Welcome to Focus Club Tr | Otomobil Severlerin Adresi
Tüm özellikleri kullanabilmek için şimdi kaydolun. Giriş yaptıktan sonra özel mesaj sistemini kullanabilir, durum güncelleyebilir, yorumları beğenebilir, mevcut konulara cevap yazabilir ve yeni konu açabilirsiniz. Bu mesaj giriş yaptıktan sonra tekrar gözükmeyecektir.

Honda 1.8 İ-Vtec

28 posts in this topic

Posted · Report post

Çok yakın bir arkadaşım Honda 1.8 i-vtec almayı düşünüyor. Ben de , arkadaşım da araç hakkında hiçbir bilgiye sahip değiliz. Biraz forumlarda araştırmalarım oldu. Okuduklarım kadarıyla 1.8 motora göre oldukça makul yakıt değerlerine sahip bir araç. İçi oldukça şık , dışı ise özgün ve farklı. Bu arada arkadaşımın düşündüğü araç yarı otomatik. Bulduğumuz bir kaç tane araç var 50000 km de kazasız boyasız , 34.000 bin lira , bir başkası da 44.000 km de ön tampon değişmiş aracın fiyatı 33.750 Lira. Sizce bu fiyatlara bu araç alınır mı ? Aracın artıları eksileri nelerdir ? Bilgisi olan varsa paylaşırsa sevinirim. Saygılarımla.

Araçların modeli 2008. Yazmayı unutmuşum pardon :yeah:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Posted · Report post

1.6 sedan otm. honda şehiriçinde 10-12 L. benzin tüketiyor, 1.8 nasıl makul tüketim sunacak, hele istanbulda?

Tabii bu tüketimlere makul diyorsanız orası başka.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Posted · Report post

Fanatik hondacıdan nasihat :kıhkıh:

Uzak durun :nazar:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Posted · Report post

Hiç bulaşmayın derim.Tamam çok güzel devir çeviren bir makinedir ancak tüketim ve vergi açısından dezavantajlı !

Share this post


Link to post
Share on other sites

Posted · Report post

yakıtı düşüneceksen alma he olaki yakıtla bi sıkıntınız yok o bir capon efsanesidir dil darbesine gelmez de 1.8 den bile o kasada umduğun torku vermiyor yüksek hızlarda biraz daha diri duruyor sadece yol tutuşu lastik ebatına göre %40 etki gösterir japon arabaları..

yuksek hızlarda (100-170km/h) çok kıvraktır kesmiyceği ara yoktur konfor desen motor sesini içeri iletmez benzinli araçtır sarsıntı yapmaz kaliteli iç dizaynı vardır bakmasını bilenden alırsan konsol ve koltuklar deforme olmamışsa araç kendini her hal-u karda diri gösterecektir

dediğim gibi o bir capon efsanesidir araç ömrü boyunca muhakak bikerede olsa üst sınıf aracın yapamayacağı bir hareketle hayat kurtarır veya efsaneleştiğini tastikler

Share this post


Link to post
Share on other sites

Posted · Report post

dil darbesine gelmez de

yol tutuşu lastik ebatına göre %40 etki gösterir japon arabaları..

yuksek hızlarda (100-170km/h) çok kıvraktır kesmiyceği ara yoktur

Emir senin jargonunu ben anlamıyorum, dil kursu var mı buna yönelik.... :)

Alper Albayrak likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Posted · Report post

Emir senin jargonunu ben anlamıyorum, dil kursu var mı buna yönelik.... :)

dil darbesine gelmez de: Fazla zorlamaya oynamaya gelmez demek istiyor.

yol tutuşu lastik ebatına göre %40 etki gösterir japon arabaları.. Daha iyi yol tutuş için jant lastik değişimi şart diyor burdada abicim

yuksek hızlarda (100-170km/h) çok kıvraktır kesmiyceği ara yoktur. İstanbul trafiğinde can yakmak için idealdir. Yılan gibi aralardan geçer demek istiyor abicim.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Posted · Report post

Ogün teşekkür ederim açıklaman için

cem abi senin aşırılığa karşı olan bir yapın olduğunu düşündüğümden ve senden eleştri almak istemediğimden üstü kapalı yazmaya çalışıyorum

(he bide 4 dil bilince kelime haznen ister istemez daralıyor abi)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Posted · Report post

İlk msjımı acele bir zamanda yazdı şimdi daha bir ayrıntı geçiyim istedim.

