İçeriğe git


  

Resim

Ti-Vct Motor Ve LPG Uyumu


  • Cevap için lütfen giriş yapınız
Konu 16 kez yanıtlandı

#1
ALPER

ALPER

    Fahri Başkan

  • Üye
    • Üye No: 3
  • 202 İleti
  • Beğenilme: 32
  • Şehir:Ankara
  • Arabam:Focus Ti-Vct - 10
Netdeki Yabancı forumlar dahil Tüm dökümanları,Servis ve Kullanıcı fikirlerini alarak yazıyorum

Eğer imkanınız varsa mutlaka Güvenilir ve Referansı bolca olan bir yerde LPG montajı yaptırın.. Önemli olan taktırıcağınız yerin nekadar işinde profesyonel olduğudur.. Ancak Telflex,Prins ve Brc gibi markalar bu konuda Türkiye piyasası için iyi durumda,Brc nin maliyeti 1400 Tl,Teleflex in ve Prinsin ise 1900 Tl civarlarında.. Servis ağı yaygınlığı açısından,Fiyatının uygun olması ve Pipo işleminin getirebiliceği avantajlar açısından BRC'de mantıklı bir seçim olabilir.

115 Hp Ti-Vct motorlada uzun süredir LPG kullananlar var,Birkaç Ti-Vct kullanıcısından Subap ve Silindirlerde aşınma olduğu bunları değiştirdiklerii duydum.. Fazla bir masrafı yok ama var yani (Genelde LPG takıldıktan 60,80 bin km sonraçıkabiliyor bu sorunlar) ---- (Yeni Subap maliyeti ; 600-700 TL civarı,50 Bin km civarında böyle bir sorun yaşıycağınızı düşünürseniz Yapıcağınız yakıt karının yanında hiçbirşey.. )

Ti-Vct motorların çalışma şekli V4 motor gibi olduğundan Özellikle 4000 bin devir üzerinde ağırlıklı olarak,2 silindir farklı diğer 2 silindir farklı zamanlamayla çalışıyor (Sırasıyla 1-3,2-4 olması gerekli) ,Lpg ECU sunun görevi aracın verilerini 1 e 1 taklit etmektir ancak Ti-Vct motorun yapısı itibariyle ECU sadece tek silindirden Zamanlama verisi alabildiğinden diğer silindirlerde fazladan yakıt püskürtme veya eksik yakıt püskürtme gibi sorunlar yaşanabiliyor.. PRİNS Fordlar için Hazırladığı LPG listesinde Ti-Vct motora sahip araçların supablarının-piston yuvalarının .. Çelik olanlarla değiştirilmesi gerektiğini yazıyor.. Prins marka kit montajında birçok parça farklı olarak kullanılıyor.. (Dikkat ; Fakir karışım kullanıldığı taktirde Subaplar çelikde olsa sorunlar mutlaka olucaktır.. LPG karışımı Çok önemli,Her 10 bin KM deki bakımlarda OBD değerleri çok önemli.. Aracın orjinalinde bulunan Alaşım Subaplar LPG nin açabiliceği sorunlara karşı biraz daha dayanıksız ama dediğim gibi Karışımın Fakir olmaması çok daha önemli.. Stock subaplarlada 100 binlerce km yi devirmiş Focus Taksiler mevcut,Kullanıma bağlı yani bu durum..Yumuşak kullanıcı herzaman karlı çıkıyor

Ti-Vct İçin söylenicek şeyler bukadar.. Yakıt fiyatları şu durumdayken en avantajlı Yakıt Sistemi LPG'dir. İyi bir Usta,İyi bir montaj,Düzgün ve zamanında yapılmış bakımlarla Lpg'li aracın sorun çıkarması,benzinli aracın sorun çıkarmasıyla neredeyse aynı ihtimalde..

100 Ps lik Duratec motorun farkı ise Sıradan bir Atmosferik (Doch,Cvvt vb.) Tarzında çalışması bu yüzden lpg de bir uyum problemi olmaması.. Aracınız 100 bg lik versiyonsa Montaj konusunda daha rahat olabilirsiniz..

Kolay gelsin
  • ALPER ve Tevfik bunu beğendi
Www.Focusclubtr.Com /// Sitemiz Tekrardan Yapılanıyor..

