İçeriğe git


  

Resim

Toyota 1.4 D-4D Motorlardaki Yağ Eksiltme Sorunu Ile Ilgili Tsb Ve Iade Süreci

toyota yağ eksiltme tsb TSB EG-0017T-0411 yağ yakma 1.4 d-4d 1ND-TV iade davası tüketici mahkemesi

  • Yanıtlamak için lütfen giriş yapın
Bu konuya 30 yanıt gönderildi

#1
Özer Öztürk

Özer Öztürk

    Comfort

  • Üye
    • Üye No: 3.523
  • Yaş: 46
  • 407 İleti
  • Beğenilme: 233
  • Şehir:ADANA
  • Arabam:'12 Tdci Tit+Smart+Tekno
  • Meslek:Y.Müh.
Toyota 1.4 D-4D motorların 2009 yılından sonra tamamı hatalı üretilmiştir. Uygun olmayan parçalar kullanıldığı için bu motorlarda yağ eksiltme yakma görülmekte aynı zamanda motor performansında düşüş, yakıt tüketiminde artış olmaktadır.
Toyota 1.4 D4-D motorlardaki kronikleşmiş motor yağı eksiltme sorunun giderilmesi için yapılması gereken motor revizyonunu anlatan bir teknik servis bülteni yayınlamıştır. TSB EG-0017T-0411
Bu bülten üretim hatasını kabul etmekte ve giderilmesi için yapılması gerekenleri anlatmaktadır.
 
Burada açıklanan şey bir tamir vs olmayıp aslında motor revizyonudur.
ASLINDA DAHA DA VAHİMİ: Bülten motorun tamamen (sandık) değişmesi gerektiğini söylemekte (ingilizce videoya bakın) ama Türkiye (ve Macaristan) için sadece piston ve segman değişimini yeterli görmektedir (Türkçe video). Daha 20-30km yapmamış araçların motoru indirilip yapılacak bu revizyon kabul edilebilir bir durum değildir. 
 
İşte hatalı üretimden etkilenmiş yağ eksilten araçların VIN (şase) numaraları bu TSBnin 5  sayfasında açıkça yazılıdır. Her satında binlerce vın vardır. 
5wjuox.jpg
Video için: (TÜRKÇE)
 
(İNGİLİZCE)
 
İlgili servis bültenini (mahkemede büyük delildir kesin kazandırır) indirmek için:
 
 
Uzun süredir üzerinde araştırma yaptığım bu konuda edindiğim ve önemli gördüğüm bilgileri forumda paylaşıyorum. Gerekirse benimle iletişime geçebilirsiniz
 
BUNU ÇEVRENİZDEKİ BU ARAÇLARI KULLANANLARLA PAYLAŞINIZ....

İleti Özer Öztürk tarafından 15 Şubat 2013 - 00:37 tarihinde düzenlenmiştir.

  • Ogün Özemre, Ahmet A., Soner Yaz ve 5 kişi daha bunu beğendi

eiuhvt.jpg


#2
Yakup Çağatay

Yakup Çağatay

    Site Teknik Sorumlusu

  • Yönetim
    • Üye No: 1
  • Yaş: 26
  • 34.048 İleti
  • Beğenilme: 15.250
  • Şehir:iStanbul
  • Arabam:'08 Focus Ti-Vct Titanium
  • Meslek:Öğrenci

Paylaşım için teşekkürler

Emeğinize sağlık  :) 


Hayattaki en büyük şansım, Galatasaraylı bir babanın oğlu olarak doğmaktı

Forumdan ipuçlar: (Bu satırlar okumak ve uygulamak içindir)

  • Resim nasıl eklenir ?
  • Forum nasıl takip edilir ? Tıklayınız
  • İletileri yazdıktan sonra özellikle resim eklemelerinde, Ön izle (Gelişmiş Yant. Seç) butonu ile kontrol edip sonra yollamanızda fayda var.
  • Konu dışı cevaplamak istediğiniz iletileri, cevaplaya tıkladıktan sonra mesajı kopyalayıp doğru konuda (ör: geyik ise g.sohbet'de) yapıştırıp, cevaplayınız

FocusClubTr--1346115184.jpg

FocusClubTr--1328007674.png

Reklamları tıklıyor musun?

Practical Thinking


#3
Engin Uzunoğlu

Engin Uzunoğlu

    RS

  • Moderatör
    • Üye No: 1.707
  • Yaş: 41
  • 6.258 İleti
  • Beğenilme: 3.345
  • Şehir:İstanbul
  • Arabam:2012 Focus 3 HB TDCİ Tit
  • Meslek:Mimar
Çok ciddi bir durum. Yağ eksiltme durumunu duymuştum. Benden bir ay sonra Auris alan bir arkadaşım geçenlerde aracın yağ eksilttiğini 1lt kadar serviste tamamlandığını söylemişti.

