Welcome to Focus Club Tr | Otomobil Severlerin Adresi
Tüm özellikleri kullanabilmek için şimdi kaydolun. Giriş yaptıktan sonra özel mesaj sistemini kullanabilir, durum güncelleyebilir, yorumları beğenebilir, mevcut konulara cevap yazabilir ve yeni konu açabilirsiniz. Bu mesaj giriş yaptıktan sonra tekrar gözükmeyecektir.
Sign in to follow this  
Followers 0

Motor Rektefiyesi Sonrası Ufak Tefek Sorunlar

10 posts in this topic

Posted (edited) · Report post

Herkese Hayırlı günler :)

 

Yaklaşık 1500 km önce aracımıza yeni motor yaptırmamız sonucu ufak tefek sorunlarıda yanında getirdi..Şuanlık 1000km lik yağ değişimi oldu ve üstüne 500km yaptık..Şuanda yakıt ortalaması 7.0 Lt de gezmekde..

 

1.Antifiriz Eksiltme

2. Aşırı duman atma sorunu ( Torneo , Transit misali )

3. Rahatsız edici olmasada dikkatli dinlendiğinde Sekmanlardan gelen balata , diske sürterniş gibi ses gelmesi

4. Km hız olarak belli bir miktarda tıkanması ( 180kmH , bu zamanlar çoğalabilecek bir durum olabilir. )

 

Şimdilik sorun yaratan kısımlar bunlar.Duman olayını ben EGR'ye bağlıyorum çünki bilgisayara daha önceden bağlattığımızda sürekli EGR ikazı veriyordu fakat babam bir türlü yararlı olmasa neden taksınlar diyip iptal ettirnek istemeyip yenisini almayı düşünüyor...Ustalar ise EGR iptalini gereksiz bulup , enjektör memeleirnin değişip bakıma girmesi gerektiğini söylüyorlar..

 

Aracı 1-2 kez bilgisayara bağlamak istedik fakat , bağlanmayınca sonradan denemedik.Bu hafta içi Ford Görür servisine gidip komple yapılması gereken şeyleri yaptırmayı düşünüyoruz.Şuana kadar motor rektefiyesi 4000TL civarı tuttu , biraz daha masrafı var gibi..

 

Bu sorunlar hakkında yorumlarınız varmı ? 

Edited by Emre V.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Posted · Report post

Emre, abicim geçmiş olsun diyecem ama sizin bu rektefiye hiç geçecek gibi durmuyor..ben şimdiye kadar rektefiye yaptırıpta sorunsuz motor yapan bir usta görmedim..Eline her torna tezgahını alan rektefiye yaptığı için bu tür problemlerin çıkması normaldir. Senin benim dilimde rektefiye yaptırmak çok basit geliyor kelime olarak ama öyle değil..Bir silindir bloğunun veya kapağının taşlanması aracın ateşleme zamanını değiştiriyor. Bu da araçların vuruntulu çalışması siyah duman atması vb gibi sıkıntılar yaratıyor..(0,1 mm bir taşlama yapıldıysa bile)Sekmanlardan gelen sesi duyman imkansız demiyim ama çok zor :) Allah kolaylık versin abicim..Ama bu işi tekniğiyle yapan bir rektefiyeci bulmanız lazım bence..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Posted · Report post

abim çok şükür aşırı bir sorunu yok sadece duman atma problemi var ki motor yapılmadan öncede bu duman atma olayı devam etmekteydi..

 

Motor yapıldıkdan sonra antifiriz eksiliyor sanırım hortumlardan , birde işte dediğim gibi sekmanlardan gelen bi ses var , oda ustamız zamanlar yağa alıştıkca düzelir dedi, benim aklımdan bor katkısı atmak geçiyor , çünki motor yapılmadan önce 1 kez kullanmıştım ciddi derecede motor sesini azaltmıştı...

 

Duman olayı yaklaşık 2 senedir devam etmekte , motor yapıldıkdan sonra sadece eskiye oranla çoğaldı

Share this post


Link to post
Share on other sites

Posted · Report post

Duman atmasıyla ilgili eksoz manifoldunda biriken kurum varsa temizlettirin, araç biraz rahat nefes verir. EGR iptali için bi plaka yaptırın bence, duman atma devam ederse plakayı çıkarırsınız.) Antifiriz olayınıda düz bir zeminde bekleterek akıtıp akıtmadığına bakın. İnşallah hortumlardandır. Kolay gelsin...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Posted · Report post

Geçmiş olsun tekrardan.

Nasıl ses geliyor ki rektefiye oldu sonuçta sıfılanmadı mı hepsi? sıfır alınan arabalarda böyle olmuyor mu onlarda neden ses yokmuş bi sorsaydın..

Bence bormuş katkıymış o işlere şimdilik girme usta koyduğun katkıya bağlar işi kıvırmak için.

