Jump to content
2019 Temmuz'dan sonraki tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeni kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

  • 0

P Konumuna Alirken Sert Geçiş Ve Rahatsiz Eden Ses


Erkan Baldemir

Soru

Herkese Selam Arkadaşlar  ...

    Ocak ayında teslim aldığım Style paket otomatik aracımı park konumuna almak istediğimde her seferinde olmasada ara ara sert bir geçiş ve tok bir metal sesi duyuyorum (frene ve mandala itinayla basmama ve ayrıca tavsiyeler üzerine önce N konumuna alıp sonra el frenini çekip tekrar frene basarak yapmama rağmen )

 

 

   daha öncede sizlerle paylaştığım sıkıntıma bir türlü çözüm bulamadım Toplam da 4 defa Servise gittim 2 sinde bunda bir problem yok denilip gönderildim 3. sünde ustanın biri farketti en son gittiğimdede ... otosanı arayarak gittim... bilgisayara bağladıklarını sorunun olmadığını vites kutusunun altı açılarak oraya yağlama yapılarak rahatlatıldığını söylediler ...

 

 Sizden böyle bir problem yaşayan ve çözüme ulaşan varmı yada artık Çorum da servise götürmek istemediğim için Ankarada konusunda deneyimli Powershift eğitimi almış iyi bir usta yada Servis varmı .....

 

 Teşekkürler ...

Erkan Baldemir tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Önerilen Mesajlar

  • 0

aracımı durduracağımda P konumuna getirip el freni çekerim. fakat tekrar hareket edeceğimde park durumundan D konumuna geçerken bir zorlanma ve sürtünme sesi oluyor. serviste bana duracağınızda önce N konumuna getirin, el frenini çekin sonra P konumuna alın denildi. bu şeklide yapınca sıkıntı geçti. Ne kadar doğru yada etkili bilmiyorum ama işe yaradı.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

                   aslında bende direk P ye alıyorum.....      Bunu başka bir forum sitesinde okudum sürekli yapmıyorum fakat acaba P ye alırken rahat geçecekmi hesabı yapıyorum .... ....şanzımanı rahatlatmak adına yokuş aşağı yada yokuş yukarı yerlerde yükün El frenine binmesini sağlayıp şanzumanı rahatlatıyorsunuz ...

 

Aynı sıkıntıyı yaşayan bi arkadışımız varmı sorunu nasıl çözdü yada bunu çözebilecek Powershift eğitimi almış iyi bir usta tavsiyesi bekliyorum...

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

şanzımanı rahatlatmak nedir bilmiyorum ama yaklaşık 10 yıldır otomatik kullanırım hep direk P bazen frene basmadan yanlışlıkla P ye geçirmeye kalkınca  ses gelir başkada bir ses le karşılaşmadam sadece 1 vites ve geri viteste vurunta sesi ile karşılaşıyorum bununda normal olduğu söylendi bence sizde direk P ye alın

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Erkan hocam daha önce de bu konuyu özelden görüşmüştük kusura bakmayın yoğunluktan foruma giremiyorum.

Benim araçta da aynı sıkıntı var P konumuna geçiş sertliğine alıştım diyebilirim. Arızanın devamı niteliğinde midir bilmemekle beraber bu aralar şanzumanla ilgili yeni sıkıntılar başladı vites geçişlerinde ses yapmaya başladı (manuel araçlarda vites tam geçmeyince dişlilerin sürtme sesi yada daha çok geri vitese takarken duyulan ses gibi )

Şu an çalıştığımız yer ford servisinin bitişiği, çalışanlarla akraba olduk diyebilirim sabah aracı bırakıyorum akşam alıyorum ama çözüm yok neden kaynaklanıyor bulamıyorlar maalesef. Olurda yanlışlıkla sorunu çözerlerse paylaşırım :-)

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

direkt p ye alanlar doğru yapmıyor ilk mesajın sahibinin yaptığı şey doğru; p ikinci bir el frenidir, kamadır

o kamaya yük bindiğinde sanırım o yükü şanzımanada yansıtıyor.

Doğru olan şudur:

1. Araç tam durur (ayak frende ve basılı)

2. Devir saatinin devirlenmeyi tamamen sona erdirip en dibe düşmesi beklenene denk vites koluna nüdahale edilmez (ayak frende ve basılı)

3. Devir saati en alta inince vites n ye alınır (bu yapılırken malum yine ayak frende ve basılı)

4. Vites n ye alındıktan sonra ayak frenine basılırken el freni çekilir (vites bu esnada n de)

5. Vites n de ve ayak freni bırakılır bu sayede tüm ağırlık yük el frenine verilir.

6. Tekrar ayak frenine tam basılır ve vites p ye alınır kontak kapatılır araç tek edilir

 

 

ben 9 yıldır böyle kullanıyorum sorun yok

benzer sorun yaşayan bir arkadaşa yapması gerekenlerin böyle olması gerektiğini anlatıktan sonra onun şikayetleri ortadan kalktı

Sezer Mira tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

image.jpg

Sesin nedeni bu mudur? HAYIR...

Aksi yapılması şanzımana zarar verir mi? Pratikte HAYIR...

Ama benim de bugüne kadar hiç dikkate almadığım ritüel bu!

Freni ne zaman bırakacağımızı söylemiyor ama :)

Aynı durum manueldede geçerli aslında ben hem otomatikte hem Manuel'de yükü el frenine biraktan sonra vitesi uygun konuma alıyorum.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Ben hicbir zaman yuku sanzimana birakmiyorumk ki.. duruyorum. P'ye aliyorum, bu arada ayagim hala frende. Sonra el frenini cekiyorum. Ayagimi frenden cekip kontagi kapatiyorum.

Birde şöyle deneyin ayağınız frendeyken boşa alın o sırada el frenini çekin, el frenini çektikten sonra ayak frenini bırakın tüm yük el frenine binsin sonra tekrar frene basın p ye alın ve kontağı kapatın

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.