#2
emreakyol

emreakyol

    Trend

  • Üye
    • Üye No: 92
  • Yaş: 21
  • 200 İleti
  • Beğenilme: 162
  • Şehir:İstanbul
  • Arabam:03 Ford Focus Spor Trend
paylaşım için teşekkürler. bendede brc my10 takılı ve ustam eğer sürat yapıcaksan ve yüksek devire çıktığında bir tuşa basman yeterli demişti ve ole kullan dedi daha sağlıklı olur demişti B)

#3
ALPER

ALPER

    Fahri Başkan

  • Üye
    • Üye No: 3
  • 202 İleti
  • Beğenilme: 32
  • Şehir:Ankara
  • Arabam:Focus Ti-Vct - 10

paylaşım için teşekkürler. bendede brc my10 takılı ve ustam eğer sürat yapıcaksan ve yüksek devire çıktığında bir tuşa basman yeterli demişti ve ole kullan dedi daha sağlıklı olur demişti :)


Doğrudur,Ustanın aracı tanıyarak Montaj yapması herşeyden önce geliyor.

Aracınız Kaç bin KM de ? Montajı Nerede Yaptırdınız ? 1 Depo İle yakıt değerleriniz nedir ? Bunlarıda yazabilirseniz iyi olur :D

Www.Focusclubtr.Com /// Sitemiz Tekrardan Yapılanıyor..

#4
emreakyol

emreakyol

    Trend

  • Üye
    • Üye No: 92
  • Yaş: 21
  • 200 İleti
  • Beğenilme: 162
  • Şehir:İstanbul
  • Arabam:03 Ford Focus Spor Trend
aracım 45.600kmde şu anda lpg 38.000de takıldı ortalama lpgyle şehir içi 21kuruş yakıyor. montajı bostancı oto sanayideki brc bayisi olan marmara otomativde takıldı.

#5
ALPER

ALPER

    Fahri Başkan

  • Üye
    • Üye No: 3
  • 202 İleti
  • Beğenilme: 32
  • Şehir:Ankara
  • Arabam:Focus Ti-Vct - 10
Teşekkürler.. Kazasız belasız sürüşler :)
Www.Focusclubtr.Com /// Sitemiz Tekrardan Yapılanıyor..

#6
yusuf terzi

yusuf terzi

    Trend

  • Üye
    • Üye No: 916
  • 282 İleti
  • Beğenilme: 51
  • Şehir:ankara
  • Arabam:2011 F3 Style plus 125ps
  • Meslek:memur
4000 devir üzerinde farklı, 4000 devir altında farklı çalışabilecek bir lpg sistemi yoksa bu tuşlu olan benim de aklıma yattı.
Focus 3 125ps benzinli style plus sedan aytozu gri

#7
Mertol Kip

Mertol Kip

    Titanium

  • Üye
    • Üye No: 1.073
  • 2.410 İleti
  • Beğenilme: 1.684
  • Şehir:Bodrum
  • Arabam:'07 GP 1.3 MJ Dualogic
  • Meslek:Duvar ustası
Bu internet çok tehlikeli birşey. Vakti zamanında benim yazdığım bir makaleden kaynaklanan bir metin, dönüp dolaşıp çok farklı şekillerde tekrar önüme çıkıyor ama çok alakası ve yanlış bilgilerle dolu olarak..

Bundan önceki iki arabam mondeo 1.6 TiVCT idi. Türkiyede mondeoya ilk LPG taktıranda benim. Hatta TiVCT motora dünyada ilk supercharger takanda benim. O motorun içini dışını herşeyini ezbere bilirim. Evet haklısınız bu konuda çok iddialıyım. :yeah:

