Jump to content
2019 Temmuz'dan sonraki tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeni kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

  • 0

Fabrika Max. Hızını Geçmek Motora Zarar Verir Mi ?


Samet Çörekçioğlu

Soru

Öncelikle merhaba, 2014 benzinli trendx focus fabrika verilerinde maksimum hız olarak 198 km/h gözüküyor. Ancak otoban gibi yollarda bu hızın daha da üstüne çıkılıyor. Çevremdeki insanlar fabrika verilerinin belirlediği hızın üstüne çıkmak motoru yer diyorlar, sizin de fikirlerinizi almak istiyorum. 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Önerilen Mesajlar

  • 0

O değer gerçek hız ve normal şartlar altında. (Düz yol ve normal yakıt vb. gibi)
Kadranda gördüğünüz ise hata payına sahip.
Bu hızlara çıkacak yol ülkemizde YOK. Bu sebeple bu sorunun cevabı pek gereksiz :)

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Fabrika maks. hızını bilemem de yüksek hız ve yüksek devirlerde gizli hararet ve sonrasında motor kırmaya dair bir şeyler okumuştum zamanında.

Dizelde 100-200 km sürekli tapagaz gidip bir şey olmadığını söyleyenler vardı da benzinliyle ilgili bir bilgim yok.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Reel hız da zaten maksimum 198 olan hızı çok fazla aşamazsınız.Hata payını yüzde 5 olarak alsak kadranda 210 km/s olarak gözüken hız reel'de 200km/s yapar.

Bu hızlara anlık veya kısa süreli çıkmak motor'a pek zarar vermez ama atıyorum yarım saat veya 1 saat boyunca 200 km/s ile yol almak motorun sürekli yüksek devirlerde olacağından kaynaklı hararet problemine yol açabilir.Hatta daha da ilerisi kol çıkarmaya kadar yolu var.
 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
1 saat önce, Mertcan Çelik said:

Fabrika maks. hızını bilemem de yüksek hız ve yüksek devirlerde gizli hararet ve sonrasında motor kırmaya dair bir şeyler okumuştum zamanında.

 

2.7 range rover sport'lar da sık görülen bir durum.Minimum 30.000 tl masraf açıyor.:kıhkıh:

 

9 dakika önce, Bekir B. said:

Dizel için konuşuyorum, bir arkadaşım 650km lik yolun büyük çoğunluğunu performanslı kullandığını hararet yada hızda düşme olmadığından bahsettiğini hatırlıyorum ( 115 lik focus)

Bekir abi arkadaşınız mola olsun viraj olsun illa ki yavaşlamıştır motor rahatlamıştır.Yol boyunca motor devrinin sürekli üst noktalarda olması yol şartları açısından çok zor.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
2 saat önce, Cihan Buğdaycı said:

Bekir abi arkadaşınız mola olsun viraj olsun illa ki yavaşlamıştır motor rahatlamıştır.Yol boyunca motor devrinin sürekli üst noktalarda olması yol şartları açısından çok zor.

Yok yok yapanlar var. Sürekli üst devir değilse de sürekli tapagaz, yolun müsaade ettiği kadarıyla sürekli dipgaz gidenler var. Ben birebir şahidim :) 

 

Bir de 911'lerde de vardı sanırsam gizli hararet. soğuk basmak ve gereksiz sürekli redline her motorda tehlikeli de o kadar aralıksız gidilecek kadar yol nadiren denk gelir diye tahmin ediyorum.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

uzun yolda araba kolay kolay hararet yapmaz soğutma sisteminde bir sıkıntı yoksa ! yada rampa yukarı çok sıcakta anlamsız basılmıyorsa ! yüksek süratle giderken rüzgar radyatörü daha çok soğutur aynı zamanda intercoolerda daha çabuk soğur radyatörün ve intercollerin aliminyumdan yapılması bu nedenledir soğuk radyatör soğuk soğutma sıvısı demek soğuk intercooler turboya giren daha çok soğuk hava demek ...

