Welcome to Focus Club Tr | Otomobil Severlerin Adresi

Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

  • Announcements

    • Yakup Çağatay

      [ÖNEMLİ MUTLAKA OKUYUNUZ] Görünmeyen Resimler Hakkında   08/06/2015

      Devletimiz i.imgur adresini engellemiş bulunmakta, bu sorunu çözmek için ilk etapta öncelikli konuları yenilemeye başladık. Şuan görmek için yapmanız gereken basit bir DNS değişikliğidir. Google dns gibi 8.8.4.4  İlginize Teşekkürler. NOT: Bu sadece imgur'a yüklenen fotoğraflar için geçerlidir, diğerlerinde problem bulunmamaktadır.  
    • Yakup Çağatay

      Yeni Konu Açmadan Göz Atınız - Etiketleme Sistemi   06/20/2016

      Sizlerden Ricamız;   Örneğin bir web sayfasında Büyük Başarı: Türkiye:4 – İtalya:0 başlıklı bir yazı gördünüz. Bu yazının etiketleri yazar tarafından şöyle oluşturulmuş olabilir: Türkiye, İtalya, Futbol, Galibiyet, milli takım.   Bu sistemle aranılan konu çok daha kolay bulunur. Etiketler içinde Türkiye İtalya Futbol şeklinde bir arama yapmak sizi istediğiniz sayfaya çok hızlı bir şekilde ulaşmanızı sağlar.   Yeni Konularınızı açarken eğer etiketleme yapmak istiyorsanız bu kurallara göre yapmanız olacaktır, aksi taktirde tüm hataları düzeltmeye kalkmamız çok zaman alıyor ve düzeltme yapılana kadar yanlış sonuçlar çıkıyor..   Eğer yapmak istemiyorsanız lütfen boş bırakınız... Yapmak istiyorsanız ilgili KELİMELERİ VİRGÜL (,) İLE AYIRIN LÜTFEN. FARKLI İŞARETLER İLE DEĞİL.   Özen gösterip ilgilenen herkese teşekkürler FocusClubTr.com
“ER-OL
Özer Öztürk

Toyota 1.4 D-4D Motorlardaki Yağ Eksiltme Sorunu Ile Ilgili Tsb Ve Iade Süreci

32 posts in this topic
Toyota 1.4 D-4D motorların 2009 yılından sonra tamamı hatalı üretilmiştir. Uygun olmayan parçalar kullanıldığı için bu motorlarda yağ eksiltme yakma görülmekte aynı zamanda motor performansında düşüş, yakıt tüketiminde artış olmaktadır.
Toyota 1.4 D4-D motorlardaki kronikleşmiş motor yağı eksiltme sorunun giderilmesi için yapılması gereken motor revizyonunu anlatan bir teknik servis bülteni yayınlamıştır. TSB EG-0017T-0411
Bu bülten üretim hatasını kabul etmekte ve giderilmesi için yapılması gerekenleri anlatmaktadır.
 
Burada açıklanan şey bir tamir vs olmayıp aslında motor revizyonudur.
ASLINDA DAHA DA VAHİMİ: Bülten motorun tamamen (sandık) değişmesi gerektiğini söylemekte (ingilizce videoya bakın) ama Türkiye (ve Macaristan) için sadece piston ve segman değişimini yeterli görmektedir (Türkçe video). Daha 20-30km yapmamış araçların motoru indirilip yapılacak bu revizyon kabul edilebilir bir durum değildir. 
 
