Jump to content
2019 Temmuz'dan sonraki tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeni kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

  • 0

Egsozdaki Çirkin Pasli Görünüm ?


Erkan Baldemir

Soru

Herkese Hayırlı Günler Arkadaşlar    Dün daha öncede gördüğüm çokta aldırış etmediğim fakat  dikkatli bi arkadaşımın uyarısıyla çirkinliğini farkettiğim  ( egsoz kazanı yada orta egsoz mu diyolar tam bilmiyorum ) egsozun bu görünüme eğilip birde aracın altından bakınca ne olduğunu anlayamadığım bir sıvı sızıntısı farkettim buna yorum yapacak anlayan arkadaşlar muhakkak vardır diye düşünerek servise götürmeden önce sizinle paylaşayım dedim ..

 

 

10624629_10152655918301683_418885608972410400868_10152655918296683_6743360839173

Erkan Baldemir tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Önerilen Mesajlar

  • 0

Egzoz sistemleri paslanmaz çelikten yapılmış olsa dahi ısı farkları nedeniyle bir süre sonra yüzeysel paslanmaya açıktır. Zaman ilerledikçe pas da ilerler ve sonunda delinir, yeni egzoz zamanı gelmiş demektir.

Kalite arttı eskisi kadar çabuk yıpranmıyorlar, yien de bu görüntü normal.

Sıvıya gelince olasıdır ki ısı farkı ile olan yoğuşmadan arta kalanlardır. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Cem Abi yorumun için çok teşekkür ederim herzaman ki gibi mantıklı ve huzur verici ..

 

Egsozla şase arasında daha belirgin olan hani bi sıvı yukardan akmış ve orda birikmiş gibi bi görüntü varya ( stepnenin vidalarının göründüğü birinci fotoda ) beni rahatsız eden o görüntü daha sonra başıma iş çıkarmasından endişeleniyorum  ...

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Sıvı, fren hidroliğine de benziyor. Yerden de bulaşmış olabilir ama kontrol etmekte fayda var...

Bu arada 10 yıllık corollayı sattığımda fabrikanın egzozu vardı üzerinde ve 10 yıl daha götürür gibi görünüyordu. Paslanmalar biraz erken gibi.

Ercüment Balcı tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Sıvı, fren hidroliğine de benziyor. Yerden de bulaşmış olabilir ama kontrol etmekte fayda var...

Bu arada 10 yıllık corollayı sattığımda fabrikanın egzozu vardı üzerinde ve 10 yıl daha götürür gibi görünüyordu. Paslanmalar biraz erken gibi.

Fren Hidroliğine ben bakabilirmiyim yada nasıl bakılır ?

Arkadaşlar aracımı dün servise götürdüm ..  Klima suyunu atıyor orda buharlaşma yapıyor gibi yorumlar aldım daha sonra lifte kaldırıp altına baktılar bunda merak edeceğiniz bişey yok Servisteki araçlara bi bakın hemen hemen hepsi paslı dediler bende çok göz önünde bi durum olmadığı için tamam dedim ve üzerine gitmedim ... Yorumlar ve Önerileriniz için teşekkür ederim

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Valla o sıvının renginden fren hidroliğini nasıl çıkardınız anlamadım :) Elimde bir şişe DOT4 var pekmeze benziyor :D olsa olsa klimanın attığı su falandır :)

Hidrolik hortumlarının arka frenlere nereden geçerek gittiğini merak edipte bakmadım ama geçebileceği olası yerlerden biridir diye düşünüp yorum yaptım, kontrol edilmesi faydalıdır dedim.

Evet siz benden daha fazla şey biliyorsunuz, hidroliğin bile teknik adını veya kodunu her neyse biliyorsunuz, klimanın atık su hortumunun egzoza yakın bir yerlerden geçtiğini de biliyor veya sanıyorsunuz ama suyun buharlaşan bir sıvı olduğunu atlamışsınız...

Ercüment Balcı tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Hidrolik hortumlarının arka frenlere nereden geçerek gittiğini merak edipte bakmadım ama geçebileceği olası yerlerden biridir diye düşünüp yorum yaptım, kontrol edilmesi faydalıdır dedim.

Evet siz benden daha fazla şey biliyorsunuz, hidroliğin bile teknik adını veya kodunu her neyse biliyorsunuz ama suyun buharlaşan bir sıvı olduğunu atlamışsınız...

 

Oluşan yoğunlaşma buharlaşmadan hızlıysa ? :) 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Oluşan yoğunlaşma buharlaşmadan hızlıysa ? :)

Şöyle ifade edeyim o halde daha açık olma açsından;

Egzozun genelde sıcak bir parça olduğunu, havaların şu sıralar genelde sıcak olduğunu göz ardı etsek, tatmin olmasak bile gün içerisinde ilk çalıştırmadan önce kuruyup kurumadığı kontrol etmek, kuruduysa su olduğuna kanaat getirmek, kurumadıysa yağ veya benzeri olduğunu düşünmek vs. vs.....

Buraya bakarsanız sızıntının renk açısından benzediğini görebilirsiniz. Sızıntının üstteki hidrolik kapağının açık kalmasından kaynaklandığı, direksiyon kutusuyla ilgisi olmadığı anlaşılmıştı...

Son bir şey daha; şişedeki hidrolik, sızan hidrolik gibi durmaz:)

Ercüment Balcı tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

@Ercüment Balcı, Fren boruları

1. Darbeye karşı korumalı şekilde arkaya ulaşırlar

2. Kendiliğinden kolay kolay patlamaz çatlamaz

3. Ayrıca sızıntı yapan hidrolik seviye düşüşü alarmı verir

4. Egzoz sisteminden de özellikle uzak tutulur, aşırı ısınmayı engellemek için.

 

Yine de çok merak ediyorsanız alttaki fotoğrafta mavi klipslerle tutturulmuş olan borulardır.

 

Bodengruppe_Ford_Focus_2011.jpg

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.