Jump to content
2019 Temmuz'dan sonraki tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeni kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

Mazda Ve Toyota Daha iyi Otomobil Yapmak için Birleşti


Yakup Ç. A.

Önerilen Mesajlar

Mazda batmak üzeredir. Tek kurtuluşu skyactşve teknolojisini satmak.

Skyactive bir tek talep toyotatadn geldi.

Mazda hibrid konusunda çok zayıf. Oysa başlıca pazarı amerikada hibrit araçlar seviliyor.

Mazda da toyotadan hibrid teknolojisi alacak. 

 

win-win olacak yani.. Umarım toyota subaruya yaptığını yapıp 15 senelik corolla ayna ve kapı kontrollerini en yeni mazdalara koydurtmaz. 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Güzel tasarımlı bir hibrid araba yapıp adını da Kyoto koysunlar olsun bitsin...

 

Açıkçası Toyota, tasarımlarını çok itici bulduğum bir marka ki bu konuda yalnız değilim anlaşılan.. Hele araç içi malzemeleri facia ötesi.. Yukarıda dendiği gibi inşallah Mazda'yı bozmazlar.. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Yukarıda dendiği gibi inşallah Mazda'yı bozmazlar.. 

 

amin ...

 

Aslında Mazda'yı şu an içinde bulunduğu -çulsuz- konumuna sokan gene Mazda'nın kendisi ... son beş yıldır Mazda üretimini bilinçli şekilde sınırlıyor, sivri zekalının biri şöyle bir formül ile kurula gitmiş...

 

- Yılda 1,000k araç yapıyoruz ve araç başı 6 birim kar ediyoruz, 800k araç yapsak da aynı araç başı karlılık noktasına ulaşacağız, ama bir milyon yerine sekiz yüz bin araç yaparsak şu kadar adam saat mesai parasından, bu kadar milyon dolar enerjiden, şu kadar milyon dolar nakliyeden kazanırız, bu tasarruf miktarını araç başına bölersek karlılığımız 11 birim'e yükselir. Yani daha az araç imal eder ve satarsak karımızı neredeyse ikiye katlarız.

 

...kimse kalkıp ona pazar payı? yedek parça karlılığı? marka bilinirliliği? vs.vs. diye sormamış.

 

Mazda üretimini kısmaya bu şekilde (kulağa ne kadar saçma geliyor öyle değil mi?) başlamış.  Yani böyle bir hesap mı var?

- Ben normalde nakliyeye 1000 birim ödüyordum, üretimi azalttım ... artık 500 ödüyorum, demek ki bilançonun kar bölümüne 500 birim daha yazabilirim.

 

...yani imal edip satmadığın araç dolayısı ile yapmadığın harcamayı -tasarruf- saymak başka, bunu -kar- olarak algılamak ise bambaşka...

 

Bir - iki yıl böyle geçiyor ... sonra fark ediyorlar ki reklam bütçeleri inanılmaz ufalmış (çünkü araç satış adetleri yılda 500,000 ünitenin altına düşmüş) pazar payları tek haneli rakamlarda, Mazda'nın marka değeri Heinz ketçap'ın altına inmiş ve belki de en kötüsü Ar-ge bütçesi kalmamış.

 

... Mazda her ne kadar -şişirilmiş- bilançoları ve sağdan soldan edindikleri teknoloji lisansları ile ayakta kalmış olsa da (Japon emeklilik ve tasarruf fonlarının inanılmaz ucuz kredi maliyetlerine şükretsinler) s*çm*ş olduğunu fark etmiş ...

 

Simca ... bu marka'yı hatırlayan var mı?

 

Yıllar önce Simca'da benzer bir karar almıştı.  Yoğun üretim yapan Citroen ve Peugeot ile pazar payı savaşı vermek yerine az ve karlı üretim yapmayı tercih etmiş, batana kadar da bu kararından vaz geçmemişti ... sonuç? Simca'yı doğru dürüst hatırlayan kimse kalmadı....

 

Rolls ve Bentley gibi -kupon- imalatçıların dahi "Mass Production" yapan rakipleri tarafınca yenip yutulduğu bu dünya'da Mazda'nın şansı nedir?

... neredeyse sıfır.

 

İşte bu nedenle Mazda titreyip kendine geldi ve abisi Toyota'nın kanatlarının altına sığındı.  Mazda'nın elinde yetenekli mühendisler var, bunun da ötesinde o mühendisler yıllardır çektikleri ödenek sıkıntısı nedeni ile Toyota'nın -tok- mühendislerinden daha ucuza ve hızlı çalışmaya da hazır.

... parayı Toyota verecek, Mazda'da Ar-Ge yapacak ... bir ürün mü denenecek? Mazda o ürünü kendi araçlarına koyup çocukluk hastalıklarını tespit edecek, sorunları giderecek ... ürün %100 verimli olduğunda da Toyota devreye girecek...

 

En son devreye soktuğu 1,5 tDCI PS motor+şanzıman'da da  Ford aynısını Volvo'ya yapmadı mı? Volvo Ford'dan aldığı motor ve şanzımanı 3 yıl süre ile pazarladı, teknik sorunları tespit etti, sıkıntıyı çekti ... ürün mükemmel hale geldiğinde de Ford motor ve şanzımanı Volvo'nun elinden alıp Focus'a koydu.