Birincisi TiVCT motorlar V motor gibi çalışmaz. O ifade de anlatılmaya çalışılan şey, yakıt ve ateşlleme sisteminin birbirinden bağımsız iki motor varmışcasına iki ayrı "bank" olarak yönetiliyor olması. Yani o motorlar sanki iki ayrı ECU su varmış gibi birbirinden bağımsız hareket ediyor. Ateşleme sırasıda 1342.
LPG ve diğer piggyback ECU larında bu tip motorların yaşadığı belirgin sorun püskürtme zamanlamasını ayarlayamamaları. Zira neredeyse tüm LPG sistemleri püskürtme zamanını ayarlarken birinci silindirin pozisyonunu okur ve ona göre motor devrine dayalı oalrak püskürtme zamanını belirler. Ancak, TiVCT bu konuda diğerlerinden ayrılıyor. Zira birinci ve dördüncü silindirler birinci "bank" ile yönetilirken 2nci ve 3ncü silindirler ise "ikinci bank" ile yönetiliyor. Dolayısı ile bunların püskürtme zamanları ve süreleri birbirinden bağımsız. Ve dahası aralarında faz farkı var. Yani eğer LPG piggyback ünitesini birinci silindire göre ayarlarsanız, ikinci ve üçüncü silindirlerdeki püskürtme zamanlamasını doğru ayarlayamıyorsunuz. Ve dolayısı ile yakıtın büyük kısmı manifoltta kalıyor ve işe yaramıyor. Benzin ECU su bunu farkedip (O2 sensörleri vasıtası ile) o bank teki yakıt trimini yani önce STFT sonrada LTFT i yavaş yavaş arttırıyor. Bu da %30 a kadar uzayan bir süreç. Dolayısı ile 1 ve 4 doğru miktarda yakıt alırken 2 ve 3 ise aşırı fazla yakıt alıyorlar. Bu da silindir içerisinde aşırı ısınmaya ve pistonun erimesine yol açıyor. Piston eritenlerin motorlarına baktığınızda hepsinin 2nci ya da 3ncü silindirlerinin eridiğini görürsünüz zaten. Hangisinin eriyeceği de tamamen rastlantısal oalrak VCT nin o anki konumuna göre değişiyor.

Süpap guidelarının çelik olanla değiştirilmesi yanlış bir uygulama. Onun için sarı metal kullanılır. Genelde bronz alaşımından oluşur ve sorunsuz yıllarca kullanabilirsiniz.

Bu faz farkını giderebilen kitler 2007 yılında yoktu. Oysa şimdi prins in yeni tip kitlerinde aynı benzin ECU sunda olduğu gibi tüm silindirlerden veri alarak hepsi için tek tek faz açısı ayarlayabiliyorsunuz. Dolayısı ile yukarıda yazdığım yapısal sorun ile karşılaşmamış oluyorsunuz. Ben mondeoda teleflex kullandım, ancak bugün LPG taktıracak olsam bu motorda kesinlikle prins ten başka kit düşünmezdim.
  • Yakup Çağatay, Yusuf Çavuş, Aydın Baran ve 5 kişi daha bunu beğendi
Enjoy ur self..

#8
Önder Yılmaz

Önder Yılmaz

    Ambiante

  • Üye
    • Üye No: 1.432
  • Yaş: 37
  • 71 İleti
  • Beğenilme: 23
  • Şehir:ankara
  • Arabam:Focus 3 HB Powershift
  • Meslek:Mak.Yük.Müh
Mertol bey degerli bilgileriniz icin tesekkur ederim. F3 poeershit alip lpg (prins) donusum yaptirmak idtiyorum ne dersiniz?

#9
Fuat Önal

Fuat Önal

    Trend

  • Üye
    • Üye No: 1.456
  • Yaş: 39
  • 288 İleti
  • Beğenilme: 173
  • Şehir:Mersin
  • Arabam:'12 F3 Tdci
  • Meslek:örgetmen

Bu internet çok tehlikeli birşey. Vakti zamanında benim yazdığım bir makaleden kaynaklanan bir metin, dönüp dolaşıp çok farklı şekillerde tekrar önüme çıkıyor ama çok alakası ve yanlış bilgilerle dolu olarak..

Bundan önceki iki arabam mondeo 1.6 TiVCT idi. Türkiyede mondeoya ilk LPG taktıranda benim. Hatta TiVCT motora dünyada ilk supercharger takanda benim. O motorun içini dışını herşeyini ezbere bilirim. Evet haklısınız bu konuda çok iddialıyım. :)

