Jump to content
2019 Temmuz'dan sonraki tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeni kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

Lastik yıpranması


Orhan Develi

Önerilen Mesajlar

zaten focus 3 lerin arka tekerlerinde gözle hissedilir seviyede negatif kamber var..c-max te de olabilir.. olması mı lazım? mühendisler daha iyi bilir ama c-max gibi bir arabada gerek yok bence.. sedan yada hb focus gibi giremezsiniz çünkü virajlara..

bazı sözüm ona modfiyeli araç kullanan tipler ise bunu aşırı yaptırır, sanki viraja 100 le giriyor beyfendiler.. viraja 100 le gir; kamberde kurtaramaz :) bu durumda bizim arka lastiklerin bile içten daha fazla yıpranması normal..  hava basıncı mutlaka ideal olmalı.. Kaan abi ninde yazdığı gibi 2. resimden de anlaşılıyor, ön tekerde negatif kamber var, halbuki ön tekerlerde bu O-sıfır açılı olmalı. birde Orhan bey adana ikamet, hem hatalı açılı ön lastiğe sahipsiniz hemde sanırım sıcak şehirden dolayı mıcırlı asfaltta kullanım fazla sanırım?

@Orhan Develi  @Ozan Kar 

 

Alper bey ön tekerde bu şekilde yıpranma olması normal değil.. ya hatalı açı var, yada lastikler az basınçlı kullanılıyor.. lastiklerde az basınç olursa resimlerdeki yıpranma aynı şekilde lastiğin diğer tarafında da olmalı. ortası normal olmalı

@alper sönmez

soldan sağa, 2. resim lastik dışlardan, omuzlardan aşınır, iki çizgi halinde, 3. resim lastik ortadan aşınır, kalın bir çizgi şeklinde

lastik.thumb.jpg.bf3c0ead5fb3b750d4a4e03

 

Mehmet Demir tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

zaten focus 3 lerin arka tekerlerinde gözle hissedilir seviyede negatif kamber var..c-max te de olabilir.. olması mı lazım? mühendisler daha iyi bilir ama c-max gibi bir arabada gerek yok bence.. sedan yada hb focus gibi giremezsiniz çünkü virajlara..

bazı sözüm ona modfiyeli araç kullanan tipler ise bunu aşırı yaptırır, sanki viraja 100 le giriyor beyfendiler.. viraja 100 le gir; kamberde kurtaramaz :) bu durumda bizim arka lastiklerin bile içten daha fazla yıpranması normal..  hava basıncı mutlaka ideal olmalı.. Kaan abi ninde yazdığı gibi 2. resimden de anlaşılıyor, ön tekerde negatif kamber var, halbuki ön tekerlerde bu O-sıfır açılı olmalı. birde Orhan bey adana ikamet, hem hatalı açılı ön lastiğe sahipsiniz hemde sanırım sıcak şehirden dolayı mıcırlı asfaltta kullanım fazla sanırım?

@Orhan Develi  @Ozan Kar 

 

Alper bey ön tekerde bu şekilde yıpranma olması normal değil.. ya hatalı açı var, yada lastikler az basınçlı kullanılıyor.. lastiklerde az basınç olursa resimlerdeki yıpranma aynı şekilde lastiğin diğer tarafında da olmalı. ortası normal olmalı

@alper sönmez

soldan sağa, 2. resim lastik dışlardan, omuzlardan aşınır, iki çizgi halinde, 3. resim lastik ortadan aşınır, kalın bir çizgi şeklinde

lastik.thumb.jpg.bf3c0ead5fb3b750d4a4e03

 

Yorumlarınız için teşekkürler Mehmet bey. Arabayı servise götürmeden önce forumdan gerekli bilgiyi almıştım özellikle camber ayarına bakılmasını istedim ön düzenle ilgilenen ustadan. Aracı teslim almaya gittigimde sadece ön düzen ayarı yapıldı ,  kamber ayarında sorun yok dediler hatta camber ayarının sağlam olduguna dair rapor da bırakmıslar arabanin icine. Su an sorun yok rotasyon da yapildi, ara ara kontrol edecegim lastikerin yanak kısımlarını. Bir de arabayı teslim ederken hiç saga sola cekme yok buna ragmen on duzen nasil gitmis dedigimde, her iki taraftada esit miktarda bozulma var gibi bisey soylediler tabii ben tam anlamadim.?

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

@Orhan Develi

anlamadım gitti bozuk ön düzen tekeri nasıl bu kadar aşındırır.. bozuk derken nesi ve nasıl bozukmuş.. dediğiniz gibi iyi açıklanmadıkça sır :)

aşınan yerler lastiğin omuzu diye tabir edilirki en sağlam yerleridir.. belkide tek br yerde tek seferde oluştu, zaman içinde değilde.. uzun sürede olsa kamberin sebep olması lazım.. hayırlısı siz kontrolnüzü yapın ara ara

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

zaten focus 3 lerin arka tekerlerinde gözle hissedilir seviyede negatif kamber var..c-max te de olabilir.. olması mı lazım? mühendisler daha iyi bilir ama c-max gibi bir arabada gerek yok bence.. sedan yada hb focus gibi giremezsiniz çünkü virajlara..

 

 

Öncelikle cmax viraja girme açısından focustan çok kötü değil, kasa haliyle daha fazla yatıyor ama limitler yakın. Ben eski cmaxle hiç kaymadım, yenisini henüz o kadar zorlamadım. Bu yaz antalya yapabilirsek onuda görürüz artık :)

Kamber babam arkadan gelirken dikkatini çekmiş, inince baktık focustan daha fazla gibiydi. Bayrama biraz erken gidebilirsem göstercem.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.