Welcome to Focus Club Tr | Otomobil Severlerin Adresi
Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj atabilirsiniz. Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

- 20 Eylül İstanbul Buluşma Yoklaması (mutlaka bakınız :) ) Tıklayınız
-Profil Fotoğrafları Hakkında Tıklayınız, Facebook ile bağlananlar için Tıklayınız
-Soru&Cevap sistemi hakkında bilgiler için Tıklayınız
-Siteye fotoğraf nasıl yüklenir?  Tıklayınız 

  • Announcements

    • [ÖNEMLİ MUTLAKA OKUYUNUZ] Görünmeyen Resimler Hakkında   08/06/2015

      Devletimiz i.imgur adresini engellemiş bulunmakta, bu sorunu çözmek için ilk etapta öncelikli konuları yenilemeye başladık. Şuan görmek için yapmanız gereken basit bir DNS değişikliğidir. Google dns gibi 8.8.4.4  İlginize Teşekkürler. NOT: Bu sadece imgur'a yüklenen fotoğraflar için geçerlidir, diğerlerinde problem bulunmamaktadır.  
“ER-OL

Ti-Vct Motor Ve LPG Uyumu

Posted · Report post

Netdeki Yabancı forumlar dahil Tüm dökümanları,Servis ve Kullanıcı fikirlerini alarak yazıyorum

Eğer imkanınız varsa mutlaka Güvenilir ve Referansı bolca olan bir yerde LPG montajı yaptırın.. Önemli olan taktırıcağınız yerin nekadar işinde profesyonel olduğudur.. Ancak Telflex,Prins ve Brc gibi markalar bu konuda Türkiye piyasası için iyi durumda,Brc nin maliyeti 1400 Tl,Teleflex in ve Prinsin ise 1900 Tl civarlarında.. Servis ağı yaygınlığı açısından,Fiyatının uygun olması ve Pipo işleminin getirebiliceği avantajlar açısından BRC'de mantıklı bir seçim olabilir.

115 Hp Ti-Vct motorlada uzun süredir LPG kullananlar var,Birkaç Ti-Vct kullanıcısından Subap ve Silindirlerde aşınma olduğu bunları değiştirdiklerii duydum.. Fazla bir masrafı yok ama var yani (Genelde LPG takıldıktan 60,80 bin km sonraçıkabiliyor bu sorunlar) ---- (Yeni Subap maliyeti ; 600-700 TL civarı,50 Bin km civarında böyle bir sorun yaşıycağınızı düşünürseniz Yapıcağınız yakıt karının yanında hiçbirşey.. )

Ti-Vct motorların çalışma şekli V4 motor gibi olduğundan Özellikle 4000 bin devir üzerinde ağırlıklı olarak,2 silindir farklı diğer 2 silindir farklı zamanlamayla çalışıyor (Sırasıyla 1-3,2-4 olması gerekli) ,Lpg ECU sunun görevi aracın verilerini 1 e 1 taklit etmektir ancak Ti-Vct motorun yapısı itibariyle ECU sadece tek silindirden Zamanlama verisi alabildiğinden diğer silindirlerde fazladan yakıt püskürtme veya eksik yakıt püskürtme gibi sorunlar yaşanabiliyor.. PRİNS Fordlar için Hazırladığı LPG listesinde Ti-Vct motora sahip araçların supablarının-piston yuvalarının .. Çelik olanlarla değiştirilmesi gerektiğini yazıyor.. Prins marka kit montajında birçok parça farklı olarak kullanılıyor.. (Dikkat ; Fakir karışım kullanıldığı taktirde Subaplar çelikde olsa sorunlar mutlaka olucaktır.. LPG karışımı Çok önemli,Her 10 bin KM deki bakımlarda OBD değerleri çok önemli.. Aracın orjinalinde bulunan Alaşım Subaplar LPG nin açabiliceği sorunlara karşı biraz daha dayanıksız ama dediğim gibi Karışımın Fakir olmaması çok daha önemli.. Stock subaplarlada 100 binlerce km yi devirmiş Focus Taksiler mevcut,Kullanıma bağlı yani bu durum..Yumuşak kullanıcı herzaman karlı çıkıyor

