Jump to content
2019 Temmuz'dan sonraki tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeni kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

VW'in başı kötü belada...


Kaan Yagizer

Önerilen Mesajlar

  • 2 ay sonra...

Alman otomotiv devi Volkswagen'in (VW) ABD'de emisyon testi manipülasyonundan kaynaklanan tazminat talepleri, tamir masrafları ve yasal cezalar için 10 milyar dolardan fazla ödeme yapacağı bildirildi.

Associated Press'in ismini vermediği kaynaklarına dayandırdığı haberine göre, VW'ne toplamda 10,2 milyar dolara mal olacak ödemelerin önemli bir kısmı emisyonskandalına neden olan yazılımın bulunduğu araç sahiplerine yapılacak.

Haberde, emisyon manipülasyonuna konu olan 482 bin aracın sahiplerine, otomobillerini VW'e skandal ortaya çıkmadan önceki fiyattan geri satma veya ücretsiztamir ettirme seçeneklerinin sunulacağı belirtildi.

VW'nin buna ilaveten kusurlu araçların yaşına göre araç sahiplerine bin ila 7 bin dolararasında tazminat ödemesi de gerekecek. 
Şirket ve Amerikalı araç sahipleri arasında müzakere edilen anlaşma şartlarının henüz kesinlik kazanmadığı kaydedilen haberde, VW'nin ayrıca skandalı ortaya çıkaran ABD'li otoritelere ceza ya da uzlaşma bedeli ödeyeceği ifade edildi.

Uzmanlar, ABD Çevre Koruma Ajansı (EPA), ABD Adalet Bakanlığı ve Kalifornia Çevre Koruma Ajansı'na yapılacak ödemelerin 3,5 milyar doları bulabileceğini belirtiyor.

Skandalın son perdesi olmaya aday anlaşmanın kesin şartlarının, 28 Haziran Salı günü davaya bakan San Francisco Federal Mahkemesi Yargıcı Charles Breyer tarafından açıklanması bekleniyor.

http://www.hurriyet.com.tr/volkswagena-10-2-milyar-dolarlik-ceza-40121487

  • Beğen 4
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

 

İlk Piknik buluşmamızda ellerimle beslerim seni, hatta üstüne bir de kola bile ikram ederim. ....Olmaz mı?

(bkn.hizmette sınır yok)

E peki o zaman. Uyumlu sıkıntısız müşteriyim ben. Bir de dizel Mondeo olsa bir iki ısınma turu atsak. [emoji76] Kim bilir nasip. Bu arada size yakın geldim. Akfırat tarafındayım.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 4 ay sonra...

VW, modifiye sırasının 1.6 TDI'ya geldiğini duyurdu.  (2.6 milyon araç)

 

Çözüm: 

The modification in the case of the EA 189 1.6-litre TDI engines involves a software update. In addition, a so-called flow conditioner is being fixed directly upstream of the air mass meter. The implementation will take less than an hour of working time.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 4 ay sonra...

Teknikens Värld, Volkswagen grubuna dahil ve Skoda, Volkswagen ve Audi markalarını taşıyan toplam 10 modelin dinamometre testlerini yaptı. 1.6 ve 2 litre hacimli motorlara sahip otomobiller tamir öncesi ve sonrasında test edildi. Yayın, 2 litre hacimli motorda daha yüksek yakıt tüketimi ve genel olarak daha düşük tork değerlerine ulaştı. Hatta test edilen bir Audi Q5'te bu düşüş %10'u buldu.

 

https://tr.motor1.com/news/140789/volkswagen-dizel-tamiri-guc-kaybina-mi-neden-oluyor/

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 9 ay sonra...
  • 9 ay sonra...

Bir Alman mahkemesi, Volkswagen'in 2012 yılında satın aldığı aracının tam fiyatını (30k euro), dizel Golf sahibine geri ödemesi gerektiğini kararlaştırmış.

VW, Augsburg'daki mahkemenin yasayı yanlış bulduğuna ve yüksek bölgesel mahkemede kararın temyize gideceğini söyledi.

Söz konusu raporda, 2015 yılında ortaya çıkan dizel emisyon skandalıyla ilgili olarak 9 bin civarında karar verildiği ve müşteri şikayetleri çoğunluğunun ilçe ve üst mahkemelerde başarısız olduğu belirtildi.

VW, "Bölge mahkemesinin Augsburg'daki kararı, benzer davalardaki diğer mahkemelerin birden çok kararına aykırıdır," dedi.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 3 hafta sonra...

2 gün önce VW ile ilgili yeni bir skandal haberi yayınlandı. 

Handelsblatt diye bir alman yayını (ne olduğunu bilmiyorum) VW sözcüsünün yeni bir skandalı kabul ettiğini yayınladı. Buna göre 2006 ile 2018 arasında VW  (diğer VAG grup markaları dahil değil) 6400 adet pre-production modeli (yani seri üretim öncesi deneme modelini) seri üretim gibi satmış. Pre-production modeller gerçek ürüne çok benzeyen ancak deneme için üretilen ve ulusal/uluslararası sertifikasyonları almamış modeller. Doğal olarak trafiğe çıkamazlar . Ancak görünen o ki VW bunları sertifikasyonları varmış gibi son kullanıcıya satmış. Bu 6700 aracın yaklaşık 4000 i almanyada ve diğerleri kuzey amerika ve avrupada. Aslında skandal 2016da VW tarafından farkedilmiş fakat 2 yıldan uzun süredir bunu ayrıca gizlemişler. Şu ana kadar sertifikasız araçlarla ilgili bir kaza ya da ölüm bildirilmemiş (hiç kaza yapmıyor mu bunlar ?) , bazıları sadece basit bir software upgrade i gerektirirken bazılarının doğrudan hurdalığa gönderilmesi gerekliymiş. Yine davalar ve tazminatlarla uğraşmaları gündemde. Sorun VW nin preproduction modellere ayırıcı işaretler koymamasında imiş (belli ki kötüniyet var) . Ayrıca aslında toplam 17000 pre production aracın satıldığı ama VW nin sadece 6700ünü tanımlayarak geri çağırdığı söyleniyor.  

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Peki seri üretim olmadan seri üretim öncesi 17.000 araç nasıl üretilir. Böyle bir şey mümkün mü. Bu kadar araç üretmek ancak seri üretimle mümkündür. Yeni bir model çıkınca üretim bantlarının testi tamamlanıncaya kadar yaklaşık 1000 kadar araç üretilir bunlar genellikle test aracı olarak kullanılır. Ama 17.000 araç bence bu farklı bir durum. 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.