Jump to content
2019 Temmuz'dan sonraki tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeni kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

Makyajlı Ford Focus (mca) - Teknik Detayları - 2014 & 2015 & 2016


Yakup Ç. A.

Önerilen Mesajlar

  • 4 hafta sonra...
31.08.2015 - 12:23 tarihinde, Yakup Çağatay yazdı:

 

MakyajFocusTeknik1.jpg

 

 

 

05.11.2015 - 20:17 tarihinde, Cem Boneval yazdı:

 

Ben hala 1.5 dizel son dişli oranından şüpheliyim.

Cem abi bu mesajın aklımdan çıkmıyor :) Cem abi şüpheli ise bir şey vardır muhtemelen.. Neyse bu sabah ETISte son değiştirdiğim şifreyi hatırlayıp ETISe girdim :) Benim araba için dişli oranları ilk 5 vites için hemen hemen aynı iken (sadece 4 vites burada .828 verilmiş ETIS .829 diyor diğer 1,2,3,5 aynı ). 6 viteste anlamlı fark var. 

Burada 0.756 yazıyor ama ETISte 0.7 yazıyor. Bu da 0.700 olarak kabul edilmeli sanırım. 

Son dişli için bir şey göremedim ama ..

 

Bu şüphelerinizi azaltır mı ? 

 

Bizde yazan oranlar:

3.583

1.952

1.194

.828

.943 

.756 

 

ETISte yazanlar 

3.583

1.952

1.194

.829

.943 

.7 

 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 1 yıl sonra...
31.08.2015 - 12:23 tarihinde, Yakup Çağatay yazdı:

Buradaki başlığımızda güç, tüketim, hızlanma gibi verileri girmiştim burada ise işin tekniğine giriyoruz. Click Click
Türkiye'de satılan araçlara hemen ulaşmak ve karşılaştırmak için ideal olduğunu düşünüyorum.

İçindekiler; motor tipi, sıkıştırma oranları, sübap düzeni, silindir bloğu, motor yönetimi, yakıt enjenksiyonu, emisyon kontrolü, turbo, soğutma sistemi, şansıman kodları ve vites oranları.

 

MakyajFocusTeknik1.jpg

 

Yedek-Tıkla büyüt fotosu

Kısa kısa;
Makyajsız versiyonun 1.6 dizelinde değişken geometrili garret turbo vardı.
Makyajsız ile gelen 1.6 Ecoboostda Borg Warner (KP39) düşük ataletli turbosu vardı ve soğutma sistemi farklıydı.

 

Burada belirtilen turbo , makyajlı 2015 cmax 1.6 tdci manuel içinde geçerlimi.Şu an üzerinde Garret sabit geometrili olanmı var.Eğer öyle ise böyle bir değişime niye gerek duyulmuş olabilir ki?Bir bilgi varmı.(Herkes değişken geometrili olanın veriminden bahsediyor)Bugün yeni almış olduğum aracı yetkili servise götürdüm.Üzerinde değişken geometrili turbo olduğunu söyledi.Hangisi doğru şimdi.Kafam karıştı.Gitme nedenimde arabanın 1. ve 2. viteste hızlanamaması ve yakıt sarfiyatı idi.Acaba turbodanmı diye sorayım dedim.Aldığım cevapta yazdığım gibi Turbonun değişken geometrili ve herzaman devrede olduğu oldu.Ayrıca DYNO raporunda Max.Tork 193(3700RPM) görünüyor.Bu da normal dendi.Hesaplanan motor gücü 102.7 hp,75.35 kw.Testmi yanlış acaba.Böyle büyük fark olurmu.Aracın gücü %94,94 çıktı

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

4 dakika önce, İsnmail Can yazdı:

Burada belirtilen turbo , makyajlı 2015 cmax 1.6 tdci manuel içinde geçerlimi.Şu an üzerinde Garret sabit geometrili olanmı var.Eğer öyle ise böyle bir değişime niye gerek duyulmuş olabilir ki?Bir bilgi varmı.(Herkes değişken geometrili olanın veriminden bahsediyor)Bugün yeni almış olduğum aracı yetkili servise götürdüm.Üzerinde değişken geometrili turbo olduğunu söyledi.Hangisi doğru şimdi.Kafam karıştı.Gitme nedenimde arabanın 1. ve 2. viteste hızlanamaması ve yakıt sarfiyatı idi.Acaba turbodanmı diye sorayım dedim.Aldığım cevapta yazdığım gibi Turbonun değişken geometrili ve herzaman devrede olduğu oldu.Ayrıca DYNO raporunda Max.Tork 193(3700RPM) görünüyor.Bu da normal dendi.Hesaplanan motor gücü 102.7 hp,75.35 kw.Testmi yanlış acaba.Böyle büyük fark olurmu.Aracın gücü %94,94 çıktı

Turbonun ne olduğu çalışma zamanını etkilemiyor turbo her zaman her araçta sürekli açık. Dyno verilerine kesinlikle takılmayın ve burayı kontrol ediniz güncel detaylı bilgiler mevcut. Bu arada bu teknik değerler euro 6 motorlar için geçerli. Bize gelmedi bunlar, siz eskisine bakacaksınız. 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.