Jump to content
2019 Temmuz'dan sonraki tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeni kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

  • 3

Focus 3 Powershift Titreme


Cem Ergen

Soru

Önerilen Mesajlar

  • 2

Merhaba,

Benimde yaşadığım sorun noter aracılığıyla çektiğim ihtar metninde açıkça görülmekte: 

 

İhtar Edilen

(Muhatap)       : ……. Otomotiv Sanayi A.Ş.

Adresi             : …… / İSTANBUL

Tel                   : …….

 

 İhtar Eden

(Keşideci)        : ………

Adresi              : …………

Tel                   : ……………

 

İhtar Tarihi      : …/04/2016

 

İhtar Konusu   : Sahibi olduğum ve garanti sözleşmesi gereği üreticisi/satıcısı olarak firmanız uhdesinde bulunan mal ayıplıdır. 6502 Sayılı Kanundan doğan seçimlik hakkımı kullanmak istiyorum.

 

Açıklamalar     : 18/11/2015 tarihinde ikinci el olarak satın aldığım ve garanti süresi halen devam eden 2013 model …… Focus Style 1.6L 125PS PowerShift Oto. 4K binek tipi otomobil (Şase No: ……….., Güncel Plaka: ……..) ayıplıdır. Şöyle ki;

 

1)    25.11.2015 tarihinde vites geçişlerinde rahatsız edici sarsıntılar ve mekanik sesler duyup …… yetkili servisine (…… Otom. Akaryakıt San. Tic. Ltd. Şti.) gösterdim. Şanzıman ile ilgili güncelleme garanti kapsamında yapılıp araç teslim edildi. (…… Servisi İş Emri No: …….)

 

2)    08.12.2015 tarihinde aynı problem tekrar nüksettiği için aynı yetkili ….. servisine aracı gösterdim ve bu kez şanzıman ile ilgili kavrama, garanti kapsamında değiştirilerek araç teslim edildi. (…… Servisi İş Emri No: …….)

 

3)    30.12.2015 tarihinde problem tekrar kendini gösterdiği için aracı aynı yetkili servise gösterdim. Kavrama garanti kapsamında ikinci defa değişti. (…… Servisi İş Emri No: ……)

 

4)    19.02.2016 tarihinde aynı problemden dolayı aracı yine servise göstermek zorunda kaldım bu sefer garanti kapsamında yazılım güncellemesi ve ayar yapıldığı ifade edilerek araç tarafıma teslim edildi. (…… Servisi İş Emri No: Tarafıma teslim edilmedi)

 

5)    08.03.2016 tarihinde problemin devam ettiğini gördüm ve yine aynı servise bıraktım. Kavramanın değişmesi gerektiğini ve yine garanti kapsamında olacağını ilettiler. (…..Servisi İş Emri No: …….) Ancak dört ay gibi kısa bir sürede 5 defa aynı arızadan dolayı servise girerek …….. yetkili servisi tarafından da arızanın varlığı tespit edilmiş ve yine ……. yetkili servisi tarafından 4 defa benzer müdahale yapılmasına rağmen arıza giderilememiştir. Bu süreçte arızanın giderilmesinin mümkün olmadığı ve aracın ayıplı mal olduğu açıkça görüldüğünden onarım işlemi tarafımca kabul edilmemiştir. 

 

6502 Sayılı TKH Kanunun ilgili maddeleri hükmünce tarafınızı yasal süresi içinde ihtar ediyorum. Bu ihtar mucibince satılanın ayıpsız bir misli ile değiştirilmesi seçimlik hakkımı talep ediyorum. İşbu yazılı İhtar’ın tarafınıza tebliğ olunduğu tarih itibariyle 15 (Onbeş) gün içinde yerine getirilmesini; aksi takdirde ilgili mahkemeye müracaatla aleyhinize davalar ikame olunacağını ve icra takibatı yapılacağını, bu uğurda sarf olunmuş ve olunacak mahkeme ve icra masrafları ile tutulacak avukat için takdir ve tespit olunacak ücreti vekâletinde keza şahsınıza ait olacağını, ayrıca aracı bahse konu arızadan dolayı kullanım esnasında doğabilecek olan veya aracı kullanamamaktan doğabilecek diğer zararlarımın karşılanması ile sorumlu  olacağınızı ihbar ve ihtar ederim.

 

 

Bu problemi yaşayan 5-6 kişiyle görüştüm. Herkese farklı çözüm yolları sunuyorlar. Yazılım güncelleme, kavrama değişimi, keçeler yağ kaçırıyor vs. gibi ama çözüme kavuşan görmedim.

 

Dikkat etmek gerek.

 

 

 

 

Merhaba,

 

2013 model focus style powershift aracımla ilgili yaşadığım problemi aşağıda noter aracılığıyla gönderdiğim ihtar metninde açıklayayım:

 

İhtar Edilen

(Muhatap)       : ……. Otomotiv Sanayi A.Ş.

