Jump to content
2019 Temmuz'dan sonraki tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeni kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

  • 0

Sürekli "s" Modunda Kullanmak Ve Sonuçları?


Mert Yürüyen

Soru

Arkadaşlar merhaba,

 

15.sayfaya kadar gittim ancak bununla ilgili bir başlık bulamadım...umarım yanılmamışımdır, Yakupla papaz olmayalım şimdi :)

 

malum powershift focuslarımızda S modu mevcut. Öyle uçan kaçan bir şöför değilimdir ancak; D modunun tasarruf amaçlı olarak çok erken ve sık vitesi değiştirmesi bazen beni rahatsız ediyor. S'in daha uzun vites aralığı bence daha konforlu. özellikle şehir içinde S ile kullanıp uzun yolda D ile kullanmak bana daha rahat geliyor... .herkesin sürüş karakteristiği farklıdır elbet.

 

Şimdi size sormak istediğim, bu S modu sadece alternatif ve ara sıra kullanılacak bir mod mudur, yoksa D modu gibi esaslı bir mod olup sorunsuzca sürekli kullanılabilir mi?

 

Ayrıca malum şanzımanımız ıslak tip. Yağın ısınmasına karşılık özellikle lanet İstanbul trafiğinde uzun trafik sıkışıklıklarında vitesi N konumunda bekletsek, hareket anında D veya S e alsak, bununla ilgili ne düşünürsünüz?

 

O kadar yazdık... Yakup çıkıp bu burada yazıyor derse yıkılırım valla. 

 

Kıymetli yorumlarınızı bekliyorum, bence gerçekten önemli bir konu.

 

Kaan abicim sende bir el atıverirsen sevinirim :)

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Önerilen Mesajlar

  • 0

benim bildiğim s mod şanzumanı korur ama yakıtı arttırır, diğer mod tasarrufludur ama kavramayı daha erken yer diye düşünüyorum. yine bence diyorum, arkadaşın dsg sindeki arızasından yola çıkarak onada aynı şeyleri söyledim. çift kavramaların sorunu bu zaten çok alt devirde vites değiştirip sürekli kavramanın aktif olması. hatta bir kaç arkadaş ps ile ilgili bazı titreme sorunlarından bahsettiler, yazılım yüklendi dendi ve sıkıntılarının düzeldiğini ama daha yüksek devirde vites attığını vb yazdılar..

 

yakıttan sıkıntı yoksa sürekli s mod kullanırsınız ama vites değişimi dsg gibiyse normalden 1000-1500 devir yukarda vites atar ki ciddi yakıt demektir.


@Mert Yürüyen,

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Mert, şanzıman dan bir şikayetin yok ise, çok zorunlu olmadıkça vitesle pek haşır neşir olma bence, ziraa biliyorsun, epey sıkıntı çekenler var, hani durduk yerde tadın kaçmasın.tabii arada keyif de yapma demiyorum.. :)

abi diosunki "kaşınma evladım" :) haklısın kesinlikle... ama şöyle ufak bir "powershift fırtınası" yapsak fena olmaz :)

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

kullanım klavuzunda aksi yazmıyorsa ekstra bir sıkıntı çıkartacağını sanmıyorum.

 

Bildiğim kadarıyla Yekta genellikle Ste kullanıyor, yaşadığı sıkıntıları forumda defalarca yazdı, ama bu sıkıntıları yaşayan sadece o değil.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Mert hocam şahsi algılamayalım lütfen :) Amacımız malum, insanların konular arasında boğulmaması.

Şunu düzeltelim sizin şanzıman ıslak değil kuru tip. 2.0 tdci ve 1.5 tdci'da ıslak ps sunuluyor.

 

S modun'da kullanmanın bir zararı olmaz, boşuna fazla tüketir biraz o :)

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Mert hocam şahsi algılamayalım lütfen :) Amacımız malum, insanların konular arasında boğulmaması.

Şunu düzeltelim sizin şanzıman ıslak değil kuru tip. 2.0 tdci ve 1.5 tdci'da ıslak ps sunuluyor.