#4
Kürşat Demirci

Kürşat Demirci

    Ambiante

  • Üye
    • Üye No: 2.586
  • Yaş: 26
  • 135 İleti
  • Beğenilme: 85
  • Şehir:İstanbul
  • Arabam:'12 Focus Style 1.0
  • Meslek:Mühendis

Az önce Ekşi Sözlük'te bununla ilgili bir başlık gözüme çarpmıştı. Yeni açılmış ve kısa bir ileti vardı sadece. Önemsemeyip geçtim. Oldukça ciddi bir durummuş oysa.



#5
Özer Öztürk

Özer Öztürk

    Comfort

  • Üye
    • Üye No: 3.523
  • Yaş: 46
  • 407 İleti
  • Beğenilme: 233
  • Şehir:ADANA
  • Arabam:'12 Tdci Tit+Smart+Tekno
  • Meslek:Y.Müh.
Çok ciddi bir durum. Yağ eksiltme durumunu duymuştum. Benden bir ay sonra Auris alan bir arkadaşım geçenlerde aracın yağ eksilttiğini 1lt kadar serviste tamamlandığını söylemişti.

 

Benimle iletişime geçerse ona yapması gerekenleri anlatırım.


  • Engin Uzunoğlu bunu beğendi

eiuhvt.jpg


#6
Yılmaz Tunç

Yılmaz Tunç

    Comfort

  • Üye
    • Üye No: 495
  • Yaş: 40
  • 329 İleti
  • Beğenilme: 121
  • Şehir:İstanbul
  • Arabam:Focus III TDCI Tit 4K
  • Meslek:Bilişim
Alıp 10 ay sonra sattığım bir araçtı. Demek bu problemide varmış.
Geçmiş olsun bu araç sahiplerine.

#7
T.Mete

T.Mete

    Comfort

  • Üye
    • Üye No: 2.073
  • Yaş: 37
  • 418 İleti
  • Beğenilme: 254
  • Şehir:Manisa
  • Arabam:Focus eb182,Fiesta Tdci
  • Meslek:Teknisyen

"Uzman bilirkişi ayrıca bu yola gidilmesinin nedeninin hukuki olduğunu belirtti. “Toyota Avrupa’nın bölgesi içerisine giren ülkelerden AB üyesi olmayan iki ülke Türkiye ve Macaristan olduğundan buralarda hukuken çok zor durumda kalmayıp büyük tazminatlar ödemek zorunda kalmayacağını bildiklerinden bizleri muaf tuttuklarını ifade etti."

 

Yalnız Macaristan 2004 Mayısından beri AB üyesi.Bana kalırsa Macaristan ve Türkiye'deki distribitörlerin Avrupa merkezle görüşüp aldıkları bir karar olabilir .

 

Motor üst bloğuna kadar değişime gidiliyor olması ciddi bir üretim hatası olduğunu gösteriyor, Çok geçmiş olsun; umarım hukuki mücadelenizde istediğiniz sonucu alırsınız.



#8
Özer Öztürk

Özer Öztürk

    Comfort

  • Üye
    • Üye No: 3.523
  • Yaş: 46
  • 407 İleti
  • Beğenilme: 233
  • Şehir:ADANA
  • Arabam:'12 Tdci Tit+Smart+Tekno
  • Meslek:Y.Müh.
"Uzman bilirkişi ayrıca bu yola gidilmesinin nedeninin hukuki olduğunu belirtti. “Toyota Avrupa’nın bölgesi içerisine giren ülkelerden AB üyesi olmayan iki ülke Türkiye ve Macaristan olduğundan buralarda hukuken çok zor durumda kalmayıp büyük tazminatlar ödemek zorunda kalmayacağını bildiklerinden bizleri muaf tuttuklarını ifade etti."

 

Yalnız Macaristan 2004 Mayısından beri AB üyesi.Bana kalırsa Macaristan ve Türkiye'deki distribitörlerin Avrupa merkezle görüşüp aldıkları bir karar olabilir .

 

Motor üst bloğuna kadar değişime gidiliyor olması ciddi bir üretim hatası olduğunu gösteriyor, Çok geçmiş olsun; umarım hukuki mücadelenizde istediğiniz sonucu alırsınız.

 

Mahkemeye gitmeye cesaret edebilselerdi iyi bir tazminat da alırdık.