Ti-Vct İçin söylenicek şeyler bukadar.. Yakıt fiyatları şu durumdayken en avantajlı Yakıt Sistemi LPG'dir. İyi bir Usta,İyi bir montaj,Düzgün ve zamanında yapılmış bakımlarla Lpg'li aracın sorun çıkarması,benzinli aracın sorun çıkarmasıyla neredeyse aynı ihtimalde..

100 Ps lik Duratec motorun farkı ise Sıradan bir Atmosferik (Doch,Cvvt vb.) Tarzında çalışması bu yüzden lpg de bir uyum problemi olmaması.. Aracınız 100 bg lik versiyonsa Montaj konusunda daha rahat olabilirsiniz..

Kolay gelsin

ALPER and Tevfik like this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Posted · Report post

paylaşım için teşekkürler. bendede brc my10 takılı ve ustam eğer sürat yapıcaksan ve yüksek devire çıktığında bir tuşa basman yeterli demişti ve ole kullan dedi daha sağlıklı olur demişti B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Posted · Report post

paylaşım için teşekkürler. bendede brc my10 takılı ve ustam eğer sürat yapıcaksan ve yüksek devire çıktığında bir tuşa basman yeterli demişti ve ole kullan dedi daha sağlıklı olur demişti :)

Doğrudur,Ustanın aracı tanıyarak Montaj yapması herşeyden önce geliyor.

Aracınız Kaç bin KM de ? Montajı Nerede Yaptırdınız ? 1 Depo İle yakıt değerleriniz nedir ? Bunlarıda yazabilirseniz iyi olur :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Posted · Report post

aracım 45.600kmde şu anda lpg 38.000de takıldı ortalama lpgyle şehir içi 21kuruş yakıyor. montajı bostancı oto sanayideki brc bayisi olan marmara otomativde takıldı.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Posted · Report post

Teşekkürler.. Kazasız belasız sürüşler :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Posted · Report post

4000 devir üzerinde farklı, 4000 devir altında farklı çalışabilecek bir lpg sistemi yoksa bu tuşlu olan benim de aklıma yattı.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Posted · Report post

Bu internet çok tehlikeli birşey. Vakti zamanında benim yazdığım bir makaleden kaynaklanan bir metin, dönüp dolaşıp çok farklı şekillerde tekrar önüme çıkıyor ama çok alakası ve yanlış bilgilerle dolu olarak..

Bundan önceki iki arabam mondeo 1.6 TiVCT idi. Türkiyede mondeoya ilk LPG taktıranda benim. Hatta TiVCT motora dünyada ilk supercharger takanda benim. O motorun içini dışını herşeyini ezbere bilirim. Evet haklısınız bu konuda çok iddialıyım. :yeah:

Birincisi TiVCT motorlar V motor gibi çalışmaz. O ifade de anlatılmaya çalışılan şey, yakıt ve ateşlleme sisteminin birbirinden bağımsız iki motor varmışcasına iki ayrı "bank" olarak yönetiliyor olması. Yani o motorlar sanki iki ayrı ECU su varmış gibi birbirinden bağımsız hareket ediyor. Ateşleme sırasıda 1342.

