Welcome to Focus Club Tr | Otomobil Severlerin Adresi
Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj atabilirsiniz. Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

- 20 Eylül İstanbul Buluşma Yoklaması (mutlaka bakınız :) ) Tıklayınız
-Profil Fotoğrafları Hakkında Tıklayınız, Facebook ile bağlananlar için Tıklayınız
-Soru&Cevap sistemi hakkında bilgiler için Tıklayınız
-Siteye fotoğraf nasıl yüklenir?  Tıklayınız 

  • Announcements

    • [ÖNEMLİ MUTLAKA OKUYUNUZ] Görünmeyen Resimler Hakkında   08/06/2015

      Devletimiz i.imgur adresini engellemiş bulunmakta, bu sorunu çözmek için ilk etapta öncelikli konuları yenilemeye başladık. Şuan görmek için yapmanız gereken basit bir DNS değişikliğidir. Google dns gibi 8.8.4.4  İlginize Teşekkürler. NOT: Bu sadece imgur'a yüklenen fotoğraflar için geçerlidir, diğerlerinde problem bulunmamaktadır.  

Toyota 1.4 D-4D Motorlardaki Yağ Eksiltme Sorunu Ile Ilgili Tsb Ve Iade Süreci


31 posts in this topic

Posted (edited) · Report post

Toyota 1.4 D-4D motorların 2009 yılından sonra tamamı hatalı üretilmiştir. Uygun olmayan parçalar kullanıldığı için bu motorlarda yağ eksiltme yakma görülmekte aynı zamanda motor performansında düşüş, yakıt tüketiminde artış olmaktadır.
Toyota 1.4 D4-D motorlardaki kronikleşmiş motor yağı eksiltme sorunun giderilmesi için yapılması gereken motor revizyonunu anlatan bir teknik servis bülteni yayınlamıştır. TSB EG-0017T-0411
Bu bülten üretim hatasını kabul etmekte ve giderilmesi için yapılması gerekenleri anlatmaktadır.
 
Burada açıklanan şey bir tamir vs olmayıp aslında motor revizyonudur.
ASLINDA DAHA DA VAHİMİ: Bülten motorun tamamen (sandık) değişmesi gerektiğini söylemekte (ingilizce videoya bakın) ama Türkiye (ve Macaristan) için sadece piston ve segman değişimini yeterli görmektedir (Türkçe video). Daha 20-30km yapmamış araçların motoru indirilip yapılacak bu revizyon kabul edilebilir bir durum değildir. 
 
İşte hatalı üretimden etkilenmiş yağ eksilten araçların VIN (şase) numaraları bu TSBnin 5  sayfasında açıkça yazılıdır. Her satında binlerce vın vardır. 
5wjuox.jpg
Video için: (TÜRKÇE)
 
(İNGİLİZCE)
 
İlgili servis bültenini (mahkemede büyük delildir kesin kazandırır) indirmek için:
 
 
Uzun süredir üzerinde araştırma yaptığım bu konuda edindiğim ve önemli gördüğüm bilgileri forumda paylaşıyorum. Gerekirse benimle iletişime geçebilirsiniz
 
BUNU ÇEVRENİZDEKİ BU ARAÇLARI KULLANANLARLA PAYLAŞINIZ....
Edited by Özer Öztürk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Posted · Report post

Paylaşım için teşekkürler

Emeğinize sağlık  :) 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Posted · Report post

Çok ciddi bir durum. Yağ eksiltme durumunu duymuştum. Benden bir ay sonra Auris alan bir arkadaşım geçenlerde aracın yağ eksilttiğini 1lt kadar serviste tamamlandığını söylemişti.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Posted · Report post

Az önce Ekşi Sözlük'te bununla ilgili bir başlık gözüme çarpmıştı. Yeni açılmış ve kısa bir ileti vardı sadece. Önemsemeyip geçtim. Oldukça ciddi bir durummuş oysa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Posted · Report post

Çok ciddi bir durum. Yağ eksiltme durumunu duymuştum. Benden bir ay sonra Auris alan bir arkadaşım geçenlerde aracın yağ eksilttiğini 1lt kadar serviste tamamlandığını söylemişti.

 

Benimle iletişime geçerse ona yapması gerekenleri anlatırım.

Engin Uzunoğlu likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Posted · Report post

Alıp 10 ay sonra sattığım bir araçtı. Demek bu problemide varmış.