 

...neden?

Volvo'nun parası yoktu, Ford'un ağız kokusunu çekti. 

 

Aynı şey Mazda'nın da başına gelecek ... kendi inandıkları, istedikleri şeyleri değil ... Toyota'nın talep ettiği teknolojiyi geliştirecek ve elleri mecbur o teknolojiyi kullanacaklar. 

... klasik ... When money talk, poor people walk ... durumu.

 

ek : işte Simca'nın tarihi ... bir dönem kucaktan kucağa gezmiş, en sonunda da PSA'nın altında eriyip gitmiş ...  http://en.wikipedia.org/wiki/Simca

 

Sortie_Soupapes_d%C3%A9gripp%C3%A9es_07-

Kaan Yagizer tarafından düzenlendi
  • Beğen 5
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Belki Mazda sayesinde Toyota'nın tipi bozuk araçları biraz güzelleşir. Yıllardır son derece sıkıcı, albenisi olmayan araçlar üreten (bknz: corolla ve avensis) Toyota için iyi olmuş kanımca.

Bana göre aracı sattıran dış görünüşüdür. Aracın tipi, alınacak araca karar verme aşamasında önemli bir kriter. En azından benim için öyle. O nedenle hiçbir zaman bir Golf yada Corolla sahibi olamayacağım sanırım. Araçlarda görsellik ve ruh yok. ( tamamen kendi subjektif yorumumdur)

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Arkadaşlar kimsenin beğenisine yada eleştirisine karışmam...öyledir onun için...ama bahsedilen markalara binen,alan satan yada birsürü insana karşı biraz insafsız geliyor...sonuçta piyasada kendini kanıtlamış markalar yani empati yapıp onlar ford için ne düşünüyor bilmiyoruz ki...bence bir yudum empati hepimize iyi gelecektir... :)

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Arkadaşlar kimsenin beğenisine yada eleştirisine karışmam...öyledir onun için...ama bahsedilen markalara binen,alan satan yada birsürü insana karşı biraz insafsız geliyor...sonuçta piyasada kendini kanıtlamış markalar yani empati yapıp onlar ford için ne düşünüyor bilmiyoruz ki...bence bir yudum empati hepimize iyi gelecektir... :)

Bir aracı beğenmiyorum demek için empati yapmaya ne gerek var. Sanki çocuğuna küfür ediyorlar :)

Fazla büyütüyor ve alınıyorsunuz (Eğer böyle düşünen varsa)

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

sümüklü bamya sevmem, capon arabalarını da sevmem, caponları zaten sevmem ... bamya yiyen caponlardan nefret ederim, capon arabası sürerken bamya yiyen capon görürsem de ona taş atarım.  (bkn.konu ile alakalı değil ama gene de söyleyeyim dedim...)

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Arkadaşlar kimsenin beğenisine yada eleştirisine karışmam...öyledir onun için...ama bahsedilen markalara binen,alan satan yada birsürü insana karşı biraz insafsız geliyor...sonuçta piyasada kendini kanıtlamış markalar yani empati yapıp onlar ford için ne düşünüyor bilmiyoruz ki...bence bir yudum empati hepimize iyi gelecektir... :)

www.mazdaclubtr.com

 

bekleriz, beni tanırlar orada :) 

 

Kaan bir ara Mazda yetkili satıcısı ve servisiydi. Kendisinden 0 km mazda satın almışlığım var. O yüzden onunla benim mazdaya laf etme hakkımız var diye düşünüyorum ;) 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

tamam len kaşındınız....birkere Toyota markasının imajı daha güçlüdür bahsedilen kıyas kabul edilecek arabada Corolla ve şu andaki corollanın eksik yönleri  olmasına rağmen saç inceliği dışında bana göre önden ve yandan bakışı focustan güzel...bunu kime sorarsanız sorun ha motor 1.4 90 ps işte mıymıy bilmemne diyorsanızda yıllardır otomatiği var sen neden dötüne güvenmeyip tam çıkışta abi bak bunu yaptık biz diyorsun türk halkına  diğer yönden alış ve satış fiyatları altın gibi değerlidir 1997 model Corolla iexe gl birşeyler vardı git almaya adamdan kızını istiyorsun sanırsın....mazda yıllardır usa de en güvenilen marka arıza yapmayan marka olarak hem güven hem model olarak değerlidir...Hyundai de senin ford ise yerlerde sürünür....Gelelim diğer modellere düne kadar dalga geçtiğimiz  fulence tam donanımlı piano black panjur falan beyazıyla koy focusu focus bok gibi duruyo yani her markanın binicisi beğeneni var ford ve focus herzaman derim yako ne derse odur diye....AMA SEN ELMAYI SEVİYORSUN DİYE ELMADA SENİ SEVİCEK DEĞİL.

 

Ford vw nin altında daima ezilmeye mahkumdur...Asla 1 numara olamıycak...hemde passat ta daha güzel mondeoda mazda 6 nın evlilik dışı çocuğu gibi duruyor...

 

EEEE niye kızıyorsunuz oğluna küfretmedik...yani beğenen beğenir beğenmeyen beğenmez eleştiri yapmak kadar eleştirilmeyide göze almak gerekir...

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.