LPG ve diğer piggyback ECU larında bu tip motorların yaşadığı belirgin sorun püskürtme zamanlamasını ayarlayamamaları. Zira neredeyse tüm LPG sistemleri püskürtme zamanını ayarlarken birinci silindirin pozisyonunu okur ve ona göre motor devrine dayalı oalrak püskürtme zamanını belirler. Ancak, TiVCT bu konuda diğerlerinden ayrılıyor. Zira birinci ve dördüncü silindirler birinci "bank" ile yönetilirken 2nci ve 3ncü silindirler ise "ikinci bank" ile yönetiliyor. Dolayısı ile bunların püskürtme zamanları ve süreleri birbirinden bağımsız. Ve dahası aralarında faz farkı var. Yani eğer LPG piggyback ünitesini birinci silindire göre ayarlarsanız, ikinci ve üçüncü silindirlerdeki püskürtme zamanlamasını doğru ayarlayamıyorsunuz. Ve dolayısı ile yakıtın büyük kısmı manifoltta kalıyor ve işe yaramıyor. Benzin ECU su bunu farkedip (O2 sensörleri vasıtası ile) o bank teki yakıt trimini yani önce STFT sonrada LTFT i yavaş yavaş arttırıyor. Bu da %30 a kadar uzayan bir süreç. Dolayısı ile 1 ve 4 doğru miktarda yakıt alırken 2 ve 3 ise aşırı fazla yakıt alıyorlar. Bu da silindir içerisinde aşırı ısınmaya ve pistonun erimesine yol açıyor. Piston eritenlerin motorlarına baktığınızda hepsinin 2nci ya da 3ncü silindirlerinin eridiğini görürsünüz zaten. Hangisinin eriyeceği de tamamen rastlantısal oalrak VCT nin o anki konumuna göre değişiyor.

Süpap guidelarının çelik olanla değiştirilmesi yanlış bir uygulama. Onun için sarı metal kullanılır. Genelde bronz alaşımından oluşur ve sorunsuz yıllarca kullanabilirsiniz.

Bu faz farkını giderebilen kitler 2007 yılında yoktu. Oysa şimdi prins in yeni tip kitlerinde aynı benzin ECU sunda olduğu gibi tüm silindirlerden veri alarak hepsi için tek tek faz açısı ayarlayabiliyorsunuz. Dolayısı ile yukarıda yazdığım yapısal sorun ile karşılaşmamış oluyorsunuz. Ben mondeoda teleflex kullandım, ancak bugün LPG taktıracak olsam bu motorda kesinlikle prins ten başka kit düşünmezdim.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Posted · Report post

Mertol bey degerli bilgileriniz icin tesekkur ederim. F3 poeershit alip lpg (prins) donusum yaptirmak idtiyorum ne dersiniz?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Posted · Report post

Bu internet çok tehlikeli birşey. Vakti zamanında benim yazdığım bir makaleden kaynaklanan bir metin, dönüp dolaşıp çok farklı şekillerde tekrar önüme çıkıyor ama çok alakası ve yanlış bilgilerle dolu olarak..

Bundan önceki iki arabam mondeo 1.6 TiVCT idi. Türkiyede mondeoya ilk LPG taktıranda benim. Hatta TiVCT motora dünyada ilk supercharger takanda benim. O motorun içini dışını herşeyini ezbere bilirim. Evet haklısınız bu konuda çok iddialıyım. :)

Birincisi TiVCT motorlar V motor gibi çalışmaz. O ifade de anlatılmaya çalışılan şey, yakıt ve ateşlleme sisteminin birbirinden bağımsız iki motor varmışcasına iki ayrı "bank" olarak yönetiliyor olması. Yani o motorlar sanki iki ayrı ECU su varmış gibi birbirinden bağımsız hareket ediyor. Ateşleme sırasıda 1342.

