Jump to content
2019 Temmuz'dan sonraki tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeni kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

Direksiyon Nasıl Doğru Şekilde Tutulur?


Murat Aktepe

Önerilen Mesajlar

Rüzgardan kaşınan tabiri caizse (* nem kapan çok. Gözünüzü yoldan ayırmayın rüzgara aldırış etmeyin. Altınızdaki tekne değil savrulsun. Lastiğin yere bastıkça sende eğer usta şoförüm diyebiliyorsan bunları dert etmeyeceksin. Dalgasız denizde herkes kaptan ;) Ha korkuyosan sabitle 90 km/h'a aheste aheste takıl. 180 200 le yol gidiyorum rüzgar etkikemiyo. Haa bide yüksek hızlarda kontrol sağlayamayan arkadaşlar varmış. Direksiyon simidinin alt sol kol tarafından baş parmak ve işaret parmağınızla kullanırsanız sıkıntı yaşamazsınız. Milimetrik şekilde kontrol sağlarsınız. Direksiyon sınavındaki gibi saat 11 ve 3 istikametinde tutarsanız 10 parmak zaten o iş öyle olmaz.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Haa bide yüksek hızlarda kontrol sağlayamayan arkadaşlar varmış. Direksiyon simidinin alt sol kol tarafından baş parmak ve işaret parmağınızla kullanırsanız sıkıntı yaşamazsınız. Milimetrik şekilde kontrol sağlarsınız.

Gençliğinize veriyorum, tüm dünyanın kabul ettiği güvenli sürüş tekniklerindeki standart öğreti olan tutma pozisyonuna alternatif iki parmakla yüksek hızda kontrol etme önerisini getirmek felakete davetiye çıkarmak ve insanları yanlış yönlendirmektir.

Bence hem önermekten hem de uygulamaktan hızla vazgeçin, kendi iyiliğiniz için...!

  • Beğen 9
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Siz uzun yolda dediğiniz şekilde ancak yarım saat araç kullanabilirsiniz. Araçlarda aranan kolçak ne için ? Yada yan kapı kollarının kenarındaki dirsek destekleri ? Kolçak eşya koymak için mi ? Kapı dirsek destekleri süs mü ? Ben yanlış yönlendirme yapmıyorum bu yaşımda ben 5 senedir ehliyetli araç kullanıyorum yaptığım yol 300bin i aştı. Forumdaki bir çok kişidende bu konuda tecrübeliyim. Yaşa bakarak kıyaslama yapmayın. Kimseyi yönlendirmiyorum. Herkesin aklı var beyni var neyi nasıl isterlerse yaparlar. Silah zoru yok.. ben tecrübelerimi ve kullanımda bana kolaylık sağlayan şeylerden bahsettim. (Herşey şahsi) saygılar cem bey.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Silah zoru yok.. ben tecrübelerimi ve kullanımda bana kolaylık sağlayan şeylerden bahsettim.

Neyse silah zoru olmamasına sevindim.

Ani bir manevra gereksinimi halinde iki parmaktan iki ele geçme süresi yüksek hızlarda kullanıcı için ölümcül olabilir.

Konu dışına kaçmak istemesem de çok kısa belirteyim, son yıllarda tüm öğretilerde sürüş pozisyonu direksiyonun saat 09-15 hizasından iki elle tutulması şeklinde revize edilmiştir.

Nedenleri:

1. 180 derecelik dönmeye kadar el bırakmadan ani manevralara izin vermesi

2. Simetrik ve kontrollu dönüş açılarını sağlaması

3. Ellerin pozisyonu ile tekerleklerin dönüş açısının simüle edilmesi ve gerekli düzeltmeleri kolaylaştırması

4. Hava yastığı patladığında ele hasar vermemesi ve pasif olarak el-kolun savrulmasıyla kafada yaralanmaların engellenmesi (kendini yumruklamak gibi)

Bu bilgi bireysel deneyime değil, sigorta şirketleri ve güvenlik güçleri kaza kayıtlarının incelenmesi, bilimsel araştırma ünitelerinin çalışmaları, sürüş teknikleri eğitmenlerinin uygulama sonuçları değerlendirilerek elde edilen verilere dayandırılarak sağlanmakta yetkili kurumlarca önerilmektedir.

Size mükemmel tekniğinizle başarılar dilerim...


Siz uzun yolda dediğiniz şekilde ancak yarım saat araç kullanabilirsiniz.

Bu arada 40 yıllık ehliyetli 46 yıllık sürücüyüm, uzun yolda vites değiştirmediğim sürece hemen daima çift elle araba kullandım, kesintisiz 14 saat kullanmışlığım da oldu, bugüne kadar yorgunluk hissetmedim. 

  • Beğen 5
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Bakın cem bey..Uzun yoldan bahsediyoruz biz. Siz dönüşlü dereceli kanıtları sunuyorsunuz. 90 - 120 km-h arası 180 derece ani manevraya gerek duyan yada 180 derece aracı döndürebilecek biri varsa buyursun.. Biz ambulansı gönderiyoruz... Siz konuyu konudan baya uzaklaştırdınız. Araştırmaları yalancı çıkaracak halimiz yok.. Ben düz yol ve otobanlarda bu şekilde kullanıyorum. araç sollarken araçların yanlarından geçerken veya viraj varken  2. ele haliyle ihtiyaç duyuyorum. Ben düz yolda şeritten sapmamalar ve milimetrik hareketleri kolaylaştıran (Bana Göre) teknikten bahsettim. Siz nerden nereye çektiniz. 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

 Haa bide yüksek hızlarda kontrol sağlayamayan arkadaşlar varmış. Direksiyon simidinin alt sol kol tarafından baş parmak ve işaret parmağınızla kullanırsanız sıkıntı yaşamazsınız.

 

 

 Forumdaki bir çok kişidende bu konuda tecrübeliyim. 

 

Evet belli oluyor direksiyon tutuşunuzdan.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Yüksek hızda ben de genelde iki elimle tutarım direksiyonu.

9:15 olmaz belki ama 10:10, 9:10 gibi bişeyler olur.

 

Yüksek hızda giderken iki elle tutmaya gerek yok belki ama, yüksek hızda giderken aniden gelişen durumlarda iki elle tutmanın faydası şüphesiz.

Hızlı giderken zaten manevra yapmak, viraj almak vs için çok küçük direksiyon hareketleri yeterli oluyor. Bunun için de iki ele ihtiyaç duyulmuyor ancak yüksek hızda seyrederken aniden gelişebilecek durumlarda tek el hiç bir zaman yeterli olmaz. Atıyorum lastik patladığı anda arabaya verilebilecek kontraların hiçbirisini tek elle veremeyiz. Ancak ilk çevirmeyi yapar ve kalırız.

 

Bu yüzden 9:15 tartışmasız en ideal direksiyon tutma şeklidir. Bu su götürmez bir gerçektir. Aksini iddia edende kendini kandırır. Kendisini kandırmasına hiç birimiz en ufak müdahalede bulunamayız ancak foruma bu yönde telkinde bulunmasının da yanlış olduğu kanaatindeyim.

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.