Geçmiş olsun bu araç sahiplerine.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Posted · Report post

"Uzman bilirkişi ayrıca bu yola gidilmesinin nedeninin hukuki olduğunu belirtti. “Toyota Avrupa’nın bölgesi içerisine giren ülkelerden AB üyesi olmayan iki ülke Türkiye ve Macaristan olduğundan buralarda hukuken çok zor durumda kalmayıp büyük tazminatlar ödemek zorunda kalmayacağını bildiklerinden bizleri muaf tuttuklarını ifade etti."

 

Yalnız Macaristan 2004 Mayısından beri AB üyesi.Bana kalırsa Macaristan ve Türkiye'deki distribitörlerin Avrupa merkezle görüşüp aldıkları bir karar olabilir .

 

Motor üst bloğuna kadar değişime gidiliyor olması ciddi bir üretim hatası olduğunu gösteriyor, Çok geçmiş olsun; umarım hukuki mücadelenizde istediğiniz sonucu alırsınız.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Posted (edited) · Report post

"Uzman bilirkişi ayrıca bu yola gidilmesinin nedeninin hukuki olduğunu belirtti. “Toyota Avrupa’nın bölgesi içerisine giren ülkelerden AB üyesi olmayan iki ülke Türkiye ve Macaristan olduğundan buralarda hukuken çok zor durumda kalmayıp büyük tazminatlar ödemek zorunda kalmayacağını bildiklerinden bizleri muaf tuttuklarını ifade etti."

 

Yalnız Macaristan 2004 Mayısından beri AB üyesi.Bana kalırsa Macaristan ve Türkiye'deki distribitörlerin Avrupa merkezle görüşüp aldıkları bir karar olabilir .

 

Motor üst bloğuna kadar değişime gidiliyor olması ciddi bir üretim hatası olduğunu gösteriyor, Çok geçmiş olsun; umarım hukuki mücadelenizde istediğiniz sonucu alırsınız.

 

Mahkemeye gitmeye cesaret edebilselerdi iyi bir tazminat da alırdık.

Ama ben iade davası değil TOPLATMA davası açacaktım. Toyota ilk yazıma cevap bile vermedi. Ama daha hukuki bir dille TKHK md.24 üzerinden işlem yapacağımı yazdığım ikinci ihtarnameden sonra hemen arayıp dava açmamamı aracı hemen geri alacaklarını söylediler. Ama ben bu arada (yen yılda harçlar artacak diye) tespit davası açmıştım. Ertesi gün tüm masraflarımı ve dava için peşin verdiğim parayı da ödemeyi kabul ettiler. Parayı ödediler aynı gün aracı alıp götürdüler.

2yper1w.jpg

http://i46.tinypic.com/2yper1w.jpg

"Uzman bilirkişi ayrıca bu yola gidilmesinin nedeninin hukuki olduğunu belirtti. “Toyota Avrupa’nın bölgesi içerisine giren ülkelerden AB üyesi olmayan iki ülke Türkiye ve Macaristan olduğundan buralarda hukuken çok zor durumda kalmayıp büyük tazminatlar ödemek zorunda kalmayacağını bildiklerinden bizleri muaf tuttuklarını ifade etti."

 

Yalnız Macaristan 2004 Mayısından beri AB üyesi.Bana kalırsa Macaristan ve Türkiye'deki distribitörlerin Avrupa merkezle görüşüp aldıkları bir karar olabilir .

 

Motor üst bloğuna kadar değişime gidiliyor olması ciddi bir üretim hatası olduğunu gösteriyor, Çok geçmiş olsun; umarım hukuki mücadelenizde istediğiniz sonucu alırsınız.

 

Aslında olan tam olarak AB ile ilgili değil o sonradan anlaşıldı. Ben araştırma yaparken 2005 yılındaki bir motor blok değişiminin servis bültenini buldum. Benzinli corolla motorları değiştirilmişti. Ve o seri corollalar piyasada değersiz kabul edilmektedir.

 

AB ülkelerinde ve ABDde motor aracın ana unsuru değil parçası kabul edilir. Bu nedenle tescil belgelerinde motor numarası yazmaz.

Ama bizim gibi motor numarası yazan ülkeler için o bültende "motor seri numarası tescil belgesinde yazan ülkelerde bunun işletilmesi gerekmektedir" ibaresi vardı.

 

Bu durumda ruhsattaki ilk tescil tarihi ile tescil tarihi farklı olacaktır. Böyle bir ruhsatı gören kişi aracın ilkel olduğuna inanmaz. Çünkü araç iki kez tescil görmüştür. Bu durum otomatik olarak TKHK md 4.e göre araçtan beklenen ekonomik faydayı azaltan duruma girer ve açılan her dava kazanılır çünkü belgesi var. Araçtaki değer kaybını toyota ödemek zorunda kalır.