 

S modun'da kullanmanın bir zararı olmaz, boşuna fazla tüketir biraz o :)

yok hocam olur mu hiç, takılıyorum ben, ellerine emeklerine sağlık bir arada tutuyorsun milleti forumda.

 

ıslak kuru tip olayında haklısın, boş bulunduk bildiğimizi yanlış yazdık ama önemli değil.

 

Yekta sana da çok teşekkür ederim hocam, detaylı yazmışsın, ellerine sağlık.

 

Kişisel olarak bakarsam, tüketimi pek önemsemiyorum. sonucunda sadece cumartesi ve pazar kullanıyorum aracı. o sebeple amacım keyifli ve sorunsuz sürüş. Ama genel olarak aracın ve şanzımanın performansından oldukça memnunum.

 

Peki trafikte beklerken, N'ye alma olayına ne dersiniz ? hareket halinde, yokuş aşağı falan demiyorum kesinlikle. Sadece trafikte ışıkta falan beklerken?

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Trafikte seyir hariç kırmızı ışık gibi kısa beklemelerde ben el alışkanlığı "N" konumuna alıyorum,  tavsiye edenler de var, etmeyenler de var, sakıncası ne olabilir ? bildiğim kadarı ile bir zararı yok, eski klasik otomatiklerde faydalı kabul ediliyordu, şuan kullandığım s-tronik ve diğer powershiftler'de aslında gerek yok çünki araç durmaya yakın ve durduğunda zaten tahrik kesiliyor, dedim ya benimki sadece klasik otomatikten gelen bir el alışkanlığı.

Aslında mantık şu "hiç ellemeye gerek yok, otomatik araba almanı amacı bu zaten" :)

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

birde aracın vites değiştirme tepkisi sizin gaza ne kadar sert (derin-aşağıya) basmanıza bağlı.. o yüzden D mod da kullanıp gaza biraz fazla tepkili basarsanız o çok alt devirlerde vites değişimi devir olarak biraz üste taşınır, sorun kalkabilir böylece..

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

manuel hocam... ötesi yalan! (ya da ZF şanzıman, tek geçerim)

 

hanım istiyor diye powershift aldık, hanım gitti ehliyeti kaybetti... bıraktı araba kullanmayı :)

 

rahat mı rahat otomatik tabiki ancak yinede özlemiyor değilim manuel şanzımanı. bana uygun araba 1.0 EB manuel, buna karar verdim. ya hanımı ya arabayı değiştircez :)

 

şaka bir yana, zaten otomatikten korktuğum için 5 yıl garanti var araba üzerinde ama kesin çözüm değil tabiki...

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Öncelikle belirteyim, yeni bir şey söylemeyeceğim.  :)  Çünkü arkadaşlar ilk elden bilgi vermiş.

 

"S" yakıt tüketiminizi arttırır, "D" size konfor sağlar. "S" mod'da kullanmanın kesenize vereceği dışında zararı yoktur.  "S" mod'un mantığı şu, epey dik bir yokuş çıkıyorsunuz, örnek bebekten uçaksavar'a tırmanıştasınız. Bilenler vardır, dar bir rotadır, virajlıdır ve epey diktir. Atıyorsunuz "S" mod'a aracın yüksek vitese geçmesine izin vermeden yani torq dolu-dolu çıkıyorsunuz. Ya da buz var yerde, kontrolü ele alıyorsunuz. vs.vs.

 

"S" mod genelde sürücü vites değişimlerini kendi seçsin, gerekirse kullansın ... arada canı tütsülemek isterse, mesela egzost'u yakıp temizleyeyim derse diye eklenmiş bir opsiyon.  Ekstradan faydası / zararı yok.

 

Kendi adıma ben ne trafikte aracı "N" e alıyorum, ne de "S" mod kullanıyorum. "D" ve "P" ile sınırlı  :) bir kullanım alışkanlığım var diyeyim, ne kadar tembel olduğumu anlayın. (bkn.zevk meselesi) 

  • Beğen 4
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.