İşte hatalı üretimden etkilenmiş yağ eksilten araçların VIN (şase) numaraları bu TSBnin 5  sayfasında açıkça yazılıdır. Her satında binlerce vın vardır. 
5wjuox.jpg
Video için: (TÜRKÇE)
 
(İNGİLİZCE)
 
İlgili servis bültenini (mahkemede büyük delildir kesin kazandırır) indirmek için:
 
 
Uzun süredir üzerinde araştırma yaptığım bu konuda edindiğim ve önemli gördüğüm bilgileri forumda paylaşıyorum. Gerekirse benimle iletişime geçebilirsiniz
 
BUNU ÇEVRENİZDEKİ BU ARAÇLARI KULLANANLARLA PAYLAŞINIZ....
Edited by Özer Öztürk
9 people like this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Çok ciddi bir durum. Yağ eksiltme durumunu duymuştum. Benden bir ay sonra Auris alan bir arkadaşım geçenlerde aracın yağ eksilttiğini 1lt kadar serviste tamamlandığını söylemişti.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Az önce Ekşi Sözlük'te bununla ilgili bir başlık gözüme çarpmıştı. Yeni açılmış ve kısa bir ileti vardı sadece. Önemsemeyip geçtim. Oldukça ciddi bir durummuş oysa.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Çok ciddi bir durum. Yağ eksiltme durumunu duymuştum. Benden bir ay sonra Auris alan bir arkadaşım geçenlerde aracın yağ eksilttiğini 1lt kadar serviste tamamlandığını söylemişti.

 

Benimle iletişime geçerse ona yapması gerekenleri anlatırım.

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Alıp 10 ay sonra sattığım bir araçtı. Demek bu problemide varmış.

Geçmiş olsun bu araç sahiplerine.

Share this post


Link to post
Share on other sites

"Uzman bilirkişi ayrıca bu yola gidilmesinin nedeninin hukuki olduğunu belirtti. “Toyota Avrupa’nın bölgesi içerisine giren ülkelerden AB üyesi olmayan iki ülke Türkiye ve Macaristan olduğundan buralarda hukuken çok zor durumda kalmayıp büyük tazminatlar ödemek zorunda kalmayacağını bildiklerinden bizleri muaf tuttuklarını ifade etti."

 

Yalnız Macaristan 2004 Mayısından beri AB üyesi.Bana kalırsa Macaristan ve Türkiye'deki distribitörlerin Avrupa merkezle görüşüp aldıkları bir karar olabilir .

 

Motor üst bloğuna kadar değişime gidiliyor olması ciddi bir üretim hatası olduğunu gösteriyor, Çok geçmiş olsun; umarım hukuki mücadelenizde istediğiniz sonucu alırsınız.

Share this post


Link to post
Share on other sites

"Uzman bilirkişi ayrıca bu yola gidilmesinin nedeninin hukuki olduğunu belirtti. “Toyota Avrupa’nın bölgesi içerisine giren ülkelerden AB üyesi olmayan iki ülke Türkiye ve Macaristan olduğundan buralarda hukuken çok zor durumda kalmayıp büyük tazminatlar ödemek zorunda kalmayacağını bildiklerinden bizleri muaf tuttuklarını ifade etti."

 

Yalnız Macaristan 2004 Mayısından beri AB üyesi.Bana kalırsa Macaristan ve Türkiye'deki distribitörlerin Avrupa merkezle görüşüp aldıkları bir karar olabilir .

 

Motor üst bloğuna kadar değişime gidiliyor olması ciddi bir üretim hatası olduğunu gösteriyor, Çok geçmiş olsun; umarım hukuki mücadelenizde istediğiniz sonucu alırsınız.

 

Mahkemeye gitmeye cesaret edebilselerdi iyi bir tazminat da alırdık.

Ama ben iade davası değil TOPLATMA davası açacaktım. Toyota ilk yazıma cevap bile vermedi. Ama daha hukuki bir dille TKHK md.24 üzerinden işlem yapacağımı yazdığım ikinci ihtarnameden sonra hemen arayıp dava açmamamı aracı hemen geri alacaklarını söylediler. Ama ben bu arada (yen yılda harçlar artacak diye) tespit davası açmıştım. Ertesi gün tüm masraflarımı ve dava için peşin verdiğim parayı da ödemeyi kabul ettiler. Parayı ödediler aynı gün aracı alıp götürdüler.

2yper1w.jpg

http://i46.tinypic.com/2yper1w.jpg

"Uzman bilirkişi ayrıca bu yola gidilmesinin nedeninin hukuki olduğunu belirtti. “Toyota Avrupa’nın bölgesi içerisine giren ülkelerden AB üyesi olmayan iki ülke Türkiye ve Macaristan olduğundan buralarda hukuken çok zor durumda kalmayıp büyük tazminatlar ödemek zorunda kalmayacağını bildiklerinden bizleri muaf tuttuklarını ifade etti."

