. Nebileym yarışma falan açsınlar..  Yanlıs hatırlamıyorsam cadillac ın bu aracıtutulmadı. Adamları kurtarma operasyonumu? Neyse yaa .. Çok soru sordum.. Ama ben bunlara inanmıyorum..

Teoman Saraç tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Dönüp dolaşıp aynı yere geliyoruz, yetişmiş eğitimli beyin gücü olmayan, yüksek tekonolojiye sahip olmayan ülkeler küresel sermayenin satranç tahtasında ancak feda edilecek bir piyon olurlar. Kendin ve çevreni kandırabilirsin ama gerçekler değişmez.
Bu nedenle bizim önceliğimizi yüksek tekonolji üretimini hedefleyen insan gücü yetiştirmeye, beyin göçünü tersine çevirmeye ve tüm kurumları ile düzgün çalışan bir devlet yapısına ihtiyacımız var.
Bunu düşünen ve hedefleyen tek bir siyasi görsem azıcık umutlanacağım...
Bu gidişle daha çooook yerli araba nafile muhabbeti yaparız.

 

Cem Boneval tarafından düzenlendi
  • Beğen 5
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.