LPG ve diğer piggyback ECU larında bu tip motorların yaşadığı belirgin sorun püskürtme zamanlamasını ayarlayamamaları. Zira neredeyse tüm LPG sistemleri püskürtme zamanını ayarlarken birinci silindirin pozisyonunu okur ve ona göre motor devrine dayalı oalrak püskürtme zamanını belirler. Ancak, TiVCT bu konuda diğerlerinden ayrılıyor. Zira birinci ve dördüncü silindirler birinci "bank" ile yönetilirken 2nci ve 3ncü silindirler ise "ikinci bank" ile yönetiliyor. Dolayısı ile bunların püskürtme zamanları ve süreleri birbirinden bağımsız. Ve dahası aralarında faz farkı var. Yani eğer LPG piggyback ünitesini birinci silindire göre ayarlarsanız, ikinci ve üçüncü silindirlerdeki püskürtme zamanlamasını doğru ayarlayamıyorsunuz. Ve dolayısı ile yakıtın büyük kısmı manifoltta kalıyor ve işe yaramıyor. Benzin ECU su bunu farkedip (O2 sensörleri vasıtası ile) o bank teki yakıt trimini yani önce STFT sonrada LTFT i yavaş yavaş arttırıyor. Bu da %30 a kadar uzayan bir süreç. Dolayısı ile 1 ve 4 doğru miktarda yakıt alırken 2 ve 3 ise aşırı fazla yakıt alıyorlar. Bu da silindir içerisinde aşırı ısınmaya ve pistonun erimesine yol açıyor. Piston eritenlerin motorlarına baktığınızda hepsinin 2nci ya da 3ncü silindirlerinin eridiğini görürsünüz zaten. Hangisinin eriyeceği de tamamen rastlantısal oalrak VCT nin o anki konumuna göre değişiyor.

Süpap guidelarının çelik olanla değiştirilmesi yanlış bir uygulama. Onun için sarı metal kullanılır. Genelde bronz alaşımından oluşur ve sorunsuz yıllarca kullanabilirsiniz.

Bu faz farkını giderebilen kitler 2007 yılında yoktu. Oysa şimdi prins in yeni tip kitlerinde aynı benzin ECU sunda olduğu gibi tüm silindirlerden veri alarak hepsi için tek tek faz açısı ayarlayabiliyorsunuz. Dolayısı ile yukarıda yazdığım yapısal sorun ile karşılaşmamış oluyorsunuz. Ben mondeoda teleflex kullandım, ancak bugün LPG taktıracak olsam bu motorda kesinlikle prins ten başka kit düşünmezdim.

o zaman düşün,elinden alan mı var ağam :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Posted · Report post

Mertol bey degerli bilgileriniz icin tesekkur ederim. F3 poeershit alip lpg (prins) donusum yaptirmak idtiyorum ne dersiniz?

Powershift i bilmem. Ama 125 lik motor olduğuna göre yapısal bir sorun olacağını sanmıyorum.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Posted · Report post

o zaman düşün,elinden alan mı var ağam :)

moneytalks.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Posted · Report post

moneytalks.

Bu kadar maddiyat nereye kadar sayın Kip? :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Posted · Report post

Bende 2011 mca focus tit. var aracı sıfır aldım,10.000 km olmasını bekledim ve lpg taktırdım,ustam pipoyu tavsiye etmedi kendi aracı focus ve atiker takmıştı tavsiyesi ve tavsiyeler üzerine atiker taktık,çekiş ve kaçışta sıkıntı hiç yok normal,yanılmıyorsam 26 bin yada 27 bin gibi rolanti sorunu yaşadım yeni bir yazılımla araç düzeldi,benzinde orjinal jant ve sispansiyonla 5 kişi benzinde 220 225 km gördüm inanması zor ama,lpg de 18 jantlar ve spor yaylarla 190 200 km arası görüyorum hatta dizel araçlarıda tokatlıyorum tabir yerinde olursa uzun yolda,orjinal 16 jantlarla 210 215 km lpg göreceğime inanıyorum .

Lpg araca zarar verebilir belki ama gerekli türkiye şartlarında,lpg takacak arkadaşlar varsa diye bazı hız limitlerini yazdım.

Hızı tavsiye ediyormuyum hayır,hız felakettir.

