Jump to content
2019 Temmuz'dan sonraki tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeni kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

İzmir - Manisa Jant Satan Yer ve Jant - Lastik Tavsiyesi


Hakan G.

Jant  

10 üye oy kullandı

  1. 1. Siz olsaydınız kaç inç jant seçerdiniz?



Önerilen Mesajlar

Merhabalar. 

Aracımı aldığımda üzerinde 18 inç adamın kendi taktığı jantlar ve performans lastikleri mevcut. Başlarda lastikler geniş olduğu için yol tutuşundan memnundum ancak artık bana çok ses yapıyor gibi geliyor. Ve de özellikle yaşadığım yerde (Çanakkale) yollar çok çukurlu olduğundan lastikleri ve jantları değiştirme düşüncesindeyim. 

 

Aklımdan geçen jant modeli şu an için ST modelinde bulunan örümcek tipi jant. Kafama takılanlar ise şöyle:

1. 18 inçten 17 ye mi düşeyim yoksa 16 ya mı? 17 ile 16 arasında lastiklerden gelen ses arasında çok fark olur mu? (Gönlümden geçen 17 inç almak yönünde)

2.Eğer 17 ye düşersem yine çukurlarda falan sorun yaşar mıyım? Çünkü buralardaki yollarda öyle çukurlar var ki son anda farkediyorsunuz ve bazen kaçamıyorsunuz.

3.Şu an Manisa'da bulunmaktayım. Manisa ya da İzmir'de jant satan, daha önce alışveriş yapıp memnun kaldığınız satıcı var mıdır?

4.Hem güvenlik hem de konfor bakımından lastik tavsiyesi olarak ne önerirsiniz?

 

Tecrübeli ve bilgili arkadaşlardan görüş ve önerilerini bekliyorum. Bu arada bu da aracımın şimdiki hali:

 

 

516b15fb40062949a8bd213bd7371527.jpg

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Kesinlikle 17'' ama çok fiyat farkı olursa 16'' olsun.. Lastiğin tabanı ve hamuru aynı ise 16 ile 17 arasında fark olmaz.

Lastik olarak en iyi 4-5 firmadan birini almanız kafidir (son model olsun yeter, üretim olarak değil ürün olarak)

Yakup Çağatay tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hakan hocam merhaba,

18 göz doldursa da 17 inç jant bence optimum tercih olacaktır güzellik/rahatlık/performans anlamında...

ben çok kısa bir süre önce 16 inç titanium jantlardan (215/55/16R) 17 inç (215/50/17R) spor paket jantlarına geçtim... ne tüketim anlamında ne de konfor anlamında hiçbir fark hissetmiyorum ancak görüntü inanılmaz değişti tabi :)

tavsiyem 17 inç almanız lastik olarak her ne kadar ford 215/50/17 dese de gönlümden geçen ölçü her zaman 225/45/17R olmuştur...

eğer orjinal titanium 16 inç lastiklerini almak isterseniz benim aracımdan çıkan lastikler izmir karabağlarda bir lastikçide... saibinden de 2.000 TL gibi bir fiyat koymuş (gerçekten fabrika çıkışı gibiler, çok temiz kullandım ayıptır söylemesi) ama bende kendisiyle konuşup fiyatı uyguna çekebiliriz. üzerinde michelin primacy lastikler var çok iyi kondisyonda...

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

17 ile 16 farketmiyor diyorsanız o zaman ben de 17 bakayım. Şu anki yanaklar 40. 17 ile 50 ye geçmek sanırım çukur işine çözüm getirir. 

@Mert Yürüyen 215 ile 225 arasında ses farkı oluşmaz mı? sonuçta ne kadar az temas, o kadar az ses. bir de aklımda st jantları var. hoşuma gidiyor. st olsaydı jantların, düşünebilirdim. Manisa'da rasgele bir yere jant + lastik sordum. takımına adam 1700 gibi bir fiyat çıkardı. 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

17 ile 16 farketmiyor diyorsanız o zaman ben de 17 bakayım. Şu anki yanaklar 40. 17 ile 50 ye geçmek sanırım çukur işine çözüm getirir. 

@Mert Yürüyen 215 ile 225 arasında ses farkı oluşmaz mı? sonuçta ne kadar az temas, o kadar az ses. bir de aklımda st jantları var. hoşuma gidiyor. st olsaydı jantların, düşünebilirdim. Manisa'da rasgele bir yere jant + lastik sordum. takımına adam 1700 gibi bir fiyat çıkardı. 

