Jump to content
2019 Temmuz'dan sonraki tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeni kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

  • 0

Motor Ömrü


mahmut baylan

Soru

Önerilen Mesajlar

  • 0

Motor yağını boşaltıp, 30 dakika sürüş yapın sıfır araç bile motor yer. Demek istediğim bakımlarına,sürüş karakteristiğinize bakar bu işler. İsterseniz TIR olsun isterseniz motorlu bisiklet olsun :)

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Akrabamda Mercedes Vaneo 1.7 cdi var 400 bin km civarında.Arada arkasında 600-800 kg yük atar İstanbul içinde gezer. Ne enjektör ne turbo değiştirdi nede revize ettirdi. Sadece devirdaim,şarj dinamosu,triger,aks gibi parçalar değiştirdi. Düzenli olarak gerekli bakımları yapmaktan kaçmayınca ve düzgün kullanınca emsal verebilir herkes çevresindeki kullanıcılardan.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Antalya'da okuduğum zamanlarda bir taksici abiyle tanışmıştım ara sıra muhabbetine gideceğim yere bedavaya yolculuk ettiğim olurdu. Aracı 320bin km'de linea'ydı ve bakımını zamanından önce yaptırdığını dizeli dizele uygun kullandığın sürece rahat 300binlerin görülebileceğini söylerdi. En son görüştüğümüzde 500bine gelmeden turbo değiştirdiğini bir kaç şeyinde değişmesi gerektiği için aracı verip doblo alabileceğini anlatmıştı. Tabi sonra noldu bilmiyorum bu anlattığım 1-2 sene öncesi için..

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Motor ne kadar dayanır içeriği tanımlanmamış bir kavram, arıza çıkarma olasılığı artarak yüzbinler gider motorlar.

Aşırı yüksek ve aşırı düşük devirlerde kullanmaz, bakımlarını düzgün yaptırır, yağını suyunu eksiltmezseniz dizelin önemli sorun çıkarmadan 300-400.000'i kolayca aşması lazım.

Atmosferik benzinlilerde dahi o km'leri gören çok araba gördüm. 

Ha ne olur turbo arıza çıkartma olasılığı artar, enjektörler yıpranır, yani parça değişimleri ile, ki bunlar iyi bir usta ve makul bir parçacı bulunursa çok üzülmeden halledilebilir, aracı senelerce kullanabilirsiniz.

Ve büyük olasılıkla o sizi bırakmadan siz onu bırakırsınız. 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Dış etkenler ve malzeme kalitesi önemli ama biraz da şans işi. Üretimden her parça belli bir hata payı ile çıkar. Size hatasız parçalar denk gelirse, motorun ömrünün uzun olma ihtimali artar. Hata payını zorlayan parçalar ya da montajlar denk gelirse, beklenen ömür de düşecektir. Özellikle pahalı dediğimiz markalar, daha düşük hata payları ile çalıştığı için onlarda beklenen ömür daha uzun olacaktır. Yani bu tür mekanik sistemlerde şu kadar gider diye bir şey demek çok zor. Ama genelde gördüğümüz işleyen demir ışıldar hesabı, çok çalışan motor daha fazla km yapabiliyor.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Benim kardeşimde linea var 1,3 multijet km'si düşürülmüş araca denk geldik araç tahminimiz 300 binlerde şuan şansımıza araç iyi kullanılmış çıktı ve motor bakımları aksatılmamış içimiz rahat etsin diye şehir şehir motorculara servise gösterdik ne motor yapılmış ne de motorda bir sıkıntı var aynı motoru 700 binde bakıma gelen varmış servisin dediğine göre işin püf noktası bakımları aksatmamak.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Benim şöyle bi tesbitim var.Daha önce aldıgım 2009 dizel focus 155.000km de ıdı .Motor testı yaptırmıstım alırken.Kondisyon 104 BG-232nm tork olculmustu.Ancak raporda birde motor tekerlek guc oranı diye bı sekme daha vardı .Oradada %85 görünmekteydi.İşte testi yapan uzman senın aracındakı motor randımanı %85 demişti.Son aldıgım 2011 dizel focusa da aynı ıslemı yaptırdım.Arac 40.000km de aynı işlem sonuncunda motor %96 cıktı.TDCI motorlar 100.000km de %10 aşınır gıbı sonuc edındım üç aşşağı-beş yukarı...Artık 2.el arac alırken en azından km ıle oynanıp-oynanmadıgını az cok anlayabilirim dıye dusunuyorum.Hanı 15-20000km anlaşılmayabılır ama 60000km ve uzerı bellı olur gıbı gelıyo bana..Paylaşmak ıstedım.Kazasız surusler

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.