Jump to content
2019 Temmuz'dan sonraki tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeni kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

Turbo Aşırı Yükleme Durumu


Osman AKDAĞ

Önerilen Mesajlar

Merhaba arkadaşlar 

Turbo değişimi sonrası 2005 c max aracımda sürekli turboşarj aşırı yükleme durumu arızası alıyorum. Aranızda bu durumla önceden karşılaşan var mı? Yan sanayi turbo taktırmıştım, o turbodan kaynaklanıyordur diye orijinal turboyu revize ettirdim,araba müthiş oldu ancak arıza kodunu vermeye devam etti yani şunu anladım ki turboyla değil de turbonun bileşenleriyle ilgili bir sorun var. Yardımcı olursanız sevinirim

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Fazla basınç basarsa turbo araç kendini korumaya alır. Maf sensörünüzü bir temizlettirin işleyiş şu şekilde araca giren havayı maf sensörü Ölçer enjektör buna göre mazot gönderir silindire turboda ona göre hava basar silindire . 

Turboyu revize ettirdiğiniz yer önemli bu durumda umarım salyangoz içindeki pervaneyi doğru şekilde revize etmişlerdir büyük pervane takmışlar ise fazla basınç bastığından dolayı araç bu arızayı verir ve kendinide korumaya alır ve 3000 deviri geçmez ...

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Serkan Karakoca kardeşim sağolasın önerin için, ancak araç kendini korumaya almıyor ve 3000 bin deviri rahatlıkla geçiyor ve aracın ataklığı konusunda bir sıkıntı yok. Bakalım araba serviste şu anda,inşallah sıkıntıyı bulurlar ve giderirler. Okuduğum bütün kaynaklarda ortak olan maf sensörü, turbo basınç sensörü ve vuruntu sensörünün arızalı olabileceği yazıyor. C maxlerde vuruntu sensörü bulunmuyormus,geriye iki seçenek kalıyor onlarda da çıkmazsa bağlantıları ve boruları kontrol ettirin yazıyor. İnşallah tez zamanda giderirler

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Serkan kardeşim aracın turbosu tekrar revize edildi ve bugün takıldı,takan yer Uşak yetkili servisi. Turbonun önceki arızası turbocunun söylediğine göre turbonun az yağlanmasından kaynaklanıyormuş,serviste yağ basıncı ölçüldü ve motor bloğunda bulunan yağ süzgeci gözden geçirildi. Bunlarda herhangi bir sıkıntı olmadığı görüldü. Maf ve map sensörleri contact cleaner ile temizlenip kurutularak yerine takıldı. Ancak her nedense aracın çekişi iyi değildi, fordun cihazına bağlanarak hata kodları silindi ve araç tekrar çalıştırılarak defalarca gaza basıldı ve bu işlem birkaç defa tekrarlandı. Tekrar hata kodlarına bakıldığında araç turboşarj aşırı yükleme durumu hata kodunu vermedi. Araçla Uşaktan Simava kadar (90) km giderken araç beni deli etti çünkü hiç çekmiyordu. Neyse Simava kadar geldim sinir harbinde,aracı park ettim. Daha sonra bir yere gitmek için araca bindim ve aracın cekisinin süper olduğunu gördüm. Bu halde biraz daha sürdüm daha sonra tekrar araç cekmemeye başladı. Aracı durdurup tekrar çalıştırdım araç yine süper çekmeye başladı. Anlayacağın sanki arabanın turbosu bir var bir yok gibi. Araç boş vitesteyken gaz veriyorum ve 3200 civarında aracın devir ibresi sanki bir yere çarpmış gibi 3000 devire kadar geliyor ve motorda bir sallantı oluşuyor. Yolda giderken ise gaz pedalindan ayağımı çekip tekrar bastığımda yine bir sallantı oluyor. Sanırım turbodan ziyade başka bir.sorunum var benim ama ne olduğunu bilemiyorum

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.