Jump to content
2019 Temmuz'dan sonraki tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeni kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

  • 0

Focus Mk3 Hb Sol Taraf Su Alıyor


Mesut Mese

Soru

Selamlar. İsmim Mesut, İstanbuldan aranıza 3 ay önce focus 3 hb alarak katıldım. yazılarınızı katkılarınızı heyecanla okuyorum. Keşke sizlere faydam olacak bir bilgi paylaşabilseydim lakin bu araçla biraz başım dertte. Ben ve yakın mekanik tamirci arkadaşım bu işin içinden çıkamadık. Üzerine yetkili serviste çaresiz kaldı. Sorunum araç yağmurda park halindeyken ıslanıyor. bu ıslaklık sadece sol tarafta oluyor. Şofor ve arka yolcu paspas altı, arka koltuk sırt kısmı, bagaj sol kısmı su alıyor, geçtiğimiz haftalarda istanbulda yağan karda aracı hiç kullanmadım. daha sonra su aldığını gördüm. ben kendi imkanımla tavanda bulunan antenden su aldığını tespit ettim, anten tespit cıvatasını sıkarak bu sızıntıyı kestim lakin hala paspaslar ıslanmaya devam ediyor. Yetkili servis garanti biteli 3 ay olmasına rağmen konuya iyimser yaklaşıp 4 günlük test yaparak kapı ayarlarının bozuk olduğunu buradan su aldığını söyledi. Gerekli ayarları yaptık kullanın bizede haber verin dedi. Bende bir kaç gün egeye seyehat ettim ve bu sürede hava çok güzeldi. Araç içini iyice kuruttum buna eminim. döndükten sonra hafif bir yağmur yağdı ve sabah kontrol ettiğimde bagajda değil ama paspas altlarının su aldığını gördüm. Konuyla alakalı görüş ve önerilerinizi iletirseniz sevinirim. Bu arada araçta daha önceden herhangi bir kaza, boya değişen parça yok. extra yapılmış ön cam filmi ve benim ilave ettiğim müzik sistemi var. Şi 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Önerilen Mesajlar

  • 0

Klima su tahliyesini kontrol ettirdiniz mi? Ağzına çamur gelmişti paspaslarım ıslanıyordu eski bir aracımda. Arabayı su basıyordu basbayağı.

 

Onun haricinde söyleyebileceklerim tahmin ve saçma olabilir.

 

Aklıma gelenler

 

Kapı fitilleri,

Anten,

Tavan rayları altında ne var(bilmiyorum)

Ön arka cam kenarları ?

bagaj kapağında kayıklık asimetrik bir durum var mı?  

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Bir arkadaşımın Seat marka  arabasında aynı sorun vardı,sileceklerin oradaki havalandırma ızgaralarının içi zamanla yapraklarla dal parçalarıyla dolup ve onların çürümesi sonucu orayı tıkayıp içeriye su zıdırıyordu..oraların temiz olduğuna emin olun.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Servisin sorunu bulana kadar uğraşması lazım.

Gerekirse döşemeyi ve halıları dahi söküp su basıp olası su alma yerlerini saptaması lazım.

Garantiden hepsinin karşılanması lazım.

Uzun sürecek bir iştir, sizin de sabırlı olmanız lazım.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Bir arkadaşımın Seat marka  arabasında aynı sorun vardı,sileceklerin oradaki havalandırma ızgaralarının içi zamanla yapraklarla dal parçalarıyla dolup ve onların çürümesi sonucu orayı tıkayıp içeriye su zıdırıyordu..oraların temiz olduğuna emin olun.

Eniştem de aynı sıkıntıyı yaşamıştı. Sorun yapraklarmış, çözüldü.

Mesut Bey, aracınızda sunroof var mı?

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

focus ların kapı fitili sorunlu mesela benim ki garantiden 3 kapı değişti, yolcu tarafı yine başlıyor..

eğer sizin aracınki de değişti ise düzgün yapıştırıldı mı acaba.. satın aldığınız vatandaş neden satmış, dürüstçe söylüyor mu?

2012 model aracın garantisi 2015 martta hemen nasıl bitiyor..biteli 3 ay yazmışsınız da..

Mehmet Demir tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Öncelikle yardımcı olduğunuz için çok teşekkür ederim.

 

Engin bey kış mevsiminde klima tahliyesinden su akacağını sanmıyorum, gerçi araç kullanılmadığı zamanda ıslanıyor.  Kapı fililleri kapı ayarı bozuk olduğundan tam öpmüyor vs biz ayar yaptık dedi servis, ama almanya ford fabrikasındaki akrabam kapıdan alması imkansıza yakın dedi. Anteni, pedalları kontrol et demişti. Ben tavan döşemesini açtım bi denedim su döküp bi baktıktı yukardan döktüğüm suyun yarısı tavan döşemesinden aşağı gidiyor. Bu arada tavan döşemesi sanırım titaniumda farklı (bizde trendde var aynı model ) su döşemede leke yapmadan akıp gidiyor. anteni aradan masfallı lokmayla sıkıp denedik su kesildi. Tavan raylarının siyah şeritlerini söküp silikonları gözlemledik su döktük ordanda değil. Önü değil ama arka camı deneyebildik bi sorun göremedik.(bunları kendim yaptım sorunu bulamayınca servise gittim) Son olarak bagaj kapağındaki kayıklık durumu sedanda olur dedi servis hb.de zor dedi .

