Jump to content
2019 Temmuz'dan sonraki tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeni kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

Yeni Hyundai Elentra Otomatik Test - Resimli Görüşlerim


Yakup Ç. A.

Önerilen Mesajlar

Yazı Hazırlanıyor :P

Merhaba,

Bu yazıma nasıl başlasam :huh: Ahaaa buldummm :kıhkıh: Bayiyi gitme macerası :P Yanlışlıkla başka bayii'ye gittim (300 mt ile 2 bayi var iyi mi ) :D Bu sayade 2 farklı bayi gezip 2 test aracı sürme imkanı yakaladım :P Rekabet üst seviyede buarada :D Hunko'da ki bayan daha olgun ve anlayışlıydı.. Hyundai konusunda eksikliklerin ve değişimin farkında, Tuna'da ki hanmefendi fanatikdi birazcıkk :P Eleştirilerimden bıkıverdı hep ''kötü şeyleri dedin'' dedi yaa :D napim yani ben Ford'da da hep kötü yanını söylüyorum ki iletsinler düzeltsinler :yeah: iyiler'i burada söylerim :yeah: Haydin Elentra'ya atlayalım.. :D

öncelikle belirtmek istiyorum, bu aracı incelememde ki sebep dergilerde ki övgü dolu mesajlar ve bunların ne derece bence doğru olup olmadığıdır..Bunları karşılaştırarak sunmaya çalışacağım…Şimdiden teşekkür ediyorum..

Bir not düşeyim; İç mekan aydınlık resmi çekmeyi unuttum kadran beyaz – mavi (sanırım kırmızı da var) üçü karışık ve şık halde teyp ve klima mavi renkli..

İç Mekan ve Malzemeler

öncelikle Kokpit üstü malzemeden başlayalım, yumuşak malzemeyle kaplanmış (gösterge üstü hariç) basit değil ve dayanıklı ürünmüş..Teyp çevresi yer yer metal yer yer plastik fakat ucuz görünümlü değil gayet iyi..Klima tuşları ve Havalandırma mekanizma kalitesi geçer not aldı benden..Güneşlik ışıkları manuel yapılmış (F3 gibi kaydırınca yanan bir detay yok)

Kapı üstü (ön & arka) trimler sert kaplama yalnız birleşim ve işçilik çok iyi hiç sallanmıyor ilerde ses yapmaz diye düşünüyorum…üst donanımda koltuklar yarı deri yarı kumaş işçilik muazzam..Taban kaplama yine öyle oynak yerler yok iyi olmuş..Tavan birleşimler ve direkler de işçilik daha iyi olabilirdi…

Bir detay olarak arka kafalıklar ve arka cam arası boşluk plastik malzeme (resimlerde) ile örtülüp geçilmiş (F3 de bu kısım halıflex kaplı F2’de öyle) Bunlar maaliyet adına Kabul edilebilir yalnız malzeme çok kötü değil Kabul edilebilir :yeah:

Vites kolu önündeki hazne çok kullanışlı değil Kapı cepleri hayet geniş ve litrelik su sığacak şekilde :yeah:

Gelelim dergide ki detaylara; Resimde gördüğünüz kablonun kabının kalitesinden bahsediliyordu…Sadece airbag için olmalı..Koltukda elektrikli yönlendirme ısıtma yok…Focuslarda nasıl olduğunu birisi yazabilirse sevinirim (özellikle F3) .. Tuşların ergonomisi övülmüştü fakat Camları açmak istedim test esnasında hiç de öyle değil tuşlar altda ve dizimin yanında kalıyor…Daha üst’de ve eğik olabilirdir…Buradan anladığım şey dergide not edilen eşyler eski hyundai’lere gore olmuş..Yani dişli rakipleri için daha çalışması gerek..

İç Mekan genişliği diz olarak muazzam geniş (Fluen & Jetta gibi) Sadece baş mesafesi Coupe tasarımdan dolayı kısıtlı kalmış F3’den hafif kısa benden uzunlar sıkıntı çekebilir (1.82 cm) Ve yine tasarımdan arka cam ufak ama karartılmış olmadığından çok sıkmıyor perde de yok..

Şuan iç mekanda aklımda kalanlar bunlar..Sorular varsa alabilirm..