Ama ben iade davası değil TOPLATMA davası açacaktım. Toyota ilk yazıma cevap bile vermedi. Ama daha hukuki bir dille TKHK md.24 üzerinden işlem yapacağımı yazdığım ikinci ihtarnameden sonra hemen arayıp dava açmamamı aracı hemen geri alacaklarını söylediler. Ama ben bu arada (yen yılda harçlar artacak diye) tespit davası açmıştım. Ertesi gün tüm masraflarımı ve dava için peşin verdiğim parayı da ödemeyi kabul ettiler. Parayı ödediler aynı gün aracı alıp götürdüler.

2yper1w.jpg

http://i46.tinypic.com/2yper1w.jpg



"Uzman bilirkişi ayrıca bu yola gidilmesinin nedeninin hukuki olduğunu belirtti. “Toyota Avrupa’nın bölgesi içerisine giren ülkelerden AB üyesi olmayan iki ülke Türkiye ve Macaristan olduğundan buralarda hukuken çok zor durumda kalmayıp büyük tazminatlar ödemek zorunda kalmayacağını bildiklerinden bizleri muaf tuttuklarını ifade etti."

 

Yalnız Macaristan 2004 Mayısından beri AB üyesi.Bana kalırsa Macaristan ve Türkiye'deki distribitörlerin Avrupa merkezle görüşüp aldıkları bir karar olabilir .

 

Motor üst bloğuna kadar değişime gidiliyor olması ciddi bir üretim hatası olduğunu gösteriyor, Çok geçmiş olsun; umarım hukuki mücadelenizde istediğiniz sonucu alırsınız.

 

Aslında olan tam olarak AB ile ilgili değil o sonradan anlaşıldı. Ben araştırma yaparken 2005 yılındaki bir motor blok değişiminin servis bültenini buldum. Benzinli corolla motorları değiştirilmişti. Ve o seri corollalar piyasada değersiz kabul edilmektedir.

 

AB ülkelerinde ve ABDde motor aracın ana unsuru değil parçası kabul edilir. Bu nedenle tescil belgelerinde motor numarası yazmaz.

Ama bizim gibi motor numarası yazan ülkeler için o bültende "motor seri numarası tescil belgesinde yazan ülkelerde bunun işletilmesi gerekmektedir" ibaresi vardı.

 

Bu durumda ruhsattaki ilk tescil tarihi ile tescil tarihi farklı olacaktır. Böyle bir ruhsatı gören kişi aracın ilkel olduğuna inanmaz. Çünkü araç iki kez tescil görmüştür. Bu durum otomatik olarak TKHK md 4.e göre araçtan beklenen ekonomik faydayı azaltan duruma girer ve açılan her dava kazanılır çünkü belgesi var. Araçtaki değer kaybını toyota ödemek zorunda kalır.

 

Geçmişte Ford da motor değiştirmek zorunda kalmış. Servisin söylediğine göre değişecek aracın motor numarası Almanyaya bildiriliyormuş. Aynı numara basılmış motor gönderiliyormuş. Ancak şimdi kanunlar buna izin vermiyormuş. O nedenle toyota motor değişimi yapamıyor.


İleti Özer Öztürk tarafından 17 Şubat 2013 - 03:24 tarihinde düzenlenmiştir.

  • Yakup Çağatay, Ogün Özemre, Engin Uzunoğlu ve 2 kişi daha bunu beğendi

eiuhvt.jpg


#9
Özer Öztürk

Özer Öztürk

    Comfort

  • Üye
    • Üye No: 3.523
  • Yaş: 46
  • 407 İleti
  • Beğenilme: 233
  • Şehir:ADANA
  • Arabam:'12 Tdci Tit+Smart+Tekno
  • Meslek:Y.Müh.

Konuyla ilgili detaylı bilgi almak isterseniz:

toyotayageksiltme.wordpress.com

 

Burada Toyotanın yayınladığı TSB ve videolar (Türkçe ve İngilizce) var. Hem yazılı hem de videoda segmandan kaynaklı olduğu anlaşılıyor. Diğer bir konu ise turbo ve vakum pompasının şartları(bu çok özel bir konudur ve uzundur) ve motorun cinsi ne olursa olsun MOTOR KISA BLOĞUNU DEĞİŞTİRİN ibaresi tüm akış şemalarında var.

 

Ama ne hikmetse altında Türkiye için sadece piston ve segman değişimi yapılacaktır notu var. İşte konunun en anlamsız yeri burası.

 

Segman tolerans konusunu da şuradan biliyorum (benim tespitim değil yani). 

Ben hukuki ihtarnameyi gönderdikten sonra yeni yıla girmeden (malum harçlar artacak) tespit davası açtım. 

Birkaç gün sonra keşif duruşması yapıldı ve araç istenilen tespitlerin yapılması için bilirkişiye teslim edildi gösterildi.