Aslında lpg ve atiker konusunda çok eleştiri aldım ama şimdiye kadar yanılmadğımı gördüm .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Posted · Report post

Bende 2011 mca focus tit. var aracı sıfır aldım,10.000 km olmasını bekledim ve lpg taktırdım,ustam pipoyu tavsiye etmedi kendi aracı focus ve atiker takmıştı tavsiyesi ve tavsiyeler üzerine atiker taktık,çekiş ve kaçışta sıkıntı hiç yok normal,yanılmıyorsam 26 bin yada 27 bin gibi rolanti sorunu yaşadım yeni bir yazılımla araç düzeldi,benzinde orjinal jant ve sispansiyonla 5 kişi benzinde 220 225 km gördüm inanması zor ama,lpg de 18 jantlar ve spor yaylarla 190 200 km arası görüyorum hatta dizel araçlarıda tokatlıyorum tabir yerinde olursa uzun yolda,orjinal 16 jantlarla 210 215 km lpg göreceğime inanıyorum .

Lpg araca zarar verebilir belki ama gerekli türkiye şartlarında,lpg takacak arkadaşlar varsa diye bazı hız limitlerini yazdım.

Hızı tavsiye ediyormuyum hayır,hız felakettir.

Aslında lpg ve atiker konusunda çok eleştiri aldım ama şimdiye kadar yanılmadğımı gördüm .

Abi benim önceki araçta atiker vardı. Artık Atiker yazan tabelanın önünden bile geçmiyorum. sen şanslısın sanırım :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Posted · Report post

Abi benim önceki araçta atiker vardı. Artık Atiker yazan tabelanın önünden bile geçmiyorum. sen şanslısın sanırım :)

Atikerli çok araba var bizde sıkıntı yok :)

Yerli malı yurdun malı .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Posted · Report post

Bu internet çok tehlikeli birşey. Vakti zamanında benim yazdığım bir makaleden kaynaklanan bir metin, dönüp dolaşıp çok farklı şekillerde tekrar önüme çıkıyor ama çok alakası ve yanlış bilgilerle dolu olarak..

Bundan önceki iki arabam mondeo 1.6 TiVCT idi. Türkiyede mondeoya ilk LPG taktıranda benim. Hatta TiVCT motora dünyada ilk supercharger takanda benim. O motorun içini dışını herşeyini ezbere bilirim. Evet haklısınız bu konuda çok iddialıyım. :yeah:

Birincisi TiVCT motorlar V motor gibi çalışmaz. O ifade de anlatılmaya çalışılan şey, yakıt ve ateşlleme sisteminin birbirinden bağımsız iki motor varmışcasına iki ayrı "bank" olarak yönetiliyor olması. Yani o motorlar sanki iki ayrı ECU su varmış gibi birbirinden bağımsız hareket ediyor. Ateşleme sırasıda 1342.

LPG ve diğer piggyback ECU larında bu tip motorların yaşadığı belirgin sorun püskürtme zamanlamasını ayarlayamamaları. Zira neredeyse tüm LPG sistemleri püskürtme zamanını ayarlarken birinci silindirin pozisyonunu okur ve ona göre motor devrine dayalı oalrak püskürtme zamanını belirler. Ancak, TiVCT bu konuda diğerlerinden ayrılıyor. Zira birinci ve dördüncü silindirler birinci "bank" ile yönetilirken 2nci ve 3ncü silindirler ise "ikinci bank" ile yönetiliyor. Dolayısı ile bunların püskürtme zamanları ve süreleri birbirinden bağımsız. Ve dahası aralarında faz farkı var. Yani eğer LPG piggyback ünitesini birinci silindire göre ayarlarsanız, ikinci ve üçüncü silindirlerdeki püskürtme zamanlamasını doğru ayarlayamıyorsunuz. Ve dolayısı ile yakıtın büyük kısmı manifoltta kalıyor ve işe yaramıyor. Benzin ECU su bunu farkedip (O2 sensörleri vasıtası ile) o bank teki yakıt trimini yani önce STFT sonrada LTFT i yavaş yavaş arttırıyor. Bu da %30 a kadar uzayan bir süreç. Dolayısı ile 1 ve 4 doğru miktarda yakıt alırken 2 ve 3 ise aşırı fazla yakıt alıyorlar. Bu da silindir içerisinde aşırı ısınmaya ve pistonun erimesine yol açıyor. Piston eritenlerin motorlarına baktığınızda hepsinin 2nci ya da 3ncü silindirlerinin eridiğini görürsünüz zaten. Hangisinin eriyeceği de tamamen rastlantısal oalrak VCT nin o anki konumuna göre değişiyor.