 

Yalnız Macaristan 2004 Mayısından beri AB üyesi.Bana kalırsa Macaristan ve Türkiye'deki distribitörlerin Avrupa merkezle görüşüp aldıkları bir karar olabilir .

 

Motor üst bloğuna kadar değişime gidiliyor olması ciddi bir üretim hatası olduğunu gösteriyor, Çok geçmiş olsun; umarım hukuki mücadelenizde istediğiniz sonucu alırsınız.

 

Aslında olan tam olarak AB ile ilgili değil o sonradan anlaşıldı. Ben araştırma yaparken 2005 yılındaki bir motor blok değişiminin servis bültenini buldum. Benzinli corolla motorları değiştirilmişti. Ve o seri corollalar piyasada değersiz kabul edilmektedir.

 

AB ülkelerinde ve ABDde motor aracın ana unsuru değil parçası kabul edilir. Bu nedenle tescil belgelerinde motor numarası yazmaz.

Ama bizim gibi motor numarası yazan ülkeler için o bültende "motor seri numarası tescil belgesinde yazan ülkelerde bunun işletilmesi gerekmektedir" ibaresi vardı.

 

Bu durumda ruhsattaki ilk tescil tarihi ile tescil tarihi farklı olacaktır. Böyle bir ruhsatı gören kişi aracın ilkel olduğuna inanmaz. Çünkü araç iki kez tescil görmüştür. Bu durum otomatik olarak TKHK md 4.e göre araçtan beklenen ekonomik faydayı azaltan duruma girer ve açılan her dava kazanılır çünkü belgesi var. Araçtaki değer kaybını toyota ödemek zorunda kalır.

 

Geçmişte Ford da motor değiştirmek zorunda kalmış. Servisin söylediğine göre değişecek aracın motor numarası Almanyaya bildiriliyormuş. Aynı numara basılmış motor gönderiliyormuş. Ancak şimdi kanunlar buna izin vermiyormuş. O nedenle toyota motor değişimi yapamıyor.

Edited by Özer Öztürk
5 people like this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Konuyla ilgili detaylı bilgi almak isterseniz:

toyotayageksiltme.wordpress.com

 

Burada Toyotanın yayınladığı TSB ve videolar (Türkçe ve İngilizce) var. Hem yazılı hem de videoda segmandan kaynaklı olduğu anlaşılıyor. Diğer bir konu ise turbo ve vakum pompasının şartları(bu çok özel bir konudur ve uzundur) ve motorun cinsi ne olursa olsun MOTOR KISA BLOĞUNU DEĞİŞTİRİN ibaresi tüm akış şemalarında var.

 

Ama ne hikmetse altında Türkiye için sadece piston ve segman değişimi yapılacaktır notu var. İşte konunun en anlamsız yeri burası.

 

Segman tolerans konusunu da şuradan biliyorum (benim tespitim değil yani). 

Ben hukuki ihtarnameyi gönderdikten sonra yeni yıla girmeden (malum harçlar artacak) tespit davası açtım. 

Birkaç gün sonra keşif duruşması yapıldı ve araç istenilen tespitlerin yapılması için bilirkişiye teslim edildi gösterildi.

Aynı günün akşamı Toyota Gn. merkezden arayıp benimle görüştüler. Bana bazı teklifleri oldu. Ben hiçbirin kabul etmediğimi, bu araç bir yana Toyota markasına güvenim kalmadığını (nedenleriyle birlikte) anlattım ve açacağım davanın araç iadesi (TKHK md.4) üzerine değil "seriler halinde ayıplı üretilmiş malların toplatılması" (TKHK md.24) üzerine kurulacağını gerekçeleriyle anlattım. 

 

İşte o anda konunun ne boyutta olduğu dank etti. Çünkü bir ay önce gönderdiğim yazıya cevap bile vermemişlerdi.