Adresi             : …… / İSTANBUL

Tel                   : …….

 İhtar Eden

(Keşideci)        : ………

Adresi              : …………

Tel                   : ……………

 

İhtar Tarihi      : …/04/2016

 

İhtar Konusu   : Sahibi olduğum ve garanti sözleşmesi gereği üreticisi/satıcısı olarak firmanız uhdesinde bulunan mal ayıplıdır. 6502 Sayılı Kanundan doğan seçimlik hakkımı kullanmak istiyorum.

 

Açıklamalar     : 18/11/2015 tarihinde ikinci el olarak satın aldığım ve garanti süresi halen devam eden 2013 model …… Focus Style 1.6L 125PS PowerShift Oto. 4K binek tipi otomobil (Şase No: ……….., Güncel Plaka: ……..) ayıplıdır. Şöyle ki;

 

1)    25.11.2015 tarihinde vites geçişlerinde rahatsız edici sarsıntılar ve mekanik sesler duyup …… yetkili servisine (…… Otom. Akaryakıt San. Tic. Ltd. Şti.) gösterdim. Şanzıman ile ilgili güncelleme garanti kapsamında yapılıp araç teslim edildi. (…… Servisi İş Emri No: …….)

2)    08.12.2015 tarihinde aynı problem tekrar nüksettiği için aynı yetkili ….. servisine aracı gösterdim ve bu kez şanzıman ile ilgili kavrama, garanti kapsamında değiştirilerek araç teslim edildi. (…… Servisi İş Emri No: …….)3)    30.12.2015 tarihinde problem tekrar kendini gösterdiği için aracı aynı yetkili servise gösterdim. Kavrama garanti kapsamında ikinci defa değişti. (…… Servisi İş Emri No: ……)

4)    19.02.2016 tarihinde aynı problemden dolayı aracı yine servise göstermek zorunda kaldım bu sefer garanti kapsamında yazılım güncellemesi ve ayar yapıldığı ifade edilerek araç tarafıma teslim edildi. (…… Servisi İş Emri No: Tarafıma teslim edilmedi)

5)    08.03.2016 tarihinde problemin devam ettiğini gördüm ve yine aynı servise bıraktım. Kavramanın değişmesi gerektiğini ve yine garanti kapsamında olacağını ilettiler. (…..Servisi İş Emri No: …….) Ancak dört ay gibi kısa bir sürede 5 defa aynı arızadan dolayı servise girerek …….. yetkili servisi tarafından da arızanın varlığı tespit edilmiş ve yine ……. yetkili servisi tarafından 4 defa benzer müdahale yapılmasına rağmen arıza giderilememiştir. Bu süreçte arızanın giderilmesinin mümkün olmadığı ve aracın ayıplı mal olduğu açıkça görüldüğünden onarım işlemi tarafımca kabul edilmemiştir.

 

6502 Sayılı TKH Kanunun ilgili maddeleri hükmünce tarafınızı yasal süresi içinde ihtar ediyorum. Bu ihtar mucibince satılanın ayıpsız bir misli ile değiştirilmesi seçimlik hakkımı talep ediyorum. İşbu yazılı İhtar’ın tarafınıza tebliğ olunduğu tarih itibariyle 15 (Onbeş) gün içinde yerine getirilmesini; aksi takdirde ilgili mahkemeye müracaatla aleyhinize davalar ikame olunacağını ve icra takibatı yapılacağını, bu uğurda sarf olunmuş ve olunacak mahkeme ve icra masrafları ile tutulacak avukat için takdir ve tespit olunacak ücreti vekâletinde keza şahsınıza ait olacağını, ayrıca aracı bahse konu arızadan dolayı kullanım esnasında doğabilecek olan veya aracı kullanamamaktan doğabilecek diğer zararlarımın karşılanması ile sorumlu  olacağınızı ihbar ve ihtar ederim.

 

Anı problemi yaşayan çok kişiyle tanıştım. Farklı farklı çözümler sunuluyor. Yazılım güncelleme, kavrama değişimi, keçeler yağ kaçırıyor vs. gibi ama çözüme kavuşan görmedim.

Yasin K. tarafından düzenlendi
  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 1

merhabalar..

Mehmet Bey'in yazdığı

"......... " yazısına bir ekte benden.. İlk aldığım günden beri viteste bi kararsızlık, debriyaj kaydırıyormuş hissi, titreme, gaz tepkimelerinde 2-3 sn gibi ciddi gecikmeler vardı. 1800 km'de İzmir Otokoç'a götürdüm. Test sürüşüne çıkıldı. Ve yağ keçeleri ile ilgili sızdırma problemi olduğu söylendi. Parça sipariş edildi. Garanti üzerinden parça değişti. Aracın gaz tepkime süresi düzeldi. Ancak şimdi de fren yaparken durmaya yakın ve kalkışta titreme yapıyor. Düşük devirlerde vites geçişlerinde sarsıntı devam ediyor. Bu sorun nasıl çözülür bilmiyorum. Servis araç beyninin kendi kendini resetlediğini, 1000 km içerisinde titremeler olabileceğini ve buna kulak asmamam gerektiğini bu sebeple de 1000 km sonra tekrar kontrole getirmem gerektiğini bildirdi. 1000 km benim için ortalama 10 gün yapıyor. 10 gün içinde bu problemlerim çözülmezse bu sefer şanzuman değişimi talep etmeyi düşünüyorum.