Öncelikle yakıt tüketimi konusundan başliyim. Düz vitesleri sürekli ekonomik kullanım tarzında kullanırsanız eğer1.6 lar gibi yakar.

Ama otm şanzimanla 1,6 gibi gidip 2,0 gibi yakıt tüketecektir.

Motor hacminin yüksek oluşundan ötürü mtv dilimindede üst sınıfta yer alması dezavantaj.

İç mekan kalitesine gelince. focusun hiç bir kasasındaki kaliteyi hondada bulamazsın. Eski sahibi biraz gaddar br insansa kısa süre içerisinde torpido içerisinden tıkırtılar gelmeye başlar. Can sıkar.

Tasarımı göreceli olarak hoştur. Modifiye parçası boldur. Çok rahat kişiselleştirebilirsiniz aracınızı.

Bakım maliyetleri üzerine bir kaç şey söyleyecek olursak. Hemen hemen her markanın yetkili servisi gibi Hondanın yetkili servisleride öpücük hastası. Ama Bostancıda sizi yönlendirebileceğim çok güzel bir özel servis var :) özel serviste bakım masrafları makuldur.

Allah korusun kaza yaparsanız kaskonuz yoksa aracı o halde verin gitsin. zira masrafı büyük olur. Kaporta parçalarının yedekleri pahalıdır. Çıkma kullanırsanız ayrı Her ihtimali düşünmek gerektiğiiçin kaza durumunu yazıyorum.

Yol tutuşu vasatın üstüdür. Kafadan kayma eğilimi tehlikeli boyutlardadır. Özellikle yağışlı havalarda virajlara çok temkinli girmekte fayda vardır. Kuru sıcak havalarda iyi yol tutan jant lastik ekipmanı alır birde yay kombinasyonu ile beslerseniz. Direksiyon tepkileri evrim geçirecektir. Ancak bu seferde aracın torsiyon(!) olan arka süspansiyon sistemi sukoy vermektedir.

Aracın genel durumu bu. :yeah: Sadece Tasarımdan ve isimden ibaret olan bir modelden bahsediyoruz. Tercih sizin :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Posted · Report post

1.4 ü iyi olur bunun, çok gitmez ama çokta yakmaz ve çok şık.

fft99_mf1380098.Jpeg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Posted · Report post

Ogün teşekkür ederim açıklaman için

cem abi senin aşırılığa karşı olan bir yapın olduğunu düşündüğümden ve senden eleştri almak istemediğimden üstü kapalı yazmaya çalışıyorum

(he bide 4 dil bilince kelime haznen ister istemez daralıyor abi)

Emir'cim kaçarı yok her halikarda eleştiri alacaksın, misyonum bu, ayrıca burcumdan kaynaklandığı da söylenir.

Ben üç dil biliyorum, ona rağmen çok sıkıntı çekmiyor gibiyim, demek ki dördüncüyü öğrenseydim kötü olacakmış, şükür!!! :D

Not: Trafik konusundaki tavrım aşırılığa karşı olan yapımdan kaynaklanmıyor, sadece yolları başkaları ile paylaştığının bilincinde olmayanlara veya bunu umursamayanlara, çevresini tehlikeye atanlara ve hak gaspı yapanlara fena halde karşıyım. Denir ya... "benim özgürlüğüm senin özgürlüğünün başladığı yerde biter".

Bak bir laf daha geldi aklıma: "Yaşam uzlaşma sanatıdır"

Neyse okuya okuya bu dili de çözeceğim herhalde, ama şimdilik Fransızca gibi geliyor, anlamıyor ama seziyorum.... :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Posted · Report post

Emir'cim kaçarı yok her halikarda eleştiri alacaksın, misyonum bu, ayrıca burcumdan kaynaklandığı da söylenir.