Duman olayınıda öyle abartma dizel araba hep duman atar yüklendiğinde aynadan görebilirsin eğer stabil hızda giderken duman atıyorsa bilemiyecem atmaması lazım.. Egr'yi iptal ettirin bi yine duman atarsa ustaya sorun. 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Posted · Report post

Şimdi sıfır sandık motor alsan ne kadara mal olurdu diye merak ettim.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Posted · Report post

Şimdi sıfır sandık motor alsan ne kadara mal olurdu diye merak ettim.

 

Maliyeti illaki çok olur ama Ankarada 7000TL ye komple motor yenileyen servisler var.

 

Fatih : stabil hızda giderken duman hiç yok denecek kadar az , ama en ufak gaza dokunuşta duman olayı meydana gelmekte özellikle :

 

1. vites tam gaz yapıp 2. vitese atınca arkadaki araca güzel bir duman yediriyorum.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Posted · Report post

Konunun üzerinden baya geçmiş ama olaki aynı benim gibi sorun yaşayan arkadaşlar illaki olacaktır ben kendi iznelimlerimi ve çözümlerimi yazmak isterim : 

 

Motor yapılalı yaklaşık 7000km oldu ve ilk bakımı yaptırdık.. Motorun şuanda çok şükür sorunu yok , duman atmasıda Sakarya'da bir usta sayesinde çözüldü.Sebebi ise enjektörlerin ilk 3'ü aynı seviyede olup 4. enjektörün doğru bağlanamaması ve ondan dolayı duman atması , titreme , çeki düşüklüğü yapmasıydı..Motor Rodaj zamanı hemen hemen geçmesine rağmen motor yapılır yapılmaz düşük devirlerde zayıf kalmasın diye race chip takmıştım , tek kelime ile şuanda ilk aldığımız halden 1,5 kat daha iyi diyebilirim..

 

Yakıt ortalamasıda şehir içinde 6.2 olarak gözükmekte.Ben genelde sakin kullanır , bazen dip gaz yapar bırakırım..Ama tek bişey diyebilirim , o da race chipden kaynaklanıyor sanırım seviyesi 7-7 max iken ben şuanda 6-6 da kullanıyorum tam dip gaz yaptığımda motor arza lambası yakıyor , sonra kontak aç kapat yaptığımda gidiyor..Bu sorunu ilk zamanlar ypamazdı , şuanda ara sıra yapıyor hadi hayırlısı diyelim...

 

Yukardaki sorunlardan yaşayan olursa bana ulaşabilir , elimden geldiğince çözdüğümüz problem zaman dilimini daha detaylı açıklarım.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Posted · Report post

Üstünden baya bir zaman geçmiş olsada geçmiş olsun kaç kmde Rektefiye oldu aracınız ?

Konunun üzerinden baya geçmiş ama olaki aynı benim gibi sorun yaşayan arkadaşlar illaki olacaktır ben kendi iznelimlerimi ve çözümlerimi yazmak isterim : 

 

Motor yapılalı yaklaşık 7000km oldu ve ilk bakımı yaptırdık.. Motorun şuanda çok şükür sorunu yok , duman atmasıda Sakarya'da bir usta sayesinde çözüldü.Sebebi ise enjektörlerin ilk 3'ü aynı seviyede olup 4. enjektörün doğru bağlanamaması ve ondan dolayı duman atması , titreme , çeki düşüklüğü yapmasıydı..Motor Rodaj zamanı hemen hemen geçmesine rağmen motor yapılır yapılmaz düşük devirlerde zayıf kalmasın diye race chip takmıştım , tek kelime ile şuanda ilk aldığımız halden 1,5 kat daha iyi diyebilirim..

 

Yakıt ortalamasıda şehir içinde 6.2 olarak gözükmekte.Ben genelde sakin kullanır , bazen dip gaz yapar bırakırım..Ama tek bişey diyebilirim , o da race chipden kaynaklanıyor sanırım seviyesi 7-7 max iken ben şuanda 6-6 da kullanıyorum tam dip gaz yaptığımda motor arza lambası yakıyor , sonra kontak aç kapat yaptığımda gidiyor..Bu sorunu ilk zamanlar ypamazdı , şuanda ara sıra yapıyor hadi hayırlısı diyelim...

 

Yukardaki sorunlardan yaşayan olursa bana ulaşabilir , elimden geldiğince çözdüğümüz problem zaman dilimini daha detaylı açıklarım.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Posted · Report post

138.000 de aracımızı aldık , 161.000 km de bolu-kocaeline giderken motor yağlamayı kesti ve piston yatakları dağıldı..Onunla birlikte krankda zarar gördü. Hepsi komple değişti.

 

Sormak istediğiniz soruları sorabilirsiniz.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now
Sign in to follow this  
Followers 0