Jump to content
2019 Temmuz'dan sonraki tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeni kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

Ötv'ye Yeni Düzenleme


Önerilen Mesajlar

516ad57f7b387e1e7654ee9f9fb39e85.jpg

Maliye eski Bakanı Kemal Unakıtan'ın 'yediveren gülü gibi' dediği otomotiv sektöründe özel tüketim vergisinin yeniden düzenlendiği ve değişikliğin 1 Ocak 2015'ten itibaren uygulanmaya başlayabileceği konuşuluyor. Aldığım duyumlara göre Maliye bürokratlarının üzerinde çalıştığı taslağa son şekli verildi. Yeni sistemde otomotivden 3 yerine 4 farklı kategoride vergi alınacak.

Daha önce silindir hacmi 1600 cm3'ü geçmeyen araçlar için alınan en düşük vergi dilimi yeni düzende 1500 cm3'ü geçmeyen araçlar olarak yeniden belirlenecek. 1500 ile 1600 cm3 silindir hacmine sahip araçlar farklı bir vergi diliminde değerlendirilecek. 2000 cm3'e kadar olan araçlar için farklı 2000 cm3'ün üzerindeki araçlar için de lüks kategoride farklı vergi oranı uygulanmaya devam edilecek.

Motorlar küçüldü

Yeni motor teknolojileri sayesinde son dönemde piyasaya çıkan araçlarda 1200 cm3'e kadar motor hacminde bile 120 hatta 130 HP yani beygir gücüne ulaşılabildiği dikkati çekiyor.

Bu araçların satışında gözlenen artış Maliye bürokratlarını da harekete geçirmiş görünüyor. Maliye bürokratları yeni motor teknolojisi sayesinde artık 1600 cm3'lük silindir hacmine sahip araçların da neredeyse 2000 cm3 silindir hacmine sahip araçlar kadar güç üretebildiğini dikkate alarak yeni bir sınıflandırma yapılmasının ihtiyaç haline geldiğini dikkate aldılar. Taslağı hazırlayan kaynaklar "Elbette son karar Maliye Bakanı'nın ve Bakanlar Kurulu'nun. Ancak dördüncü bir kategori oluşturulmasında fayda var. 1600 cm3'e kadar olan araçlar tanımı da artık farklılaşmayı gerektiriyor" diye konuştu.

Vergiye de rötüş

Vergi dilimleri 3'ten 4'e çıkarken yeni düzende ÖTV oranlarının da yeniden şekillendirilmesi gündemde. Önce mevcut durumu hatırlatalım. 1 Ocak 2014'ten bu yana motor hacmi 1600 cm3'ü geçmeyen araçlardan yüzde 45 ÖTV alınıyor. Motor silindir hacmi 1600-2000 cm3 arasında olan araçlarda vergi oranı yüzde 80, motor silindir hacmi 2000 cm3'ün üzerinde olan araçlarda ise yüzde 130'luk ÖTV uygulanıyor.

Taslak yasalaşırsa yüzde 45'lik ÖTV dilimi bundan böyle motor silindir hacmi 1500 cm3'e kadar olan araçlarda uygulanacak. 1500 ile 1600 cm3 silindir hacmine sahip araçlarda ÖTV yüzde 45 yerine 5 puanlık artışla yüzde 50 olarak hesaplanacak. Yine aynı şekilde 2000 cm3'lük araçlarda ÖTV yüzde 80'den 85'e çıkarılacak. 2000 cm3 üzeri araçlarda ise yüzde 130'luk ÖTV oranının değiştirilmemesi öngörüldü ancak son kararı Bakanlar Kurulu verecek. Şayet vergi dilimleri yeni halini alırsa 1600 cm3 ile 2 bin cm3'lük araçlara 3 ile 8 bin TL arasında vergi zammı yapılması gerekecek.

Vergi dedikodusu

Otomotiv sektöründe vergilerin artırılacağına yönelik dedikodular son 10 gündür piyasada satışlara da yansımış vaziyette. Pek çok otomotiv firmasının potansiyel müşterilerini arayarak ÖTV zammına yakalanmadan fırsatlardan yararlanmasını tavsiye ettiği dikkati çekiyor. Maliye Bakanlığı'nın hazırladığı 2015 bütçesinde büyüme öngörüsü değişmezken vergi gelirlerinde yüzde 12'nin üzerinde artış tahmini yapılması zaten belli başlı vergilerde artışlar olabileceğine dair kuşkuları beraberinde getirmişti

Kaynak: Vatan

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Yetmez ama evet.. Hatta direk 1.0dan sonrasına lüks vergisi alınsın, ÖTV % 200 olsun. Anca doyarlar... Hatta turbo beslemeyede ek vergi alsınlar sonuçta bizim neyimize çağa ayak uyduran teknolojiler, güçlü ve sağlam araçlar. Dönelim 1.2 - 1.4 clio'lara logan'lara ne gerek var fazlasına...

Haram bunlar haram, gavur icadı, şeytan oyuncağı !

  • Beğen 9
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Forumda "küfretmenin" yaptırımı nedir saygıdeğer arkadaşlarım? benim; bu "durmak yok yolmaya devam" diyen ileri demokrat arkadaşlar için halihazırda cümlelerim var da:)

(elbette düşüncelerimi eyleme dökmeyeceğim ama merak ettim:) )

Erkut Ertekin tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Forumda "küfretmenin" yaptırımı nedir saygıdeğer arkadaşlarım? benim; bu "durmak yok yolmaya devam" diyen ileri demokrat arkadaşlar için halihazırda cümlelerim var da:)

(elbette düşüncelerimi eyleme dökmeyeceğim ama merak ettim:) )

ne var ?Küfredecek ne demiş arkadaş?

Kimsenin sizinle aynı fikirde olma zorunluluğu yok.Gerek yok böyle söylemlere

hüseyin ipek tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Bu maliyeciler işi bilmiyor. Motor hacmi cart curt ile oynayıp duracaklarına; doğrudan aracın fabrika çıkış fiyatı ile eksponansiyel orantılı bir formül koysunlar. Bu sayede lüks araçtan yüksek vergi almaya devam ederler. Motor hacmi şu olmuş bu olmuş, mercedes araçlarına röno motoru koymuş vs kafa patlatmazlar. Hem bu sayede ucuz araç daha cazip olacağından, cari açığa da katkısı olur.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.