Ben üç dil biliyorum, ona rağmen çok sıkıntı çekmiyor gibiyim, demek ki dördüncüyü öğrenseydim kötü olacakmış, şükür!!! :P

Not: Trafik konusundaki tavrım aşırılığa karşı olan yapımdan kaynaklanmıyor, sadece yolları başkaları ile paylaştığının bilincinde olmayanlara veya bunu umursamayanlara, çevresini tehlikeye atanlara ve hak gaspı yapanlara fena halde karşıyım. Denir ya... "benim özgürlüğüm senin özgürlüğünün başladığı yerde biter".

Bak bir laf daha geldi aklıma: "Yaşam uzlaşma sanatıdır"

Neyse okuya okuya bu dili de çözeceğim herhalde, ama şimdilik Fransızca gibi geliyor, anlamıyor ama seziyorum.... :)

:D anadilim türkçe değil cem abi arap kökenliyim türkçeyi okulda öğrendim üstüne bide avrupa dilleri biraz karşıtlık yaratıyor çoğu insan şikayetçi oluyor bu durumdan izahiyat kabiliyetim zayıf biraz bu sebeplen işimi yaparken kimse bana bulaşmıyor sen şu an ne yapıyorsun diye :D kitap okuma alışkanlığı kazanmam lazım :D aktif olarak kullanma durumundayım 3 dili ;) ev arapça sosyal hayatta türkçe iş hayatında ingilizce,arapça,italyancayı aktif kullanma durumundayım gerçekten sıkıntı yaratıyor

yazdığın notun herzaman arkasındayım aşırılık konusunda hoşnut kalmadığım bir durum bu kesinlikle uygulamadan kaçınıyorum

ama haz veriyor işte anlamsız bir biçimde ^_^

Share this post


Link to post
Share on other sites

Posted · Report post

honda için duyduğum tek şey Honda civic 1.6 kullanan bi abim : 'basmazsan 1.4 gibi basarsan 1.8 gibi yakar diyolardı'

Honda' dada basmamak imkansız gibi bişey heleki hava filtresi veya egzoz varsa :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Posted · Report post

Bende olumsuz bakanlardanım ....tabii son karar senin.... :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Posted · Report post

honda için duyduğum tek şey Honda civic 1.6 kullanan bi abim : 'basmazsan 1.4 gibi basarsan 1.8 gibi yakar diyolardı'

Honda' dada basmamak imkansız gibi bişey heleki hava filtresi veya egzoz varsa :wacko:

Honda sürdün mü hiç sen ?

Milletin lafına bakma :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Posted (edited) · Report post

yok henüz pedalına basma fırsatım olmadı ama eminim uçan kaçan türdendir :wacko:

Edited by Emre V.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Posted · Report post

Genel görüş olumsuz rapor sunmuş sanırsam.

Ben aslında istek ve beklentilerimi dar yazmışım.

Şöyle ki ; 2008 1.8 motorun 6 aylık vergisi 538 ki bence çok değil.

Lpgli yakıtta ise 30 kuruşun üstüne çıkmayacağını düşünüyorum. Her zaman tam performanslı kullanmaz isek.

Parça - bakım olayına girersek kaza işini kimse önceden öngöremez. O yüzden aracın markası bence o kadar da sorun değil. Parçası nadir bulunan saab , rover gibi araçlar hariç.

Benim asıl merak ettiğim olay ; aracın herhangi bir kronik rahatsızlığı var mıdır ? Yol tutuşu , frenaj mesafesi , dayanıklılığı , güvenliği nasıldır ?

Bir de 35.000 lira vermeğe deger mi bu araç ?

http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-honda-2008-model-56-bin-km-de-civic-i-vtec-78478064/detay

Share this post


Link to post
Share on other sites

Posted · Report post

yok henüz pedalına basma fırsatım olmadı ama eminim uçan kaçan türdendir :wacko:

Ama önce bas böyle emin konuşma, gören biliyor sanacak :) güzelim benim :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Posted · Report post

Genel görüş olumsuz rapor sunmuş sanırsam.

Ben aslında istek ve beklentilerimi dar yazmışım.