Birincisi TiVCT motorlar V motor gibi çalışmaz. O ifade de anlatılmaya çalışılan şey, yakıt ve ateşlleme sisteminin birbirinden bağımsız iki motor varmışcasına iki ayrı "bank" olarak yönetiliyor olması. Yani o motorlar sanki iki ayrı ECU su varmış gibi birbirinden bağımsız hareket ediyor. Ateşleme sırasıda 1342.
LPG ve diğer piggyback ECU larında bu tip motorların yaşadığı belirgin sorun püskürtme zamanlamasını ayarlayamamaları. Zira neredeyse tüm LPG sistemleri püskürtme zamanını ayarlarken birinci silindirin pozisyonunu okur ve ona göre motor devrine dayalı oalrak püskürtme zamanını belirler. Ancak, TiVCT bu konuda diğerlerinden ayrılıyor. Zira birinci ve dördüncü silindirler birinci "bank" ile yönetilirken 2nci ve 3ncü silindirler ise "ikinci bank" ile yönetiliyor. Dolayısı ile bunların püskürtme zamanları ve süreleri birbirinden bağımsız. Ve dahası aralarında faz farkı var. Yani eğer LPG piggyback ünitesini birinci silindire göre ayarlarsanız, ikinci ve üçüncü silindirlerdeki püskürtme zamanlamasını doğru ayarlayamıyorsunuz. Ve dolayısı ile yakıtın büyük kısmı manifoltta kalıyor ve işe yaramıyor. Benzin ECU su bunu farkedip (O2 sensörleri vasıtası ile) o bank teki yakıt trimini yani önce STFT sonrada LTFT i yavaş yavaş arttırıyor. Bu da %30 a kadar uzayan bir süreç. Dolayısı ile 1 ve 4 doğru miktarda yakıt alırken 2 ve 3 ise aşırı fazla yakıt alıyorlar. Bu da silindir içerisinde aşırı ısınmaya ve pistonun erimesine yol açıyor. Piston eritenlerin motorlarına baktığınızda hepsinin 2nci ya da 3ncü silindirlerinin eridiğini görürsünüz zaten. Hangisinin eriyeceği de tamamen rastlantısal oalrak VCT nin o anki konumuna göre değişiyor.

Süpap guidelarının çelik olanla değiştirilmesi yanlış bir uygulama. Onun için sarı metal kullanılır. Genelde bronz alaşımından oluşur ve sorunsuz yıllarca kullanabilirsiniz.

Bu faz farkını giderebilen kitler 2007 yılında yoktu. Oysa şimdi prins in yeni tip kitlerinde aynı benzin ECU sunda olduğu gibi tüm silindirlerden veri alarak hepsi için tek tek faz açısı ayarlayabiliyorsunuz. Dolayısı ile yukarıda yazdığım yapısal sorun ile karşılaşmamış oluyorsunuz. Ben mondeoda teleflex kullandım, ancak bugün LPG taktıracak olsam bu motorda kesinlikle prins ten başka kit düşünmezdim.


o zaman düşün,elinden alan mı var ağam :)
Padişahım çok yaşa !

Facebook/cinemaclub Mersin

#10
Mertol Kip

Mertol Kip

    Titanium

  • Üye
    • Üye No: 1.073
  • 2.410 İleti
  • Beğenilme: 1.684
  • Şehir:Bodrum
  • Arabam:'07 GP 1.3 MJ Dualogic
  • Meslek:Duvar ustası

Mertol bey degerli bilgileriniz icin tesekkur ederim. F3 poeershit alip lpg (prins) donusum yaptirmak idtiyorum ne dersiniz?

Powershift i bilmem. Ama 125 lik motor olduğuna göre yapısal bir sorun olacağını sanmıyorum.
Enjoy ur self..

#11
Mertol Kip

Mertol Kip

    Titanium

  • Üye
    • Üye No: 1.073
  • 2.410 İleti
  • Beğenilme: 1.684
  • Şehir:Bodrum
  • Arabam:'07 GP 1.3 MJ Dualogic
  • Meslek:Duvar ustası

o zaman düşün,elinden alan mı var ağam :)

moneytalks.
Enjoy ur self..

#12
Fuat Önal

Fuat Önal

    Trend

  • Üye
    • Üye No: 1.456
  • Yaş: 39
  • 288 İleti
  • Beğenilme: 173
  • Şehir:Mersin
  • Arabam:'12 F3 Tdci
  • Meslek:örgetmen

moneytalks.

Bu kadar maddiyat nereye kadar sayın Kip? :)
Padişahım çok yaşa !

Facebook/cinemaclub Mersin




0 Kullanıcı konuyu okuyor

0 Kullanıcı, 0 Misafir, 0 Gizli kullanıcı