Sürüş & Konfor & Fren & Kullanım

Manuel ve otomatik aynı..

Güç : 132 ps / 6300 rpm (örneğin focus 125 ps’i 6000 de veriyor)

Tork: 158Nm / 4850 rpm (örneğin focus 159Nm’yi 4000’de veriyor)

Şanzuman : 6 ileri tork kontrollü tam otomatik (manuel değiştirme mevcut - triptnc)

Arka süspansiyon: çift Bağlantılı Torsiyon çubuğu

Lastik: 205 – 55 R16

Sürüşe geçmeden once bir detay, emniyet kemeri ayar kısmı hareket sonunda gürültü çıkartıyor yani sesli mekanizma mavcut daha iyi olabilir :yeah:

Aracın üst donanımında anahtarsız giriş ve çalıştırma mevcut..Power düğmesine basalım….Aracın yine üst donanımında geri görüş kamerası mevcut ekranı ise üst Ayna’da yani güzel yerde.. (Yeni araçlar böyle yapıyor artık eğer büyük ekran teyp yoka) ön’de sensor yok..Arkada ise tampondan farklı renk ile boyanmış şaka gibi ama gerçek…Sonradan takılmış ve yanlış boyanmış gibi (Kırmızı )..Beyazda bu sorun gözükmüyor tabi …

Konfor olarak süspansiyonlar çok iyi, gürültü yok ve yumuşak sadece aynı anda düşerse tekerler gürültü gelebiliyor..Bunun sonucunda ise araç önden arkadan hafif sallanıyor virajda böyle oldu biraz ve ufaktan sallandı bu yüzden pek sevmiyorum ben bu araçları reno’larda böyle sanırım torsiyon çubuğundan olabilir..

Yol tutuş ve viraj kabiliyeti mükemmel olmasada güzel :yeah: Beğendim

Yüksek hıza çıktıkça güven hisse azalmıyor (max 110-120 yaptım dikkat) Rüzgar sesi olarak 90-100 den sonra hafif başlıyor..Yol sesi maalesef var (F3’den fazla öyle söylüyim)

Frenler Otomatik vites’e gore normal ama Manuel’e gore biraz daha fazla basılmalı…Biraz sert basıncada içerdeki insan eğilip kalkıyor hafif ayar gerekebilir ilerde…Alışkanlığa bağlı bu durum :yeah:

Direksiyon elektrik destekli yapılmış ve çokda iyi olmuş –Tam elektirikli yapılan ve Son test ettiğim Nissan Juke ve Reno’ya göre … Yani şehir içi gayet yumuşak..Tepkisi geçer düzeyde..çok Hissiz değil..

Güç olarak, aracın hızlanması 70-80 a kadar çok güzel çok seri..Hiç kötü değil..100 lerden sonra vites değişimi için yüksek rpm'de biraz bekliyor..(dip gaz)

Motor sesi meraklılarına üzücü haberim var ; çok vasat bir ses çıkıyor yani zevk vermedi :D Biraz güçlü bağırmalı değil mi :)

Neler eklenebilir; Xenon,ön park sensörü,belki navigasyon,sıkıştırma önleyici camlar (sanırım eklenecekmiş),

Manuel araçlarda üst paket sunulmaması acayip (deri,cc,geri dnş kam. felan yok)

Fiyat: Full Benzinli Otomatik Alış fiyatı: 52 bin tl (2012 model)

Manuel araçlarda full donanım sunulmuyor...

DIŞ çEKİMLER

img1647pq.jpg

img1648m.jpg

img1653bo.jpg

img1654ak.jpg

img1657l.jpg

img1658zm.jpg

img1665wp.jpg

img1675yk.jpg

img1677rn.jpg

img1678rn.jpg

İç çEKİMLER

img1649jz.jpg

img1650d.jpg

img1652h.jpg

img1655eu.jpg

img1659iq.jpg

img1661s.jpg

img1662g.jpg

img1663i.jpg

img1664z.jpg

img1666o.jpg

img1667r.jpg

img1668l.jpg

img1669eb.jpg

img1670k.jpg

img1671e.jpg

Yine oradan geçtim :D:zha:

img1646eg.jpg

  • Beğen 5
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Dediğim gibi; "Hyundai mi? Teneke..bu aracı hayatta almam" gibi duygusal ve boş tepkiler vermeden almayı düşünebileceğim bir araç, ama nasıl?

