Jump to content
2019 Temmuz'dan sonraki tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeni kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

Sport trendden st170 e


Emre Üstünbaş

Önerilen Mesajlar

Arkadaşlar aklımı kurcalayan bi konu var sizinde bilgi ve tecrübelerinizden faydalanmak istiyorum.malumunuz 2.0 zetec-E motorun 130 luk olani bizim sport trendlere takılmış fakat bi de aynı kasanın st170 modeli var bundada motor ayni fakat bazı modifikasyonla 170 lik oluyor.bu modifikasyonların ne olduğunu araştırdım bulamadım bilen varsa bi zahmet yazarsa bence ben ve benle beraber birçok kişinin merakı giderilmiş olur. Birde Türkiyede st170 varmı [emoji28]

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Silindir başları farklı en başında.

Silindir çapı 84.4 mm'den 84.8 mm'ye genişletilmiş.

Sıkıştırma oranı 10.0:1'den 10.2:1'e çekilmiş.

Revize edilmiş kam mili (ayarlanabilir emme eksantrik mili ile) mevcut.

Vana çapı artmış ve sübap yayları yenilenmiş ve tabii ki piston & piston kolları değişmiş. 

Hava girişi ve gaz kelebeğinde de modifiye mevcut.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Biraz daha detaya girmeden sorunun soruluş nedenine yönelik açıklama getireyim: 130 PS'lik modelde kolay bir yolla 170 PS versiyonu taklit ederek o güce ulaşmak mümkün değil.

Güç talebi varsa turbo takılması için araştırma yapmak lazım ki emek ve para gerektirir ama sonucu da eşsiz olur. 

Gelelim motora;

Yüksek ısıya dayanıklı alüminyum silindir kapağında emme kanalları ve emme süpabları genişletilmiş (33,5 mm), Süpab yayları sertleştirilerek yüksek devire dayanıklı hale getirilmiş, kırmızı çizgi 7200 dd.

Emme manifoldu iki kademeli, dört ayarlanabilir itici ile emme yolu uzatılarak 6000 dd'ya kadar torka yönelik, bunun üstünde yol kısaltılarak güce yönelik etki sağlanıyor. 

Hava filtresi ve kutusu da buna göre yeniden şekillendirilmiş. 

Hassas ve elektronik kontrollu benzin pompası yakıt akımını sağlıyor.

Variable Valve Timing (değişken süpab zamanlaması) yanma süreci etkinliği arttırılıyor. Emme egzantrik milindeki elektromekanik kontrol ünitesi krankın pozisyonuna göre maksimal açıklığı 85 ile 145 derecelik açılar arasında devir, yük ve motor sıcaklığına göre ayarlayabiliyor.  

Bu sayede soğuk motorda yanma optimizasyonu sağlandığından katalizöre de daha az yük biniyor ve katalizör silindir kapağından 90 cm uzağa konuşlandırılabilmiş, 65 mm çaplı paslanmaz çelik 4-2-1 egzoz manifoldu (headers diye geçer) atık gaz çıkışı kesintisiz ve hızlı bir şekilde sağlanıyor. 

Motor bloğu aynı, döküm, ancak kuvvetlendirilmiş ve hafifletilmiş alüminyum döküm pistonlar, 20 mm'lik pim burçları ve özel piston kolları kullanılmış.  

Tabii Getrag ile birlikte geliştirilmiş kompakt ve hafif 6 ileri şanzımanı da unutmamak lazım.

 

Cem Boneval tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Bu kasanın neredeyse akademik düzeyde hazırlanmış kalın bir tuning kitabı var.

Birşeyler yapmadan önce kesinlikle okunmalı

https://www.amazon.com/gp/aw/d/1884089895?pc_redir=T1&qid=1236156556&s=books&sr=8-1&tag=vs-auto-convert-amazon-20

Ayrıca bu motorun full kitleri var 250-450 ve 600bg ebay den aratın.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Cem Bey yani fazla detaya girdmeden ust motor + piston piston kolu + yakıt pomposı+hava filtresi +headers dogrumudur. Benim burda bir sorum daha olacak krank ve blok 2.0 sport trent ile aynimi?

Türkiyede halihazırda kullanılan st170 varmı?

Turbolamanın da arastirilmasi gerektigini yazmışsınız haklısınız atmosferikte bu kadar değişiklik kullanıma bağlı olarak pek sağlıklı olmaz lakin ben atmosferik araçlara hastayım. Şunu da diyebilirsiniz daha hızlı ivmelenen atmosferikler var onlar neden değil buna da cevabım bu fiyatlara bu güvenlikte malesef yok çünkü honda civic 1.6 vti ım var hali hazırda ama focusu da denemek istiyorum bu arada verdiğiniz bilgiler için teşekkürler

Servet Bey kit halinde aratmadım cidden hemen aratıyorum teşekkürler.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

1 saat önce, Emre Üstünbaş said:

Cem Bey yani fazla detaya girdmeden ust motor + piston piston kolu + yakıt pomposı+hava filtresi +headers dogrumudur.

Evet, bunları Türkiye'de bulma şansı çok ama çok düşük.

1 saat önce, Emre Üstünbaş said:

bir sorum daha olacak krank ve blok 2.0 sport trent ile aynimi?

Muhtemelen ama emin değilim.

1 saat önce, Emre Üstünbaş said:

Türkiyede halihazırda kullanılan st170 varmı?

Benim bildiğim yok, varsa da bir - iki tane gelmiştir, Otosan kayıtlarına başvurmak lazım. 

1 saat önce, Emre Üstünbaş said:

lakin ben atmosferik araçlara hastayım

Vallahi 2.0 motoru turbolanmış haliyle kullan hastalığın kesin geçer. 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Benim kendi düşüncem bu araçla alakalı içten st170(atmosferik olduğu için) dıstan rs görünüm kazandırmak şayet bu düşüncem olursa da tadından yenmez [emoji28] şunu da eklemek lazım jant ve yay şart ülkemizde malesef modifiye jant takıp aracı basmak olarak algılandığı için öyle arkadaşlara da hoşgörüyle bakmak lazım Servet Bey :)

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.