 

Ertesi gün apar topar tüm masrafları (mahkeme dahil) ödemeyi kabul edip davayı durdurmamı istediler.

 

Ben kabul etmek zorunda kaldım (Sebebi uzun). Ama mahkemenin yaptığı duruşmanın ara kararı gereğince birkaç gün sonra bilirkişiye götürdüm.

 

İşte uzman bilirkişi makine yük.müh. ile yaptığım görüşmede kendisi söyledi bunları. Çünkü daha önceki davalarda bu motorlardan çok sökmüşler ve araştırmışlar. Segman toleranslarının yüksek tutulduğunu bu nedenle genleşen segmanların gömleklere tam oturmadığını o söyledi.

 

Zaten bu motorların sessizliğinin nedeni de bu. Tam sıkıştırma olmadığı için patlama kaçak yapıyor. Yağ çubuğundan aşırı üfleme yapıyor. Revizyon yapılan araçlarda motor sesi artıyor. Forumda bu konu ile ilgili çok şikayet(!?) var zaten.

 

Bu konuyu açtığım yere taşıyorum ve oraya bazı belgeleri ekliyorum. Belki biri aratma yaparken bu foruma denk gelir de derdine çare olur.

(Bu arada toyota yağ eksiltme yazınca gelen sonuçların hepsi bana ait)



1ibdsg.jpg

 

14mvvow.jpg

 

35l7pmo.jpg



skxqpu.jpg

 

29fawrm.jpg

 

2z8p4li.jpg

 

BİLİRKİŞİ RAPORUNU HENÜZ ALMADIM. ALINCA BURAYA EKLERİM.

Edited by Özer Öztürk
2 people like this

Share this post


Link to post
Share on other sites

"Kısa blok" yazmakla ne demek istemiş :wacko:

 

Bizim üst blok dediğimize gavur SHORT MOTOR dediğinden tercümeyi kısa blok diye yapmışlar. Ben de bütünlük olsun diye öyle kullandım.

2 people like this

Share this post


Link to post
Share on other sites

4077 ile 4822 yi yarından itibaren okumakta fayda var..

Edited by Ramazan D.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gümrük ve Ticaret bakanlığı konuyu incelemek için müfettiş görevlendirmiş.

 

Ayrıca olay TBMM gündemine de taşındı.

 

xp60cj.jpg

 

15hxvdt.jpg

2edb5nc.jpg

2 people like this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Benim başıma gelen sanırım daha vahim

 

Henüz sene başında Toyota Kaya Plaza Kocaeli'den aldığım sıfır aracımla ancak 27 bin km yapabildim.İlk önce 15-16 bin gibi Turbosu değiştirildi.Midem bulansa da ses etmedim ancak son başıma gelen olay bir faciaydı. Son olayı özetleyeyim size

Dün gece 2yaşındaki kızım ve Eşimle eve gidiyorduk..Yolda aniden büyük bir sarsıntı ve patlamalı bir gürültü geldi,duman çıkmaya başladı.Direksiyon,ve vites kitlendi zar zor sağa çektim kaputu açtım...Her taraf yağdı,piston kol çıkarmış Motor bloğunu patlatmıştı.(Tabi ben bunu anlayana kadar bir şeye vurduğumu sandım) Allah korudu 1 saat önce eşim kızımla birlikte Gebze'den İzmit'e otobandan gelmişti. Onlar varken olsa,arabayı eşim kullanıyor olsa büyük bir facia yaşayacaktım. Muhtemelen bir kamyonun altına girerlerdi.