Şöyle ki ; 2008 1.8 motorun 6 aylık vergisi 538 ki bence çok değil.

Lpgli yakıtta ise 30 kuruşun üstüne çıkmayacağını düşünüyorum. Her zaman tam performanslı kullanmaz isek.

Parça - bakım olayına girersek kaza işini kimse önceden öngöremez. O yüzden aracın markası bence o kadar da sorun değil. Parçası nadir bulunan saab , rover gibi araçlar hariç.

Benim asıl merak ettiğim olay ; aracın herhangi bir kronik rahatsızlığı var mıdır ? Yol tutuşu , frenaj mesafesi , dayanıklılığı , güvenliği nasıldır ?

Bir de 35.000 lira vermeğe deger mi bu araç ?

http://www.sahibinde...-78478064/detay

Güvenliği neye göre kıyaslarız ? elimizde sadece ncap var.. bu araba 3 kez 2006 2007 2009 da aynı kasa ile sınava tabi tutuldu..

4 - 4 ve sonunda 5 alabildi...Kaporta vasat..

Yol tutuş güzel, fren bilgim yok..

Ncap detay; http://euroncap.com/results/honda/civic.aspx?class=9abf175b-92c7-4c9f-b111-b37f9369f2f7&dontlaunchmobile=1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Posted (edited) · Report post

Güvenliği neye göre kıyaslarız ? elimizde sadece ncap var.. bu araba 3 kez 2006 2007 2009 da aynı kasa ile sınava tabi tutuldu..

4 - 4 ve sonunda 5 alabildi...Kaporta vasat..

Yol tutuş güzel, fren bilgim yok..

Ncap detay; http://euroncap.com/...tlaunchmobile=1

Güvenliği kaza esnasında aldığı darbenin eğim gücüne göre değil de yüksek hızlarda , kazadan kaçma verilerine göre kıyaslarsak ki bu da yol tutuşa giriyor gerçi ,daha doğru ifade etmiş olurum sanırım.

Bugün sabah 80 km hızla giderken 2 metre kala bariyeri gördüm yeni focusumla. Direksiyonu 180 derece çevirmemle bırakmam bir oldu. Araç sanki dümdüz gider gibi hiç bir olumsuz tepki vermedi. Bilmiyorum, mazallah altımdaki hyundai - peugeot vs tarzı bir araç olsaydı o manevraya nasıl tepki verirdi..

Edited by Aydın Aygün

Share this post


Link to post
Share on other sites

Posted · Report post

Altınızdaki civic olsaydı polis bariyer için tutanak tutmuş olurdu. Belediyede kamu malına zarar vermekten dolayı size dava açardı. Yol tutuş hakkındaki görüşlerim bir önceki sayfada mevcut :nazar:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Posted · Report post

Altınızdaki civic olsaydı polis bariyer için tutanak tutmuş olurdu. Belediyede kamu malına zarar vermekten dolayı size dava açardı. Yol tutuş hakkındaki görüşlerim bir önceki sayfada mevcut ;)

Dün kullandım aracı , beni pek tatmin etmedi açıkçası. Arkadaş da pek beğenmedi. Sonuç olarak araçtan vazgeçtik. Hayırlısı olsun. Görüşleriniz önemlidir her zaman nazarımda. Eyvallah.

Ogün Özemre likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Posted · Report post

Dün kullandım aracı , beni pek tatmin etmedi açıkçası. Arkadaş da pek beğenmedi. Sonuç olarak araçtan vazgeçtik. Hayırlısı olsun. Görüşleriniz önemlidir her zaman nazarımda. Eyvallah.

Ben demiştim demiyorum ;)

Oh olmuş size ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Posted · Report post

Ben o kasanın tipini çok seviyorum. Her an bir şapşallık yapıp düz vites 1.8 ya da 1.4 alıp turbolayabilirim. İç göstergeleri tuhaf olmasa çoktan almıştım zaten de gösterge işinde öyle pavyon tarzını bir türlü kabullenemedim..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Posted · Report post

Ben demiştim demiyorum :D

Oh olmuş size :)

O değil de focusu inceden inceden beynine işliyorum :D Az kaldı az :))))

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now