 

Geçmişte Ford da motor değiştirmek zorunda kalmış. Servisin söylediğine göre değişecek aracın motor numarası Almanyaya bildiriliyormuş. Aynı numara basılmış motor gönderiliyormuş. Ancak şimdi kanunlar buna izin vermiyormuş. O nedenle toyota motor değişimi yapamıyor.

Edited by Özer Öztürk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Posted (edited) · Report post

Konuyla ilgili detaylı bilgi almak isterseniz:

toyotayageksiltme.wordpress.com

 

Burada Toyotanın yayınladığı TSB ve videolar (Türkçe ve İngilizce) var. Hem yazılı hem de videoda segmandan kaynaklı olduğu anlaşılıyor. Diğer bir konu ise turbo ve vakum pompasının şartları(bu çok özel bir konudur ve uzundur) ve motorun cinsi ne olursa olsun MOTOR KISA BLOĞUNU DEĞİŞTİRİN ibaresi tüm akış şemalarında var.

 

Ama ne hikmetse altında Türkiye için sadece piston ve segman değişimi yapılacaktır notu var. İşte konunun en anlamsız yeri burası.

 

Segman tolerans konusunu da şuradan biliyorum (benim tespitim değil yani). 

Ben hukuki ihtarnameyi gönderdikten sonra yeni yıla girmeden (malum harçlar artacak) tespit davası açtım. 

Birkaç gün sonra keşif duruşması yapıldı ve araç istenilen tespitlerin yapılması için bilirkişiye teslim edildi gösterildi.

Aynı günün akşamı Toyota Gn. merkezden arayıp benimle görüştüler. Bana bazı teklifleri oldu. Ben hiçbirin kabul etmediğimi, bu araç bir yana Toyota markasına güvenim kalmadığını (nedenleriyle birlikte) anlattım ve açacağım davanın araç iadesi (TKHK md.4) üzerine değil "seriler halinde ayıplı üretilmiş malların toplatılması" (TKHK md.24) üzerine kurulacağını gerekçeleriyle anlattım. 

 

İşte o anda konunun ne boyutta olduğu dank etti. Çünkü bir ay önce gönderdiğim yazıya cevap bile vermemişlerdi.

 

Ertesi gün apar topar tüm masrafları (mahkeme dahil) ödemeyi kabul edip davayı durdurmamı istediler.

 

Ben kabul etmek zorunda kaldım (Sebebi uzun). Ama mahkemenin yaptığı duruşmanın ara kararı gereğince birkaç gün sonra bilirkişiye götürdüm.

 

İşte uzman bilirkişi makine yük.müh. ile yaptığım görüşmede kendisi söyledi bunları. Çünkü daha önceki davalarda bu motorlardan çok sökmüşler ve araştırmışlar. Segman toleranslarının yüksek tutulduğunu bu nedenle genleşen segmanların gömleklere tam oturmadığını o söyledi.

 

Zaten bu motorların sessizliğinin nedeni de bu. Tam sıkıştırma olmadığı için patlama kaçak yapıyor. Yağ çubuğundan aşırı üfleme yapıyor. Revizyon yapılan araçlarda motor sesi artıyor. Forumda bu konu ile ilgili çok şikayet(!?) var zaten.

 

Bu konuyu açtığım yere taşıyorum ve oraya bazı belgeleri ekliyorum. Belki biri aratma yaparken bu foruma denk gelir de derdine çare olur.

(Bu arada toyota yağ eksiltme yazınca gelen sonuçların hepsi bana ait)



1ibdsg.jpg

 

14mvvow.jpg

 

35l7pmo.jpg



skxqpu.jpg

 

29fawrm.jpg

 

2z8p4li.jpg

 

BİLİRKİŞİ RAPORUNU HENÜZ ALMADIM. ALINCA BURAYA EKLERİM.

Edited by Özer Öztürk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Posted · Report post

"Kısa blok" yazmakla ne demek istemiş :wacko:

 

Bizim üst blok dediğimize gavur SHORT MOTOR dediğinden tercümeyi kısa blok diye yapmışlar. Ben de bütünlük olsun diye öyle kullandım.

Ogün Özemre and Ramazan D. like this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Posted (edited) · Report post

4077 ile 4822 yi yarından itibaren okumakta fayda var..