Servise çektirdim,bugün parça değişimi vs..liste yapmışlar dedim tutar ne kadar.10 -12 bin dedi,üretim hatası ,%99 Garanti karşılar emin olabilirsiniz dedi servis sorumlusu.Ben de tabiki işlem yapmayın kabul etmiyorum dedim.Düşünsene arabayı sıfır aldın 10 ay içinde yaklaşık 14 bintllik üretim hatası ki biri aracın motoru.. Hayır seneye arabayı satmaya kalksam motor işlem görmüş araç sonuçta. Toyota Türkiye,Toyota Europe ve Japonya Merkeze mail ile durumu bildirdim.Tamir istemediğimi.Bu hatanın telafisinin tamir olamayacağını ilettim. Ciddi bir kaza atlattık.Ben maddi kısmını bir yana koyarsak ben Bir daha eşime bu arabayı verebilir miyim ? Geçimini şehirler arası dolaşarak ihale kovalayarak sağlayan Ben 100 km üstüne çıkabilirmiyim,anayol dışında atıyorum bir dağ yoluna girebilir miyim ? Hiç sanmıyorum.

Şu an için tek tesellim bu olayın arabayı ben kullanırken eşim ve 2 yaşındaki kızım aracın arka koltuğundayken meydana gelmesi.1 saat öncesini düşündükçe deliriyorum.Allah korusun.Dilovası rampasında eşimin başına geldiğini arabada kızımla neler yaşayabileceğini düşünüyorum da..

Toyota benim için güvendi.Bundan önce Nissa Qasquai kullandım uzun yıllar.Corolla seçimim tamamen güven sebebiyleydi.Ancak an itibarı ile ben bu araca bir daha ne binerim ne eşime veririm. Ayıplı bir malı garanti kisvesi altında araç bedelinin 1/4 ü kadar değişim yapıp,bunu kabul etmemi beklemeleri tamamiyle tüketiciye saygısızlık. Motoru işlem görmüş bir sıfır araç sahibiyim, Allah'a şükür eşim ve bebeğim sağ..Tek tesellim bu. Reklamlarda çocuklarıyla babaları kullanan bir firmanın üretim hatası sebebiyle kızımı kaybedebilirdim..Ne kadar garip!

Bu arada bazı arkadaşlar soracaktır ben söyleyeyim hemen.Araçta ikaz yoktu.Olay 150 metrelik mesafede gerçekleşti.Yağ ile ilgili bir uyarı geldi ben daha duramadan motor bloğu büyük gürültüyle parçalandı. Allahtan bayır çıkıyordum ve hızım düşük yol boştu.Bir de sağolsun Yunus'lar görüp hemen yardıma kotular onlar arabayla ben de büyük panik yaşayan ailemle ilgilendim.


Benim sorunum bir kazaya karışabilecek olmam,ayrıca aracıma sadece 10bintl peşinat verip gerisini kredi ile almış olmam..Şuan ödemekle yükümlü olduğum kredi meblağı aracın fatura bedelinin üzerinde.


Bana bir yol haritası çizebilecek olan varsa yardımlarınızı bekliyorum.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oğuzhan bey geçmiş olsun öncelikle, bence olayın Toyota ford  honda veya opel vs olması değil, elektronikte olduğu gibi araçlardada işimiz şansa kalmış. TUrbo değişimi 16-17 binde olmuşsa aslında araçta kendini belli etmiş. TUrbonuun 15-16 binde değişmesi imkansız. Servislerin aslında  bu araçlarda asıl arıza yerlerini tespit edememeleri bu olaylara neden oluyor bence. Bence sizin aracın asıl arızasıda turbo değil turboyu etkileyen başka bişeydi..Garanti devam ediyorsa yapmaları lazım.Tekrar geçmiş olsun.

Edited by Ramazan D.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now

  • Similar Content

    • By Yakup Çağatay
      4×4 ve otomatik viteslerin kıyaslamasını içerir.
       
      Burada: http://anasayfa.focusclubtr.com/dizel-otomatik-4x4-pick-up-karsilastirma-tablosu/
       
      Sadece bunlar:
       

    • By Yakup Çağatay
      Toyota ve Mazda bugün uzun vadeli ortaklık kurmak için anlaşma yaptı.
       
      Birbirlerinin ürünlerini ve teknolojilerini, tamamlamak ve geliştirmek için her iki şirketin kaynaklarını kullanabilecekler. Bunun avantajı ise farklı ülkelerdeki müşterilerin ihtiyaçlarını kolaylıkla karşılamak.
       