Ben hala aracı servise gösterme fırsatı bulamadım. Umarım en kısada sorunlar çözülür. Arıza ile ilgili gelişmeleri burda paylaşmaya devam edersek iyi olur.

iPhone 4⃣S 6.1.2 JB. Tapatalk 2 ile gönderildi.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 1

Evet bugun aracı bıraktım servise. Sabah  olduğu için motor ısınmamıştı teste çıktık çok fazla yapmadı. Ama ustalarda bildiği için aracı bıraktım bakacaklar trafiğe çıkıp en sıcak dönemde ölçü alacaklar. Onların demedine göre 500-600 e kadar otosan titremeyi kabul ediyormuş. Bunun üstünde değişim yapıyolarmış. Ama ellerinde 5-6 onay almış kavrama değişimi varmış ama parçayı gödermiyorlarmış tahminlerine göre yeni kavramayı tam deneyeceklermiş. Bilmiyorum nedir ne değldir?. Uzun lafın kısası değerlerin otosanın üzerine çıkıp kayıta geçmesini bekliyolardır. Hayırlısı diyelim.

Not: ilk kavrama 16 binde değişti, şimdi araç 38 binde..

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 1
8 dakika önce, Furkan Aydın yazdı:

Herkese iyi günler. Yardımınıza ve bilginize ihtiyacım var. 2015 model 1.6ti-vct poweshift focusum var. Aracımı 3 ay önce aldım. Yaklaşık bir aydır araçta bazı sıkıntılar çıktı. 

1-) 1. Vitesten 2. Vitese geçerken bi boşluğa düşürüp titreme yapıyor araç

2-) Araç kalkış esnasında gaz pedalına biraz yüklenince sol ön taraftan ses geliyor.

Dışarda özel ustaya gösterdik şanzımanda sıkıntı var denildi. Bugün servise götürdüm. Servistekilere sıkıntıyı söyleyince bu araçlarda kronik bir arıza olduğunu kavrama sisteminin değişmesi gerektiğini ve bunun da 5.500 TL tuttuğunu belirttiler. Bu şekilde kullanabilirsin yolda bırakmaz denildi. Aracın garanti süresi de sona erdi. Bu arıza kronik bir arıza ise bunu ford servislerinin ücretsiz yapması gerekmiyor mu acaba? Ne yapmalıyım. Yardımcı olursanız sevinirim.

Bu konuyu inceleyebilirsiniz. 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

mrb arkadaslar

Bende benzinli style ps var ve bu arac hizlanirken birinci viteste titreme yapiyor. Durmak uzereyken ve trafikte durkalk esnasinda da titreme yapiyor

Arizasi ne olabilir acaba?

merhaba, bu problemler benim aracımda da var, (39000 kmde...)  dur kalklarda titreme, vites geçişlerinde bazen sarsma yapıyor,  ayrıca son zamanlarda vites geçişlerinde kaçırmaya başladı, yarı debriyajda kalır gibi... 

beni otomatikten soğutan bir şanzımandır.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Cem Bey,Emre bey; Arkadaşlar ben 15000 km den sonra özellikle yoğun çok dur kalklı akşam trafiğinde ,durupta kalkarken silkeleme şeklinde, böyle araba sanki stop edecekmiş gibi kalkarken zorlanma şeklinde şikayetler hissetmeye başladım  servise 1-2 kez gittim güncelleme yaptık falan diye gönderdiler daha sonra benim ısrarlarımla sorunun kavrama ile ilgili olduğu tespit edildi parça siparişi verildi garantiden değiştirildi şikayetlerim bitti,yalnız ısrarla sorunun şanzuman ile ilgili olmadığını söylediler,darısı başınıza :-))

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Teşekkürler Ali bey, mesajınızdan sonra biraz daha araştırdım, bizdeki bu Getrag 6DCT250 kodlu kuru tip powershift şanzımanların iç şaftının keçelerinden kavramaya yağ sızdırma probleminin olduğunu bazen bu durumun 3000 km de bile görüldüğünü yazan aşağıdaki yazı ile karşılaştım. Bu durum vites geçişlerinde kaçırma ve tereddütlü çalışmaya sebep oluyormuş. Bu yüzden keçeler ve kavrama değişiyormuş. (3000$ mış)

http://www.boards.ie/vbulletin/showthread.php?p=81507196

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.