Edited by Ramazan D.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Posted · Report post

Gümrük ve Ticaret bakanlığı konuyu incelemek için müfettiş görevlendirmiş.

 

Ayrıca olay TBMM gündemine de taşındı.

 

xp60cj.jpg

 

15hxvdt.jpg

2edb5nc.jpg

Yakup Çağatay and T.Mete like this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Posted · Report post

Benim başıma gelen sanırım daha vahim

 

Henüz sene başında Toyota Kaya Plaza Kocaeli'den aldığım sıfır aracımla ancak 27 bin km yapabildim.İlk önce 15-16 bin gibi Turbosu değiştirildi.Midem bulansa da ses etmedim ancak son başıma gelen olay bir faciaydı. Son olayı özetleyeyim size

Dün gece 2yaşındaki kızım ve Eşimle eve gidiyorduk..Yolda aniden büyük bir sarsıntı ve patlamalı bir gürültü geldi,duman çıkmaya başladı.Direksiyon,ve vites kitlendi zar zor sağa çektim kaputu açtım...Her taraf yağdı,piston kol çıkarmış Motor bloğunu patlatmıştı.(Tabi ben bunu anlayana kadar bir şeye vurduğumu sandım) Allah korudu 1 saat önce eşim kızımla birlikte Gebze'den İzmit'e otobandan gelmişti. Onlar varken olsa,arabayı eşim kullanıyor olsa büyük bir facia yaşayacaktım. Muhtemelen bir kamyonun altına girerlerdi.

Servise çektirdim,bugün parça değişimi vs..liste yapmışlar dedim tutar ne kadar.10 -12 bin dedi,üretim hatası ,%99 Garanti karşılar emin olabilirsiniz dedi servis sorumlusu.Ben de tabiki işlem yapmayın kabul etmiyorum dedim.Düşünsene arabayı sıfır aldın 10 ay içinde yaklaşık 14 bintllik üretim hatası ki biri aracın motoru.. Hayır seneye arabayı satmaya kalksam motor işlem görmüş araç sonuçta. Toyota Türkiye,Toyota Europe ve Japonya Merkeze mail ile durumu bildirdim.Tamir istemediğimi.Bu hatanın telafisinin tamir olamayacağını ilettim. Ciddi bir kaza atlattık.Ben maddi kısmını bir yana koyarsak ben Bir daha eşime bu arabayı verebilir miyim ? Geçimini şehirler arası dolaşarak ihale kovalayarak sağlayan Ben 100 km üstüne çıkabilirmiyim,anayol dışında atıyorum bir dağ yoluna girebilir miyim ? Hiç sanmıyorum.

Şu an için tek tesellim bu olayın arabayı ben kullanırken eşim ve 2 yaşındaki kızım aracın arka koltuğundayken meydana gelmesi.1 saat öncesini düşündükçe deliriyorum.Allah korusun.Dilovası rampasında eşimin başına geldiğini arabada kızımla neler yaşayabileceğini düşünüyorum da..

Toyota benim için güvendi.Bundan önce Nissa Qasquai kullandım uzun yıllar.Corolla seçimim tamamen güven sebebiyleydi.Ancak an itibarı ile ben bu araca bir daha ne binerim ne eşime veririm. Ayıplı bir malı garanti kisvesi altında araç bedelinin 1/4 ü kadar değişim yapıp,bunu kabul etmemi beklemeleri tamamiyle tüketiciye saygısızlık. Motoru işlem görmüş bir sıfır araç sahibiyim, Allah'a şükür eşim ve bebeğim sağ..Tek tesellim bu. Reklamlarda çocuklarıyla babaları kullanan bir firmanın üretim hatası sebebiyle kızımı kaybedebilirdim..Ne kadar garip!

Bu arada bazı arkadaşlar soracaktır ben söyleyeyim hemen.Araçta ikaz yoktu.Olay 150 metrelik mesafede gerçekleşti.Yağ ile ilgili bir uyarı geldi ben daha duramadan motor bloğu büyük gürültüyle parçalandı. Allahtan bayır çıkıyordum ve hızım düşük yol boştu.Bir de sağolsun Yunus'lar görüp hemen yardıma kotular onlar arabayla ben de büyük panik yaşayan ailemle ilgilendim.


Benim sorunum bir kazaya karışabilecek olmam,ayrıca aracıma sadece 10bintl peşinat verip gerisini kredi ile almış olmam..Şuan ödemekle yükümlü olduğum kredi meblağı aracın fatura bedelinin üzerinde.