      Aralarında bir komite kurarak kendileri arasında güçlerini nasıl kullanılacağını belirleyecekler, komite bir dizi yeniliği kullanmaya çalışacak bunların arasında çevre ve gelişmiş güvenlik özellikleri de yer alacak.
       
      (Yorum, Mazdanın sürücü destek özelliklerini Toyota alacak gibi)
       
      Toyota ve Mazda'nın başkanları birbirlerine genel olarak özlerine bağlı kaldıkları için teşekkür ederek önümüzdeki 100 yıl'da birlikte olacaklarını ilettiler.
       
      Bir önceki işbirlikleri olan hibrit teknolojisini Mazda, Toyota'dan alarak lisanslarına dahil etmişti ve Toyota kompakt araçlarını Mazda'nın Meksika'da yer alan fabrikasında üretiyordu.
       
      Özetle Japon üreticiler birleşerek daha iyi otomobil yapma derdinde
       

    • By Eren Tan
      7 Şubat 2016 tarihinde NFL tarafından düzenlenen 50. Süper Kupa maçları için hazırlanan özel otomobil spotları izlemektesiniz. Hepinize iyi seyirler... 
       
      Jeep: 
       
      Opel (Vauxhall/Buick): 
       
       
      Toyota: 
       
      Kia: 
       
      MINI: 
       
      Honda: 
       
      Acura: 
       
       
      Hyundai (Hem FIFA'ların, hem de NFL'in Resmi Sponsoru!): 
       
       
      Audi: 
       
      Şimdilik benden bu kadar. Belki de seneye kadar yokum. Şimdiden belki de seneye kadar görüşmek üzere...
    • By Yakup Çağatay
      Amerika'da bu tür reklamlar serbest.. Biraz saçma olsada  
      Buyrun izleyelim
       
      Explorer vs highlander
       
       
       
      Explorer'ın diğer rakipleri ile aynı içeriği sahip videoları da mevcut onları kanaldan takip edebilirsiniz ama eklemeye gerek yoktu.
       
      Fusion - Camry
       
       
       
       
       
      Fusion - Sonata
       
       
       
       
      Fusion - Accord
       
       
       
       
      Edge vs diğerleri
       
       
       
       
       
       
       
       
       
      F150
       
       
       
       
       
       
       
    • By Burhan M.
      Selamlar arkadaşlar aranızda yeniyim herkeze merhaba
      2001 model 1.6 focus aracım var ve yağ eksiltiyor son 3 ayda 2 litre yağ ekledim bi kaç ustaya götürdüm gaza basarak egzozdan çıkan gri dumana göre motor istiyor dediler yani yağ yakıyormuş ve 2 bin ve 4 bin tl arası masrafı olabileceğini söylediler. Bu durum benim canımı çok sıktı biraz takıntılıyım moralim bozuldu aracı alalı 1 sene oldu şimdiye kadar böyle bi sorun yoktu bu gün yine yağ çubuğunu kontrol ettim yağ seviyesi max ve min. tam ortasına inmiş en son max. seviyede idi bugün motoru biraz inceledim altına baktım biraz yağ birikintisi gördüm fotoğraf çektim normal mi yoksa yağ kaçağımı var yada gerçekten yağ mı yakıyor yardımcı olursanız çok sevinirim .
      Not: Fotoğrafını çektiğim yerler aracı karşınıza aldığınızda motorun sağ alt kısmıdır ve yağ damlaması yok. Teşekkürler.



Focus Club Türkiye

Bu sitenin işleticisi, bu sitede yer alan bilgi, yazı ve makalelerin doğrudan veya dolaylı olarak kullanılmasından dolayı oluşacak zararlardan sorumlu tutulamaz. Kaynak gösterme kuralına uymak şartıyla, bu sitede yer alan yazı ve makalelerin belirli bir kısmına atıf yapılmasına, link verilmesine izin verilmektedir. Kaynak gösterilmeden yapılan alıntılara ise izin verilmemektedir. Sitemiz, hukuka, yasalara, telif haklarına ve kişilik haklarına saygılı olmayı amaç edinmiştir.