Sınıfının önde gelen modelleriyle aynı fiyatta olmazsa.. Bu aracın -çok irdelemesem de- fiyatı bence Focus ya da Astra dan hatrı sayılır derecede düşük olmalı.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Dediğim gibi; "Hyundai mi? Teneke..bu aracı hayatta almam" gibi duygusal ve boş tepkiler vermeden almayı düşünebileceğim bir araç, ama nasıl?

Sınıfının önde gelen modelleriyle aynı fiyatta olmazsa.. Bu aracın -çok irdelemesem de- fiyatı bence Focus ya da Astra dan hatrı sayılır derecede düşük olmalı.

Fiyat yüksek...51 Bin TL ve donanım eksikliği var biraz daha..Düşerse neden olmasın ama param varsa biraz ekler yine köklü firma alırım sankim :zha:

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Öncelikle Yakup beye teşekkür ederek başlamak gerekir ki, çok detaylı incelemiş arabayı.

Hyundai alırdım ama çok pahalı geldi. Bu fiyata araç satarmı, tabiki satar, fakat gÖrsellikten satar, yani kalite istiyorum, güven istiyorum, sağlamlık istiyorum diyen hyundai almaz diye düşünüyorum bu fiyata, en full donanım benzinli 51 bin tl, dizel olduğunu düşün ortalama bir 7-8 bin tl koysak 60,000,00 e yaklaşıyor. Kim alır ki, Focus un otomatik vitesli, benzinli full+tüm opsiyonlarla beraber 57 bin tl. 6 bin tl için ben asla hyundai almazdım.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Bu aracın manuel versiyonunun sıkışık ş.içi trafiğindeki tüketimini merak ediyorum. Gaz pedalı tepkileri çok hızlıydı çünkü.

Bu araba 10 lt tüketmiş test sonrası değişim olmadı.. tekniği 9.4 olduğuna göre iyi yani..

Manuel de 8.5 verili..Onu tutturur buna göre bakarsak..

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

I 30 dan yerli yabancı tüm basın çok övgüyle bahsediliyor özellikle iç mekandaki işçilik kalitesi için..

Bu araç üretime geçti mi ? Yahu geçmedi diye bilyorum hyundai'dan alınan bilgiye göre mi bunu diyorlar anlamış değilim..

Görevli, Ocak'da bekliyorduk ama daha geç gelecek haberi geldi , dedi...Nisan'ı felan bulur heralde

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Bu araba 10 lt tüketmiş test sonrası değişim olmadı.. tekniği 9.4 olduğuna göre iyi yani..

Manuel de 8.5 verili..Onu tutturur buna göre bakarsak..

Test aracı için iyi bir rakam, her binen senin gibi devir sayacını dibe yapıştırıyor.

Firmayı biraz inceleyince cidden büyük ve güçlü olduğunu görüyorsun, adamlar çok isterse ve ciddiye alırsa düzgün araçlar da üretebilirler diyorsun Yakubum.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Bu araç üretime geçti mi ? Yahu geçmedi diye bilyorum hyundai'dan alınan bilgiye göre mi bunu diyorlar anlamış değilim..

Görevli, Ocak'da bekliyorduk ama daha geç gelecek haberi geldi , dedi...Nisan'ı felan bulur heralde

Bu dediğim övgüler henüz seri üretime geçmemiş ön üretim modelleri için, ve bu ön üretimlerde genelde işçilik detayları özensizdir ve teknik kusurlar olur bilirsin.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Firmayı biraz inceleyince cidden büyük ve güçlü olduğunu görüyorsun, adamlar çok isterse ve ciddiye alırsa düzgün araçlar da üretebilirler diyorsun Yakubum.

Hiç kuşkusuz ama bizim içinde öyle olmalu ve aynı para için imaj'da önemli kanımca..

Bu dediğim övgüler henüz seri üretime geçmemiş ön üretim modelleri için, ve bu ön üretimlerde genelde işçilik detayları özensizdir ve teknik kusurlar olur bilirsin.

Yani kısmen...Yani Elentra için yazılanları gördükten sonra efendim :zha: Pek farklı olacağınıda açıkcası düşünmüyorum..

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.