Aynı günün akşamı Toyota Gn. merkezden arayıp benimle görüştüler. Bana bazı teklifleri oldu. Ben hiçbirin kabul etmediğimi, bu araç bir yana Toyota markasına güvenim kalmadığını (nedenleriyle birlikte) anlattım ve açacağım davanın araç iadesi (TKHK md.4) üzerine değil "seriler halinde ayıplı üretilmiş malların toplatılması" (TKHK md.24) üzerine kurulacağını gerekçeleriyle anlattım. 

 

İşte o anda konunun ne boyutta olduğu dank etti. Çünkü bir ay önce gönderdiğim yazıya cevap bile vermemişlerdi.

 

Ertesi gün apar topar tüm masrafları (mahkeme dahil) ödemeyi kabul edip davayı durdurmamı istediler.

 

Ben kabul etmek zorunda kaldım (Sebebi uzun). Ama mahkemenin yaptığı duruşmanın ara kararı gereğince birkaç gün sonra bilirkişiye götürdüm.

 

İşte uzman bilirkişi makine yük.müh. ile yaptığım görüşmede kendisi söyledi bunları. Çünkü daha önceki davalarda bu motorlardan çok sökmüşler ve araştırmışlar. Segman toleranslarının yüksek tutulduğunu bu nedenle genleşen segmanların gömleklere tam oturmadığını o söyledi.

 

Zaten bu motorların sessizliğinin nedeni de bu. Tam sıkıştırma olmadığı için patlama kaçak yapıyor. Yağ çubuğundan aşırı üfleme yapıyor. Revizyon yapılan araçlarda motor sesi artıyor. Forumda bu konu ile ilgili çok şikayet(!?) var zaten.

 

Bu konuyu açtığım yere taşıyorum ve oraya bazı belgeleri ekliyorum. Belki biri aratma yaparken bu foruma denk gelir de derdine çare olur.

(Bu arada toyota yağ eksiltme yazınca gelen sonuçların hepsi bana ait)



1ibdsg.jpg

 

14mvvow.jpg

 

35l7pmo.jpg



skxqpu.jpg

 

29fawrm.jpg

 

2z8p4li.jpg

 

BİLİRKİŞİ RAPORUNU HENÜZ ALMADIM. ALINCA BURAYA EKLERİM.


İleti Özer Öztürk tarafından 18 Şubat 2013 - 23:21 tarihinde düzenlenmiştir.

  • Ogün Özemre ve Yusuf Albayrak bunu beğendi

eiuhvt.jpg


#10
Ramazan D.

Ramazan D.

    Trend

  • Üye
    • Üye No: 2.196
  • Yaş: 34
  • 245 İleti
  • Beğenilme: 141
  • Şehir:Ereğli/Kny
  • Arabam:-
  • Meslek:Kamu Görevlisi

"Kısa blok" yazmakla ne demek istemiş :wacko:


2010 Focus II TDCi Titanium-X
1995 Rover 220 Turbo

1992 Peugeot 205 1,9 GTI
1992 Tempra SX


#11
Özer Öztürk

Özer Öztürk

    Comfort

  • Üye
    • Üye No: 3.523
  • Yaş: 46
  • 407 İleti
  • Beğenilme: 233
  • Şehir:ADANA
  • Arabam:'12 Tdci Tit+Smart+Tekno
  • Meslek:Y.Müh.

"Kısa blok" yazmakla ne demek istemiş :wacko:

 

Bizim üst blok dediğimize gavur SHORT MOTOR dediğinden tercümeyi kısa blok diye yapmışlar. Ben de bütünlük olsun diye öyle kullandım.


  • Ogün Özemre ve Ramazan D. bunu beğendi

eiuhvt.jpg


#12
Ramazan D.

Ramazan D.

    Trend

  • Üye
    • Üye No: 2.196
  • Yaş: 34
  • 245 İleti
  • Beğenilme: 141
  • Şehir:Ereğli/Kny
  • Arabam:-
  • Meslek:Kamu Görevlisi

4077 ile 4822 yi yarından itibaren okumakta fayda var..


İleti Ramazan D. tarafından 19 Şubat 2013 - 00:14 tarihinde düzenlenmiştir.

2010 Focus II TDCi Titanium-X
1995 Rover 220 Turbo

1992 Peugeot 205 1,9 GTI
1992 Tempra SX






Benzer kelimelerle etiketlenen konular: toyota, yağ eksiltme, tsb, TSB EG-0017T-0411, yağ yakma, 1.4 d-4d, 1ND-TV, iade davası, tüketici mahkemesi

0 Kullanıcı konuyu okuyor

0 kullanıcı, 0 misafir, 0 gizli kullanıcı