 

 

Burak bey servisten aracı aldığımda kontrol ettim ızgara kapaklarını çıkardım içi temizlenmişti.

 

Cem bey servisi aradım getir abi biraz daha bakalım ama zor çünki bayağı uğraştık dedi. almanyadaki akrabamda sizin dediğiniz gibi halıları söksünler dedi. Artık servis bulamazsa Kuzenime söyleyip vize alıp aracı fabrikanın kapısına bırakmayı düşünüyorum gerçekten, bu kaçıncı ford aracım hiç birinde böyle bir sıkıntı yaşamadım. Sanırım focus 2.5 tit X imi özledim. Güzelim beni hiç üzmemişti. Şehir dışı 3,5 lt ilede beni mest ediyordu.

 

Ramazan bey araçta sunroof yok. Daha önce 307 pejoda dediğinizi yaşadım tavan döşemesini söküp hortumda çatlama vardı kesip biçmiştim, o zaman su almayı kesti araç.

 

 

Mehmet bey şoför kapısı cam fitilinden şüphem var ama kapı alt tahliye delikleri temiz. Aracı Bursada lokantacı tonton bi amcadan aldım. Kendisine sordum, bende böyle bir sorun olmadı dedi. Yalan söyleyeceğini zannetmem, ben aracı alırken garanti bitti ve servis kayıtlarında böyle bir sorun görünmüyor. araç 2011 10 ay sonu trafiğe çıktığı için 3 yılını doldurmuş oldu. Danışma hattına sordum garantiniz bitti garantiye girmez dedi ama servisteki arkadaş sağolsun elimizden geleni yaparız dedi ve yaptığı işlemi garantiden yaptı. Birde şöyle bir durum var anlatmak isterim, almanyadaki akrabam biz bu araçlara fabrika olarak 4 yıl garanti veriyoruz sen servisi sıkıştır dedi.

 

vaktinizi ayırdığınız için teşekkür ederim. formunuzu severek okuyorum sağolun sizde hızlı cevaplar veriyorsunuz ama ben foruma girip bu konuyu açınca cevaplarınızı gördüm. bunu otomatik mail olarak atamıyormu sistem yada ben bir yerde yanlışmı yaptım. saygılar.

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

vaktinizi ayırdığınız için teşekkür ederim. formunuzu severek okuyorum sağolun sizde hızlı cevaplar veriyorsunuz ama ben foruma girip bu konuyu açınca cevaplarınızı gördüm. bunu otomatik mail olarak atamıyormu sistem yada ben bir yerde yanlışmı yaptım. saygılar.

 

Hemen konu üzerinde bulunan 'bu konuyu takip et' butonuna tıklayabilirsiniz veya genel ayarlarınız bölümünde bunu otomatik yapabilirsiniz. (Açtığım konu veya yanıtladığım tüm konular gibi) 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Merhaba sanırım sorunu kendim hallettim gibi,

aracıma orjinalini bozdaman bir müzik sistemi ilavesi yaptırmıştım. zekasi ileri montaj yapan kişi aküden çektiği kabloyu araç kabinine girerken sızdırmazlığını düşünmemiş, bu durumu fark ettim ve silikonladım. ( bu arada yağmurda ön ızgaralar yetersiz kalıp su çamurluk amartisör kulesi kısımlarından yere akıyor) hafif bi test yaptım bir problem görmedim. şimdi yağmur duasına çıktım esas test kuvvetli yağmurda oluyor.

olurda kuvvetli yağmurda yine problem olursa sizlerede bilgi vereceğim ve servis kapısını aşındıracağım. 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Montajı yapan kişi extra bir delik veya boşluk mu oluşturmuş.onu anlayamadım.

Birde ön cam altı ızgaralardaki su tahliyesi motor bloğuna dökülüyor mu yoksa,direkt yere mi iniyor.yani cam ile konsol arasında veya ön camdan akan su volümü arttıkça başka sızıntılar yapıyormu..