Bana bir yol haritası çizebilecek olan varsa yardımlarınızı bekliyorum.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Posted (edited) · Report post

Oğuzhan bey geçmiş olsun öncelikle, bence olayın Toyota ford  honda veya opel vs olması değil, elektronikte olduğu gibi araçlardada işimiz şansa kalmış. TUrbo değişimi 16-17 binde olmuşsa aslında araçta kendini belli etmiş. TUrbonuun 15-16 binde değişmesi imkansız. Servislerin aslında  bu araçlarda asıl arıza yerlerini tespit edememeleri bu olaylara neden oluyor bence. Bence sizin aracın asıl arızasıda turbo değil turboyu etkileyen başka bişeydi..Garanti devam ediyorsa yapmaları lazım.Tekrar geçmiş olsun.

Edited by Ramazan D.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Posted · Report post

Teşekkür ederim.Garantiden değiştirmeye dünden razılar da.Siz Motoru işlem görmüş bir aracı alırmısınız ? Sorunu gidermeleri önemli değil ki aracın değer,prestij kaybını nasıl giderecekler ? Güven kaybına ise çare yok zaten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Posted · Report post

Motoru komple değiştirdilerse alırım. Yok rektefiye yapıldıysa almam.

Buda benim yaşadığım  sorun. Sonunda bulundu ama benim ısrarlarımla. Yoksa turbo, turbo basınç sensörü, dpf (toplam 8000 tl) gibi parçalar değişecek ve araç yapılmamış olacaktı(aracın asıl arızası egr vakum kontrol valfiymiş 450 tl) Şanslıydımki bu arızadan dolayı benim aracın motoruda krank kesebilirdi. Çünkü beğin pompaya yanlış sinyal gönderiyormuş egr vakum kontrol valfinden dolayı. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Posted · Report post

Geçmiş olsun, bence garantiden yaptırın ve daha sonra değer kaybı için ayrıca tazminat davası açın, aradaki farkı oradan telafi edersiniz.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Posted · Report post

Uzun süre '96 corolla 1.6 GLİ kullandim. Toyota 1999 yilinda yumurta gözlü terra modelini ürettiği gün benim icin bitmisti zaten,

Share this post


Link to post
Share on other sites

Posted · Report post

Geçmiş olsun, bence garantiden yaptırın ve daha sonra değer kaybı için ayrıca tazminat davası açın, aradaki farkı oradan telafi edersiniz.

Adliyeci olunca da boyle oluyor iste. :)

Ben olsam muadil bir aracla degisimini isterdim. Ve kullanmaya devam ederdim galiba. Tabi vermezler saniyorum ama...

Size paranizi iade etseler cekmis oldugunuz krediden dolayi zarar edersiniz.

Ve ozer ozturk bey bu konuda iyice yol katetmis bir uyemiz. Konusunu ayrintilariyla okumaniI ve kendisiyle iletisim kurmanizi tavsiye ederim.

Yusuf Albayrak likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Posted · Report post

İyigünler Özer Bey öncelikle paylaşımınız ve bilgilendirmeniz için teşekkür ederim 2012 model toyota corolla comfort extra 1.4 dizel sahibiyim ve geçenlerde tamamen tesaduf eseri internette karşıma çıktı TSB nin pdfsi okuduktan sonra içime bir kurt düştü ve araştırmaya aracımın yagını kontrol etmege başladım.Aracım 28500 kmde Yağ değişeli 5 ay olmasına ve 7140km yapmış olmama rağmen yağ çubugundaki azalma ciddi miktarda.bu konyla ilgili daha detaylı bilgi almam mumkunmuydu sizden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Posted · Report post

Bu konuyu açtığınız için teşekkür ederim. Çevremde 1.4 dizel motorlu toyota marka araçları kullanan arkadaşlarım var. Onları bilgilendireceğim.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Posted · Report post

 

Toyota 1.4 D-4D motorların 2009 yılından sonra tamamı hatalı üretilmiştir. Uygun olmayan parçalar kullanıldığı için bu motorlarda yağ eksiltme yakma görülmekte aynı zamanda motor performansında düşüş, yakıt tüketiminde artış olmaktadır.
Toyota 1.4 D4-D motorlardaki kronikleşmiş motor yağı eksiltme sorunun giderilmesi için yapılması gereken motor revizyonunu anlatan bir teknik servis bülteni yayınlamıştır. TSB EG-0017T-0411
Bu bülten üretim hatasını kabul etmekte ve giderilmesi için yapılması gerekenleri anlatmaktadır.
 