Süpap guidelarının çelik olanla değiştirilmesi yanlış bir uygulama. Onun için sarı metal kullanılır. Genelde bronz alaşımından oluşur ve sorunsuz yıllarca kullanabilirsiniz.

Bu faz farkını giderebilen kitler 2007 yılında yoktu. Oysa şimdi prins in yeni tip kitlerinde aynı benzin ECU sunda olduğu gibi tüm silindirlerden veri alarak hepsi için tek tek faz açısı ayarlayabiliyorsunuz. Dolayısı ile yukarıda yazdığım yapısal sorun ile karşılaşmamış oluyorsunuz. Ben mondeoda teleflex kullandım, ancak bugün LPG taktıracak olsam bu motorda kesinlikle prins ten başka kit düşünmezdim.

Mertol bey tavsiyelerinizi dikkate alarak ve Yaptığım araştırmalar sonucu Focus Ti vct 125 hp Powershift araca Prins dönüşümü yaptırdım yaklaşık 1000 km dir kullanıyorum . Yakıt ekonomisi de iyi görünüyor . saygılar .

Yakup Çağatay likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Posted · Report post

2015 1.6 BENZİN TRENDX FORD FOCUS UM VAR LPG TAKTIRILABILIR MI TAKTIRILIRSA NE MARKA OLMALI KAÇ KM DE TAKTIILMALI TAKTIRIRSAK SIKINTI YAŞARMIYIM CEVAPLAYA BILIRSENIZ SEVINIRIM

Share this post


Link to post
Share on other sites

Posted · Report post

2015 1.6 BENZİN TRENDX FORD FOCUS UM VAR LPG TAKTIRILABILIR MI TAKTIRILIRSA NE MARKA OLMALI KAÇ KM DE TAKTIILMALI TAKTIRIRSAK SIKINTI YAŞARMIYIM CEVAPLAYA BILIRSENIZ SEVINIRIM

Serhan Bey selamlar

Öncelikle Yakup Bey'den uyarı gelmeden tanışma bölümünde kendinizi tanıtın bence :)

2015 focus'a lpg uygulattım, asagidaki konu belki yardımcı olur.

http://www.focusclubtr.com/topic/10364-kayseri-dempa-prins-lpg-montajı/

Share this post


Link to post
Share on other sites

Posted · Report post

Est, uyarı demeyelim de :) 

Ama tanışmak zorunlu değil sadece profil bilgileri şart, bir de tavsiye etmeden geçmeyelim sadece BÜYÜK harf kullanılması yasak :) 

Devam edilirse hepsi uçabilir. 

Erkan T. likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now


Focus Club Türkiye

Bu sitenin işleticisi, bu sitede yer alan bilgi, yazı ve makalelerin doğrudan veya dolaylı olarak kullanılmasından dolayı oluşacak zararlardan sorumlu tutulamaz. Kaynak gösterme kuralına uymak şartıyla, bu sitede yer alan yazı ve makalelerin belirli bir kısmına atıf yapılmasına, link verilmesine izin verilmektedir. Kaynak gösterilmeden yapılan alıntılara ise izin verilmemektedir. Sitemiz, hukuka, yasalara, telif haklarına ve kişilik haklarına saygılı olmayı amaç edinmiştir.