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
On 7/23/2016 at 18:34, Samet Çörekçioğlu said:

Öncelikle merhaba, 2014 benzinli trendx focus fabrika verilerinde maksimum hız olarak 198 km/h gözüküyor. Ancak otoban gibi yollarda bu hızın daha da üstüne çıkılıyor. Çevremdeki insanlar fabrika verilerinin belirlediği hızın üstüne çıkmak motoru yer diyorlar, sizin de fikirlerinizi almak istiyorum. 

Arabanin bir sikintisi yoksa sizi yolda birakacak bir ariza vermez. Fakat bu tip hareketler devamli uzun yol yapan aracta yapiliyorsa eger motor asinmasi daha fazla olacaktir. Ha nolur arabaniz 400bin km gidecekse 350bin km gider. Ki zaten bu da cok yapilabilir bir kullanim sekli degil, sayet cok tehlikeli ve fazladan maliyetli. 

 

Ama siz yinede bu hizlara cikmayin, yol hiz limitlerini gecmeyin.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
On 23/07/2016 at 18:34, Samet Çörekçioğlu said:

Çevremdeki insanlar fabrika verilerinin belirlediği hızın üstüne çıkmak motoru yer diyorlar

Mesnetsiz ve kanıta dayanmayan bir görüş. 

Çoğu yazılmış zaten, tekrar/özet için:

  1. Aracın fabrika verisi olan son hızı standart koşullarda elde edilmiş tekrarlanabilir bir ortalama değerdir. 
  2. Araçlar normal koşullarda nadiren bunun altında kalır, çoğunlukla üstüne çıkabilir, yolun eğimi, rüzgarın hızı ve yönü gibi dış etkenler de bunda rol oynar.
  3. Prensip olarak şanzıman oranları elde edilen son hızda motor için yıpratıcı olan yüksek devir alanına düşmeyecek şekilde ayarlıdır.
  4. Sürekli yüksek devirde sürmek (dizeller için 4500 ve üstü, benzinliler için 6000 ve üstü) motor ömrüne olumsuz etki eder, ancak en üst viteste zaten bu devirde ulaşılan hızları idame etmek ülkemiz yol koşullarında pek mümkün değil.  
  5. Hız göstergesi %5-10 oranında fazla gösterir ve bu sapma hız yükseldikçe artar. 
  6. Sonuçta fabrika verisi son hızı aşmak pratikte mümkündür ve motor açısından sakıncalı değildir, ancak yasak ve tehlikelidir. 
Cem Boneval tarafından düzenlendi
  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Son 6-7 yorumu hayret ederek okudum. Ustalar olarak gördüğüm insanlar, varsayımlar üzerine konuşmuş. 
Birinci ağızdan söylüyorum ben, sürekli uzun yol yapıyorum. Ankara - İstanbul arasında 180 e sabitleyip, tam gaz devam edip yol durumuna göre 180e düşüyorum. Cem hocamında bahsettiği gibi, zaten 6. vitesde son hızda devir o kadar yükselmiyor. Tabi motor yerinden çıkacak gibi bir ses veriyor. Yani yazılanlara göre benim motorun çoktan yerinden fırlayıp gitmesi gerekiyormuş ama bu şartlarda 140 bin km yol yaptım. Sanırım yakında benim motor, çöplüğe gidecek :/ 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
Saturday, July 23, 2016 - 19:26 tarihinde, Yakup Çağatay yazdı:

O değer gerçek hız ve normal şartlar altında. (Düz yol ve normal yakıt vb. gibi)
Kadranda gördüğünüz ise hata payına sahip.
Bu hızlara çıkacak yol ülkemizde YOK. Bu sebeple bu sorunun cevabı pek gereksiz :)

Sırf e5 de 175 gördüm boş otobandan bahsetmiyorum bile?

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.