Burada açıklanan şey bir tamir vs olmayıp aslında motor revizyonudur.
ASLINDA DAHA DA VAHİMİ: Bülten motorun tamamen (sandık) değişmesi gerektiğini söylemekte (ingilizce videoya bakın) ama Türkiye (ve Macaristan) için sadece piston ve segman değişimini yeterli görmektedir (Türkçe video). Daha 20-30km yapmamış araçların motoru indirilip yapılacak bu revizyon kabul edilebilir bir durum değildir. 
 
İşte hatalı üretimden etkilenmiş yağ eksilten araçların VIN (şase) numaraları bu TSBnin 5  sayfasında açıkça yazılıdır. Her satında binlerce vın vardır. 
5wjuox.jpg
Video için: (TÜRKÇE)
 
(İNGİLİZCE)
 
İlgili servis bültenini (mahkemede büyük delildir kesin kazandırır) indirmek için:
 
 
Uzun süredir üzerinde araştırma yaptığım bu konuda edindiğim ve önemli gördüğüm bilgileri forumda paylaşıyorum. Gerekirse benimle iletişime geçebilirsiniz
 
BUNU ÇEVRENİZDEKİ BU ARAÇLARI KULLANANLARLA PAYLAŞINIZ....

 

 

 

sevgili Özer bey bende malesef 2010 dizel corolla sahibi aynı zamanda dert sahibi biriyim :(

yukardaki linkler ölü olduğundan paylaştığınız dosyaları indiremedim...

 

Aracı 2011 yılında 25.000 de aldım turbosu değişmişti 45.000km ye kadar bi sıkıntı yaratmadı ama bu kilometreden sonra araç 7.000 de bir ( her 10.000 bakımı muntazam bi şekilde bursa toyota çavdarlı servisinde yapıldı) düşük yağ seviyesi uyarısı vermeye başladı yani 2012 sonu gibi. servise gidip sorduğumda herhangibir problemin olmadığını dizel araçların bazen böle yaptığını söyleyerek yağ ekleyip gönderdiler. son zamanlarda sık sık uyarı vermeye başladığında kuşkulanıp tekrar tekrar servise götürdüğümde servis müdürü aracın garanti kapsamında piston ve segnmanlarını değiştireceklerini bütün masrafı kendilerinin karşılayacağını söyledi bende doğal olarak reddettim böle saçmalık mı oılur dedim akşam eve gelip intrenete girdiğimde acı gerçekle karşılaştım . bu sorunun bazı modellerde kronik olduğu ve binlerce mağdur olduğunu görünce şok oldum . araştırmalarım neticesinde sizin sorunu uzun uğraşlar sonunda çözdüğünüzü görmek beni sevindirdi ve umutlandırdı  :)   bu arada yaklaşık 2 aydır toyota genel merkezini arıyorum dönücez demelerine rağmen tekrar benim aramam gerekiyor çünkü kimse dönüp beni bilgilerndirmiyor... bu arada aracın 2. sahibiyim yani fatura benim üstüme değil ama fatura mevcut bu bir sıkıntı arz edermi ?

değerli görüşlerinizi ve yardımlarınız bekliyorum özer bey ...

şimdiden teşekkürler

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Posted · Report post

Özer Hocam Merhaba,

 

Aynı sorunları bende yaşıyorum. Yag lambasına bakmadan araç süremez oldum.

Hukuki yollardan hakkımı aramak istiyorum.  Yardımcı olabilirmsiniz.

 

Bende Adana'da ikamet etmekteyim. Ararsanız veya çaldırısanız konuşabilirsek çok memnun olurum

 

İyi Çalışmalar,

 

532 376 97 84

Share this post


Link to post
Share on other sites

Posted · Report post

sorununuzun gerçekten sorun olduğuna emin olmanız lazım.. eğer 10 bin de bir, 1 lt den az yağ eksiltiyorsa aslında bu tolerans tır..

ama her geçen km lerde bu sıklaşıyorsa sorundur..

mesela bir arkadaşımda 1. bakıma kadar sorun olmadı, 2. bakıma yetişmeden 13.000 de eksiltti, sonraki sene 10.000, bir sonraki sene 7000 ve sonunda triger, kavrama şu bu değişmek zorunda kaldı..(araç: yeti 1.2 tsi dsg otomatik)

 

sadece yağ yakıyor ve diğer ekipmanlara zarar vermiyor, bir arıza oluşturmuyorsa işiniz zor arkadaşlar..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now