Bir yıkamacı veya bir hortum ile deneyin bence

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

osman bey, normalde akuden veya herhangi bi kablo kabin icine girecekse aracin orjinal kablo demetiyle birlikte girmesini tavsiye ederler. bu super zeka arkadas akuden camurluk icine girmis ordan sofor kapisinin sabitlendigi menteselerin hizasinda tahliye kapigi var onu delip iceri girmis. bu kapagi silikonladik. benim su alma problemim oyle kovayla dolan cinsten degil ama hic haz etmem nemden. dun sabah cok hafif bi kar yagmis ben gormedim ama haberde duydum inip kontrol ettim nemlenme var. arac boya olcum cihazi almistim 2. el arac alirken kandirilmamak icin sanirim bide nem olcen el aletleri var ondanda bi tane alacagim. bu arada bizdeki diger trendin sofor paspasida nemli. forumdan ogrendigim yokus kalk. sistemini, vites yukseltme ikazini bi turlu calistiramadim sanirim sensor arizasi var aracta. bu araclari saticam .

osman bey sanirim sizan su motorun arka kismindaki yalitim kecesi bolgesinden amartisor kulesi camurluk sabitleme civatslarina akiyor. normalde hic islak olmamasi gerekir.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Soruyu o yüzden sormuştum.şu an 308 kullanıyorum ve bizim araçlarda mühendislik veya tasarım hatası diye düşündüğüm bir eksiklik var,ön cam'dan akan su direkt keçe tarzı kumaşa almakta ve bir tahliye yok.silecekleri içine alan cam ile kaput arasındaki plastik su sızdırmama veya herhangi bir tahliye düşünülerek yapılmamış sırf bu yüzden araçtan gıcık aldım diyebilirm.eski focuslarda da böyle kontrol ettim. Yani bence düşünülmemiş .Şimdiki 3 lerde bu plastik kısım cam ile sıfır hizalı.bu bir artı.çoğu araca dikkat ediyorum.eski cliolarda bile bu plastik kısmın altında saç'dan meydana getirilmiş tahliye mevcut.o yüzden ayrıntılar çok önemli şeyler. Bu su olayı aslında can sıkıcı bir durum.206 aracımda maşrapa ile su attığımı bilirim.Hele o nemin kışın özellikle camları nemlendirilmesi paha biçilemez

Osman Kemal tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

iyi aksamlar , masrapayla su almakmi :) dogal kaynak suyumu bu membagi pejo dimi inanirim. pejo 307 hdi aracim oldu 2006 makyajli kasa ve eskileri dahada betermis. bu arac vaktinde ve beni fransadan soguttu.

peu cabuk deformasyona ugramasi planlanarak uretilen araclar yapiyor. sinifinda en az yakiyor ama cabuk dagiliyor bu hemen hemen tum peu citr modellerinde boyle. 308 auto6 veya 508 almayi cok dusundum ve 307 maceram beni durdurdu.

kullandigim focusu aldigim gun vw golf 1.6tdi dsg aliyodum aslinda ve bir akrabama ayni aractan almistim ve memnunuz lakin focustaki doluluk ve yakisiklilik bence golf te yok. ama duz vites fordun turkiye politikasi yuzunden satisini kesiyor sanirim 6 aydan itibaren 1.5 tdci cift kavrama gelecek ve bence 2016 da vw yi satis olarak gecebilir. bu gun araci ford servisine biraktim. yeni mondeoya baktim ve yine ford politikasi dizeli henuz getirmemisler. halbuki fiyat listesinde yerini almis. almanya ve ingilterede 4 cesit dizel satista bile 4 ceker ozelligi bile var.

gelelim konuya on cam alti izgarasi havuz seklinde tasarlanmis ve 2 parca gordugum kadariyla arasinda sivi conta gibi bi malzeme gordum bunu servise belirttim. almanyada forddaki akrabam focus fabrikasinda calisan arkadasina sordu ve radyo anteni ve pedallar bolgesini kontrol edin cevabini aldim.

eger servis bulamazsa sizler ne onerirsiniz ?

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

iyi akşamlar. peşembe öğlen aracı servise bırakmıştım, arayıp halini hatırını sordum. hafta sonu açık otoparkta istirahat ettirmişler lakin hiç su almamış,

sanırım şansını zorluyo, elime eldiven ve takımları alıp kendi işimi kendim göreceğim sanırım.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

merhaba araç 1 hafta serviste kaldı ama doğru düzgün test edememişler. anteni söküp taktık aracı dışarda yağmur altında bıraktık bir sıkıntısı yok deyip yolcu ettiler.

hafta sonu yağmur yağdı 1 gün aracı her zamankinin tersine bıraktım herhangi bir sıkıntı yoktu.

2. gün su aldığı şekilde park ettim. bu arada aracı kullanmadım sadece park manevrası yaptım. bugün kontrol ettiğimde bagaj ve arka paspasta herşeyin normal olduğunu ama şoför paspası altında hafif bir nem olduğunu gördüm.

kendi imkanlarımla ön cam altı su tahliye bölgesi ve pedal bölgesini test edeceğim önümüzdeki günlerde. sanırım almanyadaki kuzenin dediği gibi anten ve pedal bölgesi  bu işin merkezi. ama aracın tasarımında suyun çamurluk içlerinden tahliyesi planlanmış ve bu iyi bir durum değil. yağmur kuvvetli yağdığında amartisör kulesine eğilip bakınca ıslaklığı görüyorsunuz. bir çok araçta motor bölmesinde ıslaklık vs göremezsiniz.

bu gün altunizade otopazara uğradım daha iyi bir araçla takas ederim diye düşünüyorum ama fiyatlar oldukça yüksek

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.