Jump to content
2019 Temmuz'dan sonraki tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeni kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

Hız Kilidi (Obd2 Sokete Takılan) Bundan Kullanan Var Mı?


Özer Öztürk

Önerilen Mesajlar

Önceki aracımızda (Auris) cam otomatiği, ayna otomatiği ve hız otomatiği (kilidi) yoktu. Ben bunları Çin'den getirtip takmıştım. Özellikle ayna otomatiği (kapılar kilitlendiğinde aynaları kapatan, kontak açıldığında açan) çok beğenilmişti. Forumda gören arkadaşlardan yoğun olarak kullananlar oldu. Hatta benden gören Onatçaya da bir miktar getirtmiştim.

 

İşte bunları üreten firma hız kilidi de (araç hızı 20km/h olduğunda kapıları kitleyen, kontak kapatıldığında açan) yaptıklarını ve birçok marka için ürettiklerini söyledi. 

 

Ben de ellerindeki çeşitlerden birer tane, toyotanın her modelinden de birer tane getirtmiştim. Kendi aracımda son güne kadar kullanıyordum. Teslim ederken çıkarttım. Diğerleriyle birlikte forumdan isteyen arkadaşlara gönderdim.

 

Diğer markalardan ise HONDA, NİSSAN, FOCUStan birer taneyi de bir elektrikçi arkadaşa bırakmıştım. Şimdi focus alabilirim diye bunu geri aldım.

 

Ancak 2011 model bir focusu olan tanıdığım olmadığı için deneme imkanım olmadı. (Toyotada her modelde çalışıyor)

 

Satıcı testler olumlu sonuç verdiği için satışa başlayacağını ve 2012 modeller için de uyumlu olduğunu söylüyor. 2013 piyasaya çıkmadığı için bilemiyoruz.

 

Modül şöyle birşey (bildiğimiz obd soketi/fişi):

 

3482gdu.jpg

 

Bunu kontak anahtarı takılı değilken aracın obd fişine takıyoruz. Kapılar kapalıyken kontağı açtığımızda kapıları kilitliyor. Kontağı kapattığımızda tekrar açıyor.

 

Araç hareket ettiğinde emniyet kemeri uyarı hızına ulaşınca (20km/h) tüm kapılar kilitleniyor. Araç durup kapılardan biri veya hepsi elle açılıp kapatıldığında tekrar hareket edildiğinde tekrar kilitliyor. Araç durup kontak kapatıldığında ise tüm kapıları açıyor.

 

Ayrıca kapılar açıldığında 3 kez flaşörleri yakıyor (focusta bu zaten var ama toyotada yoktu).

 

Araç hızı 2sn içinde 50km/h düştüğünde yani ani fren ve/veya kaza anında kapılar otomatik açılıyor.

 

(Bunları toyota, honda ve nissan araçlardaki denemelerden yazdım)

 

Focus modülünde bunlardan ayrı olarak bir de şu yazıyor. Kapılar kilitlendiğinde açık camları kapatır.

(İngilizce kullanma kılavuzu var ama taratamadım)

 

Elektrikçi arkadaş focuslarda bu özellikler zaten var dedi ama eski modellerde varmış sanırım. Yenilerde olmadığını bayi de söyledi. Eskiden vardı ama şimdilerde kaldırıldı dediler.

 

Kullanan, bilen, duyan var mı?

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

kapıları kilitleme ve açma işi F2ve sonrasında yok. F2 ve F2,5 ta obd kablosu ile bağlanıp açmak mümkün.

 

camların açılması kapanması için ilgili tuşa basılı tutmak gerekiyor.

 

aynalar merkezi kilide bağlı.

 

Son olarak F3te o cihazin sürekli olarak takılı kalabileceği kadar boş yer varmı emin değilim.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Kaza anında tüm araçlar zaten kapıları ve camları açmıyorlar mı? Benim bildiğim Sunroof'a kadar hepsi sonuna kadar açılmakta.

Kapıların kilitlenmesi güzel bir özellik olabilir de ben zaten otomatiğe bağladığım için, kontak açıp kemer takıp kapıları kilitliyorum, benim pek işime yaramayabilir.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Kaza anında tüm araçlar zaten kapıları ve camları açmıyorlar mı? Benim bildiğim Sunroof'a kadar hepsi sonuna kadar açılmakta.

Kapıların kilitlenmesi güzel bir özellik olabilir de ben zaten otomatiğe bağladığım için, kontak açıp kemer takıp kapıları kilitliyorum, benim pek işime yaramayabilir.

 

Ben hiç görmedim böyle kazalı araba :kıhkıh: Umarım açarlar ama sanmıyorum kaza anında elektrik kesiliyor genelde.. 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Kaza anında tüm araçlar zaten kapıları ve camları açmıyorlar mı? Benim bildiğim Sunroof'a kadar hepsi sonuna kadar açılmakta.

Kapıların kilitlenmesi güzel bir özellik olabilir de ben zaten otomatiğe bağladığım için, kontak açıp kemer takıp kapıları kilitliyorum, benim pek işime yaramayabilir.

 

 

Ben hiç görmedim böyle kazalı araba :kıhkıh: Umarım açarlar ama sanmıyorum kaza anında elektrik kesiliyor genelde.. 

 

+1

yaptığım kazalar(6-7 tane var :D) ufak çaplı sayılabilir ancak bende denk gelmedim.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

1999 Passat'ta açıldı, sunroof da tüm camlar da. Airbag olarak sağ ön airbag açılmıştı. Kapılar da açılmıştı, motor da otomatik olarak stop etmişti.



4'lülerin yanıp, kapıların otomatik açılıp, panik freninin devreye girdiği söyleniyor eğer fren yapılmışsa kaza öncesinde de onları birinci ağızdan duymadım araştırmaya da çok üşeniyorum şu an.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

1999 Passat'ta açıldı, sunroof da tüm camlar da. Airbag olarak sağ ön airbag açılmıştı. Kapılar da açılmıştı, motor da otomatik olarak stop etmişti.

4'lülerin yanıp, kapıların otomatik açılıp, panik freninin devreye girdiği söyleniyor eğer fren yapılmışsa kaza öncesinde de onları birinci ağızdan duymadım araştırmaya da çok üşeniyorum şu an.

 

Ford'da böyle birşey yok emin olabilirsin :D vw yapar onlar kral :D 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Kralını bilmem de büyük ve yaralanmalı kazalarda böyle detaylar bence çok şey değiştirir. Oraya gelene kadar bir çok şey olduğundan önemsenmiyor belkide.

 

Neyse farklı konu açılırsa detaylı tartışırız :) Basit birşey değil bu bana göre

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

ben de audi  ile fena  kaza yapmıştım , bırak cam kapı sanroofu ; airbag ler bile çalışmadı , kapıyıda tekmeleyerek açmıştım ...  :)  bence sizin passat vurunca koyvermiş kendini  :kıhkıh: ...

 

zaten takla atarken sunroof açılmasa daha iyi sanki ....

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Benim kesin bildiğim Mercedes'lerde suya düşünce her taraf açılıyor.

Arkadaşın E200'ü var, geçenlerde derin bir sudan geçmiş, şakır şakır da yağmur yağıyor, birden camlar ve sunroof açılmış, kapatmaya çalışıyor kapanmıyor. Sonunda durmuş stop etmiş biraz beklemiş aracın içinde şemsiye açarak, sonra çalıştırmış bakmış kapanıyor. Dönüşte aynı durum tekrarlamış, servisle konuşunca suya düşen araçta dışarı çıkmayı kolaylaştırmak için böyle bir özellik olduğunu söylemişler.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.