225 ile bir ses farkı olabilir ve tüketime de etki edebilir. sonucunda asfalt ile temas alanı genişliyor. ancak ne kadar hissedilir onu bilemem... bence hissedilmesi garanti olan konforda olan azalma olacaktır. 50 yanak sonrasında keskin bir konfor kaybı yaşanıyor diyorlar ama hiç kullanmadım ortaya sallayıp bilgi kirliliği yaratmayayım :)

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Arkadaşlar bugün yine jant araştırması yaptım. görüştüğüm bir satıcı şöyle seçenekler çıkardı:

- Ford ST replika 17 inç jant 1250 TL

Ford ST replika 17 inç jant + Riken marka 4 lastik 1800 TL,

- Arabanın üzerindeki 18 inç jantlar için 4 lastik 1000 TL dedi.

 

Riken markasını daha önce duymamıştım. Adam Sırbistan malı olduğunu söyledi. Yumuşak lastikler olduğunu belirtti. Lastiklerimi kontrol etti ve lastiklerimin sertleştiğini, özelliğini kaybettiğini, şikayetim olan ses probleminin bundan kaynaklandığını söyledi. Dilerse mevcut jantlarla sadece lastik değişimi ile sesin tamamen kesilebileceğini söyledi. Benim de asıl problemim sesin çok gelmesiydi. 

Sizce bu fiyatlar nasıldır? Ve daha önce Riken marka lastik kullanan varsa lastik performansını söyleyebilir mi?

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Bence bunlara hiç gerek yok. Düzgün kendi karakteri olan bir jant seçin derim ayrıca yine bilindik veya bilindik firmaların diğer markalarını tercih edebilirsiniz.

Unutmayın sizi yola bağlayan tek unsur lastik ve olası sert durumlarda sizi koruyacak şey ise jant...

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Öncelikle temelde ne istediğinize karar verin...

Sessiz, konforlu ve lastik/janta zarar vermeyecek bir sürüş hedefleniyorsa orijinal 16" jantlara ve 215/55-16 lastiğe geri dönün. Hatta sesi ve maliyeti azaltmak adına 205/55-16 dahi olabilir ki ben olsam öyle yapardım sizin durumunuzda. Lastik olarak da GoodYear, Continental, Michelin, Pirelli dörtlüsünden birini seçerdim.

Görüntü çok bozulmasın, sürüş güvenliği üst düzeyde olsun, performans ile konfor arasında bir denge olsun diyorsanız 17" jant ve 215/50-17 doğru seçim olur, ama gene yukarıda bahsettiğim marka lastiklerle, Riken Miken macerasına girmeye gerek yok. Ucuz mal alacak kadar zengin değiliz sonuçta.

Yok benim için performans ve görüntü her şeyden önce gelir diyorsanız var olan jantlarla ve yeni lastikle -ki bu durumda herhalde 225 veya 235/40-18 olacak- devam edin. Lastik olarak da Goodyear  F1 Aysmmetric 2 öneririm, 225'i 300, 235'i 400 TL civarında olur. 

 

  • Beğen 4
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Yok benim için performans ve görüntü her şeyden önce gelir diyorsanız var olan jantlarla ve yeni lastikle -ki bu durumda herhalde 225 veya 235/40-18 olacak- devam edin. Lastik olarak da Goodyear  F1 Aysmmetric 2 öneririm, 225'i 300, 235'i 400 TL civarında olur. 

 

Asymmetric 2'den ben çok memnun kaldım eğer 18 jant ile kalacaksanız şiddetle tavsiye ederim 69 db ile çok sessiz bir lastik, 45 yanak ile bu ölçüler için çok konforlu,  Mondeo'da 235/45/18 olarak kullanıyorum Focus için bu ölçüler uyar mı bilmiyorum ama 40 yerine 45 yanak bence daha iyi oldu. Fiyat işte biraz tuzlu 1800 TL ancak altınızdaki araba hangi marka yada hangi segment olursa olsun sizi yola bağlayan tek unsur lastik ve jantlardır iyi seçmek lazım.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 3 hafta sonra...

Arkadaşlar bulunduğum yerdeki yolların durumu ve kış şartlarını da düşünerek bugün kararımı verdim. 16'' e döndüm ve st jant taktıracağım. Lastikleri de Michelin CrossClimate taktırıyorum. 

4 jant 900 TL

4 lastik 1000 TL (tanesi 250 ye denk geldi ancak hepsiburadada 220 TL ye bulmak mümkün.ancak ben vaktim olmadığı için alamadım)

Toplamda 1900 TL tuttu. Kendi jantlarımı 400 TL ye adama verdim. Artı bir de peşin para ile 1400 TL ye adamla anlaştık.

İlk defa 4 mevsim lastik deneyeceğim. Bakalım performansı nasıl olacak...

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.